Tolga Can Sabah
Daimi Üye
- Kayıt
- 30 Kasım 2006
- Mesaj
- 222
- Tepki
- 106
- Şehir
- Eskişehir
‘Bisiklet Yolları İstiyoruz!
18 Mart 2008 Salı
Şimdi!
Bununla da yetinmeyip bisiklet parkları, bisikletler için trafik ışıkları, bisiklet askılı toplu taşıma araçları ve bisiklete saygılı sürücüler istiyoruz.
“Türkiye"de hayal bunlar” demeyin. Olmadığını biliyoruz.
“Para yok” demeyin. Bir tek viyadüğe harcanan paralarla kilometrelerce bisiklet yolu yapılabileceğinin farkındayız.
“Tehlikeli” demeyin. Gerekli altyapı sağlandığında bisiklet, arabadan daha güvenli bir araç.
Mazeretleri biliyoruz. Ve hepsini cevaplıyoruz.
Mazeret : Bisiklete Binmek Tehlikelidir!
Gerçekler: Türkiye"nin dünyada en çok ölümlü trafik kazası rakamlarına sahip ülkelerden biri olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda bisikletten değil, arabaya binmekten korkuyor olmamız gerekiyor. Üstelik Ulaşım Araçlarının Karşılaştırılması tablosunda görüldüğü gibi, gerekli altyapı sağlandığında bisiklet arabadan daha güvenlidir.
Mazeret : Engebeli Bir Şehirde Bisiklet Yolu Yapılamaz
Gerçekler: Bisikletin çok kullanıldığı Avrupa şehirlerinin birçoğunda engebeli arazi sorun teşkil etmiyor. İstanbul"un ne gibi bir istisnai durumu var? Örnek: Yolların %7 dikliğe ulaştığı İsviçre"nin Bern şehrinde, toplam ulaşımın %15"i bisikletle yapılıyor. *
Mazeret : Türkiye"nin Büyük Şehirlerinde Yollarda Bisiklete Ayıracak Yer Yok!
Gerçekler: Bir şehrin bisiklet dostu olabilmesi için her caddeye, sokağa bisiklet yolu yapılması şart değil. Sadece bisiklet yollarının var olan ulaşım ağına entegre edilmesi gerekiyor.
Örnek uygulama: Motorlu araçların sebep olduğu hava kirliliğinin hem insanlara hem de kentin tarihi dokusuna zarar verdiğini gören Fransa, son yıllarda tam bir bisiklet seferberliği başlattı. Ana arterlerde şeritler yeniden düzenlenerek, gerektiğinde daraltılarak bisiklet yolları yapıldı. Bazı yollar tamamen araç trafiğine kapatılarak bisiklete ayrıldı.
Şehir merkezindeki otopark ücretlerine büyük zam yapıldı. İlk haftalarda trafiğin sıkıştığı görüldü, şikayetler oldu. Dört ay sonra insanlar yeni düzenlemeye alıştılar. Trafik, ses ve hava kirliliği azaldı. Artık Paris bisiklet dostu bir şehir olmanın haklı gururunu yaşıyor.
Mazeret: Türkiye"de Kış Şartları Zor, Hava Soğuk ve Yağışlı
Gerçekler: Türkiye"de, kışları Avrupa"nın pek çok şehrinden daha ılıman ve kuru geçiriyor.
Örnek: Avrupa"nın en soğuk ülkelerinden biri olan İsveç"in Vasteras şehrinde ulaşımın %33"ü bisikletle yapılıyor. Yağmurun yıl boyu hemen hemen hiç durmadığı İngiltere"nin Cambridge şehrinde ise ulaşımın %27"si bisikletle yapılıyor. "
http://www.dengegazetesi.com.tr/images/author/16_b.jpg
Ö.Faruk Sönmez yazmış
Arama yaptım ama bulamadım daha önce paylaşılmamıştır umarım
18 Mart 2008 Salı
Şimdi!
Bununla da yetinmeyip bisiklet parkları, bisikletler için trafik ışıkları, bisiklet askılı toplu taşıma araçları ve bisiklete saygılı sürücüler istiyoruz.
“Türkiye"de hayal bunlar” demeyin. Olmadığını biliyoruz.
“Para yok” demeyin. Bir tek viyadüğe harcanan paralarla kilometrelerce bisiklet yolu yapılabileceğinin farkındayız.
“Tehlikeli” demeyin. Gerekli altyapı sağlandığında bisiklet, arabadan daha güvenli bir araç.
Mazeretleri biliyoruz. Ve hepsini cevaplıyoruz.
Mazeret : Bisiklete Binmek Tehlikelidir!
Gerçekler: Türkiye"nin dünyada en çok ölümlü trafik kazası rakamlarına sahip ülkelerden biri olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda bisikletten değil, arabaya binmekten korkuyor olmamız gerekiyor. Üstelik Ulaşım Araçlarının Karşılaştırılması tablosunda görüldüğü gibi, gerekli altyapı sağlandığında bisiklet arabadan daha güvenlidir.
Mazeret : Engebeli Bir Şehirde Bisiklet Yolu Yapılamaz
Gerçekler: Bisikletin çok kullanıldığı Avrupa şehirlerinin birçoğunda engebeli arazi sorun teşkil etmiyor. İstanbul"un ne gibi bir istisnai durumu var? Örnek: Yolların %7 dikliğe ulaştığı İsviçre"nin Bern şehrinde, toplam ulaşımın %15"i bisikletle yapılıyor. *
Mazeret : Türkiye"nin Büyük Şehirlerinde Yollarda Bisiklete Ayıracak Yer Yok!
Gerçekler: Bir şehrin bisiklet dostu olabilmesi için her caddeye, sokağa bisiklet yolu yapılması şart değil. Sadece bisiklet yollarının var olan ulaşım ağına entegre edilmesi gerekiyor.
Örnek uygulama: Motorlu araçların sebep olduğu hava kirliliğinin hem insanlara hem de kentin tarihi dokusuna zarar verdiğini gören Fransa, son yıllarda tam bir bisiklet seferberliği başlattı. Ana arterlerde şeritler yeniden düzenlenerek, gerektiğinde daraltılarak bisiklet yolları yapıldı. Bazı yollar tamamen araç trafiğine kapatılarak bisiklete ayrıldı.
Şehir merkezindeki otopark ücretlerine büyük zam yapıldı. İlk haftalarda trafiğin sıkıştığı görüldü, şikayetler oldu. Dört ay sonra insanlar yeni düzenlemeye alıştılar. Trafik, ses ve hava kirliliği azaldı. Artık Paris bisiklet dostu bir şehir olmanın haklı gururunu yaşıyor.
Mazeret: Türkiye"de Kış Şartları Zor, Hava Soğuk ve Yağışlı
Gerçekler: Türkiye"de, kışları Avrupa"nın pek çok şehrinden daha ılıman ve kuru geçiriyor.
Örnek: Avrupa"nın en soğuk ülkelerinden biri olan İsveç"in Vasteras şehrinde ulaşımın %33"ü bisikletle yapılıyor. Yağmurun yıl boyu hemen hemen hiç durmadığı İngiltere"nin Cambridge şehrinde ise ulaşımın %27"si bisikletle yapılıyor. "
http://www.dengegazetesi.com.tr/images/author/16_b.jpg
Ö.Faruk Sönmez yazmış
Arama yaptım ama bulamadım daha önce paylaşılmamıştır umarım