Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet Alacağım. Tavsiyeniz var mı?

@Ufuk KERİMOĞLUbence disk fren kulanma eger cok dik yokuşlarda inmek istemiyorsan. Yenı v frenler cok iyibir verim sağlıyor disk frende agırlık problem oluyor bence 3 katmanlı bir v fren alırsan cok iyibir verim saglarsın coğu disk frenden dah iyi tutugunu söyliyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ufuk KERİMOĞLU
Scudo
@ikidiriki

Merhaba ikidiriki. Ben şehir dışındaydım. Şimdi yeni geldim. O yüzden bir inceleme yapabilme fırsatı bulamadım. Biraz araştırmaya çalışıyım belki bende bir karara varabilirim.

Bu arada scott cr1 den bahsetmişsin. Tiagra komponent kullanılmış demişsin. Fakat CR1'in farklı tipleri var. Ultegralı olanları da var. Bence şu adreslere bir göz atmalısın.

 
Kayhan arkadaşımızın verdiği linkleri incelerken forumlarda bir kadro incelemesine rastladım. (link)

Burada sanırım bazı markaların kadrolarının karşılaştırılması yapılmış. Yanlız burada puanlama 1 ile 5 arasında yapılmış ve puan 1'e ne kadar yakınsa o kadar iyi demek. Aslında eleman cannondalenin six karbon olayına dikkat çekmek istemiş. Tamamıyle çevirip size yardımcı olmak isterdim ama ingilizcem o kadar mükemmel değil.

Corratec bizim tanıdığımız markalardan giant'ı geçmiş ama cannondale, scott, specialized, cube'nin altında kalmış. Sonuçta burada markaların ileri model bazı kadroları karşılaştırılmış. Oysa önemli olan bizim alacağımız kadrolar. Genel olarak scott kadrosu daha iyi olabilir. ama scott'un bazı kadroları bizim alacağımız corratec kadrosundan kötü olabilir. Yani bu araştırma çok şey ifade etsede bize yeterli bilgi vermiyor. Ayrıca tarihini tam bilmiyorum ama biraz eski bir inceleme heralde. Belki 2007 yada 2008 de yapılmış olabilir. İlginçtir incelemede trek markası yok. Bu arada aradan zaman geçmiş, bilim adamları boş durmamıştır. İlerleme olmuştur. Ama hangi marka ne kadar ilerlemiştir?

Sonuç ne? Corratec kadrosu dandik bir kadro değil, ama en iyiside değil. Daha iyileri var. Eğer bisikleti profesyonel olarak kullanmayacaksanız ve yarışlara girmeyecekseniz Corratec kadrosu tercih edilebilir. Sanırım en azından bana göre öyle.
 
Link ileride ölebilir diye buraya da yapıştırayım dedim. İngilezcesi iyi olan arkadaşlar daha iyi açıklayabilirler heralde.

For some reason, they pulled the thread. The post was from an article of carbon frame comparisons in the German "Tour" magazine. An earlier test in October the magazine had given an overall rating of 1.7 (1 being best, 5 being worst) for the SuperSix. In this latest test they claim the 3 SuperSix frames they have received were significantly less stiff than the frames they received in October and as a result rated it as a 2.2 (solidly middle of the pack rather then one of the top frames).

It makes me wonder if Cannondale has changed manufacturing processes or materials since they first started producing the SuperSix frame...


Here is the original post:


As followed the results of the once again highly anticipated annual frame test from German Tour-Magazin. This year the focus has once again exclusively been on carbon frames. In order to ensure a certain consistency, which can be seen as sort of a quality control, Tour has been testing 3 samples of every bike in the test. Only Cannondale and Canyon have been standing out negatively here with Cannondale's SuperSix showing lateral stiffnesses of 78, 81 resp 75Nm/° in the three samples, with all of these results being significantly lower than the 96Nm/° from the previous test in October 2007. The three Canyon frames showed a variation of 74, 79 and 82Nm/° in lateral stiffness.
Tour has also slightly been altering their rating system with a modified BB stiffness testing rig (which is now also able to measure the stiffness of frames with an integrated BB - BB stiffness however from now on only accounts to 10% to the final result due to the very high standards with all of the tested frames lately). The significance of comfort however has been raised for the determination of the final grade of a frameset: frame comfort still accounts for 10%, just as well as from now also the comfort of the fork (before 7.5%).

The results [legend: make, model | price frameset | weight frame/fork/headset | standardized frameset weight | lateral stiffness | fork stiffness | BB stiffness | comfort frame | comfort fork | STW-value]
Bergamont Dolce MGN | 1299Eur | 966/407/74g |1459g | 78Nm/° | 30N/mm | 46N/mm | 246N/mm | 66N/mm | 81Nm/°/kg
Cannondale SuperSix | 2999Eur | 1093/389/77g |1538g | 81Nm/° | 45N/mm | 60N/mm | 232N/mm | 86N/mm | 74Nm/°/kg
Canyon F10 Ultimate CF | 1399Eur | 979/359/71g |1422g | 79Nm/° | 53N/mm | 56N/mm | 213N/mm | 103N/mm | 81Nm/°/kg
Cervelo R3SL (w/ THM Scapula) | 3650Eur | 826/388/58g |1289g | 94Nm/° | 59N/mm | 65N/mm | 202N/mm | 143N/mm | 114Nm/°/kg
Corratec Sannino Squadra Due Duro | 2398Eur | 1280/431/56g |1762g | 104Nm/° | 39N/mm | 56N/mm | 308N/mm | 81N/mm | 81Nm/°/kg
Cube Litening HPC Team Line | 1299Eur | 1056/423/86g |1574g | 104Nm/° | 41N/mm | 58N/mm | 306N/mm | 75N/mm | 98Nm/°/kg
Fat RP Carbon | 899Eur | 1097/420/67g |1609g | 95Nm/° | 40N/mm | 55N/mm | 287N/mm | 75N/mm | 87Nm/°/kg
Focus Izalco | 1799Eur | 1090/410/74g |1563g | 88Nm/° | 39N/mm | 54N/mm | 297N/mm | 76N/mm | 81Nm/°/kg
Giant TCR Advanced | 2599Eur | 1135/387/57g |1586g | 78Nm/° | 42N/mm | 54N/mm | 203N/mm | 72N/mm | 69Nm/°/kg
Hai End Road Plus (w/ THM Scapula SP) | 2639Eur | 975/285/66g |1333g | 92Nm/° | 37N/mm | 52N/mm | 382N/mm | 82N/mm | 94Nm/°/kg
Il Diavolo Victrix | 1299Eur | 1274/458/73g |1810g | 65Nm/° | 40N/mm | 42N/mm | 414N/mm | 85N/mm | 51Nm/°/kg
Isaac Impulse | 2399Eur | 1075/433/70g |1589g | 103Nm/° | 49N/mm | 62N/mm | 213N/mm | 94N/mm | 96Nm/°/kg
KTM Renegade | 1999Eur | 1008/413/71g |1459g | 78Nm/° | 30N/mm | 46N/mm | 246N/mm | 66N/mm | 81Nm/°/kg
Look 595 Ultra Black | 3300Eur | 1150/388/75g |1629g | 78Nm/° | 44N/mm | 53N/mm | 188N/mm | 96N/mm | 68Nm/°/kg
Merida Scultura Evo FLX | 1399Eur | 934/342/78g |1350g | 95Nm/° | 38N/mm | 49N/mm | 297N/mm | 73N/mm | 102Nm/°/kg
Müsing Onraod Only Pro Carbon | 1299Eur | 1118/521/96g |1739g | 93Nm/° | 37N/mm | 53N/mm | 305N/mm | 89N/mm | 83Nm/°/kg
Radon RCS | 799Eur | 1212/466/78g |1745g | 96Nm/° | 41N/mm | 58N/mm | 311N/mm | 78N/mm | 79Nm/°/kg
Red Bull Carbon X-Lite | 1450Eur | 1036/401/86g |1539g | 114Nm/° | 46N/mm | 64N/mm | 247N/mm | 98N/mm | 110Nm/°/kg
Schmolke Civitanova (w/ THM Scapula SP) | 1590Eur | 1032/273/50g |1343g | 102Nm/° | 41N/mm | 59N/mm | 284N/mm | 88N/mm | 99Nm/°/kg
Scott Addict SL | 2600Eur | 796/352/88g |1237g | 91Nm/° | 46N/mm | 51N/mm | 263N/mm | 97N/mm | 114Nm/°/kg
Simplon Pavo | 2299Eur | 928/339/78g |1369g | 96Nm/° | 46N/mm | 56N/mm | 281N/mm | 85N/mm | 103Nm/°/kg
Specialized S-Works Tarmac SL2 | 2499Eur | 997/402/62g |1460g | 94Nm/° | 49N/mm | 60N/mm | 190N/mm | 110N/mm | 94Nm/°/kg
Storck Fascenario 0.7 | 4398Eur | 886/264/43g |1203g | 101Nm/° | 43N/mm | 58N/mm | 241N/mm | 83N/mm | 114Nm/°/kg
Wilier Le Roi | 2270Eur | 1149/397/74g |1646g | 78Nm/° | 29N/mm | 48N/mm | 356N/mm | 70N/mm | 68Nm/°/kg


Rating: [legend: weight frameset (25%) | lateral stiffness (15%) | fork stiffness (15%) | power transmission (10%) | comfort frame (10%) | comfort fork (10%) | stone-shipping paint (5%) | finish (5%) | manual (2.5%) | warranty (2.5%) || final grade - 1.0 (very good) through 5.0 (poor)
Bergamont Dolce MGN | 2.0 | 3.0 | 5.0 | 3.3 | 2.0 | 1.7 | 2.0 | 2.0 | 1.0 | 3.7 || 2.7
Cannondale SuperSix | 2.3 | 2.7 | 2.3 | 1.0 | 2.0 | 3.7 | 1.0 | 2.0 | 1.0 | 2.3 || 2.2
Canyon F10 Ultimate CF | 2.0 | 3.0 | 1.0 | 1.7 | 1.7 | 5.0 | 2.0 | 1.0 | 1.0 | 1.0 || 2.1
Cervelo R3SL (w/ THM Scapula) | 1.3 | 1.7 | 1.0 | 1.0 | 1.7 | 5.0 | 1.0 | 2.0 | 1.0 | 2.3 || 1,7
Corratec Sannino Squadra Due Duro | 3.0 | 1.0 | 3.3 | 1.7 | 2.7 | 3.3 | 1.0 | 1.0 | 1.0 | 1.0 || 2.3
Cube Litening HPC Team Line | 2.3 | 1.0 | 3.0 | 1.3 | 2.7 | 2.7 | 2.0 | 3.0 | 1.0 | 2.3 || 2.2
Fat RP Carbon | 2.7 | 1.3 | 3.3 | 2.0 | 2.3 | 2.7 | 1.0 | 3.0 | 1.0 | 3.7 || 2.4
Focus Izalco | 2.3 | 2.0 | 3.3 | 2.0 | 2.7 | 2.7 | 3.0 | 1.0 | 1.0 | 3.7 || 2.4
Giant TCR Advanced | 2.3 | 3.0 | 3.0 | 2.0 | 1.7 | 2.3 | 2.0 | 1.0 | 1.0 | 2.3 || 2.3
Hai End Road Plus (w/ THM Scapula SP) | 1.7 | 1.7 | 3.7 | 2.3 | 3.7 | 3.3 | 1.0 | 2.0 | 1.0 | 3.7 || 2.4
Il Diavolo Victrix | 3.3 | 4.3 | 3.3 | 4.0 | 4.0 | 3.7 | 2.0 | 3.0 | 3.0 | 2.3 || 3.5
Isaac Impulse | 2.3 | 1.0 | 1.7 | 1.0 | 1.7 | 4.7 | 2.0 | 3.0 | 1.0 | 2.3 || 2.1
KTM Renegade | 2.0 | 3.3 | 2.3 | 2.7 | 1.7 | 5.0 | 1.0 | 1.0 | 1.0 | 5.0 || 2.5
Look 595 Ultra Black | 2.7 | 3.0 | 2.7 | 2.3 | 1.3 | 5.0 | 2.0 | 1.0 | 1.0 | 2.3 || 2.6
Merida Scultura Evo FLX | 1.7 | 1.3 | 3.7 | 3.0 | 2.7 | 2.3 | 3.0 | 2.0 | 1.0 | 2.3 || 2.3
Müsing Onraod Only Pro Carbon | 3.0 | 1.7 | 3.7 | 2.3 | 2.7 | 4.0 | 3.0 | 1.0 | 1.0 | 5.0 || 2.8
Radon RCS | 3.0 | 1.3 | 3.0 | 1.3 | 2.7 | 3.0 | 3.0 | 3.0 | 1.0 | 5.0 || 2.6
Red Bull Carbon X-Lite | 2.3 | 1.0 | 2.3 | 1.0 | 2.0 | 5.0 | 1.0 | 1.0 | 1.0 | 1.0 || 2.0
Schmolke Civitanova (w/ THM Scapula SP) | 1.7 | 1.0 | 3.0 | 1.3 | 2.3 | 4.0 | 1.0 | 3.0 | 1.0 | 3.7 || 2.1
Scott Addict SL | 1.3 | 1.7 | 2.3 | 2.7 | 2.3 | 5.0 | 2.0 | 1.0 | 1.0 | 2.3 || 2.2
Simplon Pavo | 1.7 | 1.3 | 2.3 | 1.7 | 2.7 | 3.7 | 2.0 | 1.0 | 1.0 | 2.3 || 2.0
Specialized S-Works Tarmac SL2 | 2.0 | 1.7 | 1.7 | 1.0 | 1.3 | 5.0 | 3.0 | 1.0 | 1.0 | 2.3 || 2.0
Storck Fascenario 0.7 | 1.3 | 1.0 | 2.7 | 1.3 | 2.0 | 3.3 | 2.0 | 1.0 | 1.0 | 3.7 || 1.8
Wilier Le Roi | 2.7 | 3.0 | 5.0 | 3.0 | 3.3 | 2.0 | 1.0 | 1.0 | 3.0 | 5.0 || 3.0


STW: Intelligent construction
1. Storck Fascenario 0.7 114
- Scott Addict SL 114
- Cérvelo R3SL 114
4. Red Bull Carbon X-Lite 110
5. Simplon Pavo 103
6. Merida Scultura Evo FLX 102
7. Schmolke Citanova 99
8. Cube Litening HPC Team Issue 98
9. Isaac Impulse 96
10. Hai End Road Plus 94
- Specialized S-Works Tarmac SL2 94
12. Fat RP Carbon 87
13. Müsing Onroad Only Pro Carbon 83
14. Canyon F10 Ultimate CF 81
- Bergamont Dolce MGN 81
- Focus Izalco 81
- Corratec Sannino Squadra Due Duro 81
18. Radon RCS 79
19. KTM Renegade 76
20. Cannondale SuperSix 74
21. Giant TCR Advanced 69
22. Look 595 Ultra 68
- Wilier Le Roi 68
24. Il Viavolo Victrix 51

Comfort:
1. Giant TCR Advanced 1.5
2. Fat RP Carbon 2.5
3. Merida Scultura Evo FLX 2.5
4. Storck Fascenario 0.7 2.65
5. Cube Litening HPC Team Issue 2.7
- Focus Izalco 2.7
7. Cannondale SuperSix 2.85
- Radon RCS 2.85
9. Corratec Sannino Squadra Due Duro 3.0
- Simplon Pavo 3.0
11. Look 595 Ultra 3.15
- Schmolke Citanova 3.15
- Specialized S-Works Tarmac SL2 3.15
14. Isaac Impulse 3.2
15. Canyon F10 Utimate CF 3.35
- Cérvelo R3SL 3.35
- KTM Renegade 3.35
- Müsing Onroad Only Pro Carbon 3.35
19. Hai End Road Plus 3.5
- Red Bull Carbon X-Lite 3.5
- Scott Addict SL 114
22. Il Viavolo Victrix 3.85

Not listed: Bergamont Dolce MGN 1.85, Wilier Le Roi 2.65 due to insufficient fork stiffnesses.

Weight
1. Storck Fascenario 0.7 1203g
2. Scott Addict SL 1237g
3. Cérvelo R3SL 1289g
4. Hai End Road Plus 1333g
5. Schmolke Citanova 1343g
6. Merida Scultura Evo FLX 1350g
7. Simplon Pavo 1369g
8. Canyon F10 Ultimate CF 1422g
9. Bergamont Dolce MGN 1459g
10. Specialized S-Works Tarmac SL2 1460g
11. KTM Renegade 1497g
12. Cannondale SuperSix 1538g
13. Red Bull Carbon X-Lite 1539g
14. Focus Izalco 1563g
15. Cube Litening HPC Team Issue 1574g
16. Giant TCR Advanced 1586g
17. Isaac Impulse 1589g
18. Fat RP Carbon 1609g
19. Look 595 Ultra 1629g
20. Wilier Le Roi 1646g
21. Müsing Onroad Only Pro Carbon 1739g
22. Radon RCS 1745g
23. Corratec Sannino Squadra Due Duro 1762g
24. Il Viavolo Victrix 1810g

Final rating frameset
1. Cérvelo R3SL 1.7
2. Storck Fascenario 0.7 1.8
3. Red Bull Carbon X-Lite 2.0
4. Simplon Pavo 2.0
5. Specialized S-Works Tarmac SL2 2.0
6. Schmolke Citanova 2.1
7. Isaac Impulse 2.1
8. Canyon F10 Ultimate CF 2.1
9. Scott Addict SL 2.2
10. Cube Litening HPC Team Issue 2.2
11. Cannondale SuperSix 2.2
12. Merida Scultura Evo FLX 2.3
13. Hai End Road Plus 2.3
14. Fat RP Carbon 2.3
15. Corratec Sannino Squadra Due Duro 2.3
16. Giant TCR Advanced 2.3
17. Focus Izalco 2.4
18. KTM Renegade 2.5
19. Radon RCS 2.6
20. Look 595 Ultra 2.6
21. Bergamont Dolce MGN 2.7
22. Müsing Onroad Only Pro Carbon 2.8
23. Wilier Le Roi 3.0
24. Il Viavolo Victrix 3.5
 
Aslında yazıyı biraz daha iyi incelemeye çalışdığımda bu Corratec kadronun en önemli sorunları ağırlığının fazla olması ve çatalın sertliği ile çatalın biraz rahatsız olması. Bunların dışında kadronun az rahatsız olması sorununu dikkate almazsak mükemmele yakın bir kadro. Toplam rahatlık konusunda 9'uncu sırada Giant, canondale, cubenin gerisinde ama Specialized ile Scot'un ilerisinde. Ağırlık konusunda çok kötü. Akıllı tasarım konusunda scott birinci, corratec 14. Ama akıllı tasarım konusunda giant ve cannondale'yi geçmiş. Yazıyı inceleyip çevirebildiğim kadar çevirmeye çalışacağım. Bitirebilirsem buraya eklerim.
 
Sonunda bende bisiklet tercihlerimi ikiye indirdim. Ya corratec cct team yada Scott CR1 Pro CD 20-Sp (2009) olacak. İki bisikletide aşağıda veriyorum. Scott ağır basıyor benim için. Fakat sanırım bu saatden sonra scott bulamam. 2010'a kalacaz. Link dışında resim eklemeyi bilmediğim için resimlerini ekleyemedim. Yorumlarınızı bekliyorum.

CORRATEC 2009 CCT TEAM ULTEGRA YOL YARIŞ BİSİKLETİ 7,1 KG

KULLANICI TIPI : YOL, SPORCU, HOBİ KULLANICISI
KADRO : Carbon Monocoque Technology
ÖN MAŞA : Full-Carbon
ARKA AKTARICI : Shimano Ultegra grey
ÖN AKTARICI : Shimano Ultegra grey
VİTES KOLLARI : Shimano Ultegra grey
RUBLE : Shimano Ultegra
ZİNCİR : Shimano Ultegra
AYNAKOL : Shimano Ultegra grey
ORTA GÖBEK : Shimano Ultegra grey
FREN ÖN / ARKA : Shimano Ultegra grey
FREN KOLLARI : Shimano Ultegra grey
ARKA GÖBEK : Mavic Aksium, black
ÖN GÖBEK : Mavic Aksium, black
GİDON : zzyzx OV
BOYUN : corratec
FURÇ TAKIMI : Tange
SELE : Sell Italia C2 B Color
SELE BORUSU : zzyzx black
SELE KELEPÇESİ : ZZYZX ; black
JANT : Mavic Aksium, black
JANT TELLERİ : Mavic Aksium
LASTİK : Continetal Grand Prix
RENK : BEYAZ, KARBON
JANT EBATI : 28"
VİTES SAYISI : 20
MATARYEL : Karbon
AĞIRLIK : 7,1 KG
SIZE : XS, S, M, L, XL
DİGER : XS = 46-50 cm S = 50-54 cm M = 54-57 cm L = 57-60 cm XL = 60-64 cm


Scott CR1 Pro CD 20-Sp (2009)

Kadro : - Scott CR 1 HMF - CR 1 Carbon technology - Road geometry - Integrated Headtube
Maşa : Scott Carbone CR1 Pro 1 1/8 "" Carbone steerer Integrated
Arka Vites : Shimano Ultegra RD-6600 20 Speed or RD-6603 / 30 Speed
Ön Vites : Shimano Ultegra FD-6600 or FD-6603
Vites Kolları : Shimano Ultegra Dual control ST-6600 / 20 Speed or ST-6603 / 30 Speed
Fren : Shimano Ultegra BR-6600 Super SLR Dual pivot
Zincir : Shimano Ultegra CN-6600
Ayna Kol : Shimano Ultegra Hollowtech II FC-6600 / 53x39 T or FC-6650 / 50x34 T or FC-6603 / 53x39x30 T
Orta Mil : Shimano Ultegra SM - FC 6600
Jantlar : Mavic Ksyrium Elite 09 Black 18 Front / 20 Rear
Lastikler : Hutchinson Equinox FOLD 700 x 23
Furş : Integrated Cartridge
Sele Borusu : Ritchey Carbon Pro 31.6mm
Sele : Scott Road Pro
Arka Hazne : Mavic Ksyrium Elite 09 Black
Ön Hazne : Mavic Ksyrium Elite 09 Black
Ağırlık : 7.90 kg
Gidon : Scott Road Drop OS Anatomic 31.8 mm
Gidon Boğazı : Scott Road Team OS 1-1/8"" / four Bolt 31.8 mm
Dişli : Shimano Ultegra CS-6600 12-25 T or 11-25 T
Jant Telleri : Mavic Ksyrium Elite 09 Black
 
Arkadaşlar yazıyı çeviremiycem. ama ilgilenenler için aynı testle alakalı iki web sayfası
(link)
(link)
 
bu konuda bilgim pek yok ama bence hafif kadro olmalı ortadan amartisörlü olmamalı bide yüksek kadro olmalı genede alacak olan sensin benim 4 adet bisikletim var biri yarış biri gezi için biri dag bisikleti uzun yol için modifiye edilmiş ama çok agır
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
Giant Defy Advanced 1 yada bir şekilde Specialized Tarmac ı zorlardım..Hatta gerekirse bir süre daha beklemek daha uygun olabilir .2010 Modeller için..Specialized,Trek Madone Serisi,Scott vede Giant üzerinde düşünülmesi gereken markalar gibime geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
Aydın bey fiyatı nedir scott'ın corratec 'i biliyoruz malum :)
 
@ikidiriki

Merhaba ikidiriki. Malasef bu bisiklet "Erdoğanlarbisiklet" de satılmıyor. "Bikeandoutdoor" da bu bisiklet %20 indirim ile 2200 € ye satılıyor. 35 TL de kargo masrafı. Yanlız şöyle bir sorun var. "Bu ürün geçici olarak stoğumuzda yoktur" yazısını göreceksin. Heralde bundan sonra stoklarına bu ürün gelmez. "Yeşil Bisiklet" de indirimsiz 2750 € ya satılıyor. Ama pazarlık yapılıp %20 indirim yapılabilir mi?Artık bilemiyorum. Başka bir yerde satılıyor mu bilmiyorum.
 
Aydın Bey Scott indirimleri Yeşil Bisiklet'te de mevcut. Siz Türkiye'deki mağazaların sitelerine pek bakmayın. Online stok bağlantısı olan siteler değil. Direk telefonla konuşun. Yeşil Bisiklet'te Gürsel Bey ile ben daha birkaç hafta önce konuşmuştum. %20 indirim vardı Scott yol bisikletlerinde. Bu arada 2010 modellerinin EUR bazında zamlı geleceğini duydum... Bence fırsatları da kaçırmayın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
Arkadaşım Forumdada geçmiyo ismi ama eğer iyi bişey istiyosan tavsiye ediyim bende kullanıyorum ithal bana 3 yıl önce yurtdışından gelmişti türkiyede satışı yok sanırım. Düz yolda uzun süreli takılıcaksan yada hız meraklısıysan doğru seçim olur.. Marka TOSCANA dünyanın en eski bisiklet markalarından bitanesidirrr. Güvenebilirsinn Ama kasket takmayı unutmaaaa.
 
Katılıyorum. Ayrıca peşinde ek bir indirim dahi yaptırabilirsiniz. Bayilerin sitelerinde görünen indirimli rakkamların daha altında fiyatlar geçerli. Birebir irtibata geçip fiyat almakta fayda var. Kampanya sanırım 15 ekim'de sona erecek. Scott düşünen arkadaşlar acele etsinler.


@nightdriver
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
@Ahmet Hardware

Öneriniz için teşekkür ederim ama TOSCANA benim için çok yabancı ve bilinmedik bir marka. İnternetde aratdığımda pek bir bilgiye ulaşamıyorum. Oysa ben bir ürünü alırken içim rahat olmalı. Yeterli düzeyde bilgiye sahip olmalıyım. Aksi takdirde asla içim rahat etmez. Bu yüzden TOSCANA markası şu an benim için uzak bir ihtimal olarak gözüküyor.
 
@nightdriver
Yardımlarınız için teşekkürler. Son bir şey sormak istiyorum. Artık scot olarakta iki farklı bisikleti gözüme kestirdim.

SCOT CR1 PRO
Sizes
XXS/47, XS/49, S/52, M/54, L/56, XL/58, XXL/61

Weight
7.90 kg / 17.40 lbs

Frame
- Scott CR 1 HMF
- CR 1 Carbon technology
- Road geometry
- Integrated Headtube

Fork
Scott Carbone CR1 Pro
1 1/8 "" Carbone steerer Integrated

Headset
Integrated Cartridge

Derailleur (Rear)
Shimano Ultegra RD-6600
20 Speed or
RD-6603 / 30 Speed

Derailleur (Front)
Shimano Ultegra
FD-6600 or
FD-6603

Shifters
Shimano Ultegra
Dual control
ST-6600 / 20 Speed
or ST-6603 / 30 Speed

Brakes
Shimano Ultegra
BR-6600
Super SLR
Dual pivot

Crankset
Shimano Ultegra
Hollowtech II
FC-6600 / 53x39 T or
FC-6650 / 50x34 T or
FC-6603 / 53x39x30 T

BB-Set
Shimano Ultegra SM - FC 6600

Handlebar
Scott Road Drop OS
Anatomic 31.8 mm

H'stem
Scott Road Team OS
1-1/8"" / four Bolt 31.8 mm

Seatpost
Ritchey
Carbon Pro
31.6mm

Seat
Scott Road Pro

Hub (Front)
Mavic Ksyrium
Elite 09 Black

Hub (Rear)
Mavic Ksyrium
Elite 09 Black

Chain
Shimano Ultegra CN-6600

Cassette
Shimano Ultegra CS-6600
12-25 T or 11-25 T

Spokes
Mavic Ksyrium Elite 09 Black

Rims
Mavic Ksyrium Elite 09 Black
18 Front / 20 Rear

Tires
Hutchinson Equinox FOLD
700 x 23
_________________________________________________________________________________________________________
SCOTT ADDİCT R3
Sizes
XXS/47, XS/49, S/52, M/54, L/56, XL/58, XXL/61

Weight
7.50 kg / 16.52 lbs

Frame
- Scott Addict HMF net
- IMP Carbon technology
- Road Race geometry
- Integrated Seattube

Fork
Scott ADDICT HMX NET
1 1/8" Carbon steerer
Integrated Carbon Dropout

Headset
Ritchey Pro Integrated

Derailleur (Rear)
Shimano Ultegra
Ice Grey
RD-6600-G
20 / 30 Speed

Derailleur (Front)
Shimano Ultegra SL
Ice Grey
FD-6600-G or
FD-6604-G

Shifters
Shimano Ultegra SL
Ice Grey
Dual control
20 / 30 Speed
ST-6600 - G or
ST-6604 - G

Brakes
Shimano Ultegra SL
Ice Grey
BR-6600-G
Super SLR
Dual pivot

Crankset
Shimano Ultegra SL
Ice Grey
Hollowtech II
FC-6601-G / 53x39 or
FC-6650-G / 50x34 or
FC-6604-G / 50x39x30


BB-Set
Shimano Ultegra
SM-FC 6600

Handlebar
Ritchey Logic Road
WCS TRX 50
31.8 Alloy Oversize
Anatomic

H'stem
Ritchey WCS
4 AXIS
OS 1-1/8“ / four Bolt

Seatpost
Ritchey Stubby
INT SP
(Standard 31.6mm SP in US)

Seat
Scott Road Pro

Hub (Front)
Mavic Ksyrium
Elite 09 Black

Hub (Rear)
Mavic Ksyrium
Elite 09 Black

Chain
Shimano Ultegra
CN-6600

Cassette
Shimano Ultegra
CS-6600
12-25 T

Spokes
Mavic Ksyrium
Elite 09 Black

Rims
Mavic Ksyrium
Elite 09 Black
18 Front / 20 Rear

Tires
Hutchinson
Equinox
fold
700 x 23

İndirimsiz fiyatları CR1 2750 €, R3 3190 € 3190-2750=440, 440*0,8= 352€
Fazladan 352€ vermek. Sizce bu çöpe atılmış bir paramıdır. Yoksa fazladan verilecek paraya değer mi? Dikkat ederseniz CR1'in frame(kadrosu) için "Road Geometry" yazıyor. Fakat R3 için "Road Race Geometry" yazıyor. Sanırım daha profesyonel bir bisiklet. Ben kendim her ne kadar profesyonel olmasamda, bisikletin profesyonel olması hoşuma gider. Bunu geleceğe bir yatırım olarak görürüm. Birde Corrateclerin Prolarında 1 1/2 "" kullanılırken, scotlarda 1 1/8 "" kullanılıyor. Bu incelik, hafiflik sağlıyor. Peki ya sağlamlık? Scott yeterince sağlam mı? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
R3 racing sınıfı, CR1 ise performance.. R3'ün kadrosu daha hafif ve rijiddir doğal olarak (sanırım ortalama 100 gr daha hafif). Bence aralarındaki fiyat farkı çok değil. Üstelik Ultegra SL'in Ice Grey rengi gerçekten çok şık. Kendi bisikletimde de Ultegra SL kullanıyorum (aynakol hariç), yarışmayan bir binici için son derece yeterli.

Ancak önce size uygun kadro boyu var mı yok mu önce onu araştırın sonra karar verme aşamasına geçin. Burda bir karar verirsiniz sonra gittiğinizde "yok" derler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz
Bu arada carbon kadro ve maşalarda kullanılan boru tasarımları çeşitlilik gösterir. "Küçük çaptaki boru geniş çaptaki borudan daha hafiftir ama sağlam değildir" yaklaşımı pek mantıklı değildir. Carbon fiber birçok kategoride üretilir ve bunu sınıflayan genel kabul görmüş ölçü birimi inç kareye uygulanan kuvvettir. "Tensile modulus" yani gerilme katsayısına göre carbon fiberin kalitesi değişiklik gösterir. Tenis raketinde "low modulus" carbon fiber kullanılırken uzay araçlarında "ultrahigh modulus" carbon fiber kullanılır ve en güçlüsü çelikten 5 kat fazla bükülme direncine sahiptir.

Burdan yola çıkarsak bisiklet üreticilerinin uyguladığı mantık da aynıdır. Daha kaliteli, sağlam, bükülmeye dirençli (ve pahalı) carbon fiber kullanırsanız, standart rijitliğe daha az miktarda kullanarak ulaşma şansınız olur. Daha ince et kalınlığıyla, daha hafif ama daha sağlam bir kadro/maşa/gidon oluşturabilirsiniz. Tabi bunun maliyeti de yüksek olur.

1-1/8" zaten en yaygın olarak kullanılan ölçüdür. Sağlamlık açısından bir şüpheniz olmasın...
 
Sayın ikidiriki anladığım kadarıyla yeni bisikletinizi almışsınız. Bisikletim kısmına Scott amblemi yerleştirmişsiniz. Hayırlı olsun.

Eğer sormamın bir mahzuru yoksa Scottun hangi bisikletini aldınız? Cr1 comp, Cr1 Team, CR1 pro hangisi acaba? Vede yeni bisikletinizden memnun musunuz acaba? Ben kendi bisikletimi henüz almadığım için (malesef uygun kadro boyu kalmamış) sizin fikirleriniz benim için önemli. Ayrıca daha önceki corratec bisikletiniz yol bisikleti değil bir MTB idi değil mi? Eğer yol ise bir karşılaştırma yaparsanız memnun olurum.

Yeni bisikletiniz tekrardan hayırlı olsun. Bol pedallı günler dilerim.
 
Geri