Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet kaskı takmak zorunda mıyım?

Kask sadece sürüş esnasındaki kazalardan korumuyor,
durur bir vaziyetteyken ayağımız kayıp kafamızı yere vursak dahi beyin kanaması geçirme ihtimalimiz çok fazla ve bunun olmasından da koruyor.
Fakat yine de "kask takmak zorunda değilim" diyenler için bu hakkın onlara verilmesi gerektiğini savunuyorum. Sebebini de yukarıda açıkladım.
Ben aksine takmayı tercih eden ve hatta bundan keyif alanların tarafındayım.
 
Son düzenleme:
Scudo
2021, bilgi çağı ama kask takmanın gerekliliği üzerine konuşuluyor hala. gerçekten çok ilginç. medeniyet insanlığa yaramadı, doğal seleksiyonun bu kadar önüne geçmemek gerekirdi.
 
Yine yeniden kask takmanin gerekliligi/gereksizligi uzerinden forum bir kez daha karismak uzere. Oncelikle netlestirilmesi gereken bir onemli mesele var.

Soru 1: Neden kask takiyoruz?
Cevap 1: Bisikletli olarak guvenligimizi arttirmak icin.

Soru 2: Kask takmak bisikletliyi ne kadar guvenli yapiyor?
Cevap 2: Ortaligin karistigi yer iste burasi. Bisiklet guvenligini etkileyen pek cok etmen var. Kaskin guvenlikteki payi ise abartildigi kadar degil ( Bunun icin net bir bilimsel arastirma bulamadim simdiye kadar ama bulursam paylasirim elbette ). Kaskin bisikletliye sagladigi guvenlik kaza aninda, esas mesele de bu kazalari mumkun oldugunca azaltabilecek pasif guvenlik onlemlerinde. Bu gunvelik onlemleri nelerdir dersel
  1. Trafik kanunlarinin bisikletlinin haklarini koruyacak sekilde duzenlenmesi ve uygulanmasi: Turkiye icin konusursak, her konuda oldugu gibi bu meselede de duzenleme yapanlarin buyuk cogunlugunun bisiklet kullanmamasindan kaynaklanan sacmaliklar ve uygulamayi yapacak olan kolluk kuvvetlerinin tum totaliter rejimlerde oldugu gibi halkin degil iktidarin haklarini korumasindan kaynakli buyuk eksiklikler var.
  2. Bisiklet altyapisinin guvenli hale getirilmesi: Bu da cok ilginc bir konu. Malesef cogu arkadas zannediyor ki mevcut arac yollarinin yanina bariyer ile ayrilmis bisiklet yollari yapilirsa her sey cok guvenli, cok super olacak. Boyle bir dunya yok malesef, bu zannedildiginden cok daha karmasik bir konu. Dutchlar bu isi nasil cozmusler, kisaca aciklamaya calismislar, su linki birakayim.
  3. Bisiklet suruculerinin egitilmesi: Bu meseleye hic girmek istemiyorum. Bildigim kadariyla okullarda trafik dersi de vardi, ne kadar faydali oldu bunun uzerine yapilmis calisma varsa okumak isterim.
  4. Bisikletlinin aldigi guvenlik onlemleri: Kask takmak, bisikletin frenlerinin durumu/bakimi, hiz limitlerine uymak ( evet bisiketliler icin de hiz limiti var ), guvenli surus vs.
Bu 4 maddeden sadece birisini kismi olarak yerine getirip, bunun bisikletliyi tamamen guvenli hale getirecegini dusunmek bana cok mantiksiz geliyor. Kask, bisikletlinin guvenlik seviyesini arttirir ama tamamen guvenli hale getirmez. Mantikli her insanin yapacagi sey ise elinden geldigince kendi guvenlik seviyesini arttirmak ve kask takmak olacaktir.

Soru 3: Kask takmamak ile emniyet kemeri takmamak ayni sey midir?
Cevap 3: Gorecelidir. Eger yukarida yazdigim bisiklet guvenligini arttiracak diger etmenler dusukse ya da hic yoksa ( Turkiye icin hic yok olarak degerlendirmek gerekir bence ) emniyet kemerinden dahi onemli olabilir, takmamazlik etmeyin.
Diger yandan pek cok ulkede bu zorunlu degil, insanlar takmiyor. Takmamalarinin sebebini Hollanda icin aciklamaya calistim, tekrara girmemek icin link birakayim

Bisiklet kaskı takmak zorunda mıyım?

Kisaca, dutchlar icin risk %3.1, kask takarlarsa bu risk %1.6'ya iniyor. Hayatin dogal akisina engel olmamak icin de aradaki riski goze aliyorlar. Hayatin dogal akisi dedimiz sey ise sacim bozulmasin diye kask takmamak degil. Sabah evden cikip ise/okula oradan arkadaslariniz ise bulusmaya, spor yapmaya, konsere/sinemaya her yere surekli bisiklet ile gidin, hatta herkes de aynisini yapsin. Ardindan o kasklarin saklanmasi ve guvenliginin saglanmasinin ne kadar zor oldugunu farkedin ondan sonra konusalim detaylarini.
 
Rahatlıkla hayat kaybı engellenebilecek bir kazada (yüksek süratlere bir şey demiyorum, orada kask işi yaramaz) bisikletçiye çarpan aracın sürücüsünün hayatı kaysın hiç sorun yok değil mi? Ne kadar empatik bir düşünce tarzı, benden sonra tufan. Sonra da diyorlar “araçlar bizi düşünsün”. “Sen onu düşünüyor musun? Onu bırak kendini düşünüyor musun?” demezler mi o zaman?
dostum diyelim bisikletcinin kaskı yok.bu konuda sonuna kadar kendini dusunmediği için kesinlikle suçlu . ama kask takmayan bu bisiklet sürücüsü yolda çizgisinde araçları engellemeden giderken bir araç ona çarpıp hayatını kaybediyorsa bi zahmet o araç sürücüsünün hayatı kaysın. diğelim ki çok sevdiğin biri bu şekilde yol kenarında kasksız bisiklet sürerken bir araç ona çarpıp ölümüne yol açarsa o araç şoförü için ne düşünürsün

bir de dostum daha henüz bir hafta önce Alanyada gencecik 25 yaşında kasklarıyla yol kenarında bisiklet süren iki tane çocuk sarhoş bir araç sürücüsünün çarpması sebebiyle vefat etmişken bana araç sürücülerinin neyini savunuyorsun .
 
Yine yeniden kask takmanin gerekliligi/gereksizligi uzerinden forum bir kez daha karismak uzere. Oncelikle netlestirilmesi gereken bir onemli mesele var.

Soru 1: Neden kask takiyoruz?
Cevap 1: Bisikletli olarak guvenligimizi arttirmak icin.

Soru 2: Kask takmak bisikletliyi ne kadar guvenli yapiyor?
Cevap 2: Ortaligin karistigi yer iste burasi. Bisiklet guvenligini etkileyen pek cok etmen var. Kaskin guvenlikteki payi ise abartildigi kadar degil ( Bunun icin net bir bilimsel arastirma bulamadim simdiye kadar ama bulursam paylasirim elbette ). Kaskin bisikletliye sagladigi guvenlik kaza aninda, esas mesele de bu kazalari mumkun oldugunca azaltabilecek pasif guvenlik onlemlerinde. Bu gunvelik onlemleri nelerdir dersel
  1. Trafik kanunlarinin bisikletlinin haklarini koruyacak sekilde duzenlenmesi ve uygulanmasi: Turkiye icin konusursak, her konuda oldugu gibi bu meselede de duzenleme yapanlarin buyuk cogunlugunun bisiklet kullanmamasindan kaynaklanan sacmaliklar ve uygulamayi yapacak olan kolluk kuvvetlerinin tum totaliter rejimlerde oldugu gibi halkin degil iktidarin haklarini korumasindan kaynakli buyuk eksiklikler var.
  2. Bisiklet altyapisinin guvenli hale getirilmesi: Bu da cok ilginc bir konu. Malesef cogu arkadas zannediyor ki mevcut arac yollarinin yanina bariyer ile ayrilmis bisiklet yollari yapilirsa her sey cok guvenli, cok super olacak. Boyle bir dunya yok malesef, bu zannedildiginden cok daha karmasik bir konu. Dutchlar bu isi nasil cozmusler, kisaca aciklamaya calismislar, su linki birakayim.
  3. Bisiklet suruculerinin egitilmesi: Bu meseleye hic girmek istemiyorum. Bildigim kadariyla okullarda trafik dersi de vardi, ne kadar faydali oldu bunun uzerine yapilmis calisma varsa okumak isterim.
  4. Bisikletlinin aldigi guvenlik onlemleri: Kask takmak, bisikletin frenlerinin durumu/bakimi, hiz limitlerine uymak ( evet bisiketliler icin de hiz limiti var ), guvenli surus vs.
Bu 4 maddeden sadece birisini kismi olarak yerine getirip, bunun bisikletliyi tamamen guvenli hale getirecegini dusunmek bana cok mantiksiz geliyor. Kask, bisikletlinin guvenlik seviyesini arttirir ama tamamen guvenli hale getirmez. Mantikli her insanin yapacagi sey ise elinden geldigince kendi guvenlik seviyesini arttirmak ve kask takmak olacaktir.

Soru 3: Kask takmamak ile emniyet kemeri takmamak ayni sey midir?
Cevap 3: Gorecelidir. Eger yukarida yazdigim bisiklet guvenligini arttiracak diger etmenler dusukse ya da hic yoksa ( Turkiye icin hic yok olarak degerlendirmek gerekir bence ) emniyet kemerinden dahi onemli olabilir, takmamazlik etmeyin.
Diger yandan pek cok ulkede bu zorunlu degil, insanlar takmiyor. Takmamalarinin sebebini Hollanda icin aciklamaya calistim, tekrara girmemek icin link birakayim

Bisiklet kaskı takmak zorunda mıyım?

Kisaca, dutchlar icin risk %3.1, kask takarlarsa bu risk %1.6'ya iniyor. Hayatin dogal akisina engel olmamak icin de aradaki riski goze aliyorlar. Hayatin dogal akisi dedimiz sey ise sacim bozulmasin diye kask takmamak degil. Sabah evden cikip ise/okula oradan arkadaslariniz ise bulusmaya, spor yapmaya, konsere/sinemaya her yere surekli bisiklet ile gidin, hatta herkes de aynisini yapsin. Ardindan o kasklarin saklanmasi ve guvenliginin saglanmasinin ne kadar zor oldugunu farkedin ondan sonra konusalim detaylarini.
Harika bir açıklama
dostum diyelim bisikletcinin kaskı yok.bu konuda sonuna kadar kendini dusunmediği için kesinlikle suçlu . ama kask takmayan bu bisiklet sürücüsü yolda çizgisinde araçları engellemeden giderken bir araç ona çarpıp hayatını kaybediyorsa bi zahmet o araç sürücüsünün hayatı kaysın. diğelim ki çok sevdiğin biri bu şekilde yol kenarında kasksız bisiklet sürerken bir araç ona çarpıp ölümüne yol açarsa o araç şoförü için ne düşünürsün

bir de dostum daha henüz bir hafta önce Alanyada gencecik 25 yaşında kasklarıyla yol kenarında bisiklet süren iki tane çocuk sarhoş bir araç sürücüsünün çarpması sebebiyle vefat etmişken bana araç sürücülerinin neyini savunuyorsun .
Ben dün arabayla çevre yolunda karanlıkta emniyet şeridinden ilerleyen bir bisikletlinin yanından geçtim. Lastiği patlayıp o an yola savrulsa kime denk gelirse hayatı kayacak. Bir yakınınızın arabanın şoför koltuğunda oturduğunu hayal edin. Hayatı bitecek, peki bu bisikletliyi geri getirecek mi? Hayır. Şoförün suçu var mı? Hayır. Böyle bir olay olması çok mu olanaksız? Hayır.

İnsanımızın risk yönetim kültürü bu. 2 dk erken gitmek için 150-160la gidip insanların hayatını tehlikeye atabilenlerin ülkesi burası.

Kaskla ne alaka derseniz de;
Bunu bir de sokakta giderken 30 km hızla önüne çıkan bisikletliye çarpan araba için düşünün. Ara sokaktahız yapan değil normal giden bir araç. Bisikletlinin kaskı olduğunda belki bir iki kırık ve maddi zarar ile geçecek bir olay her iki taraf açısından bir trajediye dönüyor. İki tarafın da hayatı kayıyor. Adil mi oldu böyle? Özgür seçimmiş. Hollanda’da olsam ben de kask kullanmam. Burada farklı bir kültür var.

Bir motorcu makas atıp yanımdan geçerken aynama çarpıp düştüğünde çok kızmıştım. Adam anlamamıştı, ne olacak bir ayna veririz parasını kafasındaydı. Ama ben ona bir zarar gelseydi başıma gelecekleri düşünüp sinirlenmiştim. Trafikte azami dikkat yanlısıyımdır. Ancak saçma sapan macera hevesleri içine girip suçsuz bir insanın hayatını kaydırmak da bu kadar kolay olmamalı.

Her şeye kendi açınızdan yaklaşırsanız sosyal uzlaşı sağlanamaz.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Harika bir açıklama

Ben dün arabayla çevre yolunda karanlıkta emniyet şeridinden ilerleyen bir bisikletlinin yanından geçtim. Lastiği patlayıp o an yola savrulsa kime denk gelirse hayatı kayacak. Bir yakınınızın arabanın şoför koltuğunda oturduğunu hayal edin. Hayatı bitecek, peki bu bisikletliyi geri getirecek mi? Hayır. Şoförün suçu var mı? Hayır. Böyle bir olay olması çok mu olanaksız? Hayır.

İnsanımızın risk yönetim kültürü bu. 2 dk erken gitmek için 150-160la gidip insanların hayatını tehlikeye atabilenlerin ülkesi burası.

Kaskla ne alaka derseniz de;
Bunu bir de sokakta giderken 30 km hızla önüne çıkan bisikletliye çarpan araba için düşünün. Ara sokaktahız yapan değil normal giden bir araç. Bisikletlinin kaskı olduğunda belki bir iki kırık ve maddi zarar ile geçecek bir olay her iki taraf açısından bir trajediye dönüyor. İki tarafın da hayatı kayıyor. Adil mi oldu böyle? Özgür seçimmiş. Hollanda’da olsam ben de kask kullanmam. Burada farklı bir kültür var.

Bir motorcu makas atıp yanımdan geçerken aynama çarpıp düştüğünde çok kızmıştım. Adam anlamamıştı, ne olacak bir ayna veririz parasını kafasındaydı. Ama ben ona bir zarar gelseydi başıma gelecekleri düşünüp sinirlenmiştim. Trafikte azami dikkat yanlısıyımdır. Ancak saçma sapan macera hevesleri içine girip suçsuz bir insanın hayatını kaydırmak da bu kadar kolay olmamalı.

Her şeye kendi açınızdan yaklaşırsanız sosyal uzlaşı sağlanamaz.
dostum uzlaşmak zorunda değiliz ama saygı duymalıyız. senle zıt fikirdeyim ama sana ve görüşüne saygı duyuyorum. senle bu tartışmayı bitiriyorum
 
dostum diyelim bisikletcinin kaskı yok.bu konuda sonuna kadar kendini dusunmediği için kesinlikle suçlu . ama kask takmayan bu bisiklet sürücüsü yolda çizgisinde araçları engellemeden giderken bir araç ona çarpıp hayatını kaybediyorsa bi zahmet o araç sürücüsünün hayatı kaysın. diğelim ki çok sevdiğin biri bu şekilde yol kenarında kasksız bisiklet sürerken bir araç ona çarpıp ölümüne yol açarsa o araç şoförü için ne düşünürsün

bir de dostum daha henüz bir hafta önce Alanyada gencecik 25 yaşında kasklarıyla yol kenarında bisiklet süren iki tane çocuk sarhoş bir araç sürücüsünün çarpması sebebiyle vefat etmişken bana araç sürücülerinin neyini savunuyorsun .
Üstad ben otomobil demedim dikkat ettiysen, araç-sürücü de savunmadım, sen direkt en kötü senaryoyu düşünüyorsun.
Şöyle bir örnek vereyim, bisiklet yolu, iki bisikletli karşılıklı geliyor biri kasksız, o an birinin bir donanım sorunu vs. oldu, karşıdan gelen kasksıza vurdu, kasksız arkadaş da düşerken kafayı kaldırıma patlattı ve hayatını kaybetti diyelim, kaskı olsa yüksek ihtimalle hafif sıyrıkla atlatabilecekti, yaşayacaktı, ne olacak şimdi?
 
Bu kask konusunda kendi kendimizi kandırıyoruz bence, taktığımız yarım yüz maskeleri ne kadar koruyor? Yüz, boyun, çene darbeye hala açık. Diz, dirseği ve bileği zaten kimse umursamıyor sanki onlar önemsizmiş gibi. Yarım kaskın insanı herşeyden koruyan ilahi bir kalkanmış gibi lanse edilmesinin doğru olmadığını düşünüyorum.

Bunlar belirli hesaplar yapılarak üretilen malzemeler. Tabi ki öne doğru çeneyi parçalayacak bir kaza geçirebilirsiniz, geçiren de gördüm tam önünde ormanda. Burada atladığınız konu çene parçalanması çoğu zalan öldürmez. Estetik kalkan değil bu ölmeyelim diye optimum önlemler.

Kask ağırlıklı olarak kafatasını ve özellikle beyincik kısmını koruma altına alır. Zaten downhill yapanlar full kask takarlar muhtemelen öne doğru daha çok düşecekleri için. Ben genelde arazide imkansızı zorlayıp aşırı dik eğiöe tırmanmaya çalışıp geriye doğru takla atıyorum nadiren düşsem de düşüşlerim o yönde oluyor. Yol bisikletleri farklı olabilir. Amaca yönelik kaslar var. Pek dediğiniz gibi kendini kandırma durumu yok yani.

Eğer yol ya da düz mtb kaskı ile 20kg lık downhill bisiklet ile 60km/h bayır aşağı taş dolu arazide inerseniz zaten yanlış koruma sebebi ile olası düşüşte yüzünüz parçalanır muhtemelen.
 

kafamızı koruması için taktığımız kask lar aşırı sağlam malzemeler değiller. 5 yıl sonrasında yada darbe aldıysa bir kere değiştirmeliyiz.

videodan gözlemleyebilirsiniz darbe alıp kırılmış bir kask çok ta kolay dağılıyor.
 
(link)

Kask hayat kurtarır arkadaşlar. Kendinizi düşünmüyorsanız ailenizi düşünün ölümden de beter şeyler var
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MakRo
Kask faydalı bir şey takmak lazım. Ayrıca bir araba sürücüsü olarak trafikteki bisikletlilerin kask takıyor olması beni memnun eder.
Ancak kaska da çok güvenmemek ve gereksiz aşırı riskler almamakta fayda var. Kask başımızı düşük hızlarda bir miktar korusa da omurgamızı, uzuvları ve köprücük kemiği gibi hassas kemiklerimizi korumaz.
Diğer taraftan çok aşırı risk odaklı da düşünmek doğru değil, o zaman da işin sonu bebeklere evde kask takmaya kadar gider. Hayattan zevk alamayız. Neticede hepimiz öleceğiz bir gün. Bazı şeylerde kaderde oluyor maalesef.

Her şey bir denge sanırım. Drive responsibly diyelim o zaman. Herkese iyi pedallamalar…
 
Üstad ben otomobil demedim dikkat ettiysen, araç-sürücü de savunmadım, sen direkt en kötü senaryoyu düşünüyorsun.
Şöyle bir örnek vereyim, bisiklet yolu, iki bisikletli karşılıklı geliyor biri kasksız, o an birinin bir donanım sorunu vs. oldu, karşıdan gelen kasksıza vurdu, kasksız arkadaş da düşerken kafayı kaldırıma patlattı ve hayatını kaybetti diyelim, kaskı olsa yüksek ihtimalle hafif sıyrıkla atlatabilecekti, yaşayacaktı, ne olacak şimdi?
dostum bu senaryoda sen haklısın . burda sana katılıyorum .ayrıca kask konusunda benim görüşüm kısa mesafe , boş arazi , bisiklet yolu , iki adım bakkala gittim markete gittim bile olsa kesinlikle kask takılmasının zorunluluğu . bisiklet üzerinde dururken bile denge kaybdedip düşüldüģünde bile baş sert zemine veya cisme çarpabilir ve ölümcül olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
4 senedir aktif olarak bisiklet kullanıyorum, 1 kere kaza geçirdim, virajı alamadığım için, o kazada kask işe yaramadı çünkü kazada sadece kol ve dizlerimin derisi zarar gördü, bi daha da takmadım

not: virajı alamayıp kaza yapacağımı bi kaç saniye önceden anlamıştım, ürkütücü bi duygu
 
4 senedir aktif olarak bisiklet kullanıyorum, 1 kere kaza geçirdim, virajı alamadığım için, o kazada kask işe yaramadı çünkü kazada sadece kol ve dizlerimin derisi zarar gördü, bi daha da takmadım

not: virajı alamayıp kaza yapacağımı bi kaç saniye önceden anlamıştım, ürkütücü bi duygu
30 yıla yakındır biniyorum. 27 yıldan fazladır kask takıyorum. 2000 yılında polonezköyde virajı alamayıp 5öt uçurumdan aşağıya uçtum. Bisiklet ağaca asılı kaldı ben belimin üzerine düşüp sektikten sonra kafamın üzerine düştüm. Kask kırıldı.

KASK OLMASAYDI BELKİ DE BU FORUMUN VARLIĞINDAN BİLE HABERDAR OLMAYABİLİRDİM.

Siz isterseniz takmamaya devam edin. Siz bilirsiniz.
 
30 yıla yakındır biniyorum. 27 yıldan fazladır kask takıyorum. 2000 yılında polonezköyde virajı alamayıp 5öt uçurumdan aşağıya uçtum. Bisiklet ağaca asılı kaldı ben belimin üzerine düşüp sektikten sonra kafamın üzerine düştüm. Kask kırıldı.

KASK OLMASAYDI BELKİ DE BU FORUMUN VARLIĞINDAN BİLE HABERDAR OLMAYABİLİRDİM.

Siz isterseniz takmamaya devam edin. Siz bilirsiniz.

ben kaskı sadece otomobilde takıyorum
dostum bu senaryoda sen haklısın . burda sana katılıyorum .ayrıca kask konusunda benim görüşüm kısa mesafe , boş arazi , bisiklet yolu , iki adım bakkala gittim markete gittim bile olsa kesinlikle kask takılmasının zorunluluğu . bisiklet üzerinde dururken bile denge kaybdedip düşüldüģünde bile baş sert zemine veya cisme çarpabilir ve ölümcül olabilir.

şu "zorunlu" sözcüğüne ağzınız sağlam alıştı
 
dostum bu senaryoda sen haklısın . burda sana katılıyorum .ayrıca kask konusunda benim görüşüm kısa mesafe , boş arazi , bisiklet yolu , iki adım bakkala gittim markete gittim bile olsa kesinlikle kask takılmasının zorunluluğu . bisiklet üzerinde dururken bile denge kaybdedip düşüldüģünde bile baş sert zemine veya cisme çarpabilir ve ölümcül olabilir.
Yanlış anlamayın ama benim gibi tatlı su bisikletçisi için bile bu kadarı fazla. O kadar hassasiyet çoğu kişiyi bisikletten soğutur. Motosiklet için de anlatırlardı, adam benzinciye girip kaskını çıkarmış, motorla beraber düşüp kafasını vurup ölmüş diye. Zaten öyle düşük ihtimal bir şey başınıza geliyorsa kaskın da pek faydası olmaz, olacak yine olur. Bisiklet sürmenin zaten kendisi bir risk her şeyden önce.

Zach Gallardonun dediği gibi “be reasonably dangerous”
 
Bugün Bursa'da son yılların en şiddetli lodosu vardı. İvedi bir iş gereği yakın bir ilçeye bisikletimle gitmek durumundaydım. Belki fazla özgüven nedeniyle - birazda Cavit mikrobundan - toplu taşım araçlarını tercih etmedim...
Ne mi oldu?; havada uçuşan bir göktaşı hariçti....Ve alışkanlık gereği taktığım kask beni bir şekilde korudu..
 
Bugün Bursa'da son yılların en şiddetli lodosu vardı. İvedi bir iş gereği yakın bir ilçeye bisikletimle gitmek durumundaydım. Belki fazla özgüven nedeniyle - birazda Cavit mikrobundan - toplu taşım araçlarını tercih etmedim...
Ne mi oldu?; havada uçuşan bir göktaşı hariçti....Ve alışkanlık gereği taktığım kask beni bir şekilde korudu..
Ben de yanımdan geçen kamyonların fırlattığı ufak taşlar gözlüğüme veya kaskıma gelince her seferinde aynı düşünceleri geçiriyorum kafamdan.

Tabi yazlıkta plaja kaskla giderken de görülmedim şimdiye kadar. O ayrı:)
 
Geri