Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet Kazaları

Perşembe günü arkadaşımla Sakarya'da bulunan Bisiklet Vadisi'ne gitmiştik. Ben kendi bisikletimi, arkadaşım ise kiraladığı dağ bisikletini sürüyordu. Vadi içinde bulunan rotayı tamamlamak üzereydik, önümüzde sadece inmemiz gereken bir yokuş vardı. Ben önde arkadaşım arkada olacak şekilde iniyorduk. Yolda iki adet viraj var ve yokuş aşağı inerken o virajları almak cidden zor. Ben virajı bir şekilde almayı başardım ama arkadaşım yolu kullanan iki yayayı görünce paniğe kapılıp frene asıldı sonrasında ise virajı alamayarak tel örgülere çarptı. Alnından başının üstüne doğru uzanan yaklaşık 10cm'lik bir yara meydana geldi. Yayalar ambulans gelip arkadaşımı götürene kadar yanımızda bekleyip yardımcı oldular. Hatta ambulansa, arkadaşımın yanına, beni almadıkları için beni hastaneye bırakmayı bile teklif ettiler(yazıyı okuyorsa yardımcı olan abiye tekrar teşekkürlerimi sunuyorum). Eğer arkadaşım kafasını tellere değil de tellerin direğine veya yerde duran koca koca taşlara vursaydı muhtemelen bu kadar hafif atlatamayacaktı. Daha öncesinde de başka bir arkadaşım aynı yerde virajı alamamış ve çimenlere girip durmuş.

Kazanın yaşandığı yer(kırmızı daire):
1717799988613.png


Vadiyi çok sevdim, oldukça güzel bir bisiklet alanı yapmışlar ama yolun o kısmı tehlikeli. Özellikle mavi ile işaretlediğim yer yokuşun sanırım en dik yeri ve viraj köprünün altından geçiyor. Yani virajı alamazsanız köprünün duvarına çarpma ihtimaliniz var.
Burada birkaç şey yapılmış olsaydı bu kaza tamamen hasarsız atlatabilirdik.
- İlki viraj içe doğru eğimli olabilirdi veya daha geniş bir açıyla dönebilirdi. Bu da virajı almayı kolaylaştırırdı.
- bu tarz kaza riski olan virajların yanındaki tellere yumuşak minderler takılabilir. Kaza yapıldığında alınan hasarı azaltır.
- viraja yaklaşırken uyarı tabelası koyulabilirdi.
- virajın yanında bulunan koca asfalt parçaları kaldırılmalı. Bir kaza anında biri oraya çarparak yaralanabilir.
- bisiklet kiralayan yer bisikletin yanında zorunlu olarak kask verebilirdi. Yapılan kazalarda başa gelen hasarı azaltırdı.
- bisiklet kiralayan işletme bisikletlere daha iyi bakım yapabilirdi. Genel kaza riskini düşürürdü.
Ve bence bu yola sadece yayaların kullanacağı üçüncü bir şerit eklenmeli ve diğer iki şeritten ayrılmalı çünkü bisikletler o yolda 40+ km/s sürate çıkabiliyorlar ve bu hızda bir yayaya çarpması pek hoş olmaz.
Bu Vadi hepimizin ortak değeri. Bizim paralarımızla yapılıyor fakat burada bu şekilde kazalar olmaya devam ederse(duyduğuma göre genel olarak vadi'de ara sıra kaza meydana geliyor) Vadi'yi belki kapatabilirler veya sadece belli başlı insanların girebileceği bir hale çevirirler. Buradan herkesin sonuna kadar güvenli bir şekilde yararlanabilmesini istiyorum. Umarım yukarıda yazdığım şeyler veya benzerleri yapılır da daha fazla burada kaza olmaz.

Hazır bu kadar yazmışken bisiklet kiraladığımız yer hakkındaki hoşnutsuzluklarımı da yazayım:
-Bisikletler aşırı bakımsızdı. Kiraladığımız bisikletin ön ve arka vitesi düzgün çalışmıyordu. 5-10dakikada kolaylıkla düzeltilebilecek sorunları bisikleti vermeden hemen önce yapabilirler.
-Bisiklet kiralayan yer kask veriyor mu bilmiyorum ama bize kask teklif edilmedi.
-Bisikleti kiralarken kadro boyu seçimi gibi konularda yardımcı olmadılar.
-Frenler insanlar kaydırmasın veya tekeri kitleyip düşmesin diye yumuşatılmıştı(belki başka sebeple yumuşaktır bilemiyorum, bu sadece bir tahmin)
-Fiyat gereksiz pahalıydı. Bisiklet Vadisi adında ki bir yerde bisiklete ulaşmak zor olmamalı ona rağmen fiyatları Sapanca gibi turistik bir yerde bisiklet kiralama ücretinden fazla.(Sapanca: 30tl/saat, Vadi 40tl/saat, tarih:06/06/2024)

(Yazıyı uykulu şekilde yazıyorum bu yüzden cümleler biraz anlamsız olabilir ve arada kelime hataları olabilir.)
 
Scudo
Gecmiş olsun. Yazdıklarımı sende veya baskalrında su kusurlr vardır diye yazmıyorum. Bu sadece bisiklete bakış açım.
Kasksız bisiklete hicbir sekilde binmem. Başkasına ait kaskı da kullanmamaya de özen göseririm.
Bilmediğim teknık ve sürat iceren yollarda mümkün olduğunca korkak davranırım. Çünkü olusabilecek hasarlar maddi ,fiziksel ve ruhsal olarak buyuk boyutlarda olabiliyor. Kendim fizyoterapitim. Kırık hastalarım baya bi oluyor
Baskasının antropometrik ölçülerine gore ayarlanmiş kişinin kendisine ait bir bisiklete, mümkün olmadığı müddetce binmemeye, binersem de ancak vucut olçülerimiz yakınsa binerim. Bindiğim bisikletin vites geçişleri, fren kavraması, lastik durumunu da gözardı etmem. Kolay kolay kendim aktif olarak kullandığım bisikletleri baskasına da vermem.
grupta sürerken tekniğinen korktuğum, hızlı ben üşersem nolur demeyen sürücülerden de bir miktar uzak durmaya çalısırım. grubun arkasında garantı gitmeye bakraım.
kısacası sürüş yaparken düşmek bu sporun kendsinde var.O yüzden ben kendi sorumlugumu alaym sonrası Ahlah kerim. Ha bi de en onemlisi arabasını yolda tuttmayı bilmeyen ÖKÜZLER var
 
Perşembe günü arkadaşımla Sakarya'da bulunan Bisiklet Vadisi'ne gitmiştik. Ben kendi bisikletimi, arkadaşım ise kiraladığı dağ bisikletini sürüyordu. Vadi içinde bulunan rotayı tamamlamak üzereydik, önümüzde sadece inmemiz gereken bir yokuş vardı. Ben önde arkadaşım arkada olacak şekilde iniyorduk. Yolda iki adet viraj var ve yokuş aşağı inerken o virajları almak cidden zor. Ben virajı bir şekilde almayı başardım ama arkadaşım yolu kullanan iki yayayı görünce paniğe kapılıp frene asıldı sonrasında ise virajı alamayarak tel örgülere çarptı. Alnından başının üstüne doğru uzanan yaklaşık 10cm'lik bir yara meydana geldi. Yayalar ambulans gelip arkadaşımı götürene kadar yanımızda bekleyip yardımcı oldular. Hatta ambulansa, arkadaşımın yanına, beni almadıkları için beni hastaneye bırakmayı bile teklif ettiler(yazıyı okuyorsa yardımcı olan abiye tekrar teşekkürlerimi sunuyorum). Eğer arkadaşım kafasını tellere değil de tellerin direğine veya yerde duran koca koca taşlara vursaydı muhtemelen bu kadar hafif atlatamayacaktı. Daha öncesinde de başka bir arkadaşım aynı yerde virajı alamamış ve çimenlere girip durmuş.

Kazanın yaşandığı yer(kırmızı daire):
318014 dosyayı görüntüle

Vadiyi çok sevdim, oldukça güzel bir bisiklet alanı yapmışlar ama yolun o kısmı tehlikeli. Özellikle mavi ile işaretlediğim yer yokuşun sanırım en dik yeri ve viraj köprünün altından geçiyor. Yani virajı alamazsanız köprünün duvarına çarpma ihtimaliniz var.
Burada birkaç şey yapılmış olsaydı bu kaza tamamen hasarsız atlatabilirdik.
- İlki viraj içe doğru eğimli olabilirdi veya daha geniş bir açıyla dönebilirdi. Bu da virajı almayı kolaylaştırırdı.
- bu tarz kaza riski olan virajların yanındaki tellere yumuşak minderler takılabilir. Kaza yapıldığında alınan hasarı azaltır.
- viraja yaklaşırken uyarı tabelası koyulabilirdi.
- virajın yanında bulunan koca asfalt parçaları kaldırılmalı. Bir kaza anında biri oraya çarparak yaralanabilir.
- bisiklet kiralayan yer bisikletin yanında zorunlu olarak kask verebilirdi. Yapılan kazalarda başa gelen hasarı azaltırdı.
- bisiklet kiralayan işletme bisikletlere daha iyi bakım yapabilirdi. Genel kaza riskini düşürürdü.
Ve bence bu yola sadece yayaların kullanacağı üçüncü bir şerit eklenmeli ve diğer iki şeritten ayrılmalı çünkü bisikletler o yolda 40+ km/s sürate çıkabiliyorlar ve bu hızda bir yayaya çarpması pek hoş olmaz.
Bu Vadi hepimizin ortak değeri. Bizim paralarımızla yapılıyor fakat burada bu şekilde kazalar olmaya devam ederse(duyduğuma göre genel olarak vadi'de ara sıra kaza meydana geliyor) Vadi'yi belki kapatabilirler veya sadece belli başlı insanların girebileceği bir hale çevirirler. Buradan herkesin sonuna kadar güvenli bir şekilde yararlanabilmesini istiyorum. Umarım yukarıda yazdığım şeyler veya benzerleri yapılır da daha fazla burada kaza olmaz.

Hazır bu kadar yazmışken bisiklet kiraladığımız yer hakkındaki hoşnutsuzluklarımı da yazayım:
-Bisikletler aşırı bakımsızdı. Kiraladığımız bisikletin ön ve arka vitesi düzgün çalışmıyordu. 5-10dakikada kolaylıkla düzeltilebilecek sorunları bisikleti vermeden hemen önce yapabilirler.
-Bisiklet kiralayan yer kask veriyor mu bilmiyorum ama bize kask teklif edilmedi.
-Bisikleti kiralarken kadro boyu seçimi gibi konularda yardımcı olmadılar.
-Frenler insanlar kaydırmasın veya tekeri kitleyip düşmesin diye yumuşatılmıştı(belki başka sebeple yumuşaktır bilemiyorum, bu sadece bir tahmin)
-Fiyat gereksiz pahalıydı. Bisiklet Vadisi adında ki bir yerde bisiklete ulaşmak zor olmamalı ona rağmen fiyatları Sapanca gibi turistik bir yerde bisiklet kiralama ücretinden fazla.(Sapanca: 30tl/saat, Vadi 40tl/saat, tarih:06/06/2024)

(Yazıyı uykulu şekilde yazıyorum bu yüzden cümleler biraz anlamsız olabilir ve arada kelime hataları olabilir.)
Geçmiş olsun ya da kask takılıp uygun bir hızda viraj almayı öğrenmek daha mantıklı gibi.
 
Amerika birleşik devletleri’nin Teksas eyaletinde meydana gelen artık kaza mı, cinayet mi olduğuna karar veremediğim görüntüyü paylaşıyorum.
Paylaşımda Amerika’da meydana gelen kazalarda her yıl yaklaşık 130.000 bisikletçi yaralanıyor, ayrıca 1.000 kadar bisikletçi hayatını kaybediyormuş.
Sürücü tutuklanmış bu arada.

(link)
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Atasoy ve MakRo
Amerika birleşik devletleri’nin Teksas eyaletinde meydana gelen artık kaza mı, cinayet mi olduğuna karar veremediğim görüntüyü paylaşıyorum.
Paylaşımda Amerika’da meydana gelen kazalarda her yıl yaklaşık 130.000 bisikletçi yaralanıyor, ayrıca 1.000 kadar bisikletçi hayatını kaybediyormuş.
Sürücü tutuklanmış bu arada.

(link)
İnanılmaz korkunç. Kendi halinde giderken haydutun biri en savunmasız anında direk üstüne çıkıyor. Bu kazayı gordukten sonra geçenlerde Konya da öldürülen genç mimarın kazasını hayal edemedim. Bisikletliye kafadan carpmadiysa 200 ile çarpmış olmalı.

Görüntüler bisiklet kamerasından mı ürünü bilen var mi
 
Çok gerekli olmadıkça bisikletle asla trafiğe çıkmayın.

Eğer ölürseniz en azından ekmek almaya giderken öldü veya para çekmeye giderken öldü diye haberiniz çıkar.
 
Son düzenleme:
Çok gerekli olmadıkça bisikletle asla trafiğe çıkmayın.

Eğer ölürseniz en azından ekmek almaya giderken öldü veya para çekmeye giderken öldü diye haberiniz çıkar.
Bence bu caniler hapiste beslenmek yerine ibreti alem olarak uyutulmalı, bakın ozaman bu tür bisiklet kazaları haberi kalıyor mu..
Bir de keşke herkes bisiklete yönelse toplumsal saygı, toplumsal sağlık artarken trafik, çevre kirliliği ve insanlarda ruh hastalığı azalırdı.
 
Evde süs diye mi dursun bisiklet?
Hep beraber kondisyon bisklletine başlarız, 15 dakikada kaç kere pedal çevirdiğimizi yazar gurur abidesi olarak terlemiş tişörtlerin resimlerini foruma ekleriz 😁
 
Son düzenleme:
Hatırladığım kadarı ile artık forumun aktif üyesi değil. Kendisini en çok TTUBR yarışı ile hatırlıyorum. Birol Çakır abimiz de bugün sürüşünde bir kaza geçirmiş. İnstagram paylaşımında gördüm. Kendisi ne durumda bilmiyorum henüz bir yazı falan yazmadı telefon numarası da olmadığı için ulaşamıyorum. Strava fotoğraflarından gördüğüm kadarı ile kendi bisikleti.
(link)

resim_2024-08-22_165630408.png
 
KAZA DEĞİL GARİP OLAY

Gebze den 30 ağustos için taksime gitmek istedim ama neo marin avm inişinde iki şeritten orta şeride girdim ve sprint atarak ilerden sağa girmek istiyordum ama mecburi olarak yer olmadığı için sola sinyal verip (el-kol) geçiş yaptım ve hızlı bir şekilde inişi yaptıktan sonra sağa sinyal verip en sağ kısıma girdim arkadaki yer veren araca da teşekkür ettim.

Sonrasında sivil polis falan geldi sağa çekti:
Trafikte böyle dolaşamazsın şöyle dolaşamazsın falan filan diyince ben de trafiği bildiğimi 2 seneden beri trafikte sürdüğümü, gebze de arkamda polis aracıyla beraber geçirdiğimi söyleyince bir şey diyemedi vs.

Sonrasında illa idari işlemmi yapmam lazım falan diye ekledi. Sonra arabasına binip gitti. Bu durumda bir şey yapılmalı mı?
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Alazarhus
Bisiklet yolu olmadığı yerde trafik yolunu kullanmanız doğal , bildiğiniz üzere trafik kanununda bisikletin de diğer taşıtlar ile aynı kurallara uyması gerektiği yazılıdır . Eğer trafik kanununa muhalefet etmediyseniz görevli arkadaşlar herhangi bir işlem yapamazlar.
Fakat bu tarz olaylarda ilk başta zıtlaşmak yerine “ tamam dikkat ederim iyi görevler “ tarzı cümleler daha pratik ve işe yarar bir yaklaşım tarzı olur . Bu tavırdan sonra sonuç alamayınca bu ekibin çağıracağı trafik polisi arkadaşlara kanunu bildiğinizi ve trafik kanuna muhalefet etmediğinizi belirtebilirsiniz . İnatlaşma olmadığı sürece hiçbir Polis bu tarz işlerle uğraşmak istemez .
 
Opera Anlık Görüntü_2024-08-31_133848_www.google.com.png
Opera Anlık Görüntü_2024-08-31_134103_www.google.com2.png

görüntü için kusura bakmayın elimde resim yok geldiğim yön tek yön sadece gidiş fakat bisiklet yolu çift yön çoğu sürücü sol tarafı kontrol etmeden yola çıkıyor normalde ya geçidinin arkasında beklemesi gerekiyor fakat sürücü arkadaş kontrol etmediği için araç harekete geçiyor .Hızım 15 20kmh arası hatırlamıyorum ama frene basmadan aracın sol ön tekerleğine çarptım çarptığım gibi havalanıp kaputun üstüne düştüm şükür ki burnum bile kanamadı ama ben kaputun üstünde arabanın içindeki 4 kadın bana bakıyor. Biraz komiğime geldi arabanın üstünden inip kendimi kontrol ettim sanırım bacağımı çarptığım sırada telefon sıkışmış V şeklinde bükülmüştü ve bataryadan dolayı ısınmıştı. Olayın sıcaklığı ile bisikleti kontrol edemedim tanıdığım birisi aracılığı ile kadının telefonunu ehliyetinin fotoğrafını çektim. Tutanak o sıra aklıma gelmedi arabada sadece far kırılmıştı konuşup anlaştıktan sonra ben sınava yetişmek için bisikleti eve bırakıp okula koştum.

Bisikleti kontrol ettiğimde bisikletin jantı yamuk lastiği yarık diski eğilmişti en kötüsü bisiklet alt borudan geriye doğru eğilmişti bu tabir ile pert olmuştu.
 
Geri