Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet türlerine göre ortalama hızınız?

Bisan RX9500 ile 50km civarı turlarda 27/28 ortalama
 
Scudo
20" katlanır bisiklet ile Ankara'da 19-20km/s ortalama ile işe gidip geliyorum (20+20)
(link)

Bu noktada bir sorum olacak. Göbeğimi zerre eritmeden(95kiloyum), kendimi bir damla fazla zorlamadan sadece bisiklet değiştirerek ortalama hızımı arttırabilir miyim?
Şu an carraro 121flexi kullanıyorum (standarttan farklı olarak, max oranım 48 diş ayna kol+11 diş ruble(zincir aktarıcı ve rumblem HG), lastiklerim Schwalbe Marathon GreenGuard 20x1.50, kilitli pedal,)

Yükseltme olarak Dahon MU LX (link) ya da bir yol bisikleti alsam bir fark yaşar mıyım, yaşarsam ne kadar olur?
 
20" katlanır bisiklet ile Ankara'da 19-20km/s ortalama ile işe gidip geliyorum (20+20)
(link)

Bu noktada bir sorum olacak. Göbeğimi zerre eritmeden(95kiloyum), kendimi bir damla fazla zorlamadan sadece bisiklet değiştirerek ortalama hızımı arttırabilir miyim?
Şu an carraro 121flexi kullanıyorum (standarttan farklı olarak, max oranım 48 diş ayna kol+11 diş ruble(zincir aktarıcı ve rumblem HG), lastiklerim Schwalbe Marathon GreenGuard 20x1.50, kilitli pedal,)

Yükseltme olarak Dahon MU LX (link) ya da bir yol bisikleti alsam bir fark yaşar mıyım, yaşarsam ne kadar olur?
Merhaba, bisikleti değiştirerek ortalama hız artabilir tabi. Aynı dişli oranlarıyla bile daha kaliteli setler daha düşük sürtünme, daha iyi aerodinamik yapı, daha düşük ağırlık, vs. hepsi ortalama hıza etki eder illa ki. Ancak ortalama hızınızı arttırmakla ilgili bi hevesiniz varsa kiloyu düşürmek çok daha etkili olacaktır.

Nası dahiyane bir yaklaşımda bulundum değil mi :)
 
20" katlanır bisiklet ile Ankara'da 19-20km/s ortalama ile işe gidip geliyorum (20+20)
(link)

Bu noktada bir sorum olacak. Göbeğimi zerre eritmeden(95kiloyum), kendimi bir damla fazla zorlamadan sadece bisiklet değiştirerek ortalama hızımı arttırabilir miyim?
Şu an carraro 121flexi kullanıyorum (standarttan farklı olarak, max oranım 48 diş ayna kol+11 diş ruble(zincir aktarıcı ve rumblem HG), lastiklerim Schwalbe Marathon GreenGuard 20x1.50, kilitli pedal,)

Yükseltme olarak Dahon MU LX (link) ya da bir yol bisikleti alsam bir fark yaşar mıyım, yaşarsam ne kadar olur?
Daha yuksek hizlara daha az yorularak ulasabilirsiniz. Bunu yol bisikleti kullanarak yasayabilirsiniz ancak. 5 yil mtb kullanip yol bisikletine gecen biri olarak soyluyorum bunu :) Ornegin mtbde 10k guc harcayip 10v hizla gidiyorsaniz yol bisikletinde 8k guc harcayip 12v hizla gidebilirsiniz. Burada kacirilmamasi gereken nokta hala guc harcadiginizdir. Yol bisikleti de sizden guc ister. Bu yuzden siz o gobekleri biraz eritin, biraz antrenman hakkinda bilgi edinin sonra da guzel bir yol bisikletine gecis yapin. Boylece mutlu ve huzurlu bir hayata ulasin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Hepinize yazıklar olsun, kimse beni göbüşümden ayıramaz!
Hem katlanır bisiklet hem de yol bisikleti süren biri varsa arada ortalama hız olarak fark oluyor mu bunu öğrenmek istiyorum aslında.
 
Bianchi Shape ile düz yol gidip geldiğimde yaklaşık 52km kadar yolda 24/27km/s hız alıyorum şehrin içine girersem 19/20km/s hıza düşüyor 60km kadar yolda
 
Kron City life
 

Dosyalar

  • Screenshot_2023-08-31-23-19-50-684_com.xiaomi.hm.health.jpg
    Screenshot_2023-08-31-23-19-50-684_com.xiaomi.hm.health.jpg
    53,9 KB · Okunma: 15
20" katlanır bisiklet ile Ankara'da 19-20km/s ortalama ile işe gidip geliyorum (20+20)
(link)

Bu noktada bir sorum olacak. Göbeğimi zerre eritmeden(95kiloyum), kendimi bir damla fazla zorlamadan sadece bisiklet değiştirerek ortalama hızımı arttırabilir miyim?
Şu an carraro 121flexi kullanıyorum (standarttan farklı olarak, max oranım 48 diş ayna kol+11 diş ruble(zincir aktarıcı ve rumblem HG), lastiklerim Schwalbe Marathon GreenGuard 20x1.50, kilitli pedal,)

Yükseltme olarak Dahon MU LX (link) ya da bir yol bisikleti alsam bir fark yaşar mıyım, yaşarsam ne kadar olur?

Yol bisikleti alıp bir suru para verip daha hizli gitmek yerine, Elektrik kiti takın bisikletinize. Zorlandiginiz yerde destek alır, tamamen kendi gucumle gitmek istiyorum dediginizde kapatirsiniz. En ekonomik ve saglikli çözüm.

Sonucta amaç hızlı yol almak ve daha az yorulmak ise, yeni bir bisiklet yada, nevcut bisikletin uzerine pahali komponentler takmak yerine, kit alın. Kitten daha mantikli ve ekonomik bir cozum yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcadirci
Ben de bi yazmak istedim. Dağ bisikleti 27,5 jantla neredeyse yokuşsuz diyeceğim bir yolda giderken iyi gittim, 24 vitesli bisikletimle 21-22 gibi viteslerde gittim. Tahminim 35km civarı bir hızdı. Giderken yol 25-30 km civarı, tamamı asfalt yol. Dönerken 30 km karşıdan esen rüzgara karşı 20 km yolu 1 saatte döndüm son 5 kmsinde rüzgar yandan esti. Bilgili arkadaşlar yorum yapabilirlerse sevinirim, görüş alacağım etrafımda kimse yok maalesef.
 
hayatımda hiç yol bisikleti kullanmadım aynı zamanda 2 yıldır hiç bisiklet kullanmadım geçen gün yeni yol bisikleti ile 2. sürüşüme çıktım düz yolda 20km sürüş yaptım ortalama hızım 25km/s idi. iyi midir kötü müdür bilemedim.
 
hayatımda hiç yol bisikleti kullanmadım aynı zamanda 2 yıldır hiç bisiklet kullanmadım geçen gün yeni bisiklet ile 2. sürüşüme çıktım düz yolda 20km sürüş yaptım ortalama hızım 25km/s idi. iyi midir kötümüdür bilemedim.
Uzun aradan sonra yeniden başladı iseniz, hiç ortalama hıza falan takılmayın. Bol bol zone 2 sürüşleri yapın ileride kendiliğinden ortalama hızınız zaten artacaktır. Daha sonra Grandonfolara falan gireceğim dersenizde zamanla aralara intervaller ekleyerek formunuzu yükseltirsiniz.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Ertuğrulaltinay
Uzun aradan sonra yeniden başladı iseniz, hiç ortalama hıza falan takılmayın. Bol bol zone 2 sürüşleri yapın ileride kendiliğinden ortalama hızınız zaten artacaktır. Daha sonra Grandonfolara falan gireceğim dersenizde zamanla aralara intervaller ekleyerek formunuzu yükseltirsiniz.
dediğiniz gibi yeni başladığım için takılmıyorum ama insan hızlanmak istiyor bir yandan bakalım gelişim nasıl olacak.
 
Bende bunu anlamıyorum :ssrtcbya: Hangi bisiklet olursa olsun bisikletin ulaşabileceği bir hız vardır ve donanımda ona göredir zaten. Kaç km/h ile gittiğinin bir önemi yok ki, sen bir yarışçı değilsin :) rahat bırak bisikletini ve kaslarını gitmek istediği hızda gitsin zorlayınca hiç iyi şeyler olmaz, hem sana hem bisikletine. Ben Km sayacı bile kullanmıyorum bir rota belirliyorum çıkıyorum yola vardığım da şu kadar zamanda vardım diyorum o kadar. Sen motor değilsin, sen araba değilsin, sen yarışçı hiç değilsin. Bırak bisikletini gittiği kadar gitsin. :komik:
 
dediğiniz gibi yeni başladığım için takılmıyorum ama insan hızlanmak istiyor bir yandan bakalım gelişim nasıl olacak.
Birden hızlanmak pek mümkün değil, hızlansanızda alt yapı olmadığı için sürdürülebilir bir hız yakalamanız zor şuan.. Bunun için alt yapıyı sağlamlaştırmak için bol bol zone 2 sürüşleri gerekiyor.. Bakın alttaki videoda bile profesyonel sporcu ve şuan Fransa turunu büyük ihtimal kazanmış olarak Pogacarın bile sürüşlerinin %80-90 lık kısmının zone 2 sürüşünden ibaret olduğunu anlatıyorlar.. Taban ne kadar sağlam olursa üstüne eklemek o kadar kolay olacaktır.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertuğrulaltinay
Birden hızlanmak pek mümkün değil, hızlansanızda alt yapı olmadığı için sürdürülebilir bir hız yakalamanız zor şuan.. Bunun için alt yapıyı sağlamlaştırmak için bol bol zone 2 sürüşleri gerekiyor.. Bakın alttaki videoda bile profesyonel sporcu ve şuan Fransa turunu büyük ihtimal kazanmış olarak Pogacarın bile sürüşlerinin %80-90 lık kısmının zone 2 sürüşünden ibaret olduğunu anlatıyorlar.. Taban ne kadar sağlam olursa üstüne eklemek o kadar kolay olacaktır.

(link)
çok teşekkürler dediklerinizi dikkate alacağım. bir şey daha sormak istiyorum mesela benim sabahları 1 saat vaktim oluyor haftada 2 gün 1 er saat birde pazar günleri 2-3 saat antrenman nasıl olur sizce?
 
çok teşekkürler dediklerinizi dikkate alacağım. bir şey daha sormak istiyorum mesela benim sabahları 1 saat vaktim oluyor haftada 2 gün 1 er saat birde pazar günleri 2-3 saat antrenman nasıl olur sizce?
Sizin yerinizde olsam şuan 3-4 ay sadece zone 2 sürer. Daha sonra vaktiniz olan haftanın 2 gününün birisinde Vo2Max intervali, diğerinde tempo antrenmanı yapardım. Pazar günleri yine vaktiniz olan 2-3 saatte zone 2 sürerdim.
 
Bende bunu anlamıyorum :ssrtcbya: Hangi bisiklet olursa olsun bisikletin ulaşabileceği bir hız vardır ve donanımda ona göredir zaten. Kaç km/h ile gittiğinin bir önemi yok ki, sen bir yarışçı değilsin :) rahat bırak bisikletini ve kaslarını gitmek istediği hızda gitsin zorlayınca hiç iyi şeyler olmaz, hem sana hem bisikletine. Ben Km sayacı bile kullanmıyorum bir rota belirliyorum çıkıyorum yola vardığım da şu kadar zamanda vardım diyorum o kadar. Sen motor değilsin, sen araba değilsin, sen yarışçı hiç değilsin. Bırak bisikletini gittiği kadar gitsin. :komik:
aynı şekilde benimde öyle ama ben kendi hızımı 105 ile hiç denemedim mesela 14-28 ile maks gördüğüm 30-35 sabit ama geçici.
 
Klasik şehir bisikleti ile 15 km.
 
(link) ile yaptığım hız. Aslında ortalama daha fazlaydı fakat şehir içine girince ister istemez düştü. Toplamda 3 kişi sürdük ben hariç diğer 2 arkadaşımda yol bisikleti vardı ve bana yetişemediler nedense. Sürüş sonrası azar işittim :D.
1721297966559.png
 
Geri