Daha önce bisikletciden.com sitesinden yaptığım mtb bisiklet alışverişi ile ilgili deneyimlerimi paylaşmıştım. Kısa bir süre sonra bisikletim için verdiğim yedek parça siparişim elime ulaşıncaya kadar tamamen "satıcı işgüzarlığı ve sorumsuzluğu " nedeniyle yaşanan sorunları paylaşacağım. Böylece bisikletciden.com yorum ve bisikletciden.com şikayet konu başlıkları için yalnızca bilgilendirme amacıyla yapılmış, tecrübeye dayalı bir müşteri yorumu olacağını düşünüyorum.
22.05.2017 tarihinde "aynı gün ücretsiz kargo" etiketli siparişimi verdim. Aynı gün yurtiçi kargo ile tahmini teslim günü 24.05.2017 olan taşıma belgesi düzenlendi. Siparişimin üzerinden 3 gün geçti ve belirtilen tahmini teslim gününde gönderi bilgisine baktığımda kargo "çıkış biriminde" olarak görülüyordu. Kargonun müşteri hizmetlerini aradım ve "nedir?" diye sorduğumda telefonun diğer ucundaki "yardımsever hanım" bana sadece kargo şubesinin telefon numarasını verebileceğini ve maalesef başkaca bir şey yapamayacağını söyledi . Bu arada yurtiçi kargo "bildiğiniz gibi" kısaca.
Herneyse, bisikletciden.com müşteri hizmetlerini aradım. Vaziyeti ve kargonun müşteri hizmetleriyle olan görüşmemi aktardığımda "-aaa size öylemi dediler, biz hemen ilgilenelim sizi arayacağız." dendi. Görüşmenin ve arama sözünün üzerinden saatler geçti. bisikletciden.com müşteri hizmetlerini bir kez daha aradım ve "nedir?" diye sorduğumda; "siparişimin kargoya henüz teslim edilmediği, İstanbul'dan Tokattaki depoya gönderilerek çıkışı yapılacağı ve bana en erken 29.05.2017 tarihinde ulaşacağı" söylenildi.
(Farkındasınız değil mi; ellerinde olmayan bir ürünü "aynı gün kargo" etiketiyle satışa koyuyorlar ve olmayan ürün için kargo taşıma bilgisi düzenleniyor!)
29.05.2017 tarihinde kargo gönderi bilgisinde "çıkış biriminde" olduğunu gördüm ve bisikletciden.com müşteri hizmetlerini aradığımda kargomun "aras kargo" ile gönderildiğini (arayıp sormasam bihaberim ha) teslim edileceğini söyleyerek kargo takip numarası verdiler. Kargo öğle saatlerinde geldi ve teslim almak istediğimde kurye kargonun "alıcı ödemeli" olduğunu söyledi. Kuryeyi yolladım tekrar müşteri hizmetlerin aradım "-aaa biz onun parasını ödemiştik düzeltelim" dediler. Ardından "-biz kargo firmasına gerekli bilgiyi verdik siz de teyit amaçlı arayın isterseniz." diye ekleyerek beni ikinci bir kargo firmasıyla muhatap olmak zorunda bıraktılar.
Bitiriyorum; aras kargo şubesi yaşadığım yere 40 km uzaklıkta, dağıtımdan dönen kargoyu şubeden almam gerekiyor ki zorunda olmadığım halde, şubeyi iki kez aradım ve kuryenin beni aramasını sağlayarak kargomu mahalle bakkalına bıraktırarak aldım.
Ve sonuna geliyorum, bunu sizlerle paylaşmamın nedeni şudur;
"Erdal Bakkal'ın dayanıklı tüketim malları satan anonim şirketi kurduğunu düşünün, düşündünüz mü.. Ve bu şirketten, ne satın aldığınızın zerre kadar önemi olmamakla birlikte, alışveriş yapma gafletinde bulunduğunuzu varsayın, varsaydınız mı..
Bir insan parasıyla rezil olur mu, ancak bu kadar olabilir,ötesi yok!