Scudo Sports

Bisan neden eskisi kadar kaliteli bisiklet üretmiyor?

Ben Bisan üreticisi olsaydım avrupadaki üreticileri kendime hedef yapardım ve artık şu gereksiz amortisörlü bisikletleride üretmekden vazgeçerdim sade ama kaliteli bir bisiklet daha iyi olur gösteriş ile süslüyorlar insanları kandırıyorlar demek ki ya Bisan üreticisi çok rahat kazanç olarak umursamıyo yada bilemiyorum artık kendi yapdığı üründen kendisi utanarak bir ders çıkarıp biran önce zihnini temizleyip bir şeyler yapmaya başlar madem seneler geçiyor hala bir şey yapmıyacak ise Bisan firması üretmekten vazgeçsin ağır eleştiri olmuş olabilir fakat böyle devam etmemeli
 
Scudo
Efsaneler ölmez.

İlk önce biz vardık. Ülkeyi bisikletle donattık. Yarım yüzyıldır biz varız. Yenilendik, güçlendik, tekrar aranızdayız.

Carraro Manifesto çıkardı. Çok sevildi.
Sedona İstanbul çıkardı. Çok sevildi, piyasada şu anda yok satıyor yani hakikaten yok. Düşerse de anında satılıyor.

Bisan neden geri duruyor? Bisan Efsane doğru bir tercih olmaz mıydı? 1963 Yılından beri bu piyasadasınız. Yeni modelleriniz güncel, dinamik ve güçlü. Siz Bisan olarak, bir efsane oldunuz ve adınızı efsane model bir bisiklete vermeyi hak ettiniz. Biz bisikletçiler de bunu sizden bekliyoruz. Ama ulaşılamaz en üst seviye en pahalı donanımları koymayın sakın. Başlamadan biten bir efsane olmasın.

Herkesçe ulaşılabilir, kibar, her yerinde değişik logolar, değişik görseller, yazılar olan bir efsane modeli tavsiye ediyorum size. Kadro üzerine Bisan logosu, Efsane yazısı yazılabilir. Ve bununla birlikte 1963 yazılır uygun bir yere. “Efsane sürüyor” yazılabilir bir maşaya. Diğerine de Efsane olmak kolay değil yazılır. Kadro alt borusuna bir İstanbul efsanesi yazılır. Arka çatallara farklı efsane isimler yazılır, yazılar yazılır. Ne bileyim Wright kardeşlerin ilk uçağı, Teslanın icatları, Da Vinci’nin makinaları görsel olarak konulur.

Bisan bir efsane zaten. Peki neden efsane model üretmiyor?

Bunu mail de atıyorum, instagram'dan da yazıyorum. Dikkate alırlarsa bir efsanemiz olur.
 
beyler bu RC9900 yarış bisikleti olayı nedir BİSANIN yeni çıkardığı bisikleti piyasaya 2019 da fena bir giriş yapıcaklar sanırım ultegra set koymuşlar ve full karbon 10000 tl fiyat aldım ben izmirdeki fabrikasıını aradım... konuya vakıf olanlarımız varmı yani bisikletin kalitesi kadro sağlamlığı vs.. ön yorumlar varmı yada kullanan varmı?
 
1998'de Gürsel Akay'ın Yeşil Bisiklet mağazasından alınmış BİSAN Mont Blanc. Kadro, çekiş sistemi, ruble hariç hala orijinal ve bu haliyle tam 12 KG.
Marzocchi amortisörlü maşayı yağ akıttığı için 3 yıl önce Mosso (aliexpress'ten) ile değiştirdim.20170301_122412.jpg

194809 dosyayı görüntüle
 
@Haluk Eke
Super abim :) Aynakol stx sanki yaniliyor muyum?
Rengine de bayildim ayrıca
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@mariokaldato
Çekiş seti acera, dolayısıyla aynakol da acera ama tabi 1998'in acera'sı sevgili Raşit. Boyası da sadece zincirin temas ettiği yerlerde attı 21 sene içinde. Aktarıcılar ilk aldığımdaki gibi tıkır tıkır çalışıyor hala. DiaCompe fren kollarında da bir sorun yok, sadece fren bacaklarını tektro ile değiştirdim.
 
@Haluk Eke
"Nerde o eski ... ler" cumlesi her zaman dogrulugunu ispatliyor degil mi Haluk abicim hehe :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@Haluk Eke
Haluk Abi Merhaba Benim adım Fatih bende bir süredir bisikletimi toparlamaya çalışıyorum. Bende de bir bisan Mont blanc var aynısı fakat senin bisiklet çok güzel görünüyor Abi sende de kilit var mı? ben kiliti kullanmak istiyorum ama anahtarını kayıp ettim sendeki anahtarlar duruyor ise bana fotoğrafını yollayabilir misin? arka aktarıcım orijnal değil onuda değiştirmek istiyorum. sizin arka aktarıcı hangi marka model bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz?
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2019-08-16 at 13.39.40.jpeg
    WhatsApp Image 2019-08-16 at 13.39.40.jpeg
    93,5 KB · Okunma: 106
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Çünkü eski kadrolar Fransa'dan geliyormuş:):harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
Eski kadro fakat sağlam bende bazı yerlerini düzelttikten sonra kullanmaya devam etmek istiyorum
 
@Hayalperest, ben genellikle pek dayanıklı olmayan piyasa kilitlerinden kullanıyorum. Evde bisikleti korunaklı bir yerde tuttuğum ve şehirde de 2-3 dakikadan fazla ayrılmadığım için fazla güvenlk gereği olmuyor. İlk aldığımda da kilit yoktu üstünde. Zaten kilitler sonradan alınan aksesuarlardır. Bisikletin arka aktarıcısı acera, vites kolu sram mrx 8 vites. Tekerleri göbekleri ile birlikte değiştirdiğim için 8 ve üstü rubleler kullanabiliyorum. Orijinal acera aktarıcı gayet uyumlu çalışıyor. Bisikletini çokbgüzel ve güle güle kullan ?.
@Türko, bu bisikletimi, şehir içi ulaşım agırlıklı kullandığım için amortisöre ihtiyacım kalmadı. Orijinal Marzocci maşayı zaten artık kötü çalıştığı için de Çin'den getirttiğim bu maşa ile değiştirdim. Alu ve hafif bir maşa.
Ama dediğin gibi rengi ve kalın duruşu ile estetik olarak hiç uymadı ?. Belki ilerde bir boya atabilirim üstüne.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Umtdgny
@Haluk Eke abi bence amortisör değilde sabit maşa daha iyi durur hemde ağırlıktan tassaruf etmiş olursunuz
 
Bisan üretmiyor Kron'da aynı şey geçerli.
 
Şöyle bir şey satmaya başlamışlar;

(link)

Kadro Kamboçya üretimi. Sanırım Türkiye'de birleştirip satıyorlar.
 
@Bisiklet sever 93, zaten o maşa da sabit maşa. O sayede bisiklet 13,5 kg'dan 12,5 kg'a düştü. Şu anda iki 26 jant bisikletimde de sabit maşa var. Diğeri specialized stumpjumper (epey eski modeli) orijinal olarak sabit maşalıydı ve 11 kg ağırlığında. Kayalık arazilerde (yollar demiyorum) kullanılmadığı sürece amortisör boş yere en az 1 kg ağırlık taşımaktır ve mtb genellikle alınan ilk bisiklet olduğu için satıcılar açısından etkin bir müşteri tavlama taktiğidir. O ağır bisikletleri satıp çoğu ilk başlayanları da bisikletten soğuturlar maalesef. Ama gerçek offroad kullanımında veya downhill sürüşlerde iyi bir amortisörün keyfine de doyulmuyor. Bu Bisan ile daha amortisörlü maşa ile kullanırken Uludağ'daki kayalık patikalarda ve dere yataklarındaki sürüş maceramı hiç unutamam. ?
 
Bisan'ın tekrar bisiklet üretmeye başlamasının tek sebebi bisikletin son yıllarda popülerliğinin tekrar artmaya başlamasıdır. Ekonomik krizin de bence bunda payı var. Büyük ihtimalle motosiklet satışları düştü, tıpkı araç satışlarında olduğu gibi. Yani kısaca olay tamamen "duygusal". Ama eski bisanlara göre kalite düştü diyorsanız orada bi durmak lazım. Kalite nasıl ve neye göre düştü? Ben çocukken adamların kadroları çelikti ve ağırdı mesela. Şimdi karbon kadrolu yol bisikletleri var sanırım. Ha tabi kadrolar ithaldir, orasını bilmem, ama çelikle karbonu nasıl karşılaştırıp kalite düştü diyorsunuz anlamadım?
 
Tamamen ekonomik sebepler. Hemen her parça ithal. Her nekadar bazı fabrikalar Türkiyede olsa da tasarımlar bile yurtdışında yapılıyor. Aynı fiyatta iki bisiklet düşün, birisinin kadro karbon ama donanım claris set diğerinin kadro aliminyum donanımı tiagra. Yani bir yerden taviz vererek üretiyor firmalar bunları. Kalite ön plana çıktığında fiyat artıyor çünkü dolar-euro dengesi var.
 
bisan trx 8600 nasıl sizce?? ben çok beğendim özelliklerini
 

Dosyalar

  • D1D5732F-B980-40CD-B8ED-93E0800B07C6.jpeg
    D1D5732F-B980-40CD-B8ED-93E0800B07C6.jpeg
    199,6 KB · Okunma: 146
  • 84F78F80-C375-4BCC-91F4-86141FDA5923.jpeg
    84F78F80-C375-4BCC-91F4-86141FDA5923.jpeg
    107,9 KB · Okunma: 148
Geri