Scudo Sports

Bisiklet bakımı

Ahmet TOPAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2017
Mesaj
790
Tepki
1.167
Şehir
mersin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhabalar...
Bisikletimle ilk 250km yi devirdim.
Bisikletin bakımı gelmiş midir?
Evde kendim yapabileceğim tarzda şeyler nelerdir?

Temizlik, bakım vs için ürün tavsiyesi de alabilirim...
 
Scudo
Yeni bir bisikeltte ilk 250 - 300 sonrası olası aksaklıklar ortaya çıkar. Ön - arka vites ayarları, frenler, sele - gidon yükseklik ve açıları (Ağrı ve şikayete göre) gözden geçirilir. Pedal - Gidon boğazı vidaları kontrol edilir. Bunların hepsi sizin tarafınızdan yapılabilir.
(Temizlik / Zincir bakımı / aktarıcı ayarları gibi konular için ayrı ayrı başlıklar mevcut forumda)
Benim tavsiyem bu ilk bakımı imkanınız varsa bisikleti aldığınız yere yaptırmaktır. (Olası sorunlar için garantinizi korumak adına)
 
.............................................
 
Zincir bakımı önemlidir. Aktarmanın baş tacıdır kendisi o yüzden bakım önemli ! Yağı toz, kum topladığında şerit zımpara gibi iş görür. Arka dişliyi ön dişliyi bir güzel kemirir ve güzel güzel masraf açar. Bakıma gelince; zinciriniz kilitli değil ise kilit takmanızı şiddetle öneririm. Zinciri çıkarın geniş ağızlı pet şişeye atın (ben ice tea şişesi kullanıyorum) üzerine benzin yada dizel ekleyin bir güzel çalkalayın.Yağı kumu orda kalacaktır. Sonrasında aynı işlemi diğer bir şişede bulaşık deterjanı ve su ile yapın mis gibi olur. Şimdi zinciri hızlıca kurutun ve ardından son işlem olarak yağlayın. Kış mevsimi geldiği için dry (kuru) yağlardan ziyade wet (nemli) yağ tercihi daha doğru olur. Her bir bakla ekine bir damla gelecek şekilde yağlayın ve yağın fazlasını bir bez ile alın önemli olan baklaların içini yağlamak zincirin dışındaki yağ sadece kir toplar ve durumu iyileştirmek yerine daha kötü eder. toplamda işlem bitti bakın hiçte zor değil:hhhhhh:
 
Bende 1000 km yi devirdim, toplamda 15 kez zincir temizligi yapnisimdir..ama yuzeysel yaptim.
Gobekleri actim, cok temizlerdi, ama genede temizledim kirmizi gres ekledim..evvelki gresi daha iyiymis aslinda keske temizlemeseydim..neyse oldu artik..fren papuclarini degistirdim cok adiydi..fren sadece yavaslatiyordu..arka milde egiklik var ters tarafa cevirip kendiliginden duzelmesini bekleyecegim..vites ayarini aldigimda bi yaptim hala ayni ayar sikinti cikarmadi hic.lastiklerin eskimeye basladigini gordum, bakalim nasip guzel bir lastik denk gelirse kacirmam.
 
zinciriniz uzama testi yapın ve bence arazi kullanımı yapıyorsanız temizliği biraz daha sıkı tutun. Eğer ruble sistem ise genelde egilme oluyor terse çevirince kırılma olabilgiği görüşmüştür. maddiyatınız el veriyorsa kasetli sisteme geçme çalışın
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
Hocam vites ayarında bir sorun yoksa zinciri yağlayıp bisikletin sağını solunu temizle yeter. 250 kilometrede zincir uzaması, ruble bitmesi falan çok olağan şeyler değil.
 
İlk bakımı firmalar ücretsiz veriyor genelde. Götür yetkili servisine kafan rahat olsun. Teknik işler öyle youtubedan izlenip ha deyince yapılacak işler değildir. El yatkınlığı gerektirir. Şahsen ben mekaniğe karşı hiç yeteneğe sahip değilim. :D:D
 
@BisikletKolikK zincir uzamasını@Ismaildmr 1000km deviren ismail beye söylemiştim yanlış anlaşılma oldu galibası
 
  • Beğen
Tepkiler: Ismaildmr
1700km i devirdim bisikletimle. Zincir bakımlarını yaptım bugüne kadar.
Ama bunun dışında ne vites ayarlarıyla nede göbek yağlama vs uğraşmadım.
Viteslerde herhangibir geçiş sorunu vs de yok.
1700 km ve ya üst kmler için hangi bakımları yapmam\yaptırtmam gerek?
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
aynen ben de 1380 km yi devirdim düzenli olarak zincilerl yağlarım ancak hiç başka bir bakım vs yapmadım.neler yapılmalı?
 
Bisikletin Kış Bakımı:
Kış aylarında, bisikletiniz biraz daha fazla özen ister. Yağışlı günlerde, yatakların içine çamurlu sular girer, zincirinizdeki yağ çabucak yok olur. Kadronun içine de sular dolar ve fren pabuçları daha çabuk aşınır. Vites mekanizmaları, ruble, zincir çok çamurlu koşullarda tam çalışmayabilir. Özellikle rublenin/kasetin dişleri arsına çamur dolarsa pedallarınızı kaydırabilir, boşa dönebilir. Bu çamuru, durup sık sık temizlemek gerekir. Çamur bisikletinizin en uzak köşelerine yerleşir. Kurumadan temizlenmesinde yarar vardır. Basınçlı suyla yıkamak sakıncalıdır. Kadronuz, demir ya da Cromoly ise, kadronun çeşitli yerlerindeki deliklerden paslanmayı önlemek için WD-40 sprey sıkınız.
İşte bisikletiniz kış koşullarına yine hazır.

Bisikletin Yaz Bakımı:
Bisikleti, sıcak yaz günlerine hazırlamak için gereken bakım. Bisikletin kadrosundan başlayarak sırasıyla zincir, fren, fren telleri, vitesler, gevşeyen yerleri sıkma, jantlar, akort ayarı ve lastikler şeklinde yapılması gerekiyor. Ancak fren, vites ve akort ayarlarının tamirciler tarafından yapılması, özellikle güvenlik açısından büyük önem taşıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Devilsbutcher
Bugün bakım yaparken maşada ince beyaz bir katman farkettim. Leke olması umuduyla temizlemeye çalıştım ama nafile. Materyal karbon diye biliyorum ama emin değilim. 2017 scott speedster 20 maşası. Sizce endişelenmeli miyim?53742943-CB1B-4A4B-A87A-F5003BC64728.jpeg
 
@Vintage. Keşke fakat daha önce yoktu böyle bir leke. Korozyon değildir inşallah?
 
@Vintage. Keşke fakat daha önce yoktu böyle bir leke. Korozyon değildir inşallah?
baktığım kadarıyla karbon elyafı korozyona uğrayan bir materyal değil. renk olarak aluminyum oksitlenmesine benziyor, ama aluminyumun pası demirdeki gibi boya üstüne çıkabiliyor mu onu bilmiyorum. furşta beyaz gres kullanmışlarsa onun kalıntısı da olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: alisirin
Daha sık kontrol etmek lazım artık. Yapacak bir şey yok.?
 
Bisiklete bakım yaptırdıktan sonra pedal çevirdiğimde rublenin olduğu kısımdan videodaki şekilde rahatsız edici ses geliyor.
Dişli oranını yükselttiğimde seste azallıyor, ne kadar zinciri yağlasamda sesi kesmedi.
Daha önce böyle bir durumla karşılaşan oldu mu?
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Geri