Bu konuda ben de çok doluyum...
Güçlü farların pek çok çalışma modu vardır, çünkü farklı yer ve zamanda farklı şekilde kullanmaları gerekir. Fakat "o kadar para verip 1000 lümen far aldım, herkes görsün" düşüncesi ile hep en parlak ayarda kullananlar herkesi rahatsız eder. Bu kafanın başka versiyonu da "20 bin liralık Şahin'e 30 bin liralık ses sistemi taktım, sonuna kadar açayım da herkes duysun" şeklinde bütün mahalleyi rahatsız edenlerdir.
Çakarlı beyaz farlar gündüzleri görünür olmak içindir. Saat piliyle çalışan 5-10 lümenlik ledleri konu dışı tutuyorum, gece vakti çakarlı ışık kullanırsanız çok kişiyi rahatsız edersiniz, en çok da karşıdan gelen bisikletlileri. Sabit ışığın yeterince dikkat çekmediğini düşünüyorsanız yan yana birden fazla ledden oluşan farlardan alın ve sırayla yandıkları modu falan kullanın.
Farı yere doğru çevirmek gerektiğinden bahsedilmiş. Bu gerekli ama yeterli değil. Pek çok bisiklet yolunun yanında yaya yolu da var ve bu yollarda bolca çocuk oluyor. Yere doğru çevirdiğiniz far, küçük çocukların (özellikle bebek arabasında olanların) tam gözüne gelebilir ve çocukların gözleri yetişkinlerden daha hassastır. O yüzden yakında yayaların olduğu alanlarda farlarınızı en düşük ayarda kullanmakta yarar var. Yol bozuk ve aydınlatma yetersiz olduğu için önünüzü aydınlatmanız gerekiyorsa bu durumun farkında olun ve gerekirse çocukların yanından geçerken farı elinizle kapatın.
Arka far da önemli, motorlu araçlar sizi 500 metre öteden farketsin diye güçlü bir arka far kullanabilirsiniz ama bisiklet yolunda arkanızdan gelip sizi geçecek bisikletli 10 metre kala farketse de olur. En düşük ışık seviyesinde kullanmakta fayda var...