Scudo Sports

Bisiklet kilitleme sanatı ve birkaç soru?

kaanrevan

Üye
Kayıt
23 Mayıs 2016
Mesaj
69
Tepki
25
Yaş
41
Şehir
Tekirdağ
Arkadaşlar amatör olarak bir şekilde bu sporu geçen bahar ve yaz boyunca yaptık ailecek. Küçükken çok ilgiliydim bisiklete ancak uzun yıllar sonra bisiklet sporunun geldiği noktaya göre bir hayli bilgisiz olduğumuzu farkettik eşimle.


Benim sormak istediğim şu; Yanılmıyorsam Kasım başında kilitledim iki bisikleti de. Sitenin içinde kapalı otoparkta bisiklet park alanlarına koydum. Aracımı hergün parkederken, "ah şu kış bir bitse...." diye başlayan cümlelerle bisikletin yanına yanaşır bakardım.

Öğretmenim ve 15 günlük şehir dışına çıktım ve geri döndüğümde sinirlerimi bir hayli geren bir olayla karşılaştım. Yanyana kilitlediğim BTWIN Rockrider 340 model bisikletlerimizin arka bölümünü adam kaldırmış (belki de sağı ve solu müsait olduğu için) sağ tarafa doğru paralel bir şekilde bisikletleri atmış resmen....(Resimdeki hali düzelmiş hali) Sinirlerim tepeme çıktı. Sonra baktım parkettiğim bölgenin demirlerini falan boyamışlar, muhtemelen bunu boyayan adamlar yapmıştır dedim. Site yönetimini aradım. Kameraları incelemişler. 5-6 gün önce bir motorlunun çarptığını söyledi şimdi yönetimdeki arkadaş. İnanmadım. En azından kadroya boyarken çalışanların boya sürdüklerini söyledim, "yok tinerle çıkartılır o, problem olmaz falan filen..."

Konuyu uzattım biraz biliyorum. Sormak istediğim şu; Sadece turuncu olanı denedim kilidi çıkartıp. Bisiklet resmen gitmiyor. Ön tekerlekler V fren olduğu için pabuçlar janta sürtüyor. Acaba jant mı yamulmuştur, yoksa akort ayarı mı bozulmuştur. Kilitlerken kilit kalın ve sert olduğu için zor düzleniyor, yay gibi olduğu için ister istemez jant tellerine geliyor. Adamlarda kaldırıp atınca iyice gerdirmiş kilit zaten tellerin arasından zor çıkarttım kilidi. Kilitlerken nelere dikkat etmeliyiz?

Diğer bir sorumda, bisikletleri alalı 9-10 ay falan oldu. Acaba bu işlemler için decathlon ücretsiz bakım vb. ile halleder mi? Ya da daha uygun fiyata nerede halledebilirim. Bilgi ve önerilerinize ihtiyacım var. Teşekkürler.


0IW0.jpg
 
Scudo
En temiz çözüm bisikleti eve almaktır. Bisikleti dışarıda bıraktığın sürece bu tarz sıkıntılar yaşamaya devam edebilirsin. Hatta daha kötüsü (Allah göstermesin) bisikletinin çalınma ihtimali bile var, siteye güvenme. Daha önce bulundukları sitede bisikleti çalınan kişilerin konularını bulabilirsin forumda.
 
Bu tür kilitleme bölgeleri çok tehlikeli, lastiği söküp diğer parçaları alıp kaçabilirler. Arkadan veya yandan darbe ile ezebilirler, en iyi kitleme yöntemi sele borusunun aynakola uzanan kadro bölümü ve arka tekerleğide kapsayıp kitlemektir. Sadece market bisikletlerini kilitleyip bırakın, markalılar çalınıp siyaha boyanmayı haketmiyor, evinize koyun, dışarıda bırakmayın.
 
@BağdatlıRuhi @Serdaryildiz Şu durumda eve koyma şansım hiç yok. Balkon da dahil evin içi tıka pasa dolu. Zaten 90 M2 ev. Kiracıyım. Eğer büyük bir eve çıkarsam mutlaka eve bırakacağım. Ancak şu durumda başka çarem yok.

Bugun de baktım turuncu olan bisikletimizde ön teker yalpaliyor. Acaba jant egrilmis olabilir mı? Janta baktım görünen bir darbe vb. Yok ancak pabuç çok net sürtüyor. Acaba decathlondan yeni lastik alsam onları taktirirken akort ayarını da yaparlar mı yanında? İnşallah akort ayarını ile kurtarabiliriz.
 
Merhaba @kaanrevan , öncelikle yaşadığınız sıkıntıdan dolayı geçmiş olsun demek isterim. Anlattığınıza göre problem akort ayarının bozulması. Ancak burada bütün sorumluluğu boyacıya, motorcuya vs yüklememek gerekir. Nedeni ise, bisikletin uzun süreli beklemelerinde akort ayarının bozulduğu çok görülür. Hele ki bisiklet yeni alındıysa muhtemelen bir kaç binmeden sonra akort ayarı bozulacaktır. Yani bisikletlerinizdeki sorun kendiliğinden oluşmmuş da olabilir. Bunu da düşünerek biraz sakinleşmenizi öneririm :) Bir kez akort ayarı yaptırdıktan sonra ilkine göre daha uzun dayanır. bu sorunu kafanızda çok büyütmemenizi tavsiye ederim. Keskin sirke küpüne zarar. Ağız tadıyla nice yıllar ailecek bisiklet sürmeniz dileğiyle. Selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaanrevan
@serdarsezgin Teşekkürler hocam. Mesajınız alındı. Aslında siz buraya yazmadan önce de bu ihtimalleri düşündüm. Nihayetinde çalışmayan bir araç her türlü bıraktığınız gibi kalmayacak. Bakımını vs. sini yapmadığınızda mutlaka böyle problemler çıkaracaktır.

Aslında decathlondan yeni dış lastik almak istiyordum. Acaba alsam takarken o arada akort ayarını yaparlar mı? Çünkü epey bir sallınım mevcut ön tekerlekte. Bisikleti ilk aldığımızda da yapıyordu bu yalpalamayı ancak bu kadar çok değildi. Decathlondaki arkadaşa bunu söylediğimde, "hocam lastiğin havasını komple indirin tekrar hava basın düzelir" dedi... Ne alakası vardı anlamadım. Ben söylemek istediğim aslında ilk baştan beri akort ayarıydı. Sanırım kilitlemedeki yaptığım yanlışlıklar da işin boyutunu biraz ilerletti.
 
Gençken benim kilitli bisikletimin kilidi ile uğraşmayıp arka tekerleğini çalmışlardı =)Bisiklette qr yok.Adam uğraşmış yani.Şimdi düşünüyorum da nereden kilitleyeceksin ki bisikleti.Kilitle uğraşmasalar bile 1 dakikada kilitlemediğin parçasını(ön yada arka tekerlek,sele borusu ve sele v.b) götürebilirler.En iyi kilit göz hapsi arkadaşlar.Bisikleti eve alacaksınız.Dışarı bisiklet kilitlenmez.Gözünüzden ayıracaksanız bence ucuz bir bisikletle gitmek çok daha mantıklı.
 
@Migel Kapının hemen önüne birakiyorduk, site karar aldı merdiven ortak alanlarına bisikletler vb. Bırakılmayacak diye. Cezadir odur budur uğraşmayalım dedik otoparktaki bisiklet park alanlarına bıraktık. Yüzlerce bisiklet var, ancak hepsi darma dağın yıkılmış tozlanmis... Bugün yine baktım devirmişler... Motorunu park alanına paralel park eden bir herif var. Bizim bisikletlerin yanında onun motor var. Muhtemelen bu herif alıyor atıyor motorunu park etmek için... Bir gün denk gelecek bakalım sabırla bekliyorum.

Bu arada jantın eğilip eğilmediğini ben anlayabilir miyim? Bunun bir yolu var mı arkadaşlar.
 
Lastigi çikarip bakabilirsiniz. Sadece akortluk bir olay ise fiyatı gayet makul olur. Tek jant için 15 lira isteniyor Denizli'de.
 
@kaanrevan Öncelikle çok geçmiş olsun. Lastiği boş bir şekilde çevirin ve fren pabuçlarına bakın. Eğer jantınız fren pabuçlarına belli noktalarda yaklaşıyor ise jantınızın akoru bozulmuş demektir. En basit bu şekilde anlayabilirsiniz.

Herkesin önerisini ben de tekrar edeceğim. Bisikletinizi evde gözünüzün önünden ayırmayın. Maalesef yaşadığımız ülkenin medeniyet seviyesi bu halde.
 
@OnurÖzdağ Geçen gün decathlondaki arkadaşa sordum, 25-30 tl birşey tutar fazla birşey tutmaz dedi. Sanırım dışarda daha uygun fiyata halledebilirim. En iyisi yaptırmadan önce bir fiyat soruyum, çünkü nereden baksan en az 2 en fazla 4 lastiğe akor ayarı yaptırmak gerekebilir. Decathlonda bu iş demek ki 100 tl den aşağıya yapılmaz.

@duracell fren pabuçlarına değiyor jantlar. Hatta resmen lastiği durduruyor. İşte acaba akort telleri ile yapılabilecek ayardan sonra düzelir mi? Yoksa jant mı eğilmiştir onda şüphelerim var. İnşallah jantın kendisinde bir sorun yoktur.
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurÖzdağ
Bence çözüm basit.O gördüğümüz-yabancıların yaptığı- bisiklet kutularından yapıp ev önüne koymak+yinede baştan başa kilitlemek -kutunun içine bağlamak için yer bırakırsak olabilir-.Onu da çalarlarsa ben hiç bir şey demiyorum :D

Bence ayarları bozulmuştur.Yapanların peşine düşmenin pek bir anlamı yok...
 
Geri