Scudo Sports

Bisiklet hafif hızlanınca pedal boşa dönüyor

Rock Rider

Üye
Kayıt
29 Temmuz 2015
Mesaj
11
Tepki
10
Şehir
istanbul
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar öncelikle konu yeri doğrumu bilmiyorum ama sadece burda konu açabiliyorum şimdilik

Neyse konuya gelelim...

Bir gün önce salcano ng650 27,5 v aldım.Aldığım zaman sürme fırsatım olmadı ayarı yapılır yapılmaz arabaya yükledik ilk sürüşümde fark ettim pedal hafif hızlanınca boşa dönüyor nedenini anlamış değilim burada danışayım dedim.

Cevaplarınız için teşekkürler şimdiden
 
Scudo
Büyük ihtimalle en küçük viteste kalmışsınız.. Vitesiniz arka vites 1'de, ön vitesi de 3'de olmalı bu durumda ..
 
  • Beğen
Tepkiler: Rock Rider
Evet viteslerin ikiside 1 de kullandım zaten bisikleti en fazla 5 dakika kullanmışımdır şuana kadar

Arkadaşlar çok bilgim yok vitesler konusunda uğraştırıyorsam kusura bakmayın
 
Hızınız arttikca on dişlileri büyük dişliye gececek, arka dislileri kucuk disliye gececek sekilde kullanacaksiniz.
Pedal cevirmek guclestikcede on dişlileri küçük dişliye gececek, arka dislileri buyuk disliye gececek sekilde kullanacaksiniz.
Çapraz kullanım yapmayacaksiniz! Arastirin forumda bulursunuz bolca aciklama ;)
Ayrica dişlilerinizin çapına bağlı olarak kadans (pedal cevirme hizi devir/dakika) ile birlikte kapasitesi vardir. Siz dişli çapınızla ulaşacağınız max. kadansta yapabileceğiniz hizin limitine gelirseniz, pedaliniz bosa doner gibi olacaktir her zaman :)
Boyle anlatinca size karışık gelmiş olabilir :) Biraz sürün, biraz araştırın anlarsiniz zaten ne demek istedigimizi ;)
 
@Rock Rider Ön vites ( dişli ) ortada olsun, Arka viteste ortalarda birinde olsun. Öyle kullan bakalım aynı sıkıntıyı yapacakmı?
 
@Rock Rider

Kısa zamanda çözersin. Resime iyi bak.

http://2.bp.blogspot.com/-LsFLT1gFHyo/Uq2rktL9TgI/AAAAAAAAGnY/ubRvgmY4xrs/s1600/1025838_625927760764613_1761931702_o.jpg
 
@Rock Rider görsel herşeyi çok güzel anlatmış.. Bir de yük altındayken yani yokuş çıkarken vites değiştirmeyin.. aktarıcıları gereksiz zorlar ve bozulmalara yol açabilirsiniz.. Yokuşlara gelmeden dişlilerinizi değiştirin. Yani önü küçük dişliye arkayı büyük olana.. Aslında mantık şu ön kollarda değiştiricilerde numaralar yazıyorsa çıkarken düşük numaralara , düz yolda ortalamları.. inerken büyükleri kullanın.. siz sol gidonda büyük sayıya giddikçe zaten aynakolda da büyük dişliye gideceksiniz. Sağ gidondaki de mantık olarak tersini yapacaktır ama siz daha rahat pedal çevireceksiniz.. Birde kadans yani çevirme hızınızı pek düşürmeden dakikada 80 90 kadans çevirebileceğiniz bir pedal kuvveti idealdir.. Bunların oturması zamanla olacaktır.. Bol bol sürünüz..
 
vites kullanmayı öğrenmeniz lazım. @Asusmune attığı görsel mükemmel anlatıyor. Hem yalnış vites kullanımı ön aktarıcının ve zincirin ömrünü kısaltır.
 
Evet arkadaşlar vitesleri hızlandıkça kademe kademe arttırıyorum 1-1, 1-2, 1-3, 2-3, 2-4, 2-5, 3-5, 3-6, 3,7 şeklinde.Yokuşlar içinde 1-1 e alıyorum şuanlık bir sıkıntı yok :)

Ve vites değiştirirken pedal çevirmemeye dikkat ediyorum
 
Yük altında değiştirmemeli, öbür türlü yumuşak bir pedal basışı yeterli olacaktır. Zira döngü olmadan dişliden dişliye atlamaz zincir. Mantık yüksek yük altında vites değişmeyecek. :)
 
Geri