Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet piyasasının hali ne olacak?

AnılDemir41

MounTain Bike
Kayıt
23 Ağustos 2016
Mesaj
152
Tepki
170
Yaş
33
Şehir
Kocaeli
İsim
Anıl
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Muhtemelen bu konuyu dert eden tek kullanıcı ben değilim. Bir kaç sene önce 750₺ye aldığım Altus setli 29” sedona 920 bugün 3000₺ Bandında. Şöyle mağazadan 0 deore setli bir bisiklet bakalım desek ilk akla gelen bu parayla ikinci el Xt setli bisiklet alırım yahu oluyor. Tamam dolar fırladı pandemi vurdu vs ama bir kaç senede piyasanın x3 yapması bir tek benim mi canımı sıkıyor? Parça fiyatlarına bakıyorum ikinci el Xt m771 arka aktarıcı 500₺ yüzüne bakılmayacak mitas ın lastikleri bile 100₺nin üzerinde. Piyasadaki bu durum böyle batarak devam mı edecek veya bu durumu düzeltmenin bi yolu varsa nasıl bir yol izlemeli? Mtbci olduğum için Mtb üzerinden örnek verdim fakat diğer bisikletlerde de durum aynı. Piyasaya her baktığımda inanılmaz canımı sıkıyor
 
Scudo
Yol bisikleti almayı düşünüyorum. Fakat fiyat farkları ve bu konudaki biraz bilgisizliğimden size sormayı düşündüm. bütçem 4000tl ama 4500tl ye kadar zorlayabilirim. Önerileriniz var mıdır bu fiyaz aralığında?
 
  • Beğen
Tepkiler: eccesolitarius
yalnız bisiklet değil, direkt türkiye piyasası ne olacak? şahine 40.000 istiyor adam, piyasası bu diyor.
Aynen öyle, sadece bir piyasa değil, memeleketin hali ne olacak daha doğru bir soru olur bence.
 
(link) burada. Sadece bisiklet piyasası değil tüm sektörlerde artış devam edecek çünkü merkez bankası başkanı başarısız. Bisiklet piyasası özelinde şöyle bir durum var, grupsetlerde tedarik sorunu yaşandığı için kadro üretmenin pek anlamı yok. Dünyada bu setleri talep eden tek ülke de biz değiliz. Pandemi döneminde üretim azaldığı ve stoklar kullanıldığı için bugün onun sıkıntısı yaşanıyor ve tabii araç fiyatlarının yüksek olması sebebiyle insanlar motor, bisiklet gibi araçlara yöneldi. Arz talep dengesizliği var. Geçen sene 3.5 olan sora setler şuan 5.5 oldular. 2 sene önce 2.5-3 arasıydı. 105 grup setler de benzer, 4-5 binlerden 9-10 binlere çıktı. Yol bisikletlerindaki artış biraz daha insaflı bence, şehir bisikletlerinde tourney ve altus setlerle 4.5-5 istiyor buradaki esnaflar.
 
Yerli bir grupset üreticimiz yok, bilgisayar komponenti üreten firmamız yok, jant firmamız yok, yokta yok. Hepsini sayabiliriz.
Olmayınca yurtdışından getirilip satılıyor piyasada adamlar euro dolar üzerinden sattığı için fiyatlar yükseliyor. Yada yükselmiyor bizim TL değeri düşüyor.
Ben arabamı 2018 de 21'e aldım. şu an sahibinde ilana koydum 60bine. bu benim suçum değil şahine 40bin isteyen arkadaşta haklı. satsa eşdeğer şahini belki 45'e alacak.
Piyasa allak bullak.
 
Baştan aşağı tüm sektörler, piyasalar kokuşmuş vaziyette. Liste fiyatı 3600 olan bisiklete 4300 bayilerin yok olması gerekiyor öncelikle.
 
  • Beğen
Tepkiler: eccesolitarius
Aynen öyle, sadece bir piyasa değil, memeleketin hali ne olacak daha doğru bir soru olur bence.

Çözüm aslında çok basit: Alışverişe çıkmadan önce liste yap. Porsiyonlarını azalt. Büyük oyunu gör (Bugün İstanbul düşerse yarın Kudüs düşer) ve haline şükretmeyi öğren.
 
Çözüm aslında çok basit: Alışverişe çıkmadan önce liste yap. Porsiyonlarını azalt. Büyük oyunu gör (Bugün İstanbul düşerse yarın Kudüs düşer) ve haline şükretmeyi öğren.
Birde takvim gazetesinden markete gitmeyi öğrendikmi tamamdır yüne kıskandırıcaz batılıları 😂
 
Çok dertliyim ben de... özellikle ikinci el piyasasından. İlk mesajım grupta, birilerinin sinirine dokunabilirim, ondan kısa tutacağım, zira ikinci el piyasısında siz de varsınız, bu forumda olanlar, hatta belki şu başlık altında olanlar da var, şu sözümona sıfır ayarında 5 yıllık Surly'e 26.000 TL isteyen hanginiz???! Biliyorum, ikinci ele düşünce, hepimizin malı gözümüzde sıfırından da değerli oluyor, nitekim ikinci elini sıfırından pahalı satanlara da sıkça rastlanıyor. Olta attım kolum mu yoruldu, sazanın biri belki düşer - Türkiye ikinci el piyasasının bir bakıma özeti bu! Haftalardır tur bisikleti arıyorum ikinci el, 10 gündür de aynı zaman da satıcıyım, 2 aylık bisikletimi sıfırının %75'i fiyatına satıyorum. Haftalardır gördüğüm ilanlardan şöyle bir sonuç çıkarabilirim kabaca: 5 yıllık, kimi zaman 10 yıllık bisikletler sıfırının %65-%80 bandında satılıyor, 1-2 yıllık mı, %90'ı fiyatına veya sıfırından da pahalı. Bir başka sonuç daha söyleyeyim: Forumun ilanlarında hala yer alan VSF TX-800 bisikleti, güncel olarak ikinci el piyasasında alınabilecek en uygun seçenek, o fiyata toplam sahip olma maliyeti en düşük bisiklet.

Alıcılara da söylenecek laf çok bu arada. Tam bir çakallar üçkağıtçıları ağırlar, durumu... İkinci el piyasası bu kadar yüksek ülkeler gene bizimki gibi ülkelerdir. İkinci el outdoor malzemelerinin alınıp satıldığı yerli bir Facebook grubu var, kurucusunun harika bir kuralı var, ki faaliyet ve malzemesi ne olursa olsun alıcı tarafında olduğum zaman hep bu kuralı kıstas alıyorum mümkün olabildiğince: İkinci el ürün, sıfırının bulunabilecek en düşük fiyatının %70'inden pahalı satılamaz. Bu kadar basit, "sıfır ayarında", "parası olan değil, bilmem neye gönül vermiş olan alsın istiyorum" (Surly'ye 20.000 TL çeken sözümona dünya gezmiş, ufku vizyonu genişlemiş kKayserili, sözüm sana forumdaysan!!) gibi bağlamaları dışta bırakan, harika bir formül! Satıcıyım dedim, ben niye %75'ine satıyorum peki? Dedim ya, hepimizin malı gözümüzde çok değerli, sıfırından bile! :p

Buyursun Surly vereyim abime, 26 bin TL!!! :) [bağlantı paylaşamıyormuşum, o halde bkz. sahibinden]
 
QE denilen devletlerin para basması bu durumun sebebidir. Daha önce 10 birim olan ürünü 3 kişi talep edip 1 kişi alabilirken şuan para bolluğundan o ürünü 10 kişi talep ediyor. Satıcı 10 birime sattığı ürünü 20 birime çıkardığı zaman 10 değil 5 kişi talep ediyor ve satılıyor. Satıcı kar ettim sanarken aynı durumu bir ürün alırken yaşıyor. Kısacası küresel enflasyon ve özellikle bizim ülke özelinde ciddi yüksek enflasyon giderilmeden düzelmez.
 
Çok dertliyim ben de... özellikle ikinci el piyasasından. İlk mesajım grupta, birilerinin sinirine dokunabilirim, ondan kısa tutacağım, zira ikinci el piyasısında siz de varsınız, bu forumda olanlar, hatta belki şu başlık altında olanlar da var, şu sözümona sıfır ayarında 5 yıllık Surly'e 26.000 TL isteyen hanginiz???! Biliyorum, ikinci ele düşünce, hepimizin malı gözümüzde sıfırından da değerli oluyor, nitekim ikinci elini sıfırından pahalı satanlara da sıkça rastlanıyor. Olta attım kolum mu yoruldu, sazanın biri belki düşer - Türkiye ikinci el piyasasının bir bakıma özeti bu! Haftalardır tur bisikleti arıyorum ikinci el, 10 gündür de aynı zaman da satıcıyım, 2 aylık bisikletimi sıfırının %75'i fiyatına satıyorum. Haftalardır gördüğüm ilanlardan şöyle bir sonuç çıkarabilirim kabaca: 5 yıllık, kimi zaman 10 yıllık bisikletler sıfırının %65-%80 bandında satılıyor, 1-2 yıllık mı, %90'ı fiyatına veya sıfırından da pahalı. Bir başka sonuç daha söyleyeyim: Forumun ilanlarında hala yer alan VSF TX-800 bisikleti, güncel olarak ikinci el piyasasında alınabilecek en uygun seçenek, o fiyata toplam sahip olma maliyeti en düşük bisiklet.

Alıcılara da söylenecek laf çok bu arada. Tam bir çakallar üçkağıtçıları ağırlar, durumu... İkinci el piyasası bu kadar yüksek ülkeler gene bizimki gibi ülkelerdir. İkinci el outdoor malzemelerinin alınıp satıldığı yerli bir Facebook grubu var, kurucusunun harika bir kuralı var, ki faaliyet ve malzemesi ne olursa olsun alıcı tarafında olduğum zaman hep bu kuralı kıstas alıyorum mümkün olabildiğince: İkinci el ürün, sıfırının bulunabilecek en düşük fiyatının %70'inden pahalı satılamaz. Bu kadar basit, "sıfır ayarında", "parası olan değil, bilmem neye gönül vermiş olan alsın istiyorum" (Surly'ye 20.000 TL çeken sözümona dünya gezmiş, ufku vizyonu genişlemiş kKayserili, sözüm sana forumdaysan!!) gibi bağlamaları dışta bırakan, harika bir formül! Satıcıyım dedim, ben niye %75'ine satıyorum peki? Dedim ya, hepimizin malı gözümüzde çok değerli, sıfırından bile! :p

Buyursun Surly vereyim abime, 26 bin TL!!! :) [bağlantı paylaşamıyormuşum, o halde bkz. sahibinden]
Bir bisikleti neden satarsınız eğer bisiklet kullanan biriyseniz? Ben daha iyisini almak için satarım, eskidiği için satarım, sınıf değiştirmek için satarım. Fiyatımı da alacağım ürüne ve sıfır değerine göre belirlerim. Şu an bisiklet yok arkadaşım piyasada. Üst orta segment bisiklet yok. Ekonomi ne der, piyasada ürün yoksa, o ürünün fiyatı artar. Bu kadar basit. Sıfırdan pahalı ise ürün fiyatı, piyasada sıfır ürün kalmamış demektir. İnan kalmayan ürün tekrar rafa geldiğinde bir önceki fiyatından zamlı olacaktır. Şimdilerde sıfır bisiklet arzı az. İkinci el havuzu daha kit seçenekle besleniyor.
 
Bir bisikleti neden satarsınız eğer bisiklet kullanan biriyseniz? Ben daha iyisini almak için satarım, eskidiği için satarım, sınıf değiştirmek için satarım. Fiyatımı da alacağım ürüne ve sıfır değerine göre belirlerim. Şu an bisiklet yok arkadaşım piyasada. Üst orta segment bisiklet yok. Ekonomi ne der, piyasada ürün yoksa, o ürünün fiyatı artar. Bu kadar basit. Sıfırdan pahalı ise ürün fiyatı, piyasada sıfır ürün kalmamış demektir. İnan kalmayan ürün tekrar rafa geldiğinde bir önceki fiyatından zamlı olacaktır. Şimdilerde sıfır bisiklet arzı az. İkinci el havuzu daha kit seçenekle besleniyor.

Arz talebin farkındayım, biliyorum. Tesadüfen özellikle tur bisikleti için de geçerli olduğunu da söyleyebilirim, siz de takip ediyorunuzdur belki tur bisiklet segmentini. Evet, şu anda sıfırı yok diyebiliriz bilindik markaların bilindik tur modelleri için (1-2 tane da kalmışsa orda burda onların da kadrosu uymayacaktır falan yani pratikte yok). Yine de arz-talebin bu defa tersine işlemesi gereken diğer segmentlerde de durumun aşağı-yukarı belirttiğim gibi olduğunu sanıyorum, neden sanıyorum, çünkü diğer bisiklet türlerini takip etmiyorum ama şunu söyleyebilirim: Mosso Legarda kıtlığı yoktur herhalde, bu konuda hemfikiriz. Kendi örneğimi öne sürmeyeyim gene, ben istisnayım çünkü biliyorum, fakat rastgele 5-10 tane 1 yıllık veya daha eski Mosso Legarda seçip ikinci el piyasasında bunların fiyatlarının sıfırlarına oranlarını kabaca bulmak söylediklerimi desteklerse şaşırmam. Rastgele bir örnek, buyrun, hem bu forumun ikinci el ilanlarında, Mosso Legarda, hesaplama-karşılaştırma yapmadım; ikinci el fiyatı, sıfırına göre adilse (mesela %50'si gibi) o zaman söylediklerimi duygusal tepkime vereceğim.

Edit-büdüt: Merak edip baktım, 5 yıllık (>3000 km) Mosso Legarda modeli, satış fiyatı 1.650 TL, yeni fiyatı 2.700 TL, yani %61'i. Başka faktörler var şüphesiz (bisikletin durumu vs.) fakat kabaca değerinin bu olduğunu varsayalım (zira 1.650 TL de çok olabilir durumuna göre, değil mi?) 5 yıllık bisiklet, %61 fiyatına. (Karşılaştırma için: 2 aylık, %75'i fiyatına.) Peynir ekmek gibi satılan, nerdeyse Legarda çöplüğünden söz edebileceğimiz bir piyasada arz-talep pek (tersine) işlememişe benziyor, bence malımız gözümüzde çok değerli. Siz nasıl değerlendirirsiniz, bilemem tabi.
 
Son düzenleme:
4 sene önce istanbul sedona satayim istedim. O zaman piyasa böyle değil. Daha ucuz. Herkes burun kıvırdı. Forumdaşlar vfren bislet kalmadı, hidrolik olsa alırdık dediler. Öyle mi dedim içimden. Bisikleti apgereyt ettim. Cyclecross jantlar aldım, deore lx hidrolik fren seti aldım. Bisiklet çiçek gibi oldu. Jant setini 950 liraya aldım şimdi indirimde 2300 lira olmuş. Fren seti sanırım 400 lira idi, şimdi yok. Kalmadı. Ben bu bisikleti satışa çıkaracağım bir ay içinde. Yazacağım 11bin lira. Almay
Arz talebin farkındayım, biliyorum. Tesadüfen özellikle tur bisikleti için de geçerli olduğunu da söyleyebilirim, siz de takip ediyorunuzdur belki tur bisiklet segmentini. Evet, şu anda sıfırı yok diyebiliriz bilindik markaların bilindik tur modelleri için (1-2 tane da kalmışsa orda burda onların da kadrosu uymayacaktır falan yani pratikte yok). Yine de arz-talebin bu defa tersine işlemesi gereken diğer segmentlerde de durumun aşağı-yukarı belirttiğim gibi olduğunu sanıyorum, neden sanıyorum, çünkü diğer bisiklet türlerini takip etmiyorum ama şunu söyleyebilirim: Mosso Legarda kıtlığı yoktur herhalde, bu konuda hemfikiriz. Kendi örneğimi öne sürmeyeyim gene, ben istisnayım çünkü biliyorum, fakat rastgele 5-10 tane 1 yıllık veya daha eski Mosso Legarda seçip ikinci el piyasasında bunların fiyatlarının sıfırlarına oranlarını kabaca bulmak söylediklerimi desteklerse şaşırmam. Rastgele bir örnek, buyrun, hem bu forumun ikinci el ilanlarında, Mosso Legarda, hesaplama-karşılaştırma yapmadım; ikinci el fiyatı, sıfırına göre adilse (mesela %50'si gibi) o zaman söylediklerimi duygusal tepkime vereceğim.
Pandemi de aksayan tedarik zinciri sebebiyle, mosso legarda bile sıfır bulmanız zor. Bisikletçileri gidip gezin. Ne dediğimi göreceksiniz.

Tws bluetooth pazarında her 100 kulaklıktan 15 i apple. 85 tanesi rakiplerin. Apple tüm satış miktarının parasal olarak yüzde 85 ini alıyor. Apple 15 kulaklığı 85 liraya satarken, diğerleri 85 kulaklığı 15 liraya satıyor. Bu da markalaşmanın üretici anlamında güzelliği.

Bisiklet üreticileri bir araya gelse, bundan kelli yılda 1 milyon bisiklet üretip tanesini 1000 liraya satacağımız, 100 bin bisiklet üretelim, tanesini 5000 liradan satalım deseler ne güzel olmaz mı? 1000 liradan 1milyon bislet, bislet başına yüzde 20 net kar. 5000 liradan 100 bin bislet. Yüzde 40 karla. Başı daha az ağrır, nispeten daha kaliteli üretir, önce sonra daha az sıkıntı ile uğraşır.
 
@Mehmet Metin Levent Yukarıdaki edit-büdütümü görmedeniz sanırım. Gözüme çarptığı kadarıyla peynir ekmek gibi satılıyor, tedarik sorunu yok, bunu FB bisiklet gruplarından söyleyebilirim, şu olabilir, Bartın'daki veya ne bileyim Konya Selçuk'taki bir Mosso bayisinde kalmamış olabilir, bunlar olabilir fakat arz-talebi etkikeyecek ölçüde değil. Kaldı ki, şehir bisikletleri ile tur bisikletlerinin durumu aynı da değil, bunu neden söylüyorum çünkü bir an için dediğinizi kalbul etsek bile, hani sıfırlarının tedarik edilemediğini, ikinci el kıtlığı yok, bunda da hem fikir değilsek, bundan sonrasını okumayın, anlaşamayağız. Yukarıda işaret etmeye çalıştım, tur bisikletlerinden farklı olarak, arz-talep tersine işlememişe benziyor diyorum (bkz. yukarıda değindiğim, bu forumdaki güncel Mosso Legarda'nın satış fiyatı örneği).

Apgrayt-mapgrayte gelince, kırıcı sözler çıkabilir ağzımdan, şu kadarla yetineyim: Bir iskandinav ülkesinde değiliz, çakallarla üçkağıtçıların birbirlerini ağırladıkları bir piyasada süper bir gerekçe apgreyt-mapgreyt!
 
@Mehmet Metin Levent Yukarıdaki edit-büdütümü görmedeniz sanırım. Gözüme çarptığı kadarıyla peynir ekmek gibi satılıyor, tedarik sorunu yok, bunu FB bisiklet gruplarından söyleyebilirim, şu olabilir, Bartın'daki veya ne bileyim Konya Selçuk'taki bir Mosso bayisinde kalmamış olabilir, bunlar olabilir fakat arz-talebi etkikeyecek ölçüde değil. Kaldı ki, şehir bisikletleri ile tur bisikletlerinin durumu aynı da değil, bunu neden söylüyorum çünkü bir an için dediğinizi kalbul etsek bile, hani sıfırlarının tedarik edilemediğini, ikinci el kıtlığı yok, bunda da hem fikir değilsek, bundan sonrasını okumayın, anlaşamayağız. Yukarıda işaret etmeye çalıştım, tur bisikletlerinden farklı olarak, arz-talep tersine işlememişe benziyor diyorum (bkz. yukarıda değindiğim, bu forumdaki güncel Mosso Legarda'nın satış fiyatı örneği).

Apgrayt-mapgrayte gelince, kırıcı sözler çıkabilir ağzımdan, şu kadarla yetineyim: Bir iskandinav ülkesinde değiliz, çakallarla üçkağıtçıların birbirlerini ağırladıkları bir piyasada süper bir gerekçe apgreyt-mapgreyt!
Tamam hocam, şimdi orman kanunları ile kör tuttuğuna satmaya çalışıyor. Bunda yabancılayacak bir şey yok. Mosso bile o kadar bolken bu kadar pahalı ise, piyasa bu yöntemi itelemeye çalışıyor. İkinci elciler de, bu durumdan istifade etme gayretinde. Zaten ortadoğuda olduğumuzu belirttiniz. Satan, bir fiyat belirler, alıcı çıkmaz ise ya fiyat düşürür yada bekler. Bu da ticaretin cilvesi. Adam fiyat şişirip satmaya kalkıyor ve ne hikmetse fiyat düşürmüyorsa, satan olarak acil para ihtiyacı yok demektir. Şişkin fiyatı inatla indirmiyorsa önünde sonunda o fiyattan satıyor demektir. Bir üçüncü seçenek aklıma gelmiyor.
 
Her şey pahalı. Bu aralar tayt bakıyorum. 100 birimlik ürünler Türkiye'de maşallah 1000 TL...
 
Geri