Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet alacağım 3 model arasında kaldım

Hangi bisikleti almalıyım?


  • Toplam katılım
    37
@srknmr aynen öyle bende kafa karışıklığı yaşıyordum ama içimdeki sesi dinledim ve gittim sedona 740 aldım önemli olan bisikletini sevmen bence eğer seviyorsan bisikletini gerisi yalan emin ol :):)
 
  • Beğen
Tepkiler: srknmr
Scudo
Ben de Ankara'da yaşıyorum. Şehirde kullanacağım için şehir bisikleti tercih ettim. Düz maşa alacaktım, satıcı kilitlenebilir amortisörlü maşa tavsiye etti, aldım; çok da memnunum. Yeri geliyor kaldırıma çıkmak, tozun-toprağın içinden geçmek gerekiyor. Bisikletimin amortisörü kaliteli olmasa da, artık kilitlemiyorum diyebilirim. Kimi asfalt yollar gerçekten bozuk, belli bir hıza ulaşınca fenâ darbe oluyor. Ayrıca şehir bisikletinde (hattâ şehirde kullanılan bisikletlerde) hafiflik aramanın gereksiz olduğunu düşünüyor ve amortisörlü maşa tavsiye ediyorum :) Ben V fren almıştım, bundan da gayet memnunum. Bakımı kolay, ön-arka takım hâlinde değişecek olsa yine de cep yakmıyor. Bununla birlikte son zamanlarda arkadaşımın MTB'sini kullanıyorum da "şehirde kullanacaksan şehir bisikleti al" diyen arkadaşlarımı kovalayasım geliyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: srknmr
Araya girmiş gibi olacağım ama ben de bu özelliklerde bir bisiklet arıyorum. Fakat 29" olayına taktım. Salcano astro 29v gözüme çarpıyor fakat bu aleti kullanan kimseyi bulamadım. Mayıs ayında bisikleti alacağım ama çok kararsızım.
 
Hem ön kilitlenebilir maşalı hem düz maşalı bisikletler kullanmış biri olarak düz maşalı bisiklet tercih edin derim. Hem daha hafif hem daha akıcı hem de ön amortisör bakımı ile uğraşmanıza gerek kalmaz. Kaldı ki carraro salcano ya da bianchi nin bu gruptaki şehir bisikletlerinde kullandıkları amortisörlü maşalar çok da kaliteli değiller. Zoom maşalar kadar problemli olmasa da bence ciddi engebeli araziye girilmedikçe ön amortisörlü maşalar gereksiz olacaktır diye düşünüyorum. Tercihim sedona 410 olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: srknmr
bu soru klasikler arasında şu an :) amortisörlü maşanın bakımını unutmayın ve
şöyle söyleyeyim o zaman eğer parke yolda süreceksen 224! asflatta süreceksen 410!!!!!
 
  • Beğen
Tepkiler: srknmr
@oğuz çetinkaya
@poet
Yorumlar icin sagolun. Dedigim gibi ulkemizde avrupa gibi, amerika gibi, japonya gibi dogru duzgun bisiklet yollari veya kaliteli asfalt yollar yok ki.. surekli iyi zeminde gideceginin garantisini kim verebilir? Onu da gectim asfaltlar bile bozuk yama dolu yol yapmasini bile bilmiyoruz hala. Sabit masa olayinda aklimi karistiran da bu. Yani yeri gelir kaldirima cikmak zorunda kalirim yeri gelir kaldirimdan inis yapmak zorunda kalirim diye dusunuyorum. O yuzden "asfaltta su, parkede su" cok genel bir tavsiye oluyor bence.
 
öyle diyorsan o zaman şunu söyleyeyim kendim için ama!!
önce 224 aldım kargoyla elime ulaştı baktım kapkara bişey su borusundan kalın boruları birbirine kaynatmış bisiklet yapmışlar sanki hiç hoşuma gitmedi ağır bişey. iade ettim izmire gittim 410 a bakmaya ve beğenirsem de almaya.. gördüm ve aşık oldum.. şu an parke yolda sürüyorum daha çok ve iyi ki 224 ü iade etmişim.. o parkenin verdiği rahatsızlık hissi belki 224 de daha az olacaktı ama 2. kattaki evimden hergün balkondan aşağıya taşımak ve işten dönünce de tekrar balkona taşımak bu kadar mı rahatsızlık vermez insana bu 410da? vermez çünkü 410 bu.. çok hafif ve kadro geometrisi şiir gibi. hala ilk gün ki gibi aşığım 410 a..
 
  • Beğen
Tepkiler: pilot
@poet
Anladim hocam detayli yorum icin tesekkurler. Arastirmalardan sonra sanki 410'a daha yakin gibiyim aslinda ben de. Hafif tumseklerden inerken veya bozuk zeminlerdeki rahatsizlik da olsun artik o kadar da nazik olmayalim degil mi :)
 
@yollarbenibekler

Bisikletimi almadan önce bütçem itibâriyle alabileceğim en iyi bisikletin Astro olduğuna kanaat getirmiştim. Forumda Astro kullanan arkadaşlarımızdan birisiyle görüşmüştüm, 4000 km. yol yapmıştı ve gayet memnundu. Forumda Astro başlığıyla aratın, çeşitli konular bulursunuz..
 
  • Beğen
Tepkiler: yollarbenibekler
Zamanla düz maşaya alışacaksınız, çukurlarda bozuk zeminde gidona pek baskı yapmamaya, totoyu seleden hafifçe kaldırıp ağırlığı pedallara vermeye alışıyorsunuz, yani çukurlarda darbeyi siz değil, bisiklet alıyor. Lastik basınçlarını da yüksek tuttuğunuz sürece akord bozulması hemen hiç olmuyor. Size de düz maşanın hafifliği, esnemezliği, ayakta pedal çevirmenin verimliliği ve daha iyi olan akıcılık kar kalıyor.

Bende Ankara'da yaşıyorum, düz maşalı şehir bisikleti kullanıyorum, şimdiye kadar 2-3 kere en fazla amortisör olsaydı iyi olurdu demişimdir. Genelde hiç ihtiyaç duymadım. Artı 410'un daha kaliteli olduğunu düşünüyorum 224'lerden, Sedona'nın daha iyi bir servise sahip olması da cabası.
 
Geri