Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet Kazaları

289291 dosyayı görüntüle


Tahminimce bu geçiş şekline itiraz edenlerimiz olacaktır ama olması gereken geçiş şekli bu .
Eğer motorlu araçlar gibi düz gitmeye çalışırsak yüksek hızlı araçların dönüşü sırasında çarpma riski artıyor.
Bisiklet araçtır diğer bütün araçlar gibi davranır diye düşünürsek, şunu unutmamalıyız bisiklet motorsuz bir araçtır (lütfen elektrikli motor muhabbeti yapmayalım).
Araç sürücülerinin trafiği engelleyecek tehlikeye düşürecek davranışlardan kaçınması gerekliliği vardır, hızımız itibariyle düz geçiş yapmaya çalışırsak trafiği (en çokta kendimizi) tehlikeye düşürmüş oluruz.
Otoban tipi yüksek hızlı yolları girişimiz yasak zaten.
Hiçbirşey bizlerin canından daha değerli değil

Kaza geçiren abimize Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun.
Dönüşlerde bundan böyle bu şekilde geçmek gerekiyor. Ben de başımdan geçen bir olayı anlatiyim. Bundan yaklaşık 1 sene öncesi yenikapıda bir yol çalışması vardı ve yoldaki şeritler garip bir şekilde kıvrılıyordu sağda ise bir sapak vardı. Ben de yolun sağında kalan yaklaşık 5-6 metre belki de daha fazla şeritsiz olan yerden gitmek yerine şeridin en sağından dümdüz yoluma devam etmeyi tercih etmiştim. Maalesef arkamdan gelen telefonla oynayan ve sağdaki sapağa girecek olan bir aracın ön tamponu benim arka tekerime değince kendimi yerde bulmuştum. 35-40km hızla gidiyordum. Hem bana arkadan çarparak (üzerimde kırmızı forma vardı saat 9-10 civarıydı hava çoktan aydınlanmıştı ve arka ışığım yanıyordu) beni görmediğini aniden önüne atladığımı belirtti halbuki ben şeridin en sağından devam ediyordum. Şeritlere uymadan sapağa giren telefonla oynayan şahıs kendisini haklı çıkarıp gitmişti. Olay uzamasın diye biraz da olayın şokuyla pek bir şey diyememiştim. Birkaç asfalt yanigiyla atlatmiştim. Bu olayları dilerim kimse yaşamaz. Olursa da benim kadar şanslı olursunuz umarım...
 
Scudo
Çok üzücü çok,biz yazıyoruz çiziyoruz ama nafile.Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun arkadaşımızın.Allah ailesine sabırlar versin
Sabah 05-05:30'da kalkıyorum,en geç 5:45-6'de çıkıyorum başka çare yok.Ölmek sorun değil,geride kalanlara nolacak?
 
289291 dosyayı görüntüle


Tahminimce bu geçiş şekline itiraz edenlerimiz olacaktır ama olması gereken geçiş şekli bu .
Eğer motorlu araçlar gibi düz gitmeye çalışırsak yüksek hızlı araçların dönüşü sırasında çarpma riski artıyor.
Bisiklet araçtır diğer bütün araçlar gibi davranır diye düşünürsek, şunu unutmamalıyız bisiklet motorsuz bir araçtır (lütfen elektrikli motor muhabbeti yapmayalım).
Araç sürücülerinin trafiği engelleyecek tehlikeye düşürecek davranışlardan kaçınması gerekliliği vardır, hızımız itibariyle düz geçiş yapmaya çalışırsak trafiği (en çokta kendimizi) tehlikeye düşürmüş oluruz.
Otoban tipi yüksek hızlı yolları girişimiz yasak zaten.
Hiçbirşey bizlerin canından daha değerli değil
Tek başıma yaptığım sürüşlerde bende sizin belirttiğiniz gibi yapıyorum. Hatta bisikletten inip gidonu gelen tarafa doğru çevirip ön çakarımı görmelerini sağlamaya çalışıyorum ve ilk fırsatta hızlıca karşıya geçiyorum. Eğer saat itibariyle yoğun trafikli bir vakitte geldiysem böyle bir kavşağa hiç üşenmeyip sağdan devam edip bazen 2-3 km fazla pedallayarak ilk kontrollü geçişten geri dönüp tekrar aynı yola bağlanıyorum. Grup sürüşlerinde birazda grubun kalabalıklığına güvenerek düz geçiyoruz böyle kavşakları.
 
Hakikaten kahredici. İnsanların bi hobisi var burnundan getiriyorlar lanet olsun. Yolun araç için ayrılan bölümüne hiç girmemek gerekiyor sağ şerit bile olsa. Daima emniyet şeridinde gitmek gerekiyor. Hoş, öyle de vurabilirler ama en azından risk azaltılabilir. Ve evet, kaldırımdan sürmek yol darsa gerekiyor.

Edit: Taksici beyanında birden önüme çıktı diyor. Yani dönüşlerden birinde kaza olmuş gibi görünüyor. Emniyet şeridinde kalan bisikletliye çarpmak çok kolay değildir, eğer adam kaldırıma girmek için çaba sarfetmediyse. Muhtemelen gerçekten hızlıydı adam ve üzgünüm ama bisikletliler yeterince emniyeti almadan geçtiler. Her türlü berbat birşey. Hepimizin başına gelebilir. Aman dönüşlerde dikkat, yeterince emniyeti almadan geçmeyelim. Benim de yasadığım en büyük tehlikeler hep dönüşlerde oldu.



Evet, ben de böyle geçiyorum mümkün mertebe. Hızımız az olduğundan arkadan şeride girecek araç hızla geliyorsa görmeden bize vurabilir. Gerçekten tehlikeli..
Abi GÖRMEDEN diye bir olay yok! Eğer araç kullanıyorsan trafikte uçan kuşu göreceksin. Böyle karşıdan sorumsuzca sollayan, bisikleti yada motoru sıkıştıran her araça trafikten men, şöförede süresiz ehliyetine el konulması gibi cezaları getir. Bak millet nasıl hizaya giriyor.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Arkadaşlar, benim bu siparişler geldi. :) Kullandım. Dizler tamam ama Dirseklikleri bir beden ufak yollamışlar. Anlaşmazlık başlattım, tekrar yolladılar ama yine bir beden ufak. :) Tekrar yazdım, tekrar iade açamadım. Süre dolmuş. :)
Sonuçta koluma oluyor mu oluyor. Ufak ta olsa kol üst kısımdan sıkıyor ama rahatsızlık verecek kadar değil. Sanırım çok esnek olduğundan sıkılığı rahatsız etmiyor. Ben de onlar bilir dedim tekrar uğraşmadım. 2.si beleşe gelmiş oldu :D .
Güneşte koruması var illaki ama aynı zamanda nefes de alıyor. Yani terletmiyor. Sürerken çarpan rüzgarın serinliğini olduğu gibi alıyorum. Henüz düşerek deneyimlemedim :D. Ama düşersem üzerimde olmamasından çok çok daha iyi olduğunu ön görebiliyorum 👍.
Altta giyili bir şekilde "iş yerine bisikleti ile gelmiş adam" resmi olarak paylaşıyorum :cool::D.

289046 dosyayı görüntüle 289047 dosyayı görüntüle 289048 dosyayı görüntüle

289049 dosyayı görüntüle 289050 dosyayı görüntüle
Dayı bu nedir bırak Allasen. Yol bisikleti bunlar takılır mı be biz eldiven bile takmıyoruz çoğu zaman gelmişsin enduro bisiklet kullanır gibi dizlik dirseklik almışsın. İlkokul kitaplarinda yazar teorik bi önlemdir bu. Uygulamada işe yaramiyacagi belli..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Dayı bu nedir bırak Allasen. Yol bisikleti bunlar takılır mı be biz eldiven bile takmıyoruz çoğu zaman gelmişsin enduro bisiklet kullanır gibi dizlik dirseklik almışsın. İlkokul kitaplarinda yazar teorik bi önlemdir bu. Uygulamada işe yaramiyacagi belli..
Ormanda downhill yapılmıyorsa, düşmelerden çok hasar almak nadirdir. Fakar asfaltta özellikle yol bisikletine binerken en ufak düşüşte direkt olarak kaldırım köşesi, asfalt, beton, demir mazgal, bariyer, araba, örnekler çoğaltılabilir, bunlardan birisine denk gelmemek çok ama çok zor. Yolda düşen birisi yüksek ihtimalle kırık, çıkık ya da ciddi eklem zedelenmesi, hiç olmazsa deri kaybı yaşıyor.
Arkadaşın yapmak istediği aslında çok doğru. Koruma olarak dizlik, dirseklik aslında çok ciddi önlemler.

Eldiven takmadan çıkmak bile büyük risk. En ufak yere düşüşte bile, elleri yere koyduğunuzda direkt soyulmaya davet.

Gene de siz bilirsiniz. Bende esas yol bisikletinde bu önlemler daha elzem.

Kazasız binişler...
 
289291 dosyayı görüntüle


Tahminimce bu geçiş şekline itiraz edenlerimiz olacaktır ama olması gereken geçiş şekli bu .
Eğer motorlu araçlar gibi düz gitmeye çalışırsak yüksek hızlı araçların dönüşü sırasında çarpma riski artıyor.
Bisiklet araçtır diğer bütün araçlar gibi davranır diye düşünürsek, şunu unutmamalıyız bisiklet motorsuz bir araçtır (lütfen elektrikli motor muhabbeti yapmayalım).
Araç sürücülerinin trafiği engelleyecek tehlikeye düşürecek davranışlardan kaçınması gerekliliği vardır, hızımız itibariyle düz geçiş yapmaya çalışırsak trafiği (en çokta kendimizi) tehlikeye düşürmüş oluruz.
Otoban tipi yüksek hızlı yolları girişimiz yasak zaten.
Hiçbirşey bizlerin canından daha değerli değil

Ben gittiğim yerde fazla araç yoksa ve araçlarda yavaş ilerliyorsa düz geçiyorum. Düz geçerken de kesinlikle elimle düz gideceğimi belli edecek bir sinyal veriyorum. Bunun dışında araçların hızlı geçtiği yerlerde mümkün olduğunca geçmemeye çalışıyorum. Bu tür sapaklardan düz geçmeye çalışırken bir kez kaza geçiriyordum. Onda da arkamdaki araç beni sollayıp dönmek için hızını arttırdığı için oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Az önce Unkapanı köprüsünden geçtim araçlar vızır vızır hiç caddeye de girilmez kaldırımdan sürdüm tıngır mıngır zaten 3 araç yan yana zor geçiyor hele bir de şerit te otobüs varsa tekerinize taş değmesin kazalarda hayatını kaybeden arkadaşlarımıza Allah rahmet eylesin
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Dayı bu nedir bırak Allasen. Yol bisikleti bunlar takılır mı be biz eldiven bile takmıyoruz çoğu zaman gelmişsin enduro bisiklet kullanır gibi dizlik dirseklik almışsın. İlkokul kitaplarinda yazar teorik bi önlemdir bu. Uygulamada işe yaramiyacagi belli..
Genç, bu nedir, bırak allasen. Bu materyallerin kullanılamayacağına dair bir kural mı var. :) Bak, yakışmama kısmında haklısın. Bir yol bisikleti kullanıcısına yakışmıyor, sana katılıyorum. Ama ben o kısımla ilgilenmiyorum. Tekrar edeyim, bence benim için hiç olmamasından iyi.
 
Yakışıp yakışmaması da sorun değil bence ama her gram ağırlığı ve en ufak aerodinamik kazancı hedeflerken bu ekipmanlar olmaz. Keyfi sürüşler, işe gidiş geliş gibi durumlarda muhakkak kullanılabilir, neden olmasın.
Genç, bu nedir, bırak allasen. Bu materyallerin kullanılamayacağına dair bir kural mı var. :) Bak, yakışmama kısmında haklısın. Bir yol bisikleti kullanıcısına yakışmıyor, sana katılıyorum. Ama ben o kısımla ilgilenmiyorum. Tekrar edeyim, bence benim için hiç olmamasından iyi.
 
Yakışıp yakışmaması da sorun değil bence ama her gram ağırlığı ve en ufak aerodinamik kazancı hedeflerken bu ekipmanlar olmaz. Keyfi sürüşler, işe gidiş geliş gibi durumlarda muhakkak kullanılabilir, neden olmasın.
Aynen sizin yazdığınız gibi, yol bisikletimi keyifli olduğu için, bir yerden başka bir yere gidip gelmek için, daha hafif olduğu ve benim için daha kolay olduğu için kullanıyorum. Ama ben bir yarışçı değilim. Rüzgar direnci ve gram gram ağırlıkların önem kazandığı zamanla yarışılacak antrenmanlar yapmıyorum. Belki kendi içimde kendimle yarıştığım zamanlar oluyor. Ama sırf keyif için. O zamanlar bile ekstraları bisiklete ve kendime takmıyorum. Bu yüzden böyle bir ekipmanın ağırlığı ya da rüzgar direncini abartı derecesinde önemsememe gerek yok. Zaten o kadar hafif ve vücuda yapışan bir giysi ki, kışlık formaların uzun kolu ya da bacak kısmı gibi bile düşünülebilir. Bundan hariç, hepimiz biliyoruz ki kullandığımız kadro çantaları, ışıklar, kask aynası gibi yolda kullandığımız ekstra ekipmanlar bile bisikletimize gram gram ağırlık ve rüzgar direnci ekliyor zaten. Bu yüzden minik te olsa koruma katmanının olması, az da olsa güven arttırması, hiç olmamasından iyidir demiştim.
 
Yakışıp yakışmaması da sorun değil bence ama her gram ağırlığı ve en ufak aerodinamik kazancı hedeflerken bu ekipmanlar olmaz. Keyfi sürüşler, işe gidiş geliş gibi durumlarda muhakkak kullanılabilir, neden olmasın.

Bir eğitimde bir Hocamız İnsan değer verdiğini korur gözetir demişti (konu başkaydı gerçi)
Bende bunu kask için düşünüyorum, insan değer verdiğini korur.
Birde şunu eklemek isterim, aramızda muhakkak tıp anatomi gibi alanlarla ilgilisi olan dostlarımız vardır; yaş ilerledikçe kemik kırıklarının iyileşmesi zorlaşıyor, hele dirsek diz gibi hareketli bölgelerde oluşabilecek kırıklar için durum daha da vahim.
Yakışıp yakışmadığı güzel görünüp görünmediği tartışılabilir tabi ki 😅😅😅 ama korunma konusunun tartışmaya açık olduğun sanmıyorum. 👍👍👍
 
Biraz önce sürüşten döndüm,izinli günümde vaktimide ayarlayınca tıntın körfez turu yapayım dedim,mümkün olduğunca yoğun trafiğe girmiyeyim diyorum ama mümkün değil tabi,taksi dolmuştan sonra en korktuğum beyaz albea şirket arabaları! kullananlar tabiri caiz ise gavur malı gibi kullanıyor,ani gazlamalar frenlemeler direksiyon kırmalar.
Az önce başıma geldi olmayacak yerde u dönüşü yaptı ve beni görmedi yandan üzerime çıkıyordu ki bana çarptığını duyunca uyandı eleman! Allah'tan çok düşük hızdaydı ve aynı yönde yandan birbirimizle öpüştük,düşmedim ama vitesve fren kolu içeri yamuldu,Qr mandalının dış kısmı arabayı çizdi,jantım çizildi,elim arabayla gidon arasında kaldı hafif canım acıdı ama şükür bişey yok,demem o ki dostlar trafikte yok hükmündeyiz bunu zaten herkes defalarca tekrarladı,ben yapmadım hatalıyım ama tek yapmamız gereken tehlikeyi sezdiğimiz anda olay kazaya dönüşmeden önlem alın! ben sezinledim mevzuyu ama önlemimi almadım,nasılsa görmüştür o kadarda mal değil herhalde dedim ama yanlış! durun bağırın gerekirse frenleri kökleyin ama sezgilerinizi açık tutun,ancak bu şekilde zarar gelmesinden kurtulabiliriz.
 
@seko35.50 geçmiş olsun. Aynen katılıyorum, o kadarı nasılsa olmaz dememeli, en kötüsünü hayal etmeli ve daha beteri için tedbir almalı.
Sürücüleri bağırarak uyarmaktan kesinlikle çekinmemek lazım. Ne de olsa temas durumunda zarar gören bizler oluyoruz ☹
 
@seko35.50 geçmiş olsun. Aynen katılıyorum, o kadarı nasılsa olmaz dememeli, en kötüsünü hayal etmeli ve daha beteri için tedbir almalı.
Sürücüleri bağırarak uyarmaktan kesinlikle çekinmemek lazım. Ne de olsa temas durumunda zarar gören bizler oluyoruz ☹
Anayolun sağından süzülürken araç olması sonucu kapı mesafemi koruyarak ana yola çıktım korna ile taciz edildim,durdum ne diyorsun dedim "senin yolun mu burası,sen kaldırımdan süreceksin" dedi.Ben bu adama haykırsam ne yazar?
 
Geri