Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet topluyorum bazı sorularım var

Kayıt
29 Haziran 2011
Mesaj
6
Tepki
13
Şehir
İzmir/Bornova
Merhabalar. Bu forumda ilk mesajım :)

Bir süre önce okulu bitirip memleketine dönen bir arkadaşımın 30 liraya sattığı bisikletini aldım. İlk başlarda sadece frenlerini yaptırır lastiklerini değiştirir kullanırım diyordum ama zamanla bisiklet üstündeki bütün hoşuma gitmeyen parçaları değiştirmeye başladım. Yaptıklarıma gelirsek:

Bisikletin jant ölçüsü 26 inç. Ön lastiği aldığımda 24 inçti ve göbeği dağınıktı. Gittim bit pazarından jant aldım. 2 gün sonra göbeği dağıttı. Göbeğini mahalle bisikletçisinde yaptırdım. 1 ay sonra yine dağıttı. Ben de ön jantı komple yeni tek kat aluminyum jant ile değiştirdim.

Adı sanı belli olmayan bir ayağı çukurda arka aktarma dağılıp arka janta girdi. Shimano Tourney Tx35 arka aktarıcı takıldı.

Bisiklet üstünde fren adına ne varsa hepsi söküldü, yeni parçalar takıldı. Şuan fren performansından çok memnunum.

Fren kolları ve vites kolları değişti. Üstündeki kendinden geçmiş Shimano Revoshift vites değiştirici bisikletçinin önerisiyle Shimano çakması markasını bilmediğim tetikli vites ve fren kollarıyla değişti. Bundan da memnunum.

Elçikler Plus marka elçiklerle ve sele kılıfı Plus marka jelli kılıfla değişti. Bunlardan da memnunum.

Berbat haldeki lastikler CST 1.95 MTB lastikleriyle değişti.

Mahalle bisikletçisinin göbek onarması (zaten yine bozuldu) hariç bütün parça değişimi bisikletçi arkadaşlarımın önerdiği bir bisikletçide yaptırdım. Toplam 2 ay falan sürdü. Bozuldukça değiştirdim.

Sorularıma gelirsek:

1. Ön tarafı şehir içi ve çok ufak arazide idare edecek kadar kilitlenebilen amortisörlü bir ön maşayla değiştirmek istiyorum. Bisikletçi Bu kadroya uygun düzgün maşa olmadığını (Suntour düşünüyordum.) ve olabilen maşalarında çok adi olduğunu, bu halde binmemin daha doğru olduğunu söyledi.

2. Aldığımda kadro komple sprey boyayla siyaha boyanmış. Markasını bilmiyorum. Tahmin yürütebilecek birisi var mı? İhlas Mountain Cat sanıyorum ama bisikletçi olmadığını söyledi.

3. Ön gidonda ufak bir boşluk var. Özellikle yüksek süratlerde ve ön freni sıktığımda kendini belli ediyor. Problemi nasıl çözebilirim?

4. Yaptığım bu kadar uğraşa ve paraya değer mi :) Çünkü harcadığım parayla bir tane market bisikleti alırdım. En azından şuanki halinin bir market bisikletinden daha iyi olmasını istiyorum.

Bisikleti alma amacım şehir içi trafiğe takılmadan hızlı seyahat etmek ve spor. Fazla kilom vs yok. Boyum 175, kilom 62. Çocukluğumdan beri boks gibi sporlarla uğraştım. Şuan da fitness yapıyorum ve bacak antrenmanlarının yanında bir de bisiklete biniyorum. Yani benim için vücudumu zorlayıp ter dökmek rutin rahatlama yöntemim. Bisikletle yapacağım maksimum şeyde bulunduğum ilde (İzmir) ufak araziler de dahil tur tadında gezmek. Tek seferde yapacağım maksimum yol taş patlasa 50 km olur. IMG_7899.JPG IMG_7900.JPG IMG_7901.JPG IMG_7902.JPG IMG_7903.JPG IMG_7904.JPG

Saygılar.
 
Scudo
1- Bisikletçi doğru demiş, amortisörlü bir maşa gereksiz ağırlıktan başka işe yaramaz.

3- Furç ayarını yaparak boşluğu alabilirsiniz, bisikletçi kolaylıkla halledebilir.

4- Market bisikleti alsaydınız onun da bir sürü masrafı çıkardı emin olun ayrıca hem daha ağır hem de çirkin olurdu. Bisikletiniz gayet yakışıklı duruyor.

Araziye fazla girmezseniz, ve tazyikli su ile yıkamazsanız göbeklerin çok sorun çıkartacağını sanmıyorum.
 
Bisikletiniz oldukça güzel, ben çok beğendim. Hele hele kendin emek verip buraya getirdiysen çok daha değerli oluyor manevi açıdan. Maddi olarak daha pahalıya gelmiş olsa bile :) @m.ali yenin Bisikleti sanki Özge Bike'da gördüm, doğru mudur? Yapılan değişimler ve öneriler oldukça mantıklı çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@m.ali yenin dostum bisikletin guzel gorunuyor.
Sana bir tavsiye verecegim, gobek bakimi, fren ve viyes ayari, lastik degisimi gibi konulari incele, pratik yap, kendi kendine öğren. Bu, teknik gelisimin adina buyuk bir firsattir, masraftan kurtarir ve bu bisiklet bunlari ogrenmen icin oldukca uygun bir modeldir.
Amortisor konusunda ise, sehir icinde kullanacagin icin hic gerek yok, bu sekilde gayet guzel idare edersin, zaten lastikler de kalin. Ihtiyacini hissetmezsin.
Evet market bisikleti alabilirdin ancak su an her yerini milim milim cok iyi tanidigin bir bisikletin var. Market bisikleti alsaydin bu firsati yakalayamayabilirdin. Bu onemli bir avantaj.
Yeni bir uye oldugunu goruyorum, aramiza hos geldin, burada takildigin her konuda herkesten yardim isteyebilirsin, kimse geri cevirmeyecektir.
 
Aslında 2011'den beri üyeyim. Bunun dışında memlekette babamın daha ben ortaokuldayken (tam hatırlamıyorum ama 2005 veya 2006 olması lazım.) hediye ettiği bir Merida var. Modelini hatırlamıyorum sadece her sene memlekete gittiğimde komple aktarma ve çekiş sistemlerini temizler geri yağlarım. Yazın denize gidip gelmek için kullanıyorum :)

Memleketteki ev müstakil olunca ve babadan kalma bir sürü alet edevat olunca kendim yapabiliyordum ancak İzmir'de apartmanda hem de alet eksikliğinden dolayı olmuyor veya benim kolaya alışmamdan dolayı da olabilir :)

Önce bi ufak tefek anahtar ve alyan takımı almam gerek herhalde.

Konfor konusuna gelirsek lastiklerden ve jelli sele kılıfından sonra konfor baya farketti. Özellikle CST lastiklerin yuvarlanma direnci biraz yüksek ancak baya konforlu.
 
@m.ali yenin Cst den değil kalın lastik takmandan kaynaklanıyor o konfor :). Tabi yola tutunan yüzey artacağı için direnç de artıyor ve akma dediğimiz olay a önemli ölçüde etki ediyor. Yani kötü mü bu bisiklet için tabi ki de değil. Bence bisikletin güzel, günlük kullanımda çok işe yarar. Bakım masrafı haricinde başka sıkıntısı olmaz, zaten sizde 1-2 defa yaptırdıktan sonra len ne var bunun yaptığı işte deyip, bisikletçiye verilen para ile alet edevat alıp kendin yapacaksın bi süre sonra. :D Sen bırakma bu bisikleti seni çok taşır kahrını da çeker hiç merak etme ;)
 
Hırsızlar boş durmuyor. Yarım saat kilitlediğim metro istasyonunda sele kılıfını çalmışlar :)

"Al o kılıfı bir tarafına sok." demeyi çok isterdim ama görünüşe bakılırsa zaten öyle yapacak :D

Çalınan kılıfın konforundan çok memnundum. Koltuğun üstüne zımbalasam bir problem çıkar mı acaba? Veya bağlama yerini kör düğüm mü yapsam?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhaba,

Benzer bir çalışmayı ben de yapıyorum. Hatta benzer demeyelim enterasandır kadrolarımız aynı. :)
Yalnız tamamiyle acemilikten ötürü before-after yapamayacağım. :(

Gelelim 4 numaralı soruna; Eğer muadil ya da marka farklı değilse kadron "Bianchi - Shark".
Benim ki öyle en azından. 1995 yılında aldığım bir bisiklet idi. Zaman içinde sadece jant değişimi yapıldı. Kadro da sağlam olunca restorasyona karar verdim.

Detaylı analizi fırsat bulur ve operason bitince yayınlamayı düşünüyorum.

Yukarıda bahsettiğim yaklaşık 20 yıllık bisikletimi sonunda toparladım. Detay olmasa da bitmişini görmenizi istedim.
 

Dosyalar

  • IMG_0390.JPG
    IMG_0390.JPG
    223,6 KB · Okunma: 156
eski bisikletler saglam oluyo bi onceki bisikletimi 24 sene kullanmıstım sonra calındı. yeni aldıgım bisikleti 7-8 sene kullanabilirmiyim diye dusunuyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@aydd hayırlı olsun kazasız belasız bolca pedallayın. Yalnız bir nokta dikkatimi çekti arka aktarıcı kırık s gibi durması lazım, bisikletinizin zinciri biraz uzun olabilir yada resim çekerken vites kullanımınız o an için yanlış olabilir.
 
@ebaklaci
Çok haklısınız.
Daha önce bisiklet toplamadığım gibi baraketsiz arka aktarıcı da takmamıştım.
Bu vesile ile benim gibi ilk defa tecrübe edecekler de dikkat etsin."kadro üzerinde, vitesin vidalandığı yerde ufak bir tırnak var. Aktarıcıyı saat yönünde yeterince çevirip o tırnağın üstüne çıkarmak gerekiyor. Zira aktarıcı üzerinde de bir tırnak var." Bu fotoğraf aktarıcının düzgün monte edilmediği zamana ait. Şu anda olması gerektiği gibi duruyor.
 
Selamlar , benimde toplama hakkinda bi s
sorum var, bisikletimde cantilever fren sistemi mevcut, vites kollarini degistirmek istiyorum fakat shimanolar v fren kolu olan vites takimi satiyor, sorum su: cantilever frenler v kol ile uyumlumu ?
 
@Sancakteper Merhaba aynı model kolların bazen kendi içinde iki çeşidi oluyor. bildiğim kadarı ile 2 parmak olan vites kolların çoğu v fren cantilever olmuyor.

aşağıdaki videoda ef51 model aynı kolların hem cantilever hemde v fren olanını incelemiş. cantilever kollarda içindeki pimle istenirse v fren olarakta kullanıldığı görülüyor.

 
Bisikletin markası hakkında tahmin yürütüyorum, çok büyük ihtimalle bianchi aspid.
Gidon, gidon boğazı ve kadro geometrisi çok benziyor.
Model yılıda 1991 - 1993 arası olabilir.
 
@ebaklaci selam, izlemistim bu videoyu fakat cantilever versiyonunu tr de bulamadim.herhalde v ye gecmem lazim artik
 
Bisiklet malesef çalındı. İzmir'de görenlerin haber vermesini rica ediyorum.
 
Geçmiş olsun. Umarım bunca emek verdiğiniz bisikletinizi bulabilirsiniz..
 
@m.ali yenin

Tam hayırlı olsun diyecektim.
Üzüldüm gerçekten.
Çok Geçmiş olsun.

Yerini vb de paylaşın bence.
Forumda belki o bölgede oturan ve görenler olur.
 
gecmiş olsun o kadar emek vermiştiniz. insallah bulunur...
 
Geri