Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet yolları üzerine vol 2

(Yil 2019)
-Oglum bu ne laa?
- bisiklet yolu
- bisikletin yolu mu olur? Daha neler görecegiz?
Bu diyalog 1980 li yillarda olsaydi Şimdi bambaşka bir Turkiyede yaşiyor olurduk. Tabii Turkiye malesef yillarca terörle, darbelerle, ekonomik krizlerle, iç ve dış hesaplaşmalarla, ortaçağ eğitim sistemi boğuştugu ıçın bu işlere hiç sira gelmedi.
Yanıldığınızı düşünüyorum, "bisiklet yolu yapılsın, nasıl olsa birileri kullanmaya başlar" şeklindeki düşünce doğru değil. Bisiklet yolları, mevcut veya beklenen talebe göre yapılmalı, yoksa atıl kalıyor ve işlevini yitiriyor.

Google'ın dediğine göre Türkiye'de ilk bisiklet yolu 1970'de Seydişehir'de yapılmış. Hafızam beni yanıltmıyorsa, Bostancı-Pendik sahil yolunun Maltepe'ye kadar olan bölümü 80'lerin sonunda açıldığında bisiklet yolu vardı; hem de kaldırımı boyayarak yapılan dandik bisiklet yollarından değil, araç yolu ile aynı yükseklikte ve ondan fiziki (beton) bariyer ile ayrılmış şekilde. Ancak senelerce bu bisiklet yolunu kullanan kişi sayısı yok denecek kadar azdı.
 
Scudo
s-c1cb56543298d0fe267d65498a2f570f50192939.jpg

(link)

Umut fakirin ekmeğidir. Adamlar Norveç de 1 milyar dolara yakın bağlantılı bisiklet yolları düşünülüyormuş.
 
@umutcelik Yorumlarınız için teşekkür ederim. Sanırım bu tartışmalar bütüncül düşünmemekten çıkıyor. Ne demek istediğimi şöyle açıklayayım;

Aslında bunu sadece bisiklet yolları üzerinden değil, pek çok farklı konu özelinde de görebiliriz. Türk futbolu nasıl kurtulur, sağlık sistemi ne yaparsak düzelir, eğitim sistemimiz finland seviyesine gelir mi, bisiklet yolları yaparsak bisiklet kullanımı artar mı?

Bütün bu sorunların çözümü birbirinden bağımsız, apayrı şeyler değil maalesef. Ülkedeki tüm kurumlar, ve o kurumları oluşturan parçalar neyse, geri kalan diğer parçalar da aynı ortalamada oluyor. Mesela ülkenin tüm kurumlarındaki mevcut ortalama malumken, bu ülkenin üniversitelerinin her sene dünyada ilk 10 a girmesi, ürettiği bilimsel faaliyetlerle akademiyi domine etmesi mümkün mü? Ya da bu ülkede her şey aynıyken ülkenin futbol takımlarının avrupada tüm kupalara ambargo koyması, başarıdan başarıya koşması? Maalesef bunların tamamı birbirine göbekten bağlı durumlar. Ülkenin tapu kadastrosu neyse, basketbol takımı da o, polisi neyse, bilim adamı da o, siyasetçisi neyse halkı da o, halkı neyse bisiklet yolları da o. Hepsi birbiriyle benzer ortalamada. Hepsini birlikte yükseltmeden, birini aradan sivriltemezsiniz. Kısa süreli parlar ama uzun vadede yine aynı ortalamaya oturur. Dolayısıyla maalesef ya hep birlikte, ya hiç birimiz :)
 
Türkiye'deki bisikletlilerin büyük çoğunluğu kaldırımda bisiklet sürüyor. Hakkı olan yolda sürmeye çekiniyor. Takip mesafesi, sinyal verme gibi çok basit ama ölümcül kazalara sebep olabilecek kuralları bile çiğnemekte hiç sakınca görmeyen güruhun içinde pedallamak istemedikleri için onları suçlayamayız. Türkiye'de insanlar, eğer uymazlarsa yaptırıma uğramayacaklarını düşündükleri kuralları hiç çekinmeden çiğniyorlar. Bir de herkesin işi acele, birkaç saniye beklemeye tahammülü yok. Her bisiklet sürüşümde illa ki arkadan korna yiyorum, beni sollarken camdan çemkirenler çok oluyor. O anki sinirle karşılık veriyorum ama bir gün birisi silah çekecek diye de korkuyorum. Durum böyleyken ülkemizde, bisiklet yolları şehiriçi bisiklet kullanımı için zorunluluktur.
 
Son düzenleme:
Türkiye'deki bisikletlilerin büyük çoğunluğu kaldırımda bisiklet sürüyor. Hakkı olan yolda sürmeye çekiniyor. Takip mesafesi, sinyal verme gibi çok basit ama ölümcül kazalara sebep olabilecek kuralları bile çiğnemekte hiç sakınca görmeyen güruhun içinde pedallamak istemedikleri için onları suçlayamayız. Türkiye'de insanlar, eğer uymazlarsa yaptırıma uğramayacaklarını düşündükleri kuralları hiç çekinmeden çiğniyorlar. Bir de herkesin işi acele, birkaç saniye beklemeye tahammülü yok. Her bisiklet sürüşümde illa ki arkadan korna yiyorum, beni sollarken camdan çemkirenler çok oluyor. O anki sinirle karşılık veriyorum ama bir gün birisi silah çekecek diye de korkuyorum. Durum böyleyken ülkemizde, bisiklet yolları şehiriçi bisiklet kullanımı için zorunluluktur.

Merhaba,
Sehir ici bisiklet yollari ile donatilirsa bu bahsettiginiz sorunlarin hepsi cozulecek mi sizce?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Forumda bir suru konu yoruma kapatildigi icin bisiklet yollari duzenlemeleri ile ilgili aklima gelen sabit bir baslik yok. Ben de en guncel baslik diye buraya yazayim madem.

Delft universitesinde bisiklet/arac kavsaklarindan nasil daha fazla verim elde ederiz diye kafa patlatmislar, degisik seyler denemisler ve makale yayinlamislar bunun icin.

(link)
 
Forumda bir suru konu yoruma kapatildigi icin bisiklet yollari duzenlemeleri ile ilgili aklima gelen sabit bir baslik yok. Ben de en guncel baslik diye buraya yazayim madem.

Delft universitesinde bisiklet/arac kavsaklarindan nasil daha fazla verim elde ederiz diye kafa patlatmislar, degisik seyler denemisler ve makale yayinlamislar bunun icin.

(link)
Yoğun saatlerde bisikletli sayısı aynı yönde 1300 ve araç sayısı 900 diyor, yapılan analizde. Bunu çift yönlü ele alsak rakamlar çok şaşırtıcı bir hal alıyor. İlginç bir çalışma ve ilginç bir paylaşım olmuş. @umutcelik güzel paylaşım teşekkürler. :harika:
 
Forumda bir suru konu yoruma kapatildigi icin bisiklet yollari duzenlemeleri ile ilgili aklima gelen sabit bir baslik yok. Ben de en guncel baslik diye buraya yazayim madem.

Delft universitesinde bisiklet/arac kavsaklarindan nasil daha fazla verim elde ederiz diye kafa patlatmislar, degisik seyler denemisler ve makale yayinlamislar bunun icin.

(link)

Şu araştırmaların bir benzerinin ülkemizde de yapılabildiğini görmeden ölmek istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geçende Virüse Rağmen Binenler konusuna da yazmıştım, her zaman tek çıktığım Taksim rampasında geçen 1 çift turiste denk gelip 3 bisiklet olunca kritik dönüş noktalarında araçların hali tek bisiklet çıktığım zamana göre çok farklıydı.

Bisikletli saysı ne kadar çoğalırsa o kadar avantaj ama bunun için bisiklet yolu yapmaya imkan olan yerlere bisiklet yolu, olmayan yerlerde de en azından yol işaretleme ve düzenlemesi yapılması gerekir. Yoksa bu say ancak kaplumbağa hızında artar.
 
Hollanda'nin en kalabalik bisiklet yolu Utrecht merkezdeki Vredenburg yoresi. 2017'de is giris cikislarinda saatte 3700-4000 bisikletli geciyormus.

(link)

Covid'ten sonra iyice cosmus, gunde 45 bin kisiye cikinca trafik belediye reyizi "hayvan gibi sey yapıyorsunuz ya" diyerek olaya ey koymus. Trafigi bu bolgede azaltmak icin duzenlemeler yapilacakmis.

(link)
 
Forumda bir suru konu yoruma kapatildigi icin bisiklet yollari duzenlemeleri ile ilgili aklima gelen sabit bir baslik yok. Ben de en guncel baslik diye buraya yazayim madem.

Delft universitesinde bisiklet/arac kavsaklarindan nasil daha fazla verim elde ederiz diye kafa patlatmislar, degisik seyler denemisler ve makale yayinlamislar bunun icin.

(link)

Türkiye'de bisiklet trafik problemi olduğunu sanmıyorum. Siz bir de bunu www. fietsforum .nl gibi bir yer varsa orda paylaşın. :D
 
Türkiye'de bisiklet trafik problemi olduğunu sanmıyorum. Siz bir de bunu www. fietsforum .nl gibi bir yer varsa orda paylaşın. :D

Elbette, bundan sonra her paylasimimdan once sizden icazet alacagim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mmeerrttt
dediler ki, laylaylom poşetlerden alınacak 25 kuruşun 15 kuruşu devlete verilecek ve o 15 kuruşla bisiklet yolları yapılacak. bunu okuduğumdan beri, laylom poşet almadım.
 
@umutcelik " Bisiklet yolu açma ve tuzlama kamyonu bir çocuğun gözünde 30 bisikletçiye eşit ve 30.000 araç kullanıcısından önemlidir".

10 yıldır İngilizceyi kullanmıyorum desem yeridir. Yoksa yanlışmı anladım. Karnım çatladı , hele bir zahmet doğrusunu tercüme et bakalım. :)
 
@umutcelik " Bisiklet yolu açma ve tuzlama kamyonu bir çocuğun gözünde 30 bisikletçiye eşit ve 30.000 araç kullanıcısından önemlidir".

10 yıldır İngilizceyi kullanmıyorum desem yeridir. Yoksa yanlışmı anladım. Karnım çatladı , hele bir zahmet doğrusunu tercüme et bakalım. :)
Tam tercümesi, yol duzlu, tansiyonu olan dikkat etsin, inanmayan da dadına baksın.
 
@umutcelik " Bisiklet yolu açma ve tuzlama kamyonu bir çocuğun gözünde 30 bisikletçiye eşit ve 30.000 araç kullanıcısından önemlidir".

10 yıldır İngilizceyi kullanmıyorum desem yeridir. Yoksa yanlışmı anladım. Karnım çatladı , hele bir zahmet doğrusunu tercüme et bakalım. :)
Temizlenmiş ve tuzlanmış bisiklet yolu, 30$'lık bisiklet üzerindeki çocuğun 30000$'lık araba içindeki bir yetişkin kadar önemli olduğunun göstergesidir.

Benim elimden bu kadar tercüme geldi.
 
Yeni baslik acmaktansa buraya post etmeye devam.

Sehirlerarasi bisiklet yollarinda bir suru dinlenme noktasi var. Buralarda pikinik masasi oluyor genelde, zaman zaman bisiklet yollarini gosteren haritalar da ekliyorlar ama bunu ilk defa gordum.

Gunes enerjisi ile calisan bank eklemisler, iki tarafinda usb cikisi var ustunde ise kablosuz sarj alani. Tahminim bir sonrasi asamada elektrikli bisikletleri sarj edebilecek kadar guclu prizler ekleyecekler.

20210509_135937.jpg20210509_135953.jpg20210509_135945.jpg
 
Hollanda'da sehir icinde araclar icin hiz limiti 50 km/s'ten 30 km/s'e dusurulmustu gecen yil. Araba dusmani hukumet bununla da yetinmemis simdi de kaldirimi olmayan yollarda otomobiller ve motorsikletler icin hiz sinirini 15 km/s'e dusurmus.

(link)

Bisikletliler ise yakinda bize de hiz sinirlandirilmasi getirilir diye endise etmeye baslamis, twitter'da geyikleri donuyor.
 
Geri