Scudo Sports

Bisiklet Üzerine Bazı Sorular

Kayıt
16 Haziran 2016
Mesaj
7
Tepki
2
Şehir
Adana
Merhaba. Geçmişte uzun bir bisiklet deneyimim olmasına rağmen bisiklete ara vermişliğim de bir o kadar oldu. En son Bianchi Aspid SF'de bırakmıştım öyle söylim:) Ancak eskiden dağ bisikleti olsun çamurdan olsun modundaydım ancak şimdi bisiklet olayına daha ayrıntılı bakaraktan tekrar bisiklete dönmeyi düşünüyorum. 3 gündür bisikletlerle ilgili araştırma yapıyorum.

Verilerim ve tercihlerim:

  • Boyum:174 cm, bacakiçim: 79 cm, kilom: 78 kg.
  • Bisikleti çoğunlukla şehirde kullanacam ama bu, kırsalda veya dağlarda kullanmicam anlamına gelmiyor ancak şu da kesin ki, downhill falan yapmicam.
  • Tercihim %90 dağ bisikleti olacak.
  • Bisiklet seçme kriteri olarak fiyat ve kadro boyu dışında "jant boyutu-vites-maşa-fren-ağırlık" beşlisini göz önüne alıyorum.
  • Fren sistemini kesinlikle HD istiyorum.
  • Maşası, gidondan ya da maşadan kilitlenebilen enaz 100mm ön amortisör olsun istiyorum.
  • Jant olarak 26 veya en çok 27.5 inc düşünüyorum. 28 ve 29'lara baktım fazla büyük gibi.
  • Bütçeme ve beğenime göre 3 marka belirledim: Whistle-Carraro-Bianchi.(Bütçem: En fazla 1500 TL)

Sorularım:
  1. Bisiklet için hangi ağırlıktan sonrası ağır kategorisine girer.
  2. Yukarıda saydığım üç markanın ön amortisörlü ve HD frenli modelleri ortalama kaç kg'dir?
  3. Full amortisorlü bisikletlerde orta amortisörlerin sertlik ya da kilit ayarı var mıdır?
  4. Full amörtisörlü ve disk frenli modellerin ağırlığı kaç kg'ye kadar çıkar?
  5. Bianchi RCX modellerinin ön amortisör boyutu nedir?(Sitesinde 63 ya da 100 gibi değerler yazmamış)
  6. Vites sayısının yüksek olmasının çok avantajı var mıdır?
  7. Trafikte bisiklet sürerken kask takmak "kanuni" bir zorunluluk mudur?
 
Scudo
@waitinghumanoid

1. bisiklet hangi disiplin için kullanılıyorsa, o disiplin için kullanılan diğer modellere bakıp ortalama bi veri çıkarılabilir. ama şu kg'den sonrası ağır bisiklet diye net bi kategorizasyon yok.
3. evet, ama kullanılan süspansiyon özelliklerini kontrol etmek gerekir
4. kaça kadar çıksın istersen çıkar ama 11-12 kglikleride mevcuttur
6. hayır, hesaplarken kullanamadığın vitesleri çıkart, sadece ihtiyacın olan kadar kuvvet/yol oranını sağlayan vites kombinasyonu yeterlidir. şehir için söylüyorum sizin belirttiğiniz gibi, cşehir bisikletinde öndeki en küçük dişliyi hiç kullanmıyorum mesela, onun yerine önde 2 li olup da, daha fazla zincir eğim açısıyla çalışarak, arkada daha çok kombinasyon sağlayan bi aktarımı tercih ederdim.
 
  • Bisikleti çoğunlukla şehirde kullanacam ama bu, kırsalda veya dağlarda kullanmicam anlamına gelmiyor ancak şu da kesin ki, downhill falan yapmicam.
  • Tercihim %90 dağ bisikleti olacak.

    Neden?Why?Pourquoi?Nande?Porque??
    Kendin söylüyorsun şehir içi kullanıcam diye neden dağ bisikleti alıyorsun dostum
 
1. Eger bir Mtb icin konusacaksak 15kg dan yukarisi agirdir.
2. Agırlık yelpazesi hafiften agira dogru Whistle -->Carraro-->Bianchi tüm kadro alü kabul ediliyor.
3.Bilmiyorum.
4.Tam amortisörlüler EN AZ 15-16kg'dır.
5.Bilmiyorum.
6.Vites sayısının fazla olması görece iyidir. Fazla vites Göz cikarmaz, para cikarir.
7. Kask takmak ister kanuni olsun ister olmasin kendi caniniza ve sevdiklerinize verdiginiz kiymet ölcüsünde bir ZORUNLULUKTUR. Sevgiler saygilar. :)
 
1. cross countryler 15 kilodan sonra "kuros kantri" olur.
2. 11 in altına düşmez 14 ün üstüne çıkmaz (üst sınır değişkendir , çelik kadro koydularsa 14 ü mumla ararsın)
3. elbette vardır ama 1500 liraya sadece onu alırsın haberin ola.
4. konudan sapmaya başladın iyice. trail var enduro var downhill var , hayır yani burada soracağına sitelerine gir bak.
5. şimdi baktım 80mm gibi duruyor , amörtisör bile sayılmaz . 3 ay sonra patlar taş gibi olur , düz maşa niyetine kullanırsın , ağırlığı da cabası .
6. kime göre , neye göre . nerede süreceksin , kim sürecek , hangi tür bisiklet için... diye uzar gider .
7. değildir ama önemlidir . ingilteredeydi sanırsam , akşam polisler çevirme yapıyor , arka-ön aydınlatması ve kaskı olmayan ceza yiyor , 1 hafta içinde polis merkezine gidip arka-ön aydınlatma ve kask aldığını beyan etmezsen ceza yiyorsun.

Markalara takılıp kalman yanlış, 1500 lira için özellikle çok daha yanlış . Ayrıca yazına bakılırsa o bütçeyle specialized,cube,cannondale,trek kalitesinde bisiklet alacağını sanıyor gibisin , o hayallere kapılma şimdiden söyleyim :)
 
@waitinghumanoid şimdiden alacağınız bisiklet hayırlı olsun. Sorularınıza çok doyurucu cevaplar verecek deneyimli kullanıcılar var. O yüzden ukalalık etmek istemem. Ancak şunu söylemesem olmaz, şimdiki aklım olsa MTB yerine kesinlikle şehir bisikleti alırdım. 6 aydır İstanbul'da işe bisikletle gidiyorum. 6 ay boyunca keşke gidon boğazı ayarlanabilseydi, keşke sele daha konforlu olsaydı, keşke tekerlerim daha ince olsaydı, keşke ön ve arka çamurluklarım olsaydı, keşke portbagaj olsaydı dedim. Bu keşkelerin bir kısmını halletmiş olsam da şu an 6 ay önceki "Ben" ile karşılaşsam kalbini kırar şehir bisikleti aldırırdım. Bu keşkelerin hiç birisi ile karşılaşmazdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: cem.cel
Tasogare ve şamilkafkas yanıtlar için teşekkürler.

@byhsyn34

Gerekirse dağda taşta da kullanacağımı yazdım cümlenin devamını oku çok dil bilen insan.


@sercansekkin
Yanıt için teşekkür. Kask konusuna gelince, işin özünün insan canıyla ilgili olduğunu biliyorum, sadece başıma kask takmakla ilgili kendim göre bazı çekincelerim var o yüzden sordum.

@Berkay S.

Konu sapmaya falan başlamadı arkadaşım sorduğum soruya ortlama bir cevap verirsin olur biter, maksadım genel bir fikir almak senden bisiklet ilmini öğrenmek değil. Ayrıca eğer sorulan soruların cevabı ilgili sitelere girip bakmakla hemen çözülüyorsa, o zaman bu forumun Soru-Cevap başlığını kapatalım gitsin, neyi soruyoruz ki? Ben cevabını bulamadığım, yada tatmin olmadığım yada bulmayı beceremediğim soruları soruyorum burda. Bunun dışında 1500 liraya dünyanın en iyi bisikletini alırım falan da sanmıyorum, temel de istediğim özelliklere sahip o fiyat aralığında bisikletler var olduğu için söyledim onları. Sorduğum bazı sorular alırken fikir olsun diye, bazılarıysa sadece merak amaçlı. Tüm sorulardan genel bir yargı çıkarmana gerek yok yani. Ayrıca ingiltereyle ilgili bilgi için teşekkürler, genel kültürüme eklicem. Sorular sana ne kadar saçma da gelse, bir cevabınız varsa verirsin, cevabınız yoksa cevaplamazsın olur biter, ben de bu kadar uzun açıklama yapmaz, teşekkür eder geçerdim. Ukalaca yanıt vermenin alemi yok.
 
@waitinghumanoid Şöyle bir okudum cevabımı, ukalaca cevap verip vermediğimi anlamak için ama herhangi ukalaca bir tavra rastlamadım , ki dikkat edersen gülücük var orada samimiyetimi belirtmek için. "Ayrıca eğer sorulan soruların cevabı ilgili sitelere girip bakmakla hemen çözülüyorsa, o zaman bu forumun Soru-Cevap başlığını kapatalım gitsin, neyi soruyoruz ki?" demişsin , 4.soru dahil çoğu soruyu sitelere girip öğrenebilirsin. Türk milletimiz 2 dakikasını harcayıp basit soruları araştırmaktansa buraya gelip böyle cevabı basit olan soruları sorabiliyorlar , bu gibi durumlarda tepkimi koyarım maalesef. Zaten cevabı olan bir şeyin konusunu açarak konu kalabalığı yaratmanın manası yok değil mi ? Her neyse daha sorun varsa cevaplayabiliriz fakat sormadan önce araştırmanı tavsiye ederim . Tekrar söylüyorum markalara takılma bence.
 
Bianchi almayı düşünürsen RCX serisinini es geçmeni öneririm . Zoom maşa kullanmışlar , her yerde de denildiği gibi zoom maşa pişmanlık . Onun yerine Bianchi speed 9000 (suntour xct 100mm var ) , speed 7227 (27,5 jant ) , bianchi ARX 627 (27,5 jant) . Bunlar gözüme güzel gelmişti bianchiden . Ağırlıkları hakkında pek bi bilgim yok . Bu arada hepsinde de Hidrolik Disk bulunmakta. Ağırlıkları ile ilgili bir bilgim olunca buradan yazarım size .


 
Şehir de süreceksin ve dağ bisikleti düşünüyorsun. Dostum sen baştan yanlış fikirlere kapılmışsın bile :) Tavsiye niteliğinde değil de kesinlik bildiren söylem niteliğinde sana diyeceğim şu ki; gidip dağ bisikletini araştırıp ne kafanı yor ne de alınca bedenini.. İnsan bedenine o kadar çok hakaret ediyor ki farkında olmadan, farkına varınca çok geç oluyor. Toprakta bol bol sürmeyeceksen, dağ bisikletinin hiç bir anlamı yok ki. Engebeli arazi yoksa dağ bisikletinin tadı hiç olur mu? 28 inç şehir - tur bisikletlerine özellikle bak derim. Toprakta da pek sıkıntı çıkartmaz merak etme. Teknoloji ve günümüz o kadar gelişti ki, engebeli arazilerde bile titreşimleri, maşalı şehir bisikletinde bile hissetmezsin. Bizi dinle ve kulak as der, iyi forumlar dilerim :)
 
@Berkay S.

Berkay bey herneyse. Bu arada ben doktorami bitirmek uzereyim, arastirma denilen fiilin ne oldugunu iyi biliyorum merak etmeyin.

Diger yanitlar icin tesekkurler, MTB tercihimi tekrar gozden gecirecegim.

celikkadro, kask ile ilgili cekincemi paylasmak istemiyorum.
 
@waitinghumanoid

Simdi bu yorumlar size hic yakisdimi?:(:(:(:(

@waitinghumanoid

Doktor olacak birisinin kask ile ne cekincesi olabilirki, aksine doktor olacak kisi yada olmus kisi kaski insan sagligi icin tavsiye etmesi gerekir.:acpsnr::acpsnr::acpsnr::acpsnr::acpsnr:
Cekincenizi paylasmak istemesenizde, kask takmaktan untandiginizi herkes anlamis durumda.
 
Ben tartışmalardan çok sorularınıza genel cevaplar vericeğim fakat şunu belirtiyim.Bir kazada kafanızı çarpıp yırttığınız zaman kaskın değerini çekinsenizde çekinmesenizde takmanız gerektiğini anlıcaksınız ve takıcaksınız :)
Onun dışında %80 şehirde asfaltta kullanıcaksanız kesinlikle ve kesinlikşe şehir bisikleti alım arada araziyede gidebilirsiniz merak etmeyin o bisikletlerde araziye girebiliyor.Sakın bu konuda endişeniz olmasın.Ben bir bianchi kullanıcısıyım 4 senedir gayette memnunum ama zoom maşalı modelleri bende önermiyorum.Ağırlık mevsuzu ise şöyle bir mtb yani dağ bisikleti ağırlı kanımca 15 kg yi geçmemelidir.Fakat şehir bisikleti farklı siz çamurluklu,comdort seleli,işte çantalı falan bir şehir bisikleti alırsanız 17-18 gibi kg lara çıkabilir bisikşet ama bu ağırlık mevsuzunu daha en baştan umursamayın bence iş bacakda bitiyor kendimden biliyorum :)
Vites konusunu da anlatayım çok vites aslında gereksiz kullanımınıza bağlı olarak vites seçimi yapın mesela dediğiniz gibi genel olarak şehir içi kullanıcaksanız 21 vites bile yeterli ama mesela 24 vites tam ideal olur.Kanımca 27 veya 30 vitesli bir bisiklete şehir içi ulaşım için gerek yok.
Umarım bilgilendirebilmişimdir sizi şimdiden hayırlı olsun
Kazasız belasız ve en önemlisi sevdiklerinizle mutlu bir ruh haliyle binin bisikletinize :)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Murat Cömez

Murat bey bu sozleri ciddi ciddi soyluyor ve bu sorulari ciddi ciddi soruyor musunuz gercekten? Kask ile ilgili cekincemin doktor olmakla ne ilgisi var? Ayrica benim kaska takamiyor olmamin insanlara tavsiye etmemis olmamla ne ilgisi var? "Ben takamiyorum ama siz mutlaka takin" cumlesini kurmadim diye mi bu sonuca variyorsunuz? Ve kasktan utandigimi falan soylemissiniz, gozunuzden hicbisey kacmiyor gercekten!!!! Bu sacma yorumunuza sesli guldum. Sorularima gayet normal yanit verenler de varken, bazilariniz sanki cocuga anlatir gibi ve mesnetsiz cikarimlarda bulunarak yanitlar veriyor ve iki cumleyle kapanacak bi konu buralara geliyor. Soru soran kisi elestirilmez, sacma veya mantikli, bisey sorarak ogrenilir ve ogrendikce sorunun kalitesi de artar, bu surec boyledir. Bu arada madem benim kask mevzusu bisikletforum ahalisinin buyuk dert oldu soyleyeyim. Saglikla ilgili bir problem yani birakin kask takmayi sapka bile takamiyorum oyle soylim. Sanirim hepiniz rahatladiniz. Soru soran insana anlamsiz onyargilarla yaklasmayin, ogrenmek cabasindaki insana saygi duyun herzaman, siz kazanirsiniz.

@Berat Öztürk

Berat bey tesekkurler yanitlar icin, yorumlardan ve okuduklarimdan sonra MTB'den vazgectim, sehir bisileti almaya karar verdim. Ama malesef kasksiz olarak:)
 
şehir içi kullancaksan şehir bisikleti almalısın
 
Şehir bisikleti ile Dağ bisikleti arasındaki fark bence çok abartılıyor bence mtb nin şehirde kullanılacaksa çamurluk, bagaj(görece) ve ince tekere ihtiyacı var. Şehir bisikleti biraz daha hızlı gidebilir ama şehiriçinde buna kim ihtiyaç duyar ki? sadece bu masrafları yaparak hem şehir hem dağ kullanılabilir aynı şey şehir için geçerli değil malesef. Mtb alınacaksa da kilitli maşa, çamurluk ve bagaj desteği olması önemli bence.
 
Bunları mtb ye ilave edene kadar şehir bisikleti almak daha mantıklı diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare
@waitinghumanoid
Buraya konu actiysaniz yorumlari iyi veya kötü olsada kabullenmeniz gerekir. Siz herkese böyle cevaplar verirseniz eyvah. Size yazdiklarimida dogru okuyun, anlayin ve ondan sonra cevap verin. Sonrada kenidinize sesli gülün, burada en fazla sizin yaptiginiz sacma yorumlar sesli gülüyorlar.:koptum::koptum::koptum::koptum::koptum::koptum:

Nasil olsa doktor olacakmissiniz, size bol kasksiz pedallamalar dilerim. :D

Bye Bye
 
Geri