Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet Ergonomisi

Emeğinize sağlık teşekkürler, benim kadro ile ilgili sorum olacak,
boyum 171 iç bacak 77 _78
ilk carraro sportive 230 51 kadro aldım boru yere inince arama değdi

Sonra merida crossway 600 aldım 48 beden, değdi değmedi gibiydi rahattım ,bir üst model alayım dedim

Üçüncü scott sub cross 10 aldım. Onda s m l var dedim s alayım benim bedenin s m arası, onunda kadrosu yükseklik olarak aynı fakat bende geri gitme isteği oldu ve sanki oturağın zımbalı kısmına oturuyorum fakat koltuk daha fazla geri gitmiyor, bunun için zipp eğimli sele borusu aldım, bir ,bir buçuk cm daha gitmesi gerek olmadı
Baktım kokpitle sele borusu arası meridaya göre kısa acaba gidon boğazını mı değiştirsem dedim, tabi bu çözüm değil çünkü ayağın basış açısı oturak geriye giderse dogru olacak

Yabancı bir forumda aynı sorunu yasayan birisi brooksun sele rayı yani ayar mesafesi kısa, gyes lerin ki uzun yszmış, ne yapacağımı şaştım, brooks ve gyesi olan varsa kıyas yaparsa sevinirim


Ayrıca kadro ile ilgili şunu merak ediyorum,
Kokpit ile sele mesafesini unutun,
Bir kişinin ayakta durduğunu hayal edin, yalnız oturağa temas halinde, altındaki bisiklet diyelim ki s beden; parmağını şıklattı m oldu , şıklattı l oldu selenin ileri geri ayarını bedenin etkilemesini anlayamadım, kokpite olan uzaklığı unutun dedim çünkü benim amacım doğru basış pozisyonu, şu diz kapağının tarak kemiğine şarkül edildiği.
 
Scudo
İnternette yazan verilere bakarak kadro boyu 51 olarak aldığım bisikletin kadro üst borusu bacak arama sıfıra sıfır değmektedir. Ben yanlış bir seçim yapmış olabilir miyim?
 
İnternette yazan verilere bakarak kadro boyu 51 olarak aldığım bisikletin kadro üst borusu bacak arama sıfıra sıfır değmektedir. Ben yanlış bir seçim yapmış olabilir miyim?

Bisikletin türü ya da markası/modeli nedir, sizin boyunuz ve iç bacak boyunuz kaç cm?
 
Bisikletin türü ya da markası/modeli nedir, sizin boyunuz ve iç bacak boyunuz kaç cm?
bisikletim trekking bisikleti mosso legarda 2324 boyum 178 iç bacak boyum da 77 cm
 
bisikletim trekking bisikleti mosso legarda 2324 boyum 178 iç bacak boyum da 77 cm

Ben 174/81 ile Legarda 46 kadro kullanıyorum, 51 de denemiştim, sınırda gibi hissettirmişti. 51 size çok az büyük gelmiş olabilir. Diğer açılardan sıkıntı yoksa üst borunun yakınlığını dert etmeyin.
 
İnternette yazan verilere bakarak kadro boyu 51 olarak aldığım bisikletin kadro üst borusu bacak arama sıfıra sıfır değmektedir. Ben yanlış bir seçim yapmış olabilir miyim?
İki topuk yere basarken üst boru malum yeri rahatsız etmemelidir, ediyorsa kadro büyüktür diye bir kural olmadığını belirteyim. Orta göbeğin yerden yüksekliğine göre üst borunun yüksekliği değişir çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozdeg
Ben 174/81 ile Legarda 46 kadro kullanıyorum, 51 de denemiştim, sınırda gibi hissettirmişti. 51 size çok az büyük gelmiş olabilir. Diğer açılardan sıkıntı yoksa üst borunun yakınlığını dert etmeyin.
Teşekkürler
 
Salcano xrs veya carraro rc gibi bisikletlerin eski model(aero olmayan) kadro ölçülerini nereden bulabilirim?
 
Daha önce de söylemiştim gidonun uzakta olması sürüş sırasında hiç rahat olmuyor ama gidonun tamamını değiştirmek de istemiyorum her iki uçtan bir aksesuar bağlasam nasıl olur? Vites ve fren eski yerinde kalsın sorun değil. Parmaklarımın ucu kadar yaklaşsa çok rahat edeceğim.

20231228_162645.jpg



Bu aksesuar o amaç için mı onu da çözemedim gidon üstüne takılı bir resmi yok.

(link)
images (49).jpegimages (33).jpeg
 
Daha önce de söylemiştim gidonun uzakta olması sürüş sırasında hiç rahat olmuyor ama gidonun tamamını değiştirmek de istemiyorum her iki uçtan bir aksesuar bağlasam nasıl olur? Vites ve fren eski yerinde kalsın sorun değil. Parmaklarımın ucu kadar yaklaşsa çok rahat edeceğim.

313121 dosyayı görüntüle



Bu aksesuar o amaç için mı onu da çözemedim gidon üstüne takılı bir resmi yok.

(link)
313119 dosyayı görüntüle313120 dosyayı görüntüle
Bence bisikletin ayarlarında bir yanlışlık var. Çok arkada oturursanız, ağırlığınızı gidona iyi vermezsiniz. Gevşek zeminde bisiklet sürmek sizin için tehlikeli olur, çünkü arka tekerin çekişi bir noktaya kadar yeter. Ağırlığınızı ön ve arka tekere iyi dağıtırsanız karda bile sürersiniz.
Aynı şekilde lastik yarıçapını düşürmek de iyi değil, yoksa ön tekerin rake mesafesi düşüyor. Ön tekere bu kez daha çok ağırlık vermiş gibi oluyorsunuz. Ön tekerin kendini sarsıntıda toparlama yeteneği azalıyor.
 
Daha önce de söylemiştim gidonun uzakta olması sürüş sırasında hiç rahat olmuyor ama gidonun tamamını değiştirmek de istemiyorum her iki uçtan bir aksesuar bağlasam nasıl olur? Vites ve fren eski yerinde kalsın sorun değil. Parmaklarımın ucu kadar yaklaşsa çok rahat edeceğim.

313121 dosyayı görüntüle



Bu aksesuar o amaç için mı onu da çözemedim gidon üstüne takılı bir resmi yok.

(link)
313119 dosyayı görüntüle313120 dosyayı görüntüle

Bunlar barend / bar end. Normalde tutuş açısını değiştirmek ve tırmanmalarda destek almak için. Doğrusu ileriye doğru, yere paralelden 15-30 derece açıyla takılması. Ancak buralarda bunlardan daha kıvrımlılarını kendilerine doğru takıp tam olarak dediğiniz amaç için kullananlar da çok var. 15 dakikalık yürüyüşte özellikle sırt ağrısı çeken yaşlıların kullandığı 1-2 bisiklette mutlaka denk gelinir.

Benim trekking bisikletinde paylaştığınız ikinci resimdeki XLC şu şekilde takılı:
1703784311660.jpeg

Ucunu ayna takmak için de kullanıyorum, şöyle:
1703784382591.jpeg

Gidonu kendinize yaklaştırmanın daha iyi yolu çok yukarı doğru açı verilebilen bir ayarlı gidon boğazı (örneğin (link)) kullanmak ya da bir gidon yükseltici (örneğin (link)) ile birlikte daha kısa gidon boğazı (örneğin (link)) kullanmak.
Verdiğim örneklerin hepsi ilk bulduğum örnek, siz bisiklettenizdeki şaft borusu ve gidon çaplarına göre olanlarını kullanmalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
Daha önce de söylemiştim gidonun uzakta olması sürüş sırasında hiç rahat olmuyor ama gidonun tamamını değiştirmek de istemiyorum her iki uçtan bir aksesuar bağlasam nasıl olur? Vites ve fren eski yerinde kalsın sorun değil. Parmaklarımın ucu kadar yaklaşsa çok rahat edeceğim.

313121 dosyayı görüntüle



Bu aksesuar o amaç için mı onu da çözemedim gidon üstüne takılı bir resmi yok.

(link)
313119 dosyayı görüntüle313120 dosyayı görüntüle
Bunlarla daha dik oturabilirsiniz fakat yine de gidona uzaklığınız aynı kalacaktır. Birde kullandığınız gidon çok kısa bir trekking ye göre bu yüzden de manevraları alırken biraz zorluk yaşatabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
Bu 91 model bir dağ bisikleti ve sanırım dizayn şekli öne çok yatmayı gerektiriyor selem boyuma göre ayarlı pedala basınca bacağım düz gidonu biraz yükselteyim dedim ama nafile sanki kaynaşmış gibi.

Aslında şehir bisikletine binince ondaki rahatı bundan bekler oldum bazen mekanik bisiklet bbinmek istediğimde veya sahile gideceğim zaman bunu alıyorum ergonomisi hiç iyi değil, şu veya bu şek,lde bir çözüm bulmalıyım ama en kolay ve doğru olanını bulmaya çalışıyorum.

Bu boynuzlar bir ara yukarı doğru boynuzlu gidonlar vardı acaba o amaç için mi? Eğer öyleyse gidonu daha da uzaklaştırır.

edit evet Spartiat tam nokta atışı yapmış rampa çıkarken destek amaçlı yukarı dönük gidon ucu bunlar acaba dediğim şekilde kendime dönük yapsam açısı ne olur kafamda canlandıramıyorum ama youtube'da birileri vardır denemiş olan herhalde bir bakayım
 
Son düzenleme:
...
edit evet Spartiat tam nokta atışı yapmış rampa çıkarken destek amaçlı yukarı dönük gidon ucu bunlar acaba dediğim şekilde kendime dönük yapsam açısı ne olur kafamda canlandıramıyorum ama youtube'da birileri vardır denemiş olan herhalde bir bakayım

image;s=780x0;q=60

image;s=780x0;q=60

Normalde gördüklerim daha arkaya doğru ve uçları daha kıvrık oluyor ama bir bakışta bulabildiğim örnekler böyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
Yere tam paralel olmaz mı bunlar, ben aradım bulamıyorum herhalde ilk ben düşünmüş olamam yok ise açı bunu yapmaya müsait değildir herhalde.

Kafamdan geçen yere tam paralel şu şekil olmasıydı. Bir de bunu gidona bağlarken elciklerden kesmek mi gerekiyor çünkü kauçuk tutma yüzeyi bunun kelepçesinin kavraması ile kopacaktır sanıyorum

1f29f6c2755659a345941a53e27b6df7.jpg
 
Yere tam paralel olmaz mı bunlar, ben aradım bulamıyorum herhalde ilk ben düşünmüş olamam yok ise açı bunu yapmaya müsait değildir herhalde.

Kafamdan geçen yere tam paralel şu şekil olmasıydı. Bir de bunu gidona bağlarken elciklerden kesmek mi gerekiyor çünkü kauçuk tutma yüzeyi bunun kelepçesinin kavraması ile kopacaktır sanıyorum

1f29f6c2755659a345941a53e27b6df7.jpg

Gidon uçlarının çevresinde 360 derece dönebildiğinden her türlü takılabilir, geriye doğru takılırsa bu gidonlara benzer. Yukarı doğru takanların amacı aslında hiç de kendilerine göre olmayan bisikleti dik oturarak kullanabilmek. Arkaya doğru yere paralel taktıklarında yükseklik kurtarmaz.

Elcikleri kesmek gerekmiyor, içeri almak yetiyor, gerekirse frenlerle birlikte. Ancak bu içeri gidişi engelleyecek bir kıvrım ya da genişleme varsa elcikleri kısaltmak gerekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
Evet stanicenemy'nin de dediği gibi oturma konumumu dikleştirecek ama gidon yaklaşmış olmayacak, benim elciklerin kafası kapalı itme ile içeri gitmez eğer alacak olursam kesmek de gerekecek önce bir komşum gelsin garajındaki bisikletlerden birinde bundan varsa bir bakayım ona göre alayım.

Gidon fotolarına bakarken şu resmi gördüm, tüm bisikletlerde sol ön sağ arka fren değil midir? Bu resim oturma konumunda çekilmiş olmalı telefonluk bize dönül ama solda arka fren diyor acaba İngilizler burada da bir gıcıklık yapmış olabilirler mi?

mountain_bike_bar_accessories.jpg
 
Evet stanicenemy'nin de dediği gibi oturma konumumu dikleştirecek ama gidon yaklaşmış olmayacak, benim elciklerin kafası kapalı itme ile içeri gitmez eğer alacak olursam kesmek de gerekecek önce bir komşum gelsin garajındaki bisikletlerden birinde bundan varsa bir bakayım ona göre alayım.

Gidon fotolarına bakarken şu resmi gördüm, tüm bisikletlerde sol ön sağ arka fren değil midir? Bu resim oturma konumunda çekilmiş olmalı telefonluk bize dönül ama solda arka fren diyor acaba İngilizler burada da bir gıcıklık yapmış olabilirler mi?

mountain_bike_bar_accessories.jpg

Hala satılan çubuk frenli (link)'larda sağ ön, sol arka. Çocukken gıcık olurdum tersine. Ben başka bisiklete bindiğimde ya da başkası benim bisiklete bindiğinde büyük problem oluyordu. Özellikle motosiklet kullanıcılarında sağ kolu ön frene bağlayan çok var. Bisiklete ya da motosiklete bindiğinde frenlerin yer değiştiriyor olması sorun olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
Geri