Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet sporu neden bu kadar pahalı?

haklısınız, sporu insanlara bir şekilde aşılamak gerekiyor,ama ülkemiz şartları buna imkan vermiyor, sporumuzu rahat bir şekilde icra edemiyoruz,gerek trafikteki araçların dikkatsizliğinden, gerekse yolların yeteri kadar geniş olmamasından insanlar spor yapmayarak, obezite oluyor, hastaneye gittiğimde hep kalabalık. yeni kanun tasarısına göre, yakın bir tarihte havayı kirleten araçtan, daha fazla vergi alınacak,daha az kirleten araçtan daha az vergi alınacak, yerinde bir karar,bununla beraber insanları bisiklete yönlendirmekte gerekir, bunun yanı sıra bisiklet yolları yaparak ve gerekli alt yapıyı hazırlamak gerekir, belediye otobüsüyle şehir merkezine 1 saatte gidiyorum,ama bisiklet ile yavaş tempoyla en fazla 30 dk. sürüyor..
 
Scudo
Sadece ilk mesajı okudum, yanılmıyorsam başlıktaki soruyu soran arkadaşımın. Önce hakkında konuşacağım fotoğrafı paylaşayım. Altımdaki bisiklet 120 lira, çadırım, tulumum ve matım marketlerde satılan en düşük kaliteli malzemeler. Topladık mı? 200 lira. Heybem ise 15 lira, ayağımda beş liralık terlik. Üzerimdeki şortu uzun turlarımda hâlâ severek giyiyorum. Tek lüksüm Brooks selem. Onun dışındakiler sadece ve sadece dışarıda gördüklerimizin aynısına sahip olma isteği. Hafif komponentler (komponent? bir de bu laf çıktı tabii ki, parça desek olmuyor), bütçe hesapları -kafamızı örtsek ayağımızı açıkta bırakan bisiklet bütçemiz- ve daha neler neler. Sonra ne oluyor? Zevk alamıyoruz bisikletten, hep daha iyisini istiyoruz, elde edemiyoruz. Bisiklet sporu -yarıştan filan anlamam, profesyonelseniz diyeceğim yok, sözüm benim gibilere- pahalı filan değil arkadaş, kandırmayın kendinizi. Oh, rahatladım vallahi.
 
@mustafa genç

aslında pratikte öyle birşey yok. 3 aydır yurtdışından yaklaşık 12 kargo aldım. ve birçoğu 150 euro nun üzerinde. hiçbiri gümrüğe takılmadı. tamamen şans bu konu.
 
@Yusuf Yılmazvural

Yazdıklarınızdan çok etkilendim,150 liralık bisiklet 200 liralık koltuk.
 
Çünkü bisiklet lüx bir spor olarak görülüyor.
 
@Akın Killik

tek seferde 75euro'yu geçmedikten sonra sorun çıkmıyor.. kamu daireleri bezgin memurlarla dolu, kimse geriye dönük araştırma yapmıyor :)
 
@Yusuf Yılmazvural

:alkis:güzel oldu bu şimdi.
 
Yapmak isteyen, ucuz yolla da yapar bu konuda haklısınız. Ama neden daha iyilerine sahip olabilecekken en alt seviye ürünlerde kalmaya mahkum olalım?

Affınıza sığınarak küçük bir değişiklik yapıyorum: "Ülkemizde herşey pahalı sadece spor değil"
 
  • Beğen
Tepkiler: koray kalay
bisiklet sporunun ucuz olduğu bir yer yokki hocam tabi bu kişiden kişiye degişebilir.. şu konuda bir kaç bılgım var
avrupa bırlıgı ulkelerının kendı aralarında yapmıs oldugu bütünleşme;gümrük birliği denilen bir entegrasyon türüdür..
amaç istıhdam trendinin bariz sarsılmamasıdır yani üretmiş oldugun malın pazar sıkıntısı yok yap sat yap sat ...... cunku bir cok yer degıstırse bile vergılendırmesi yok (gümrük vergısı demek ıstedıgım , öteki kd vergılerı ulke polıtıkasına gore degısır)
bisiklet piyasasınada genel olarak avrupa sahiptir..
yani sıkıntı
1.vergiler
2.paramızın değersizliği(3 haneli bisiklet fiyatı biizm para birimimizde 4 haneli olabılıyor bu bırazda psıkolojık bır yanılım)
3.türkiyede yaşamak(kızabilirsiniz ama lutfen herkes gerceksı olsun)
 
Vergiler büyük etki doğru ama markadan markaya da değişiyor bu durum. 2 Bisiklet inceledim, Scott Scale 660, Trek X-Caliber 9 bu 2 bisikletin donanımları, maşaları çoğu parçası aynı fakat fiyata bakacak olursak scott 3.100 lira iken trek 3.800 lira. Uçuk bir fark var arada. Maalesef bu yüzden de Trek'i bırakmak zorunda kaldım.
 
tabi degişebilir herkes istedıgı bısıklete bınemıyor bu dunyanın heryerınde gecerlı bır durum mutlaka aldıgın bısıkletın bır ust modele gore eksıgı oluyor yada butcen ona elverıyor..
markalarında degısık satış polıtıkası olabılır benım anlatmak ıstedıgım sey pahalı olmasının sebepleri bıldıgım kadar tabi..
 
Emrah bey yazınızı okudum evet bisiklete binmek sizin deyiminizle pahalı değil ama ne yazıkki bisiklet adı altında piyasaya sadece şekil yönünden bisiklete benzeyen nesneleri kast ediyorsanız o başka gerek kadro gerekse çekiş ekipmanları en azından fazla sorun çıkarmadan iş göreceklerden söz ediyorsak o zaman işin rengi biraz değişiyor.Siz yaşınız itibarı ile bilemezsiniz bu ülkede demir su borularını birleştirip kaynak edip boyayarak bisiklet diye halka sundular.Zaten araştırmayan hemen,hemen okuma alışkanlığı olmayan halkta bunlara razı oldu.Halbuki bu bahse konu tarihte örneğin Fransızlar yani 70 lerde Peugeot marka bisikletin envai çeşidini üretiyordu.Burada bilhassa yol grubunda kar marjları semte görede değişiyor.Ankara yı örnek verirsek Tunalı Hilmide veya Cinnah caddesindeki bir dükkanın kirası ile Ulustaki bir olamıyor zaten hoş zaten bu bahsettiğim yerlerdeki dükkanlara gelen bisikletle Ulustaki yere gelen bisiklet bir olamaz alım gücü denen meret her yerde ezici gücünü gösteriyor ve bu dükkanların kirası sonu bol sıfırlı $ larla ifade oluyor tabii tüm bu masrafıda malın üstüne yıkıyorlar sanki buraların kar ortağı alıcılar oluyor.Bu bilhassa bisiklet giyimi için söylüyorum tekstrilde söz sahibi olduğumuz söylenen ülkemizde üretilemiyormu.Decathlon mağazası ki 50 çeşit spor dalında ekipman satıyor.Fransızların adamların sattığı çorabın etiketi Türk malı olduğunbu yazıyor.Burada yapılması için hiç bir girişim yok.Keza yol bisikleti üretimi de öyle bırakın yol grubunu bir tur bisikletinde bile % 100 yerli üretimimiz yok hep ithalat üzerine kurulmuş.Sanayiiden gelmiş biri olarak hep şu söyleniyor burada bu parçalar örneğin bir Shımano arka attırıcı veya ön attırıcı veyahut bir orta göbek burda imal edilse daha pahalı olur deniyor peki hep ithal,ithal nereye kadar.O kadar anlı,şanlı holdinglerimiz ne düşünüyor bilmek isterdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Engin Öz
bisikletle ilgili ne görsem en ufak bir şey dahi değerinden daha fazlaya satılıyor. Bisiklet olarak sınırlamamak gerek bir çok hobi de böyle ama sebebi nedir. Kalite her zaman ucuza olmaz buna bende katılıyorum ama bi ayna almaya kalkınca bile 10-15€ gibi rakamlarla karsılasıyorum. Bisikletçi ön eki getirilen herşeyde fiyat artıyor resmen.
 
Merhabalar,

Foruma yeni katilan insanlarin genelde akillarina gelen bir soru bu, aslinda ilk bastaki saskinliklarinin bir eseri.

Cogu uye, ozellikle benim gibi 15 yasinda foruma uye olduysa, soruyor kendine, bir bisiklete 1000 2500 5000 10000tl verilir mi? Goruyorlar ironman tipi 15000tl lik bisikletler, en ucuzu 1500tl'den baslayan yol bisikletleri, ver dusunuyorlar cidden boyle bir bisiklet ne yapar? Cogumuzun altinda pazar bisikleti diyebilecegim Bianchi Ares (ilk bisikletim) tipi iki amortisorlu ziplaya ziplaya gittigimiz bisikletler vardi ilk basta. Ancak sonucta piyasa ortada 5000tl'ye orta halli bir motor almak mumkunken neden uzerinde terleyip bir yere maximum 35-40 km ile gideceginiz bir bisiklet almak istesin ki bir insan? Bu soru benim de aklimdaydi. Motor karsilastirmasini ilk 100km bittikten sonra bir kenara biraktim, cunku o sarfettiginiz efor attiginiz stres, bir yerden bir yere varmak icin cirpinisiniz deger. Ancak ilk soru hala gecerli.

Aslinda diyoruz biz de hayaller specialized hayatlar btwin gibi laflar. Ancak cidden bir specialized bisiklete 4000tl 10000tl 20000tl vermeye deger mi?


Forumda bu isi cani gonulden seven insanlar var, ve cidden cok buyuk paralar dokuyorlar bu ise, ancak bakildigi zaman ozellikle 2000tl uzerine cikildiktan sonra 1000tl farklari 500gr falan olmaya basliyor, tabi isin icine duraeys falan da giriyor, ne biliyim aerodinamik kablo gizlemeli kadro, 7kg agirlik, BB orta gobek, suradan bu cikiyor, uzerinde su delik var, bu kadar enerji tasarufu vs vs vs. Tamam bu bisikletler muazzam bisikletler, Cervelo gibi bisikletler muazzam bisikletler, Ironman'lar harika bisikletler, sadece spd pedali 600tl olan bisikletler harika bisikletler. Ama gerek var mi? Sadece bunu merak ediyorum, sizce bu bisikletler sadece kisisel zevklerin ve kendine haz vermenin bir sonucu mu yoksa kapitalist sistemin bize asiladigi tuketimci dusunce sisteminin bir yansimasi mi?


Kendi dusuncem: Bir bisiklete verilen para fiyat performans ile olculur. Sehir icinde veya uzun turlarda bisiklet kullanan bir insanin (yol bisikleti icin konusuyorum) 105 grupsetten uste cikmasina kesinlikle gerek yoktur (gecen yila kadar sifir full 105 bisikleti 2500tl'ye alabiliyordunuz). Bundan sonrasi bana gore biraz ego tatmini oluyor cunku size gerekli olacak bir fark olmuyor. Buna bisiklet isine gectigimiz 3 yilda bisikletin kendisi haric 2000 tl harcadiktan sonra karar kildim ve bir noktadan sonra ciddi ihtiyaciniz olmuyor. Daha mi iyi? daha iyi bisiklet. Gerek var mi? Tabiki gerek yok.

Dipnot: Kesinlikle kendi dusuncelerimi sundum, forumda yiginla muazzam bisiklet kullanan insan var ve ciddi bu isi bir hobi olarak yapip mutlu oluyorlar, istediginiz kadar para vermekte tabiki ozgursunuz. Lutfen kimse uzerine alinip linc etmesin beni :)
 
kimi insan fiyat-performans arar kriteri budur kimisi de kalite-fiyat.. bnce bu iş insanların maddiyatı içerisinde bisiklet sevdasının yeriyle alakalı, bugün şahsen aylık 7-8 bin TL gelirim olsa taksitle pınarello marka bisiklet alırım, bu sporda benim işimi görür diyende var kesinlikle üst kalite olmalı diyende fazla şeyetmemek lazım sanırım :)
 
tabiki insanlarin dusuncesiye ilgili bu her seyde gecerli, misal biri vardir ne kadar parasi olursa olsun o kulustur opel 2005 corsa'dan vazgecemez, kimi vardir daha 20 yasinda tum parasini BMW almak icin harcar. Buyuk konusmiyim simdi gelecekte nasil bir insan olacagim konusunda, ancak her ne kadar zengin olursam oluyim eger bir sey bana performans olarak hakkini vermiyorsa onu almam, icim rahat etmez bir kere...
 
İnsan çalışıp da para kazanmaya başladığı zaman aldığı şeylere ve parasına bakışı değişiyor. Çoğu kişi bu işi basit bir spor ya da ulaşım aracı olarak değil aslında tamamen bir stres atma aracı olarak görüyor. Hal böyle olunca da herkesin stres atma yöntemi farklı. Bazıları ter atarak stres atar bazıları da elindekine gözü gibi bakarak ona masraf ederek ya da zaman harcayarak. Yani evet belki 8 kiloluk bir bisiklet ile 7 kiloluk bisiklet arasında oluşacak performans farkı %5 ya da %10 olabilir ama o en iyisine sahip olmak ya da elindekini en iyisi haline getirmek de insanın moralini yükselten bir durumdur. Ayrıca insanların gelir durumları ve masrafları da birbirinden farklı. Öğrenciyken gözüme çok pahalı gelen şeyler işe girip de para kazanmaya başlayınca ulaşılması çok kolay şeyler haline geldi. Maaşı 1500 TL olan biri ile maaşı 15000 TL olan birinin 10000 TL'lik bisiklete bakışı aynı değildir. Birisi için 10 maaş ederken diğeri için maaşının 2/3 ü yani ulaşılması kolay bir hedeftir. Bir konu daha var, işe başladıktan sonra insanlara neden paranı buna harcıyorsun tarzı sorular sormaktan vazgeçtim. Çünkü bana sorulmasından da nefret ettiğimi fark ettim. Bu sorunun da bir cevabı yok. Yani neden aynı işi yapabilecek 2000 TL'lik bisiklet varken 12000 TL'lik bisiklet alıyorsun diye sorduğun birinden kesinlikle tatmin edici bir cevap alamazsın. Eninde sonunda aynı işi yapıyor sonuçta (Profesyonel sporcu/yarışçı olmadığını varsayarak söylüyorum.)
 
cevap icin tesekkurler, peki basit bir soru bu konuda, bir seye para kiyarak onu en iyisi haline getirmek ve stresi bu yolla atmak daha once de dedigim gibi kapitalist tuketim manyakliginin bir sonucu olabilir mi? Daha iyisi daha pahalisi vs. Butce konusunda cok haklisiniz bu arada.
 
Geri