@Gökhan Akkaya
Merhaba,
Bu konu biraz degisken. Sonuna kadar zorlamiyor kimse ama "standart" farklilik gosteriyor. Yol bisikletine baslayacak birisi yerel bisiklet dukkanina ( LBS ) gidince onerilen bisikletler genelde 500-1000 euro arasi. Aliminyum govde, karbon masa tiagra/105 setli cube ayarinda markalar. Bir asgari ucretin hemen hemen yarisi bu da. Bir ogrenci haftasonlari calisip, para biriktirip alabiliyor bunu bir kac ayda.
Orta sinif yol bisikleti ise carbon frame, ultegra set, disk fren. 2000-3000 arasi da boyle bisikletler var yine canyon, scott, trek gibi bilinir markalarin.
Turkiye icin ise standart daha dusuk malesef. Sadece bisiklet konusunda degil aksesuar, kilik kiyafet konusunda da bu boyle. Turkiye'de hesapli kiyafet konusunda btwin'den baska bir alternatif yok gibi fakat oradan alinan urunlerin de kalitesi ortada. Ozellikle kislik kiyafet konusunda ucretsiz kargo, gumruksuz alisveris olanaklari var diye herkes indirim kovalayip castelli, bbb, poc, assos aliyor. Overshoe bakiyordum bugun gordugum kampanya bu (link)
Dechatlon'dan alsam bu ikisini ayni fiyat icin urunler arasinda daglar kadar fark var.
Gosteris merakina gelirsek, ozellikle kilik kiyafet ve aksesuar konusunda herkesin derdi fonksiyonellik. Turkiye'de bisiklet surerken rapha giyen daha cok insan goruyordum. Burada rapha bisikletciler arasinda sekilci urunu olarak kabul ediliyor.
Turkiye'de insanlarin kendilerini zorlayip xtr almasinin sebebi belki de daha sonra butce ayiramayacak oluslari ya da taksit secenekleri.
Hollanda'da kisi basina 1 den fazla bisiklet dusuyor. Tamir vs. cok pahali oldugu icin herkes bir sekilde kendi isini gormeyi ogreniyor. Cogu yol bisikletcisinin ise 1 den fazla yol bisikleti var, baslangic bisikletinden sonra bir kademe ustunu almis diyelim adam, daha sonra eski bisikletinin parcalarini arkadaslari ile degistirebiliyor, deniyor sonra da 2. elden bulup yukseltebiliyor, kendisi yapiyor isini. Turkiye'de ise boyle bir sirkulasyon yok gibi, o yuzden almisken iyisini alayim bir daha ugrasmayayim mantigi var.