Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet teknolojisi neden bu kadar eski?

@Ali Ağun sizin görüşleriniz.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
Abi adamlar 1940 larda hem orta hem arka gobege şanzıman sistemini koymuslar bence ilerlemek bir yana gerilemiş
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
ilk icadından bu yana, içten yanmalı motor teknolojisinin aynı olması gibi tıpkı.
 
Ohooopp biz kapitalizim falan

Ben ne sordum nereye gidiyor konu.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Almanya icin konusuyorum. 2000 Euro ve üstü için elektrik motorlu bisikletlerde var. Ortalama hizi yüksek olanlarla plaka ile trafige cikabiliyor. Onlar zaten motorsiklet katagorisinde 50 cc lik 45 km son sürat limitli motosikletlerle. Yani isin özü bisiklette ki gelisim, biraz kas gücü ile alakali. Ne kadar pedaölarsan o kadar teknolojiksin.
 
@Taxonera
Burda da devreye müşteri memnuniyetinden çok atılacak kazık ön plana çıkarılıyor.Sen memnun kalmışsın ve sen iyi bir bisiklet kullanmışsın kime ne? Biz reklamımızı yapalım,paramızı cebimize atalım zihniyeti var.
 
Nasıl ki yeni bir otomobil,motosiklet,telefon,bilgisayar vs çıktığında Youtube'da kanallar inceleyip şurası olmuş,şurası olmamış, şöyle olsa iyi, bunu da beklerdik gibi yorumlar yapıyorlar. Üreticilerin çoğu da bunları dikkate alıp bir sonraki modellerle uygulamaya çalışıyorlar. Ancak iş bisiklete gelince öyle olmuyor maalesef. Zaten çok da karmaşık bir teknolojisi de yok. Ancak biraz da arz-talep meselesi. Ben mesela bisikletler için göbekten vites sisteminin(ön göbek de dahil) geliştirilmesini isterim. Ancak bisikletçilerin öyle bir talebi var mı? Yok. Mesela süspansiyonların her çeşit bisiklette kullanıldığını(gücü emmeden) görmek isterim. Ancak yine talep var mı? Yok.
 
tourney tipi düşük setlerin üretilip satıldığı bisikletler daha fazladır. beyaz eşyacının ve marketler zincirinin sattıkları bisikletlerin sayısı çok fazla. dolayısıyla bu rubleler piyasada daha fazla satılıyor. neden shimano tourneyi kaldırsın ki üretim masrafı az ve iyi kar ediyor yani.
 
öncelikle çok güzel konu açmışsın tebrik ediyorum. bisiklet teknolojisinde sadece vites sistemleri değil neredeyse hiçbir sistem adam akıllı gelişmedi. mesela yapılan deneylerde karbon ve çelik kadrolu iki bisiklet aynı mesafeyi hemen hemen aynı sürede alıyor . önceki bisiklet yarışlarının tablolarına baktığımızda şimdikiyle çok fark olmadığını görüyoruz. Ve gelişmeyen bu sektör her sene %20 zamlanıyor keşke elimizden gelse de almasak boykot etsek firmaları.
 
  • Beğen
Tepkiler: engin444
Her bütçeye hitap etmek ve yüksek donanımların da alıcı bulabilmesi için
 
Ben bu konuda daha biraz daha farklı düşünüyorum...Teknoloji ne kadar ilerlerse tembellik o kadar artıyor...O yüzden bence bisiklete elektronik girmesin...Ben vitesimi tuşla değil hissede hissede elle değiştirmeyi seviyorum... Artı mekanik her zaman tamir olarak da elektroniğe göre avantajlıdır :)
 
@Serkan Mıstınoğlu Dur ben sorayım, neden pedal çeviriyorsun? Bunun şarjlısı yokmu?
Aslında şarjlıdan ziyade bizim buralarda üfürükçü nevzat abi var, üfürüğü çok kuvvetlidir, bir derin üfürkte Dünya turu yapan var ama tek sıkıntısı seleye uzun zaman oturamıyorlarmış, merak işte acaba neden diye bende sorguluyorum sele meselesini.
 
Aslında teknoloji eski kelimesi yerine yenilikler niye daha hızlı gelmiyor? Desek cok daha doğru olur. Bence konu sahibinin anlatmak istediğide bu :)
Rekabet arttıkca ar-ge de artıyor. Daha hafif kompenent ve sağlam kompenent üretmeyi gün geçtikçe daha iyi hale getiriyorlar, ürün gamları da bisiklet tanımının içinde bence oldukça geniş, ürün gamının daha da artabilmesi daha teknolojik şeyler kullanmak demek bisikletten biraz uzaklaşmak demek bence bu yüzden de çeşitlendirme yerine elimizdeki malzemeleri geliştirmeye çalışıyor üreticiler
 
Ya teknoloji dedim ama sanırım herkes elektronik anlamda anlamış özellikle @Anonim nun mesajından buna vardım.

Benim demek istediğim genel anlamda idi.

Bilmiyorum. Aslında örnek ile anlatmaya çalıştım ama.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Geçen Hafta XT Ön Mekanizmamı Sram XO İle Değiştirdim Onda Bile Fark Var...Siz Düşünün Artık :=) Adamlar Boşuna Üretmiyor Parçayı..Ha Tüplü Tv Lcd Tv Örneğine Karşı Örnek Sunacak Olur İsem...Önceden Sram x4 SRAMIN Sayfasında Giriş Modeli Olarak Vardı Şimdi Bakıyorum X5 var..Belkide Bir Kaç Sene Sonra x7 Giriş Seviyesi Olacak Sram Tepelerde Bir Çok Farklı Model Çıkarttı...Birde XTR Olabilir Belkide Eskiden 8 9 lu sistemdi şimdi 11 li ve elektroink modeline kadar mevcut
 
Bana göre vites ve vitess attırma teknolojisi hala geride gibi geliyo... çünkü bozulmaya atmaya sıkışmaya müsait...
 
@Onur ŞENKAL
Geride tabi. En basit ön aktarıcı ayarı vidalar tel gerginliği ve aktarıcının kadrodaki konumunun kombinasyonu ile oluyor eee yuh yani. Yıl olmuş 2016 sanal gerçeklik falan.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yaw arkadaş bazı şeyler vardır hayatta, teknolojiyle gelişmezler. Örneğin yemek yendiğimiz kaşık, yüzyıllardır aynı kaşık. Ya da yemek yaptığımız bıçak, tabi ki yeni teknolojilerle çok keskin ve daha uzun ömürlüleri üretiliyor ama mantık aynı. Bisikletler niçin aynı teknolojiyle üretiliyor demek bunun gibi bişey. Vites sayısı, parça ağırlıkları falan değişebilir ama bisiklet bisiklettir arkadaş. Zaten birçoğumuzun bisiklet sevdalısı olmamızın nedeni de eminim sadeliği sevdiğimizdir. Haklı değil miyim.. Sade bacak kasları, gerisi yalan, ne teknoloji ne de yenilik vs
 
Geri