Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklete ayna gereksiz mi?

Arkadaslar kask aynasi kullaniyorum. Sehirde arkayi kollamak her zaman gerekiyor. Onunuzde arac varsa her an yolu gozlemeniz lazim. Arkayi kollayacam derken cukura mazgala girmek olasi. Sehirde kullanimda oneririm. Ancak trafikten ayrilmis sahada ve ozel bisiklet yolunda, yani en hizli vasitanin siz oldugunuz ve sadece onunuzu kontrol etmeniz gerektiginde anlamsiz olurdu.
Avantajlari: Yeterince goruntu oluyor. Gidon aynasi gibi cok titremiyor. Kafanizi hafif oynatarak acisini degistirebiliyorsunuz.
Dezavantajlari: Biraz kucuk ve iki gozle odaklamak zor olabiliyor. Kask uzerine sabitlemek zor. Bakimi ayari gerekli. Gorenler guluyor: "O ne lan ayna mi?" " Vay adam kafasina ayna takmis" diyor.
 
Scudo
Yakın zamana kadar ihtiyacım olmadığı için gereksiz olarak görüyordum. Bağdat caddesinde tin tin giden sarı dolmuşu sollamak amacıyla yolun müsait oldup olmadığına bakmak için gözümü bir anlık (ki saniye değildir) arkaya kaydırmamla dolmuşun durması bir oldu. Takip mesafesi sayesinde ucuz kurtuldum.

Şimdi Zefal'in kask aynasını kullanıyorum. İlk taktığım an sürekli gözüm takılıyordu. Şimdi alıştım, yola baktığımda kask aynası yokmuş gibi sanki.
 
Geçenlerde kask aynamı birkaç gün kullanmadım. Değerini o zaman çok iyi anladım. Kullanmıyan kimse yararını bilemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onat G.
Şehir kullanımında ayna bulundurmak arkadan gelen kişinin rahatsız edici korna ve motor sesinden sizi korur. Aynanız olduğund arkadan gelen görüldüğünü düşünür ve iyi bir insansa sizin uygun olduğunda yol vereceğinizi düşünür. Ayna olmadığında farkedilmek adına korna ve taciz artar bilerek yol vermediğiniz düşünülür. Kask aynası bisiklette en verimli aynıdır. Gidon maşa aynaları bisikletle yol titreşiminden çok daha fazla etkilenir özellikle yol bisikletinde. Kask aynaları küçüklüğü farketmez çünkü göze çok yakındır. Göze yakın bir açıda duran ayna gidon aynasından daha çok alanı gösterir. Gidon aynasında sağınızdaki 1 şeridi kontrol edersiniz ama kask aynası 3 şeridi rahat gösterir. Göze yakındır aynanın kendisini net göremezsiniz ama üzerindeki görüntü nettir çünkü odak uzaklığı yine normal gözün odaklama alanına denk gelir. Kaza anında teleskobik olanlar sorun yaratabilir ama esnek yapıda olan ve teleskobik olamayanlar gayet tehlikesizdir. Ayna kısmı ve sap kısmı kolay ayar için bilye bağlantılıdır bu durumda masa üzerinde ve bisiklete astığınız durumlarda yerinden çıkıp düşebilir. Bunu engellemek için ambalaj lastiği yada misine gibi bir şeyle ayna ve sap kısmı arasında güvenlik bağı oluşturulursa çıkarasa düşüp kaybolmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onat G.
@Naked150

E-5 bisiklet kullanımı için serbesttir.

Tem bisiklet kullanımı için yasaktır.

Bir istanbul-ankara otoyolunda araç trafiğini tehlıkeye attıcağınız dusunulerekten yasaklanmış durumda.

E-5 de surus yapmanızı hiç tavsiye etmem.Bisikletten soğursunuz.İstediğiniz rahatlıkta ve guvenlikte kullanacağınızı düşünemem.

Otoyollarda şehirler arası geçişlerde kısmi olarak otoyolları kullandım. Ama hiç bir polis çevirmedi. Çevirdiğinde ceza yazma yetkisi var diye biliyorum. Ama otoyollar sahsı fikrime göre trafikte en guvenli sürüs yeri. Koskoca emnıyet seridi size ait yapılmış gibi gidiyorsunuz. Hiç kimse ne önünüze araba kırıyor nede emniyet şeridine dalıyor. Tabi bu sürüşler tecrübe gerektiren sürüşler. Gidonu oynatmadan ip gibi gitmeniz gereken noktalar olacaktır. Veya şerid ne kadar daralsada asla sağ şerit çizgisine yaklaşmayacaksınız. Bariyere paralel gitmeniz gerekiyor.
 
Arkadaşlar;
Ayna elbette arkada neler olup bittiğini gösterir.Ya da sollama yaparken,şerit değiştirirken falan da oldukça kullanışlıdır.Ancak bisiklet için asıl tehlike arkada değil ÖNDEDİR. Her yıl Dünya genelinde en fazla kaza,duran araçların aniden kapılarını açması sonucu yaşanan kazalar oluyor.Hatta bununla ilgili bir de araştırma var.Diğer tehlike,sağa kıvrılan viyadük,sokak,cadde vb yerlerde,dönüş yapan araçların bisikletlilerin önünden dönüş yapması,gerekli gereksiz mazgallar,tam kapanmamış logar kapakları,kedi,köpek ve yola aniden fırlayan yayalar,bunların tamamı önümüzdeki tehlikeler.Bisikletli önce önünde olup bitenlere hakim olmalı.Ayna kullanmayın,diyemem ancak ayna taktığınızda ister istemez sürekli olarak dikkatinizi arkaya veriyor ve önünüzde olup bitene tam olarak konsantre olamayabiliyorsunuz. Bir diğer konu da,bisikletli trafiğin olağan akışına uygun bir araç değil,yani trafik akış hızının çok altındadır.Dolayısıyla,kimi sollayacaksın da arkanı kollayacaksın,gibi bir soru da akla gelir.
 
@Zekeriya Çab

bisikletliyi görmeyen aynayı görüyor mu gerçekten ve ona göre davranıyor mu? bu kısımdan emin olamadım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@Derya Keçeci
@derya Keçeli dediklerine kısmen katılır iken kısmen katılmıyorum. Bisiklette tehlikelerin önden geldiği çok doğru fakat İstanbul trafiğinde bilinçsiz araç sürücüsü çok olduğu için yolun ortasına park vs. gibi durumlar olabiliyor bu sebepten bazen akan trafiğin olduğu şeride çıkmamız gerekiyor ayrıca sizlerin de çok iyi bildiği üzere bisikleti hala trafiğin bir parçası saymayan sürücüler var önündeki aracı sollamak yerine sağlama yapmak için üzerinize siz yokmuşsunuz gibi üzerinize geldiklerinde gerçekten çok işe yarıyor.
Ayrıca gidon aynası kullanan biri olarak belirtmek isterim ki bazı arkadaşlar gidon aynasının çok titrediğini ve tek şeridi gösterdiğini söylemişler bu gününe kadar bu bu gününe kadar titreme sorunu ile karşılaşmadım ve doğru ayar yapıldığı zaman gidon aynası arkadaki şerit kaç olursa olsun gösteriyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
iki saniye arkaya bakmaktan zarar gelmez.. kafayı yana çevirip göz ucuyla arkaya bakmayı tercih edenlerdenim
 
Bende aynadan ziyade arkama hızlı bir dönüşle yapıyorum arka kontrolümü. ayna kullanmıştım ama hoşuma gitmedi.
 
yaptığımız spor çok zor can güvenliğimiz hiç yok çünkü bu ülkede bisiklete saygı yok bugün yalova çınarcıkdan geldim gemiye en son ben bindim kendimizi kollamak şart:mad:
 
Sadece gidonun sol tarafında küçük bir ayna çok acil durumlar için iyi olabilir. Normalde ayna kullandım ama hiçbir zaman aynaya güvenmedim, hep dönüp bir kez daha baktım. Dediğim gibi çok ani ve acil bir durumda bakacak vakit yokken küçük bir ayna hayat kurtarabilir.
 
bence rahatsız edici ve gereksiz olur sürekli gözünün önünde ama trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeyse al istersen
 
Son alti aydir gidon ucuna takilan aynalardan kullaniyorum. Hem aerodinamik hem de bakmasi cok kolay, devamli gozunuzun onunde. Arkada ne olup bittigini ve yaklasan arabalari gormek icin ideal. Serit degistirirken gene de hem ayna hem de kafami hizlica cevirip bakiyorum. Arabada da bu boyledir. Sadece aynaya bakmak yetmez, kor noktadaki araclari gormek icin hizlica kafayi da cevirmek gerekir. Bisiklete beraber bindigimiz yaslicana bir arkadas, belli yastan sonra kafayi geri cevirmenin zor oldugunu o yuzden sart oldugunu soyledi. Gencler icin cok sart bir gerec degil ama oldugu zaman ise de yariyor. (Sabit bir model olmadigi icin arada ayar gerektiriyor)
Saygilar,

image.jpg image.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Belmont ve tanchu
@ Ilker. E
Yol kalitesi ve altyapisina bakinca pek Turkiyede oturmuyor gibisiniz...
Bizim memlekette yollar sagolsun sarsintidan o aynadan birsey gorunmez. Ayrica uzakta... Kucuk gorunmuyor mu?
Benim kask aynasinda odaklamak kolay olmuyor. Sonucta insan gozu 6 metreden sonra sonsuza bakar. Bisiklet surerken de genelde sonsuza bakilir ama bir anda o yakin aynaya bakarken odaklamak kolay olmuyor. Iki gozu odaklamak hizli olmuyor. Onun disinda sorun yok. Bence sehir icinde olmazsa olmaz, onun disinda gereksiz mi gereksiz...
 
Yaklaşık bir senedir kask aynası kullanıyorum ve çok memnunum. Trafikte sağ şeritten ilerlerken anlık olarak arkadan gelen aracı kollamak için bakıyorum. Hatta uzun sürüşlerden sonra ister istemez göz ucu ile arkama bakmak iin ayna varmış gibi sol üste bakıyorum. :) Beklentin sadece güvenlik için arkanı kollamaksa ve trafikte sağ şeritten bisiklet sürüyorsan verimli. Alışma sürecinde paket içeriğindeki uyarılara göre aynayı sabitleyip, dikkatli olursanız sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum. Ama tüm bunlardan öte dönüşlerde aynayı kullanarak değil başımı çevirerek, döneceğim yönde araç varsa sürücüsü ile göz göze gelmeye çalışarak, gece sürüşü yapıyorsam ön için beyaz, arka için kırmızı renkli birden fazla aydınlatma kullanarak bisiklete çıkıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarK.
Ben de bu hafta bir kask aynası alacağım. Bence İstanbul'da şart. Çok yoğun trafikte, şehir içinde, bir anlık bile arkaya bakmak, konsantrasyonumun bozulmasına sebep olabilir. Riske girmeye gerek yok bence, kullanılmalı.
 
Aynasız çıkmam.
Cidden çıkmam.
Sürekli kullandığım üç bisikletimde de ayna var hatta evde yedeğini de bulunduruyorum.
Çok alıştım trafikte çok faydasını görüyorum güvenliğim için arkadaki trafiği sürekli kontrol ediyorum.

@Ilker E.
Aynan çok güzelmiş nerden aldın acaba?
 
@saviourmole :) Kısmen katılıyor,kısmen katılmıyorsunuz;tamam.Katıldığınız kısmın katılmadığınız kısma oranı ne mesela? %50 katılıyor % 50 katılmıyor musunuz,yoksa farklı bir katılma ya da katılmama oranınız var mı?

Sevgili kardeşim,önümüze bakmamız ve dikkatimizin büyük bir bölümünü önümüze vermemiz için 9 neden varsa,arkamıza bakmamız için 1 neden var.İnsaf,1'e 9...Şimdi o bir neden için aynayı gidona mı takmalı,yoksa kask'a mı takmalı;yoksa hiç takmamalı mı,seçimi kullanıcıya ait.Önce önünüze bakın,gerçekten çok sayıda tehlike var.Araştırın,göreceksiniz ki pek çok arkadaşımız önünde olup biten olaylardan ötürü kaza geçiriyorlar.
 
@derya Keçeli %80 katılıyorum. %20 katılmıyorum diyelim o zaman :) önümüzdeki tehlikeler hakkında kesinlikle haklısınız ama arkamızda da tehlikeler olacağını unutmamalı ve ona göre davranmamız gerektiğini düşünüyorum...
 
Geri