Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet kullandığı için ayıplanan adam

Yol bisikleti kullananları pek ayıplamaz kimse . Öyle ya ; kask,tayt,forma derken profesyonel bir görünüm oluyor ve insanlar o formaların altında , senin namına " milli sporcu herhalde" falan kafalarina girip sempati bile duyuyorlar. Tabi bende tayt yok, kitli pedal yok xd,
"ASKILI TAYT ALAMADIHHHH"
Evet yol bisikletine gecince arabalar daha fazla selam veriyor :D
 
Scudo
Birkeresinde grupla hanımın köye gittik tabi bende tayt kask gözlük eldiven kilitli ayakkabılar filan tam takım, orada akrabalardan biri geldi enişte sen bari yapma dedi, hadi işine bak dedim. Koskoca adamsın niye bisiklete biniyorsun çocuklar gibi diyen de oldu ve tersledim.
 
Bu adamı yine ayıplamışlar, haline şükretsin; bizim belediye başkanı akrabamızı dillerine düşürmüşlerdi. Çok önceleri paylaşmıştım yine paylaşayım.
Bundan 3-4 dönem önce Anadolu'nun çok küçük bir ilçesinde belediye başkanlığı yapan bir akrabamız vardı.Şundan emin olabilirsiniz işini düzgün yapan,vizyonlu,vatanperver, eğitimli mütevazi bir insandı.Belediyenin makam aracı olarak tahsis ettiği mütevazi aracı hiç kullanmaz her yere bisiklet ile giderdi.
Takdir eden az sayıda olmakla birlikte bütün ahali tiye aldı, dalga geçerdi.Çünkü bizim millette büyüklük; depdebe ,şaşaa ile ilişkilendirilen bir kavram.
Neyse akrabamız belediye başkanlığına aday olmadı.Yerine seçilen yeni başkan Mersoyu çekti,eski makam arabasını da gelininin altına verdi.Şimdi herkes mutlu :acpsnr:
 
Ancak bizim ülkemizde görülebilecek olaylardan.
 
Hep söylüyorum bisiklet ülkemiz icin bir milli mesele bence. Bu soruna devlet el atmali. Devlet bisikleti tesvik etmeli. Her yil milyarlarca dolar yakit parasi disari cikiyor. Cevreyi kirletiyoruz. Spor yapmamaktan fiziki ve ruhsal problemlerle bogusuyoruz. Sirf alay edilme korkusundan bisiklete binemiyoruz. Bisiklete binme kampanyalari düzenlenmeli. Kamu spotu hazirlanmali. Belediyelerin bisiklet yolu yapmasi kanuni bir zorunluluk olmali. Üst düzey devlet görevlileri bisiklete binmeli vs.
Aman ben de ne hayal kuruyorsam sanki. Malesef bu dediklerimin gerceklesme ihtimali yok. Bu sacma sapan zihniyet kolay kolay degismez ki.
 
Hep söylüyorum bisiklet ülkemiz icin bir milli mesele bence. Bu soruna devlet el atmali. Devlet bisikleti tesvik etmeli. Her yil milyarlarca dolar yakit parasi disari cikiyor. Cevreyi kirletiyoruz. Spor yapmamaktan fiziki ve ruhsal problemlerle bogusuyoruz. Sirf alay edilme korkusundan bisiklete binemiyoruz. Bisiklete binme kampanyalari düzenlenmeli. Kamu spotu hazirlanmali. Belediyelerin bisiklet yolu yapmasi kanuni bir zorunluluk olmali. Üst düzey devlet görevlileri bisiklete binmeli vs.
Aman ben de ne hayal kuruyorsam sanki. Malesef bu dediklerimin gerceklesme ihtimali yok. Bu sacma sapan zihniyet kolay kolay degismez ki.

Aşağıdaki tablo ve açıklamaya göre hangi devlet ne için bisikleti teşvik etsin? Bu bir rüya olur ancak. Yıllık ortalama akaryakıt satış tutarı ile potansiyel yaygınlaşacak bisiklet kullanımı sonrası satılamayacak olan akaryakıt tutarı arasındaki farkı o bisiklet kullanacaklardan kesmeyeceklerini düşünelim o zaman gene geçmediği köprü için para ödeyen vatandaş gibi yakmadığı akaryakıt için para ödeyen gene bizler olacağız.

Bu sistem vatandaşın cebindeki elini oradan çekmedikçe siz iyisi mi unutun böyle hayalleri.

Edit: "ki zaten siz de finalde aynı serzenişte bulunmuşsunuz 😁"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Benzin Fiyatları Oluşumu
2020 Kasım ayında 95 oktan kurşunsuz benzin nihai litre pompa satış fiyatının ortalama %52,75’lik kısmını vergi ve gelir payı, %34’lük kısmını ürün fiyatı ve %13,25’lik kısmını ise toptancı, dağıtıcı ve bayi brüt kâr marjı oluşturuyor.

Motorin Fiyatları Oluşumu
2020 Kasım ayında motorin (dizel) nihai litre pompa satış fiyatının ortalama %47,98’lik kısmını vergi ve gelir payı, %38,12’lik kısmını ürün fiyatı ve %13,89’lük kısmını ise toptancı, dağıtıcı ve bayi brüt kâr marjı oluşturuyor.

LPG Fiyatları Oluşumu
2020 Kasım ayında LPG (otogaz) nihai litre pompa satış fiyatının ortalama %29,85’lik kısmını vergi ve gelir payı, %49,99’lük kısmını ürün fiyatı ve %27,16’lık kısmını ise toptancı, dağıtıcı ve bayi brüt kâr marjı oluşturuyor.
Akaryakıt Fiyatları Oluşumu (TL/lt)
Akaryakıt ÜrünüÜrün FiyatıToptancı MarjıGelir PayıDağıtıcı ve Bayi Marjı ToplamıToplam VergiToplam Satış Fiyatı
K.Benzin 95 Oktan2,2960,1320,004820,7633,5566,752
Motorin (Dizel)2,3930,0860,004820,7863,0076,278
LPG (Otogaz)1,7360,1750,006060,9221,2004,039
 
Haberde aynı bisikleti 25 yıldır sürdüğü de geçiyor. Buna hiç kimse değinmemiş. Yok ayıplanmış ,yok şöyle olmuş ,yok böyle olmuşa takılıp gitmişiz. Bingöl Genç'te hayatını sürdüren bu bisikletli ağabey zaman zaman incinse bile yıllara rağmen aldırmamış.
Bomba soruyu soruyorum. Neden vitesli ,aleminyum,karbon,titanyum bir bisiklet almamış? Bisiklet işinden anlamadığı için mi, yoksa cebinde akrep olduğu için mi? :)
Haber olarak okunup sorgulanabilir bir olay. Diyanet işleri neder, nasıl bir fetva verir bilmiyorum ama bisiklet sürmek sevaptır. Hatta Bismillah deyip pedallamaya başlarsanız ibadet bile yapmış olursunuz. Sebebine gelince her pedalda vücudunuz daha dinç ve sağlıklı olacak. Çevreye zarar vermediğiniz için kul hakkına girmeyeceksiniz. Gelecek nesillere örnek olacaksınız. Topluma duyarlı bir vatandaş olacaksınız. Şehit kanlarıyla sulanmış bu kutsal vatanın herbir karesini pedallarken , bir şehitliğin yanından geçerken, onların ruhlarını şad edip huzur bulacaksınız. Ha hiç bir inancınız yoksa bile ben dünyaya bisikletimin kapladığı alan kadar yük olacağım diye onurlu duracaksınız. Demek istediğim bisikletle hem maddi hemde manevi huzur bulacaksınız.
Ülkemizde bisiklet olayında tek ayıp (İNSANLIK SUÇU)bisikletlilerin trafikte katliama uğramasıdır. Şortla binmiş,taytla binmiş, vay efendim şalvarla sürmüş bir önemi yok. Ağlamayı bırakıp bu konu hakkında nasıl farkındalık yapabiliriz, bunlara odaklanmalıyız.
Bisikletle alakalı diğer bir sorun ise kapitalist sistemin sürekli güncellemeleri sonucunda biz bisikletlilere attığı kazıklar. Bingöl'lü bu bisikletli ağabeye hayran kaldım. Bisiklet onda hem hayat bulmuş hemde amaca hizmet etmiş. 😍
 
Tamam da akaryakit kullaninca aslinda devlet de zarar etmis oluyor. Dis ticaret acigi oluyor. Tabi kimsenin umrunda degil. Her gelen günü kurtarmanin pesinde. Uzun vadede edilen zarari düsünen kim?
 
Haberde aynı bisikleti 25 yıldır sürdüğü de geçiyor. Buna hiç kimse değinmemiş. Yok ayıplanmış ,yok şöyle olmuş ,yok böyle olmuşa takılıp gitmişiz. Bingöl Genç'te hayatını sürdüren bu bisikletli ağabey zaman zaman incinse bile yıllara rağmen aldırmamış.
Bomba soruyu soruyorum. Neden vitesli ,aleminyum,karbon,titanyum bir bisiklet almamış? Bisiklet işinden anlamadığı için mi, yoksa cebinde akrep olduğu için mi? :)
Haber olarak okunup sorgulanabilir bir olay. Diyanet işleri neder, nasıl bir fetva verir bilmiyorum ama bisiklet sürmek sevaptır. Hatta Bismillah deyip pedallamaya başlarsanız ibadet bile yapmış olursunuz. Sebebine gelince her pedalda vücudunuz daha dinç ve sağlıklı olacak. Çevreye zarar vermediğiniz için kul hakkına girmeyeceksiniz. Gelecek nesillere örnek olacaksınız. Topluma duyarlı bir vatandaş olacaksınız. Şehit kanlarıyla sulanmış bu kutsal vatanın herbir karesini pedallarken , bir şehitliğin yanından geçerken, onların ruhlarını şad edip huzur bulacaksınız. Ha hiç bir inancınız yoksa bile ben dünyaya bisikletimin kapladığı alan kadar yük olacağım diye onurlu duracaksınız. Demek istediğim bisikletle hem maddi hemde manevi huzur bulacaksınız.
Ülkemizde bisiklet olayında tek ayıp (İNSANLIK SUÇU)bisikletlilerin trafikte katliama uğramasıdır. Şortla binmiş,taytla binmiş, vay efendim şalvarla sürmüş bir önemi yok. Ağlamayı bırakıp bu konu hakkında nasıl farkındalık yapabiliriz, bunlara odaklanmalıyız.
Bisikletle alakalı diğer bir sorun ise kapitalist sistemin sürekli güncellemeleri sonucunda biz bisikletlilere attığı kazıklar. Bingöl'lü bu bisikletli ağabeye hayran kaldım. Bisiklet onda hem hayat bulmuş hemde amaca hizmet etmiş. 😍
yol bisikleti kullanayım yanına gravel alayım bir de katlanır alayım arabaya koyarım ucuz bisiklet alayım o dışarıda kalsın markete bakkala giderim aksesuarı yedek parçası derken işler çığrından çıkıyor.
 
(link)

Linki bırakıyorum nokta diyorum....
Bir başka kaynakta Dedemizin her gün Kırklareli Babaeski arasını gidiş dönüş şeklinde üstelik şöyle böyle derken günlük 100 km civarı bir rakamı devirdiğinden bahsediyor,buda hala bu yaşta binilirmi ayıptır vs diye laf edenlere güzel bir kapak olsun
 
Kimse ülkemiz fakir demesin.

elin Almanı işe bisikletle gider. Bizde ayıplanır.

bana da markette dedi kasiyer. Abi araba yokmu bisikletle alışverişe geliyon?

hafta içi işe arabayla gidiyorum. Hafta sonu, bana araba yasak. Alışveriş dahil herşey bisikletle dedim.
Bunu derken marketin içinde kafamda en az 500 tl lik kask vardı.:)

gerisini sen düşün garii.:)
 
Bisiklet bir toplumun gelişmişlik düzeyini ölçen kriterlerin başında gelmektedir. Olaya şöyle bakarsak daha anlaşılır olacaktır. Bisikleti bir hobi olarak görmek, disiplin ile uğraşmak, emek harcamak bu işin doğasında olanlar ve hepimiz bunu biliyoruz. Trafiğe çıktığında her gün can korkusu veya sakatlanma riski ile sürüş yapmak, olmayan bisiklet yolları, olmayan velodromlar, olmayan tesisler, tedariği pahalı ve zor ekipmanlar vs malum liste uzayıp gidecektir. Ne zaman doğru hareketleri takdire başlarsak, o zaman toplum olarak ilerleyebiliriz. Aksi takdirde bırakın tayt giymeyi, bisiklete binmeyi, doğayı koruduğumuz için veya hayvanları sevdiğimiz için de ayıplanabiliriz ....
 
Bisiklet forumunda bile bisiklet kullananları ayıplayanlar var, @Yol22 nin kulakları çınlasın. Siz yolunuza bakın, bisikletten keyif almaya bakın.
 
arabanın içinden bağıranlar, kırmızı ışıkta beklerken sen ne behliyon diyenler, motorla yanından geçerken aragaz veren veletler... ülke freak show.
Aynen bunlara hep tanık oluyoruz. Ama araba kornasıyla veya el ile selamlayanlar da az değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Esatesat
Geri