Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Mithra 105 Uzun Dönem Kullanım / Yaşadığım Problem / Garanti İşleri vs..

Bana da sorun ilginç geldi. Ben de Bisan'nın son yaptığı kadroları beğeniyorum . özellikle mithra endurance tırmanış bisikleti olarak bana güzel görünüyordu.. İnşallah Bisan gerekli anlayışı gösterip gerekeni yapmıştır.. evet sanki o göbekle aynakol sürüşün ortasında yerinden çıkar gibi duruyor..
Kadrom değişti bisan yeni kadro gönderdi.
 
Scudo
Geçmiş olsun. Bu kadro Endurance olarak mı tasarlanmış?
 
2024 model mithra veya reload almayı düşünüyorum kafam çok bulandı bu başlıktan sonra sizce ne yapmalıyım
 
  • Beğen
Tepkiler: ogulcanayd
Bu konuyu daha önce görmemişim veya hatırlamıyorum sanırım.
2023 Ekim ayında ben de elimdeki 105 grupsetle bir Mithra kadro toplamıştım. Cole Rollen Elite jantlarla pedalsız 7.6 kg şu anki değeri. ağırlık olarak evet, hafif kalan bir bisiklet. Arada sanırım 2000km kadar Prime 50mm karbon jantlarla da kullandım. Şu anda da kadro sanırım 10bin km'ye ulaştı, veya ulaşmak üzere.

Bu zamana kadar hiç düşmesi kalkması olmadı ama yine de boyanın herhangi bir yerinde trainera sıkça takıp çıkarmama rağmen herhangi bir hasar olmadı.
göbek tarafında kirlendikçe ses geliyor ancak boşluk vs hissetmedim.

geleyim Mithranın bana hissettirdiklerine:
Mithradan bir önceki bisikletim TCR Advenced Pro 105'di, Alüminyum Zonda Disk Jantlarla beraber, 8.2 veya 8.6 kg gibi bir ağırlığı vardı sanırım. Ve evet, daha ağır olmasına rağmen yokuşta da, atakta da, düzde sabit tempoda da TCR Mithraya kıyasla her alanda çok daha hızlı.
Mithra, tırmanırken çıktığı hızı koruyabiliyor, ancak ani hızlanma tepkilerinde bastığınızın bir kısmının uzay boşluğuna gittiğini hissediyorsunuz. Ben bu bisiklete geçene kadar "bunu nasıl hissedeyim yahu?" diyen bir amatör kullanıcıyken, bir amatör kullanıcı olarak hissedebildiğimi öğrenmiş oldum. Düzde ise benzer kilodaki insanlardan 40+ hızlarda 15-20w daha fazla basmanız gerekiyor birlikte sürmek için. Yokuş performansı kabul edilebilir, ancak düzde gerçekten hantal.

Daha önce Defy kullanmıştım, endurance kategorisinde bir bisiklet olduğu için bu örneği veriyorum. Mithra pek endurance denebilecek konfor düzeyinde bir bisiklet değil. Endurance beklentisinde olanların pek almasını önermem kendi tecrübemden yola çıkarak.

Bir imla hatası olduysa affola.
 
Bisan Reload 100 k bandına alınır mı ? Mithra ile farkları neler ? İnceleme bulamadım bi fikir veren olursa memnun olurum
 
Bisan Reload 100 k bandına alınır mı ? Mithra ile farkları neler ? İnceleme bulamadım bi fikir veren olursa memnun olurum

Güncel modellerinde Reload aero kadro, Campagnolo Scirocco jant setine sahip. Mithra'da FSA Team35 jant seti var.
 
10 k fiyat farkına değer mi ? İçten kablolama vs
 
10 k fiyat farkına değer mi ? İçten kablolama vs
Kadrosunu beğenen/aero kadro isteyen için değer. İçten kabloya uygun bileşenlerin maliyeti yüksek, aero bileşenlerin de öyle, o yüzden fark normal. Hatta yarısı jant seti fiyatı farkıdır, Campagnolo Scirocco 5K kadar daha pahalı.
Diğer yandan, aero kadro ilgi alanında olmayan biri fiyatına ve diğer özelliklerine bakmaz bile, öyle biri için ise değmez (mesela ben).
 
geleyim Mithranın bana hissettirdiklerine:
Mithradan bir önceki bisikletim TCR Advenced Pro 105'di, Alüminyum Zonda Disk Jantlarla beraber, 8.2 veya 8.6 kg gibi bir ağırlığı vardı sanırım. Ve evet, daha ağır olmasına rağmen yokuşta da, atakta da, düzde sabit tempoda da TCR Mithraya kıyasla her alanda çok daha hızlı.
Mithra, tırmanırken çıktığı hızı koruyabiliyor, ancak ani hızlanma tepkilerinde bastığınızın bir kısmının uzay boşluğuna gittiğini hissediyorsunuz. Ben bu bisiklete geçene kadar "bunu nasıl hissedeyim yahu?" diyen bir amatör kullanıcıyken, bir amatör kullanıcı olarak hissedebildiğimi öğrenmiş oldum. Düzde ise benzer kilodaki insanlardan 40+ hızlarda 15-20w daha fazla basmanız gerekiyor birlikte sürmek için. Yokuş performansı kabul edilebilir, ancak düzde gerçekten hantal.
Vakti zamanında Giant tanıtım v.s. evraklarını hazırlarken şöyle bir not düşmüşüm;
Bisiklet almaya niyetli birçok insan “Güçlü-Hafif-Ucuz” üçlüsündeki çelişkileri unutarak alışveriş yapmaya çalışıyor ve bunun sonucu olarak mutsuz bir bisiklet deneyimi ortaya çıkıyor. Ancak bir bisikletin satınalma kararındaki “ağırlık” sorusu sadece bu çelişkiyle alakalı değil.Aynı ağırlıkta 2 farklı bisikleti alıp bindiğinizde rakamlarla ölçemediğiniz hissiyatınız kadar, rakamlarla ölçebildiğiniz hızlanma, hız ve frenleme gibi faktörlerde farklılık gösterir.

Çoğu zaman aklımızdan çıkardığımız şey bisikletin belli bir mühendislik çalışma sonucu üretildiğidir. Özellikle bisikletin kadro geometrisinin önemi ve harcanan mühendislikten haberiniz yoksa her zaman daha hafif bir bisiklete yönelmeniz normaldir. İşte bu mühendislik çalışması sonucu aynı ağırlıkta 2 farklı bisikletin neden birisinin daha iyi gittiği sorusunu cevabıdır.

Maalesef bisiklet endüstrisi ya da herhangi bir mühendislik dalı, bu 3 talebi de yerine getiren bir malzeme bulmuş değil.


Her 3 özelliği de istemek demek, bunların birinden ödün vermek demek. Ucuz maliyet demek ; ya sağlamlık ya da ağırlıktan ödün vermek demek.

Bisikletin can taşıyan bir araç olduğunu bir türlü idrak edemeyen spor kültürü oluşmayan bir camiada sürekli sahte ve denetimsiz karbon ve aluminyum parçaların sadece ucuz ve hafif diye alınmasını gözlemliyoruz. İstenmedik bir anda kırılan; herhangi bir parça sizin kontrolü kaybedip hayati sonuçlara varan bir kaza yapmanıza sebep olabilir.

Tekrar hatırlatmak gerekirse; BİR MALZEME BU 3 ÖZELLİĞİ = GÜÇLÜ + HAFİF + UCUZ, BİR ARADA SUNAMAZ.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aesert
Geri