Scudo Sports

Bisiklet evimin yeni üyesi: "Oyuncu" adında bir Fixie/SS

Muhteşem olmuş bayıldım :) emeğinize sağlık. Bisiklette en beğendiğim parça aynakol oldu. Çok sade çok yakışmış :asik: Bir sorum olacak, bullhorn gidon olsa bir nebze daha mı dik açıda süreriz acaba??
Mesajınızıun üzerinden 2 yıl geçmiş; görmediğim için özür dilerim.

Bullhorn gidonların kullanımı konusunda pek bilgim olmasa da neden olmasın diyebilirim. Estetik de durabilir aslında. Ancak fixie'lerde hemen hep dar dropbar gidon kullanılıyor. Bisiklet şehir içi trafiğinde kıvrak ve çevik olsun, aralardan geçebilsin diye gidon genişliği 40 cm'nin altında oluyor. Benim tesadüfen elime geçen bu gidon da 37 cm.

Bir de dropbar gidonlar ani sprintlerde droplardan güç almak bakımından daha yatkın. Pist bisikletleri de fixie bisikletlerdir bildiğiniz gibi.
Keyifli sürüşler dilerim,
H.Eke
 
Scudo
Mesajınızıun üzerinden 2 yıl geçmiş; görmediğim için özür dilerim.

Bullhorn gidonların kullanımı konusunda pek bilgim olmasa da neden olmasın diyebilirim. Estetik de durabilir aslında. Ancak fixie'lerde hemen hep dar dropbar gidon kullanılıyor. Bisiklet şehir içi trafiğinde kıvrak ve çevik olsun, aralardan geçebilsin diye gidon genişliği 40 cm'nin altında oluyor. Benim tesadüfen elime geçen bu gidon da 37 cm.

Bir de dropbar gidonlar ani sprintlerde droplardan güç almak bakımından daha yatkın. Pist bisikletleri de fixie bisikletlerdir bildiğiniz gibi.
Keyifli sürüşler dilerim,
H.Eke
Merhaba,
Bullhorn tipte gidonlar yokuşta dropbara göre oldukça avantaj sağlıyor. Dropbar ile düz yolda daha hızlı gidebilirken yokuşlarda güç almak için epey zorlanıyorum. Bir ara bu problem yüzünden “hood”lu yol fren kolları takmıştım dropbar gidona, ama çok rahat olmadı. Bullhorn gidonda yokuşta ağırlığı öne verseniz de gidonlardan epey güç alabiliyorsunuz.
Bullhorn gidonun dezavantajı daha dik durup hızlı sürüşte rüzgara daha çok maruz kalıyorsunuz. Ayrıca aynı kadroda dropbara göre kollarınızla daha ileri uzanmak zorunda kalabiliyorsunuz. İlave olarak görüntüde dropbar daha şık bence.
Yaptığınız bisiklet çok güzel olmuş, elinize sağlık.
Datça’ya çok selamlar,
 
@Anonim Arkadaşım, gerçekte bir bullhorn gidon kullanmamış olsam da, dağ bisikletimde barend'leri bildiğimden beri hep ters, yani geriye bakar şekilde kullanırım. Bu bana yokuşlarda ek bir güç sağladığı gibi düz gidonu dik bir açıyla tutma ve dinlenme imkanı da veriyor.

Eğer dropbar droplardan tutulmuyorsa, bullhorn ile yaklaşık aynı eğilişe yol açar diye düşünüyorum. Ancak droplardan tutulduğunda dropbar rüzgara karşı daha az drençli bir sürüş sağlar sanıyorum, bullhorn ile kıyaslandığında.

Bir şey diyeyim mi, bana da bullhorn çok estetik geliyor nedense :)
 
Son düzenleme:
@Anonim Arkadaşım, gerçekte bir bullhorn gidon kullanmamış olsam da, dağ bisikletimde barend'leri bildiğimden beri hep ters, yani ileriye bakar şekilde kullanırım. Bu bana yokuşlarda ek bir güç sağladığı gibi düz gidonu dik bir açıyla tutma ve dinlenme imkanı da veriyor.

Eğer dropbar droplardan tutulmuyorsa, bullhorn ile yaklaşık aynı eğilişe yol açar diye düşünüyorum. Ancak droplardan tutulduğunda dropbar rüzgara karşı daha az drençli bir sürüş sağlar sanıyorum, bullhorn ile kıyaslandığında.

Bir şey diyeyim mi, bana da bullhorn çok estetik geliyor nedense :)
Üstad bu konu ayrı bir başlığı hak eder bence. Sizin konunuzu da dağıtmamak adına bir ara ayrı bir başlık açıp alttaki linkteki amcanın yaptığı gibi bir matris üzerinden değerlendirelim bence.


Fixie özelinde olmasa da, adam şehir kullanımı açısından tüm gidon tiplerini puanlamaya tabi tutmuş. O da sizin gibi görüntüsü en güzel olan bullhorn demiş:)

Tekrar selamlar ve bol pedallamalar👍
 
Geri