Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet yarışçılarının kullandığı bisikletler

Burak Kuruoğlu

Daimi Üye
Kayıt
12 Ağustos 2014
Mesaj
223
Tepki
163
Yaş
28
Şehir
Beylikdüzü, İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet yarışlarından kesitler içeren videolar izlerken bir şey dikkatimi çekti bisiklet yarışçılarının seleleri sanki aşırı yüksek konumlanmış gibi, yoksa bisikletçiler daha aerodinamik bi duruş olması için olması gerekenden daha düşük kadro boyu mu kullanıyolar mesela ben Btwin Triban 500 kullanıyorum kadro bedenini kendime uygun aldım fakat seleyi tam ayarladığım halde sele o kadar yüksek olmuyo hemen hemen gidonla aynı hizada kalıyo o yüzden kafama takıldı aydınlatırsanız sevinirim
 
Scudo
Yanlış bilmiyorsam yokuş çıkışlarında küçük kadro tercih ediyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Kuruoğlu
bu daha çok bacak uzunluğuyla alakalı mesela benim de bacaklarım kısa olduğundan sele fazla yukarıda değil, yoksa selenin yüksekliği belirlidir olduğundan yüksek yada alçak kullanmak doğru olmaz, ayrıca yarışçılar daha küçük kadro boyunu tercih ediyorlar daha sportif bir pozisyon alabilmek için bunun da etkisi oluyordur
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf G.
@Fırat Y. tahminim doğruymuş demek ki bu arada profil resmimde benim bisikletimi ve sele pozisyonunu da görebilirsiniz teşekkürler :)
 
Yol bisikletleri, sele gidondan yüksek olacak şekilde tasarlanır. Seleyle gidonun eşit seviyede olması sağlık sorunlarına kadar götürür. Road Bike Fitting fotolarına veya videolarına bakın derim.

http://www.udctours.com/imgs/UDC-Bike-Fit-Kit-Diagram.jpg
 
Küçük kadro kullanmalarının temel nedeni Fırat Bey'in de söylediği gibi daha aerodinamik bir sürüş pozisyonu elde etmek. Ayrıca küçük kadrolar biraz daha hafif oluyorlar.

İş küçük kadro alıp seleyi yükseltmekle de bitmiyor, daha uzun gidon boğazı kullanıyorlar. Alın borusunun üzerine genelde spacer koymadıkları gibi bazıları negatif eğimli gidon boğazı kullanıyorlar. Sanırım bunu en ileri seviyeye götürenlerden birisi Adam Hansen, bu da onun bisikleti:

http://images.cyclingtips.com.au/content/uploads/2015/01/2N4A8777.jpg
 
bisikletçinin en büyük rakibi rüzgardır. Peleton içerisinde ya da başka bir şeyin deryarından en fazla yararlanma en az güç harcama demektir. Bu sebeple bisikletçiler daha küçük kadro ve rüzgara karşı daha iyi bir pozisyon için çalışırlar. Bunun için sele ayarı ve gidon ayarı önemlidir. Ayrıca dikkat ederseniz kollarını ve bacaklarını da oldukça içe doğru kapalı konumda bulundururlar. Düzenli ve sürekli bu şekilde çalıştıkları için bu stile vücutları alışıktır. Bisikletçi kamburu denen şeyde bu konunun hastalık haline gelme şeklidir.

Eğer performansa yönelik bir sürüş ya da amatör yarışçı iseniz bu konular önemlidir.
 
şu videodaki bisiklet acayip karizmatik

 
Küçük kadro, uzun sele borusu ve uzun gidon boğazı denilince aklıma tek bir karakter geliyor.

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20140717013625/yowamushipedal/images/9/9b/Midousuji.Akira.full.1641352.jpg
Kimo, kimo, kimooooo!! :)
 
@Uğur S. tek başına yarışı götürüyor neredeyse benim için king :D
 
bisiklet yarışcılarının kullandıkları bisikletten cok kullandıkları kompenentleri merak ediyorum aslında. tırmanışta kücük kadro zaten fiziki bir mantıga dayanıyor. kompenent meselesinde de belki bir cok takımda iş sponsorlukla ilerliyordur. ama işte merak benimkisi kim hangi seti kullanıyor acep ?
 
Küçük kadronun ağırlık ile ilgisi yoktur. Aerodinamik ile de pekilgisi yoktur. Küçük kadro rijitlik ve momentum ile ilgili Sürücünün momentumu ile bisikletin momentumu arasında oluşan fark nekadar çok olursa viraj dönmek, atlamak zıplamak peletonda biri sizi ittiğinde düşmeden Karşılık vermek. Yani küçük kadro her zaman iyi olur.
 
bu arada benim sele baya yüksek olmasına rağmen bana hala tam değil. bacağım hafiften hala kırık kalıyor daha yükseltmem lazım. bacak boyum baya var benim.
benim boyumda arkadaşlarım bile şuanki halinde zor yetişiyo bacakları
 
benim şu seleyi bi miktar daha kaldırmam gerekiyor aslında

IMG20150916102958.jpg
 
@Murat B. büyük cogunluk dura ace di2 de ama dediğim ve konuda da bahsedildiği gibi sponsorluk ön planda. görünen en hafif set sram red ve sadece bir takım kullanıyor. aslında bi anket açmak lazım forumda. kim hangi seti kullanıyor yada kim hangi seti kullanmak ister ?
 
@sinobjk bana kalırsa hiçbir takım ne bisikletini ne de ekipmanları kendi tercihleriyle seçmiyor , sponsorluklar doğrultusunda karar veriyorlar yani tamamen duygusal ;)
 
Grup set olarak sponsorluk haricinde de genelde shimano dura acı di2 kullanılıyor. Hatta şöyle söyleyeyim tour'da 1takım camp, 1 takım sram, gerisi shimano kullanıyordu. Ama bu shimanonun sram'dan iyi olduğu anlamına gelmez. Elektrikli sistemler arasında (o zaman sram e tap çıkmamıştı) shimanonun tercih edildiği anlamına gelir. Mekanik grup setler arasında şu firma daha iyi diyebilmek imkansız...

Hatta bu sene e tap'in kablosuz yapısı sayesinde tour'da sram üstünlüğü görebiliriz. Ancak bu da sram'ın daha iyi bir marka olduğu anlamına gelmeyecek...

Grup set haricinde gıdon ve gıdon boğazında bazı proların karbon değil alüminyum tercih ettiğini de gördük. Rijtlik ve sağlamlık olarak daha başarılı bulanlar varmış.

Ayrıca contador gibi bazı yarışçıların mekanik grup set tercih ettiğini de gördük. Yine bazı yarışçılar arkada 32li ruble
kullanıyordu.
Çoğu bisiklet de 7kilonun üzerindeydi. TT bisikletleri 9kg falandı. Tırmanış bisikletleri de Genelde 7.2kg falan... Bir bisiklet hariç kimse limitte değildi...
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
@Bahadır Gürel evet dediğiniz gib yüksek olması gerekli biliyorum ama daha yükseğe alırsam bacaklarım yetişmiyo. Benim boyum 1.65 kadro boyum 54 eğer bu kadro boyu doğruysa o zaman benim bacak boyum kısa olduğu için böyle bişeyle karşılaşıyorum bir de bisikletimde bişey dikkatimi çekti. Gidon boğazının olduğu kısımda 6 tane üst üste bilezik gibi parçalarla gidon yükseltilmiş onu indirmeli miyim sizce?

@chnkrmz

daha kaldıracak kadar boru var mı orda :D
 
Geri