Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet seçimi hakkında uzman görüşleri bekliyorum

Kayıt
27 Haziran 2011
Mesaj
19
Tepki
5
Şehir
İstanbul
Arkadaşlar merhaba 22 yaşında 183 boyda 85 kilodayım.Öncelikle seçmek istediğim tür yol bisikleti.Daha önce MTB ve şehir bisikleti kullandım ama yol bisikleti hiç kullanmadım.Şimdi forumda ki uzman ve tecrübeli arkadaşlara birkaç sorum olacak.

1-Daha önce kullanmadığımı söylemiştim televizyon izlediğim ve internetten baktığım kadarıyla yol bisikleti kullanan kişiler hep eğri pozisyonda bu pozisyon sanırsam rüzgardan az etkilenmek için.Bu pozisyon rahat bir pozisyon mu herhangi bir bel,boyun yada başka kas ağrısı yapar mı ve alışmak kolay mı?

2-Ağırlık konusunda gerçekten gramların dahi önemi var mı?Sırf ağırlık yapmasın diye bisikletlerin ayaklarını sökenler var ki ayak bana göre bisikletin en önemli parçası bu kadar önemliyse maksimum kaç kilo ağırlığında bir bisiklet almalıyım?

3-SPD ayakkabıların faydasını duydum biliyorum ama daha önce hiç kullanmadım özel bir pedalla kullanılıyormuş ve ayakkabı pedala kitleniyormuş.Normal bir ayakkabıyla trafikte yada kıyıda,yamaçta acil bir durum olduğunda ayağımızı hemen yere basıp dengeyi saülayabiliyoruz.Peki bu SPD ayakkabılarda da aynı durumu yapabiliyor muyuz pratik midir?

4-Bana 2 bin lira civarında bir bisiklet önermenizi istiyorum.Tabiki de ben baktım bisikletlere ama bir parçacı yada parçalara ilgi duyan takip eden ve anlayan biri değilim ve yazan her türlü parça bisiklet dili ile yazılmış.Aklımda "Sedona 640" yada Fuji bisikletten "Sportif 2.1 C" ve "2.3 C" bunların can alıcı özelliklerini bu paraya değer mi değmez mi ve nedenlerini ayrıca aklınızda eşdeğer bir marka varsa başka ürünleri önerminizi arz ederim.

Hepinize teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.
Scudo
Aynı soruların cevabını bende merak ediyorum.
Yukarı
 

1-Daha önce kullanmadığımı söylemiştim televizyon izlediğim ve internetten baktığım kadarıyla yol bisikleti kullanan kişiler hep eğri pozisyonda bu pozisyon sanırsam rüzgardan az etkilenmek için.Bu pozisyon rahat bir pozisyon mu herhangi bir bel,boyun yada başka kas ağrısı yapar mı ve alışmak kolay mı?

TV'lerde gordukleriniz farkli pozisyonlarda olabilir. TT (time trial) bisikletlerde suruculer tamamen egik pozisyondalardir surtunmeyi azaltmak icin. Surekli olarak o pozisyonda kullanmak zordur. Gene turlarda da, yolun ve peletonun durumuna gore oldukca yatay pozisyonda kullanilabilir. Ancak yol bisikleti illa surekli egik olacak diye bir durum yok. Ozellikle giris seviye yol bisikletleri gorece daha dik surus acilari sunarlar. Yine de tabii ki bir sehir bisikletindeki surus pozisyonu kadar dik ve konforlu degildir, ancak alisilmaz da degildir ve alistiktan sonra agri yapmaz.

2-Ağırlık konusunda gerçekten gramların dahi önemi var mı?Sırf ağırlık yapmasın diye bisikletlerin ayaklarını sökenler var ki ayak bana göre bisikletin en önemli parçası bu kadar önemliyse maksimum kaç kilo ağırlığında bir bisiklet almalıyım?

Bisiklet ayakliginin sokulmesinin sebebi agirlik kadar gereksiz de olmasi. Ayaklik olmadan da bisikletinizi dik durumda pedal yardimiyla veya bir yere dayayarak dik tutabilirsiniz. Ayaklik tur bisikleti olmadigi surece cok da gerekli bir ekipman degil, gereksiz bir agirliktan ote size tehlike yaratabilecek bir parca olmasi da bunda etken. Agirlik konusunda gramlarin onemi hem var hem yok. Onemi yok cunku siz profesyonel yarisci degilseniz suluk aparatinizin karbon veya aluminyum olup olmamasi cok onemli degildir. Onemi var, cunku daha hafif bir bisiklet daha akicidir, yokuslarda sizi daha az yorar, daha az caba harcayarak daha hizli gidersiniz. Yani agirlik manyagi olmaya gerek yok, ama gereksiz agirliklardan da kurtulmak suphesiz size avantaj saglar.

3-SPD ayakkabıların faydasını duydum biliyorum ama daha önce hiç kullanmadım özel bir pedalla kullanılıyormuş ve ayakkabı pedala kitleniyormuş.Normal bir ayakkabıyla trafikte yada kıyıda,yamaçta acil bir durum olduğunda ayağımızı hemen yere basıp dengeyi saülayabiliyoruz.Peki bu SPD ayakkabılarda da aynı durumu yapabiliyor muyuz pratik midir?


SPD (kilitli) ayakkabilar, ayakkabilarin kal (cleat) larina uygun pedallarla kullanilir. MTB ve yol icin olanlari farklidir. (ama iki tip bisiklette de iki tip pedali da kullanabilirsiniz) Ayakkabiniz pedala kitlenir, boylece bisikletin bir parcasi olma hissini yasarsiniz, daha otesi pedal cevirirken dairesel hareketiniz tek yonlu olmaz, bir ayaginiz basarken oteki ayaginiz da pedali yukari ceker. Bu da performansinizi arttirir. SPD pedal kullanmak kolay degildir, ayakkabilari pahalidir, acil durumda eger alisik degilseniz ayaginizi zart diye cikartmaniz zordur, aliskanlik gerektirir. Degil acil durum, normal durmalarda bile tam durmadan once yavaslarken cikartmaniz tavsiye edilir. Alisma evresinde dusmek SPD pedalin sanindandir. Alistiktan sonra normal ayakkabi kullandiginizda hammallik gibi gelir.

4-Bana 2 bin lira civarında bir bisiklet önermenizi istiyorum.Tabiki de ben baktım bisikletlere ama bir parçacı yada parçalara ilgi duyan takip eden ve anlayan biri değilim ve yazan her türlü parça bisiklet dili ile yazılmış.Aklımda "Sedona 640" yada Fuji bisikletten "Sportif 2.1 C" ve "2.3 C" bunların can alıcı özelliklerini bu paraya değer mi değmez mi ve nedenlerini ayrıca aklınızda eşdeğer bir marka varsa başka ürünleri önerminizi arz ederim.

Kadro mu, yoksa komponent mi ikilemini once kafanizda cozmeniz lazim. Kimine gore kadro daha onemlidir, kimi direkt komponenti on planda tutar. Herhangi birinin size sunu al diye verecegi tavsiye cok belirleyici degildir. Sahsi onerim kafanizdaki kriterleri netlestirdikten sonra secenekleri gidip yerinde deneyerek gormeniz ve en uygun opsiyonu degerlendirmeniz.
 
Öncelikle bisikleti boyunuza göre alın en önemli konu bu bence.Ufak değişiklerle kendi rahat edeceğiniz ayarı bulmanız kolay sonrasında.Yol bisikletinin sürüş pozisyonu Mtb ve Şehir bisikletine göre konforsuz, bu da özellikle boyun ağrısına sebep olabiliyor en başta. Ancak bu durum sele ağrısı gibi sürdükçe alıştıkça azalan bir durum. Belirttiğiniz fiyata alabileceğiniz en donanımlı modeller çatalı karbon, tiagra (veya dengi) donanımlı bisikletlerdir.Daha önceki arkadaşlarımın dediği gibi denemek çok önemli üzerinde rahat etmedikten sonra veya size büyük/küçük bir kadro olduktan sonra donanımın markanın bir anlamı olmayacaktır.Keyif vermez.
 
Birinci sorunuza cevap olarak eklemek istediğim birşey var, yok bisikleti kullanıyorsunuz diye profesyonel bisikletçiler gibi kullanmak zorunda değilsiniz. Örneğin bu Alberto Contador'un bisikleti:

http://velonews.competitor.com/files/2010/07/astana_bikes02.JPG

Dikkat ederseniz, sele gidondan yaklaşık 20cm daha yukarda. Üstelik Contador, tırmanışı kuvvetli bir takım lideri olduğu için dağlık etaplar dışında hep domestiklerinin peşinden giden, fazla agresif bir sürüş pozisyonuna ihtiyaç duymayan birisi. Sprinterler genelde daha da yatay bir pozisyonda kullanıyorlar.

Bu da benim bisikletim:
http://i.imgur.com/81vGlo5.jpg

Alın borusunun üstünde gidonun daha yukarı takılması için spacer denen halkalardan var, kadro kullanabileceğim en büyük boy; bunun sonucu olarak da sele, gidondan ancak 5cm kadar daha yukarda.

Şehir bisikletleri kadar olmasa da yol bisikletleri ile de oldukça rahat sürüş pozisyonu elde edilebiliyor yani. Ancak, diğer bisiklet türlerinden farklı olarak vücut ağırlığınızın önemli bir bölümünü kollar taşıyor, dolayısıyla alışana kadar uzun sürüşlerin ardından sırt kaslarınız ağrıyabiliyor.
 
@Mert E.

Öncelikle yanıtlarınız için teşekkür ederim dakikalardır sayfayı yenileyip bir cevap var mı diye bakıyordum.Bisiklet önerimden kastım şudur orayı ben iyice açayım.

Hazır bir bisiklet istiyorum öneri olarakta fiyat/performans açısından beni yönlendirebilceğiniz marka ve modelleri soruyorum örnek verirsek

"x marka bisikleti öneririm sebebi ise kullandığı .... donanımların fiyata göre uygun olduğundan yada şu şu şu artılarından dolayı segmentteki diğer bisikletlerden şu yönleriyle farkli" gibi

@Murat B.

Bu tanım benim için daha açıklayıcı oldu teşekkür ederim alakanız için

@Murat B.

Ek olarak spacer denen halkadan maximum kaç tane takabiliyoruz?
 
@Recep BADEM
Ben MTBden yol bisikletine geçeli 1 ay oldu. Sizinle tecrübemi paylaşayım. İlk birkaç binişimde sırtımda ve kollarım biraz ağrı oldu ama şuan bindiğimde hiçbir problem yok :) Alışma evresi kısa sürdü bende ama benim bisikletime binen arkadaşlarım bu nasıl bisiklettir buna nasıl biniyorsun nasıl alıştın gibi laflar ediyorlar :)
SPD pedal olayına gelirsek bence bir gereklilik bu. Ben pedalımı ucuz buldum hiç kullanılmamış bir pedalı 2. el fiyatına aldım neyse ki :) Ayakkabı bakıyorum şimdi en ucuzları 250tl :)
Bütçelerimiz aynıymış sizinle, 2bin tlye alabileceğiniz ve donanım olarak en yüksek bisiklet Carraro cr race 052. Üstünde full Tiagra set var ve 1989tl (indirim yapıyorlar genelde :) ve Tiagralı en ucuz bisiklet ) Ben hem bu yüzden hem de geometrisini beğendiğimden ötürü aldım. Tavsiye ederim. :) Yalnız bisikletçide bakıp bir tur attıktan sonra karar vermekte fayda var :)
 
@Mert Ahmet

Önerdiğiniz bisiklete baktım dizayn olarakda çok hoş çok güzel teşekkürler
 
@Recep BADEM

Bisikletler belli bir miktar spacer ile birlikte satılıyor zaten, keyfinize göre bunları gidonun altına veya üstüne takarak gidon yüksekliğini birkaç santim değiştirebiliyorsunuz. Üste takıldığında göze hoş gelmediği için maşa borusunu yeniden keserek onları tamamen ortadan kaldırmak mümkün. Fabrikada takılmış olanından fazla spacer takmak isterseniz maşa borusunu uzatamayacağınız için yeni maşa almanız gerekir. Maşa boruları bisikletin alın borusu yüksekliğine ve spacer sayısına göre kesilecek şekilde üretiliyor, yani yeni maşa alırsanız isterseniz bir karış spacer koyabilirsiniz.
 
Ben de 2000 lira civarinda bisiklet ariyorum, yani bu konu beni de ilgilendiriyor. İlk olarak bana salcano xrs030 önerdiler, çünkü o fiyata donanim olarak daha iyisini göremedim. Fakat biraz arastirinca donanimdan çok kadronun saglamligi, dinamikligi ve jant seti daha önem arz etmekte. Bisiklet alirken de buna dikkat edeceğim.
 
Geri