Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

bisiklet sürerken kayıpsız elektrik üretin

A

Anonim

Silinmiş hesap
http://interestingengineering.com/wp-content/uploads/2015/11/Carregador_port%C3%A1til.jpg

(link)
 
Scudo
Fikir güzel ama telefona abuk subuk şeyler sokmak hiç hoş olmuyor. :D Kesinlikle denemenizi önermem zamanında böyle ufak mucitliklerim yüzünden bir laptop bataryası ve bir telefon bataryasına kısa devre yaptırdım. Pilleri normalden 3 kat daha az dayanıyor
 
bununla bisiklete led lamba döşeyip komple aydınlatma yapılabilir şu şerit halinde olanlardan
 
fikir güzel ama telefona takamam heralde, sorun olabilir gibi duruyor, düzgün bir dinamo kullanmak daha iyi. bir de kayıpsız enerji üretimi kötü bir başlık olmuş, bildiğimiz mühendislik "kayıpsız" bir şeye imkansız gözüyle bakıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihİ.10
Sürtünme kuvveti ve ağırlığı artırdığı için bizim gücümüzden kayıp?
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihİ.10
@yigitozdemir
Gazeteci kafasıyla atılan bir başlıktı :D
Gerçekte kayıp mutlaka olur, doğru.
 
@Turkug
Bu dediğiniz yerçekim kuvvetine karşılık bizim dünyayı çekmemiz gibi bir şey :D
Toplam ağırlığı 0,5 kg ve süntünme lastiklerinkine kıyasla çok daha az
 
Elde edeceğeniz enerji Voltaj ve akım olarak sizin hızınıza ve rüzgara bağlı değişiklikler gösterecektir . Telefon gibi cihazların şarj üniteleri böyle bir durumda ya hiç şarj olmayacak yada bozulacaktır. Önce elde edilen enerji düzenlenmeli daha sonra sistemleri şarj etmeye başlamalı ( rüzgar türbinlerinde olduğu gibi ). Bu kadar küçük bir pervaneyle bu düzenlemeyi yapacak devreyi bile besleyemeyiz gibi görünüyor onun için proje güzel ama hesaplarda olması mümkün değil gibi görünüyor..
 
Ben hep freni siktigimizda janta surtup dondukce enerji ureten, yayli ve freni ne kadar sikarsak o kadar zor donup daha fazla elektrik ureten ve urettigi enwrjiyle kucuk bir pili sarj eden bir sistem hayal etim.

Mesela iki tane paten tekeri dusunun bu iki teker fren pabucu yyerine monte ediliyor ve dinamo gibi elektrik uretiyor, tek fark freni siktikca direnc artiyor boylece istedigimiz gibi yavaslarken bir yandan da on arka isigimizi cep telefonumuzu vs sarj esebiliyoruz...

Hem fazla bir agirlik deAvantaji olmaz, hem de aerodinami anlaminda bir dezavantaj olmaz.
 
eğer bu kayıpsız enerjiyse (!) hemen nobel'i arıyorum :D

şöyle bir ekleme yapayım. mekanik enerji üretileceğinden dolayı, bu cihazın yaratacağı hava sürtünmesi sandığınızdan bayaa bir büyük olacaktır.. gitmenizi engellemez tabii ki ama oraya küçük bir paraşüt bağlamış gibi olursunuz :D
 
Frene basıp janta sürttükçe üretilen enerjiyi elektriğe çeviren sistem aslında Formula 1 otomobillerinde kullanılan KERS'in ( Kinetik enerji dönüşüm sisteminin ) bir benzeri olur lakin bunu verimli kullanacak bir tasarım için ciddi çaba harcanması gerekli.
 
@CyclingBird formule gerek yok prius vw golf vs de fren enerjisi geri kazanımı var zaten. Mesele bu sistemizn kazancının sebep olacağı enerji kaybına(fazladan ağırlık, arıza sorunlar fren hissiyatının kötüleşmesi) değmesi. Şuan bunu başaran tek güncel makine sanırım toyota prius
 
@çağrı can Aynen ki 2009 yılında araçlara koydular KERS i sonra bir dönem vazgeçilse de binek otomobillere bilgi aktarımı için bir bakıma AR GE amaçlı tekrar geri getirildi. Ama dediğin gibi bunu +/- endeksinde başarmak kolay değil. Anlaşılan markalarda daha fazla yaygınlaşması için daha süre var.
 
@Ozan k.
Bu dediğiniz bazı otomobillerde mevcut fren yerine dinamolar kullanılıyo

Bu arada kayıpsız denmesi çok saçma olmuş o rüzgsr tribünü Ürettiği elektrik kadar Direnç kuvveti de oluşturacaktır ve size olumsuz yönde etkiyecektir
 
onu biliyorum ben bisiklette hayal ediyorum cünkü hafif ve etkin yapmak güç. ışık powermetre, telefon, ışıklarımız vs gibi güç isteyen şeyler de giderek artıyor. Sonuçta ihtiyaç çok büyük, hafif ve etkin yapılsa harika olurdu.
 
@Ozan k. Ama öyle bi sistem tek başına kullanılamaz sadece yavaşlatır çünkü ani duruşlar için yetersiz kalır. Fakat uzun yokuş inişleri gibi yerlerde normal frene ek bir sistemle monte edilirse çok kullanışlı olabilir
 
yahu diyorum da freni sıktıkça direnç ve üretilen elektrik de artacak. yani direnç sabit değil...
 
degerli forum arkadaslarim boyle bir icat ise yarasa serii uretimden paranin dibine vuracak birsuru firma var manyetik olani neredeyse iyi bildigim bisikletlerden pahali cark donusu ile uretilen elektirik kollektor sayesinde elde edilir ve kolektor sistemi donus direnci olan sert bir sistemdir oyle havayla civayla donmez yani donsede elektirik olmaz olsada isigi yakmaz yaksada isitmaaaazzz:) :)
 
Geri