Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet ekonomik bir yatırım aracıdır!

Ali Kılıç 35.5,

Merhaba,

Arkadaslarin aksine ben usenmedim okudum hepsini, elinize saglik, uzun uzun fikirlerinizi temiz bir sekilde izah etmissiniz. Kafama takilan bir kisim oldu sadece.

Gidilecek yol miktarını 15 kilometre ile sınırlıyorum. Çünkü bu rakam Avrupa'da ortalama bir bisikletlinin, şehir içinde ulaşım ihtiyacını karşılamak amacıyla bisikletle yaptığı günlük mesafedir.

Gunluk 15 km ise, bahsettiginiz okul, is ulasim mesafesinin 7.5 km icerisinde olmasi gerekiyor. Turkiye'de, ozellikle bisiklet kullaniminin arttirilmasi gereken buyuk sehirlerde kac kisi evine, isine bu mesafe icerisinde yasiyor?
 
Scudo
Gunluk 15 km ise, bahsettiginiz okul, is ulasim mesafesinin 7.5 km icerisinde olmasi gerekiyor. Turkiye'de, ozellikle bisiklet kullaniminin arttirilmasi gereken buyuk sehirlerde kac kisi evine, isine bu mesafe icerisinde yasiyor?

15 km bilgisini Bisikletli Ulaşımı Geliştirme Derneği'nin paylaştığı bir rapora dayanarak yazdım. Yoksa eleştirilerinizde çok haklısınız. Metropollerde gerçekten de iş ve ev arasındaki uzaklık bu rakamın çok çok üzerinde.
 
15 km bilgisini Bisikletli Ulaşımı Geliştirme Derneği'nin paylaştığı bir rapora dayanarak yazdım. Yoksa eleştirilerinizde çok haklısınız. Metropollerde gerçekten de iş ve ev arasındaki uzaklık bu rakamın çok çok üzerinde.

15 km bahsettiginiz gibi pek cok yerde standart kabul, ona soylenilecek bir sey yok.

Butun yazdiklariniz bu on kabul uzeriniyse, sizin de soylediginiz gibi ev-is arasi mesafe de bunun cok cok uzerindeyse bu yazdiklariniz ne kadar uygulanabilir?
 
Ben her zaman sayın yöneticim @Anonim Beyin ismi gibi adil bir yönetici olduğuna inanıyorum. Mümkün olacak en iyi seviyede düzeni sağlıyor, işi gerçekten çok zor. Haksızlık edemem kendisine. Ben sadece ufak bir serzenişde bulundum. Kendisinden ricam makale, deneme kıvamındaki düşünsel yazı türlerini birleştirmemesi yönünde olacaktır.
-----------------------------------------------------
Bisikletin toplu ulaşıma entegre edilmesi gibi çözümlerle 15 km üstü mesafeler için de bisiklet efektif bir ulaşım aracı olabilir.
 
Bisikletin toplu ulaşıma entegre edilmesi gibi çözümlerle 15 km üstü mesafeler için de bisiklet efektif bir ulaşım aracı olabilir.

Benim de katildigim fikir bu yonde, aciklamaya calisayim.

Bahsedildigi gibi 15 km kritik mesafe. Bisikletli ulasimin en yuksek oranda oldugu Hollanda'da dahi bu mesafe ustunde sorun var. Bu mesafeyi arttirmak icin bisiklet super otobanlari gibi fantastik projeleri var (link) burada.
Bisiklet kulturu ve altyapisi oturdugu icin bu asamayi dusune biliyorlar. Bu yollarin bir diger amaci da artan elektrikli bisikletler icin daha guvenli yollar olusturmak. Bunun disinda vergi avantaji, sirket bisikleti gibi uygulamlar da var ki Turkiye icin bunlar cok sonraki asamalar, o yuzden makul bir secenek degil.

Bisiklet kullaniminin artmasi icin bisiklet yollari yapilmasini gerektigini savunan pek cok arkadas var. Bu biraz da tavuk yumurta iliskisi bence. Bisiklet yollarimi kullanimi arttirir yoksa kullanim artisi mi bisiklet yolu talebini ve artisini getirir, bu mesele biraz karisik.
Bana gore, Turkiye'de bisiklet kullanimini arttirmak icin oncelikle bisikletli guvenligini saglamak gerekli. Bu da kurallarin uygulanmasi ile olacak, bunun icin de adres yerel yonetimler degil, kanun cikaran meclis ve uygulayan ic isleri bakanligi.

Asgari guvenlik saglandiktan sonra, insanlari bisikleti benimserse bu asamadan sonra yapilacabilecek en makul sey bisikletin toplu tasimaya entegre edilmesi.
Yine herkesin hem fikir olacagi uzere ozellikle buyuk sehirde yasayanlarin ev is mesafesi 15 km'nin ustunde ve bu mesafeleri genelde birden cok arac ile katediyorlar. Ekrem Baskan'in bir aciklamasi vardi "Istanbul nüfusunun sadece %3'ünün metroya yürüyerek ulaşma imkanı var" diye. Bisiklet yollari ( ve park yerleri ) oncelikli olarak metro, tren gibi rayli sistemlere entegre edilse hem insanlarin kullandigi vasita sayisi azaltilir, hem toplu tasima yogunlugu daha ekonomik, hizli, guvenli olan rayli sisteme ( deniz yollari da olabilir elbette ) kayar hem de bisikletin hayata dahil olmasi spor amacli kullanimdan gunluk kullanima yayilabilir.
Ibb'nin cabalarini cok takdir ediyorum ama bagdat caddesi gibi bir guzergaha bisiklet yolu yapmaktansa metro ana duraklari, marmaray gibi toplu tasima hublarini merkez alip genisleyen bisiklet yollari yapilmasinin daha etkili olabilecegini dusunuyorum.

Sehir planlamacisi, mimar degilim. Bu konuda herhangi bir teknik bildigim ya da egitimim yok. Belki benim soylediklerimin uygulanmasi da mantikli degildir. Bu sadece benim uzaktan gorebildiklerim.
 
Butun yazdiklariniz bu on kabul uzeriniyse, sizin de soylediginiz gibi ev-is arasi mesafe de bunun cok cok uzerindeyse bu yazdiklariniz ne kadar uygulanabilir?

Mesafeyi 15 km ile sınırlı tutmamın yüzdelik olarak çok az bir kesimi kapsadığının farkındayım. Sözgelimi 15 milyon nüfuslu İstanbul'da 15 kilometrelik bir mesafede işe gidip gelen insanların oranının yüzde 1 olduğunu varsayalım. Bu durumda her gün İstanbul trafiğinde etkin olarak bisiklet süren 150000 kişi olacak anlamına gelir. Şimdi bunu bir hayal edelim. Bu rakam yollara bisikletle çıkarsa ne tür sosyopolitik gelişmeler gündeme gelir? Oncelikle bir sonraki seçimi kazanma derdi olan bir başkan bu kitleyi kazanmak için bisiklet kullanıcılarına yönelik politikalar geliştirir. Toplu taşımaya entegre edilmiş bisiklet yolları yapar. Zaten siz bu konuya bir sonraki mesajınızda değinmişsiniz. Yumurta mı tavuktan çıkar, tavuk mu yumurtadan kısmında ben tarafımı tavuktan yana belirliyorum. 😀 Geniş kitleler bisikletle trafiğe çıktığı zaman yollar arkasından gelecek. Bizim politikacıların oy almak için veremeyecekleri taviz yoktur. Politikacıları ikna etmenin en kolay yolu onları buna zorlamaktır. Ben politikacılara güvenmiyorum. Antalya'da bir önceki dönemde yapılan bisiklet yollarının bir kısmını bir gecede yok ettiler. O yüzden İstanbul ve İzmir Belediye başkanlarının çabalarını anlıyorum fakat popülist bir yaklaşımın ürünü olduğunu düşünüyorum. Sonuç hakkında yorum yapmak için şimdilik çok erken. Bekleyip uygulamanın sonuçlarını görmek gerekiyor.

Hiçbirimiz mimar ya da şehir planlamacısı değiliz fakat yaşamsal pratikte bisikleti kullanan biziz. Ben her zaman pratiğe teoriden daha fazla önem veririm. Bisiklet yolunun nasıl olması gerektiğine bisiklete binen bir şehir planlamacısı karar vermelidir. En doğru olanı bu belki de. Hem teoriye hâkim olacak hem de günlük olarak şehir içi trafikte bisiklet kullanacak. Pratikte aksayan yönleri kolayca tespit edip iyileştirmeler yapacak. Benim yazdığım bu yazı da yaşamsal pratikte sınanacak. İki sene sonra dönüp baktığımızda şurası şurası olmamış diyeceğim belki de. Eğer gerçeğin çok çok uzağında bir çizgide tezler ortaya koyduysam hayat beni hizaya çekecek.
 
Mesafeyi 15 km ile sınırlı tutmamın yüzdelik olarak çok az bir kesimi kapsadığının farkındayım. Sözgelimi 15 milyon nüfuslu İstanbul'da 15 kilometrelik bir mesafede işe gidip gelen insanların oranının yüzde 1 olduğunu varsayalım. Bu durumda her gün İstanbul trafiğinde etkin olarak bisiklet süren 150000 kişi olacak anlamına gelir. Şimdi bunu bir hayal edelim. Bu rakam yollara bisikletle çıkarsa ne tür sosyopolitik gelişmeler gündeme gelir? Oncelikle bir sonraki seçimi kazanma derdi olan bir başkan bu kitleyi kazanmak için bisiklet kullanıcılarına yönelik politikalar geliştirir. Toplu taşımaya entegre edilmiş bisiklet yolları yapar. Zaten siz bu konuya bir sonraki mesajınızda değinmişsiniz. Yumurta mı tavuktan çıkar, tavuk mu yumurtadan kısmında ben tarafımı tavuktan yana belirliyorum. 😀 Geniş kitleler bisikletle trafiğe çıktığı zaman yollar arkasından gelecek. Bizim politikacıların oy almak için veremeyecekleri taviz yoktur. Politikacıları ikna etmenin en kolay yolu onları buna zorlamaktır. Ben politikacılara güvenmiyorum. Antalya'da bir önceki dönemde yapılan bisiklet yollarının bir kısmını bir gecede yok ettiler. O yüzden İstanbul ve İzmir Belediye başkanlarının çabalarını anlıyorum fakat popülist bir yaklaşımın ürünü olduğunu düşünüyorum. Sonuç hakkında yorum yapmak için şimdilik çok erken. Bekleyip uygulamanın sonuçlarını görmek gerekiyor.

Hiçbirimiz mimar ya da şehir planlamacısı değiliz fakat yaşamsal pratikte bisikleti kullanan biziz. Ben her zaman pratiğe teoriden daha fazla önem veririm. Bisiklet yolunun nasıl olması gerektiğine bisiklete binen bir şehir planlamacısı karar vermelidir. En doğru olanı bu belki de. Hem teoriye hâkim olacak hem de günlük olarak şehir içi trafikte bisiklet kullanacak. Pratikte aksayan yönleri kolayca tespit edip iyileştirmeler yapacak. Benim yazdığım bu yazı da yaşamsal pratikte sınanacak. İki sene sonra dönüp baktığımızda şurası şurası olmamış diyeceğim belki de. Eğer gerçeğin çok çok uzağında bir çizgide tezler ortaya koyduysam hayat beni hizaya çekecek.

Malesef yanlis hesap yapiyorsunuz.

Sözgelimi 15 milyon nüfuslu İstanbul'da 15 kilometrelik bir mesafede işe gidip gelen insanların oranının yüzde 1 olduğunu varsayalım. Bu durumda her gün İstanbul trafiğinde etkin olarak bisiklet süren 150000 kişi olacak anlamına gelir

Bu hane icerisinden bir kisinin ev-is mesafesi arasinin 15 km oldugunu gosterir. Istanbul'da ortalama hane halki sayisi 3,33'mus (link)

Bir kisi 7,5 mesafe icindeyse digerlerini neden sayiyoruz? Digerlenin ev-is/oku mesafesi ayni mi? Hadi cok cok iyimser tahmin yapalim her evden 1,67 kisi ( yarisi diyelim hesaplamak kolay osun ) icin ev-is/okul mesafesi 7,5 km diyelim bu potansiyel 75 bin kisi anlamina gelir. Bu potansiyellerin hepsinin de ise-okula gitmesi mumkun degil dogal olarak. Yaslisi var, okul caginda olmayan cocuklari var.
Yine tahmin icin istanbulda toplu tasima kullanan vatandas sayisina bakiyoruz 5.7 milyon kisi toplu tasima kullaniyor. (link)
Hadi diyelim 4.3'te kisisel arac kullansin, etti 10 milyon. 15 milyonun 3'te 2'si trafige katiliyor.

Yani ilk bastaki 75 bin kisiden 50'bini tarfige cikacak. Bu inslarin kaci bisiklet kullanabilecek yasta, saglikta ya da istekli? Bu insanlarin en iyi ihtimalle yarisi bisiklet kullansin diyelim bu 25 bin kisi eder. Hayal edelim ama mantikli sayilar ile edelim.

25 bin kisi icin secime yonelik poilitikalar belirlenebilir mi bilmiyorum, siyasetci degilim, sosyoloji tarafinda ise hic bilgim yok.

Geniş kitleler bisikletle trafiğe çıktığı zaman yollar arkasından gelecek

iyi guzel de genis kitlelerin trafige cikmasi icin gecerli bir sebep soylemiyorsunuz. Ekonomik temellere dayanan bir hesap yapiyorsunuz ( bu hesaba itirazim yok ), bu hesap potansiyel 25 bin kisiyi ilgilendiriyor ( benim yukaridaki hesabim cok iyi tahminlere gore ustunkoru hesap, yanliyorsam duzeltin ) ama bunlarin ne kadarinin ekonomik sebeplerden bisikleti tercih edecegi de belirsiz. Hadi diyelim 20 bini tercih eder olsun bunun yollar yapilmasina yetecegini soyluyorsunuz. 20 bin kisi dediginiz stadyum doldurmayacka kadar insan.

Bisiklet kullanimi icin hedeflenen kitle ev is arasi 7.5 km olan yukaridakilar yerine rayli tasimaya 7,5 km olan insanlar hedeflense ve bisiklet yollari bahsettigim gibi ilk basta buyuk istasyon, birlesme noktari merkez secilip genisleyerek yapilsa, bisiklet kullanacak potansiyel insan sayisi cok daha yuksek hale gelir diye dusunuyorum. Kisaca hedeflenen kitle ev-is arasi surus yapacak yerine ev-metro/tren/tramvay/marmaray surusu yapacak insanlar olmalidir.

Yazdiginiza, dusuncenizi kelimelere dokup paylasmaniza cok saygi duyuyorum ama ekonomik acindan yaptiginiz hesap her ne kadar dogru olsa da bu bisiklet kullanimini tek basina arttiracak bir etken degil.

Saygilarimla.
 
Hadi diyelim 20 bini tercih eder olsun bunun yollar yapilmasina yetecegini soyluyorsunuz. 20 bin kisi dediginiz stadyum doldurmayacka kadar insan

Son hesabınıza göre gidelim. Her gün 20000 kişinin trafiğe bisikletle çıktığı bir İstanbul düşünelim. Başlangıçta çok iyi bir rakam bence. Hatta şöyle diyeyim ben başlangıç bunun dörtte birine yani 5000'e bile razıyım. Büyük gelişmeler bir anda olmaz. Zamanla olur.

Ekonomik temellere dayanan bir hesap yapiyorsunuz

Çok doğru. Ben bu yazıda sadece ekonomik temellere dayanan bir hesap yaptım. Başka yazılarımda insanları bisikletli bir yaşama götürecek farklı gerekçeleri de işleyeceğim. Burada var mı bilmiyorum ama bloga yazmıştım. (link)

Yazdiginiza, dusuncenizi kelimelere dokup paylasmaniza cok saygi duyuyorum ama ekonomik acindan yaptiginiz hesap her ne kadar dogru olsa da bu bisiklet kullanimini tek basina arttiracak bir etken degil.

Buna kesinlikle katılıyorum. İnsanları bisikletli yaşama yönlendirecek pek çok etken var. Ekonomik etkenler sadece bir tanesi. Her açıdan düşünülmüş bir strateji geliştirilmesi gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Sorunun kaynağı tilkilerin kümede bekci yapılması. Hemen her konuda maraza çıkması da bu sebepten.
Eğitimci, sağlıkçı, hukukçu, iktisatçı , planlamacı , ..... anlayış yerine sadece birkaç kişinin faydacı bakış acilarina göre is yapılıyor. ( müteahit , işadamı, esnaf, taksici, AVMci, ithalatçı, komisyoncu , rantci,.....)
Konu özelinde ise ;
Imar inşaat izinleri , işyeri ve alışveriş merkezlerinin planlaması, mevcut altyapının değil önceden planlanıp yapılmasını ( OSB mantığı ) ,üstüne dahada yuklenilip alt yapının yetersizliği, özellikle insanların buyuk kalabalıklar olarak belli yerlerde tutulması, eldeki imkanların da insanların kendi ihtiyaçlarını giderecek şekilde umarsız, kuralsız kullanması.......
 
Bahseden oldu mu bilmiyorum, gözümden kaçmış olabilir. Bizim insanımız arap insanı ve akdeniz insanı karışımı. Tembel yani. Ne bekliyoruz ki? Bisikleti arabaya tercih etmesini beklemek ütopik bence
 
Corelli fit bike 1.0 en kalın lastik olarak hangi ebadı destekliyor, bilgi verebilirmisiniz.
 
Corelli fit bike 1.0 en kalın lastik olarak hangi ebadı destekliyor, bilgi verebilirmisiniz.

28 destekliyor dediler. Firmaya da yazdım. En azından 32 lastikler için uygun bir kadro üretin 2021 için dedim. Sallamadılar. Ne diyelim? Adamlar para kazanmak istemiyorlar demek ki.

Buna rağmen yine de Corelli Fit Bike 1.0 şehir içinde ulaşım amaçlı olarak bisiklet kullanan herkes için en uygun bisiklet. Mükemmel bir başlangıç bisikleti.
 
28 destekliyor dediler. Firmaya da yazdım. En azından 32 lastikler için uygun bir kadro üretin 2021 için dedim. Sallamadılar. Ne diyelim? Adamlar para kazanmak istemiyorlar demek ki.

Buna rağmen yine de Corelli Fit Bike 1.0 şehir içinde ulaşım amaçlı olarak bisiklet kullanan herkes için en uygun bisiklet. Mükemmel bir başlangıç bisikleti.
Çok teşekkürler. Haklısınız, 32'yi destekleyen kadro bencede olmalı bir çok tanıdığım kişi buna bende dahil ince teker fobisi var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Çok teşekkürler. Haklısınız, 32'yi destekleyen kadro bencede olmalı bir çok tanıdığım kişi buna bende dahil ince teker fobisi var.

Ben teşekkür ederim.

Benzer ölçülere sahip 48 kadro mosso profundty kadrosuna maxxis overdrive 32 lastik takmayı başarmıştım. Ama jant ayarı mükemmel olmalı. Lastikte sekme olmamalı. En küçük bir sekmede kadroya sürtüyor. QR mandallı olmayan jantlarla fit bike a da takılabilir ama o masrafa değer mi bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sercan dede
Çok teşekkürler. Haklısınız, 32'yi destekleyen kadro bencede olmalı bir çok tanıdığım kişi buna bende dahil ince teker fobisi var.
28 ile 32 arasında uçurum yok. Birçok firmanın 28 m. 30 mm gibi vittoria lar mesela. Arazide sürmeyecekseniz inanın hiç gerek yok. Birkaç kez binseniz birdaha aklınıza gelmeyecek
 
28 ile 32 arasında uçurum yok. Birçok firmanın 28 m. 30 mm gibi vittoria lar mesela. Arazide sürmeyecekseniz inanın hiç gerek yok. Birkaç kez binseniz birdaha aklınıza gelmeyecek
Şu an 32 kullandığım için, ayrıca güzergah üzerinde parke taşlı yollar beni 32mm de daha güvenli hissettiriyor. Dediğiniz gibi arasında fark yok ama tamamen psikolojik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Şu an 32 kullandığım için, ayrıca güzergah üzerinde parke taşlı yollar beni 32mm de daha güvenli hissettiriyor. Dediğiniz gibi arasında fark yok ama tamamen psikolojik.
Yazdığım gibi lastikler 28 mm geçiyor ama etli lastikler kalın gözüküyor. Ama yinede nasıl güvenli hissediyorsanız onu tercih edin.
 
Geri