Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikleti Boyamak

EmreTzn090909

Aktif Üye
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
142
Tepki
75
Yaş
26
Şehir
Aydın
İsim
Emre Tüzün
Bisiklet
Trek
Arkadaşlar Forumda Yeniyim Öncelikle Hepinize Merhaba .Sorum Olarak Bisikletimin Maşasını Boyamak İstiyorum Orjinal Rengi Beyaz Ben Siyah İstiyorum Bunu Nasıl Yapabilirim Ayrıntılı Antabilirmisiniz teşşekürler İyi Forumlar :)IMG_00191315937400.jpg
 
Scudo
@EmreTzn090909 Kadroda ki işlemlerin aynısı yanılmıyorsam.Önce mevcut boyayı ya boya sökücü ile ya da zımpara işlemi ile çıkartmak gerekiyor.Daha sonra tercihe göre astar+boya(2-3 kat duruma göre değişebilir)+vernik veya boya koruma. Bunlar benim aklımda kalanlar, forumda bu konuda uzman olan daha yararlı ve doğru bilgiler verecek çok arkadaşımız var.Şimdiden kolay gelsin.
Not: Maşanız bence bu haliyle hiç fena durmuyor,ama zevkler ve renkler tabi:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Teşekkürler İliginiz İçin Daha Başka Bilgisi Olan varsa lütfen yardımcı olsun @Ceyhun Özkan Evet Herkes Öyle Dİyor :D Ama Ben İnternette gezerken siyah maşalısını görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti Tekrardan Teşekkürler :harika::harika::harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
kaplama yap

mat renkler veya carbon kaplama olabilir boyanın orjinali dursun bence
 
Bisiklet yeni, pas çizik vesaire probleminiz yok sadece siyah görmek istiyorsunuz anladığım kadarı ile... yani restorasyon veya kurtarma işi değil bu... folyo ile kaplamak doğru göründü bana da... ama karbon görünümlüleri önermem . Sahte görünümleri beni sinirlendiriyor, hiç amaçsız yalan söylemek gibi birşey bence... yalan olması yetmemiş bir de amacı yok... neyse... kağıtla şablon çıkarıp folyoyu şablon ile kesip , 3 boyutlu detaylara girmeyecek şekilde kaplayın , güzel olur... gövde koruma filmleri gibi....
 
Alt yüzey sağlam olduğu için komple kazımanız gereksiz. Zaten kalınlık yapıp kaybedilecek detay da olmadığı için yazpmanız gereken maşanızı söküp öncelikle üzerindeki yapıştırmalardan kurtulmalısınız. Daha sonra tiner benzeri bir çözücü ile yapıştırmaların yapışkan artıklarından kurtulun. Sökebiliniyorsa plastik tapaları sökün ve metal yüzeyleri kağıt bant ile kaplayın. Ardından 800 numaradan daha kalın (600-400 diye aşağı indikçe kalınlaşır) olmayan bir zımpara ile tüm yüzeyleri (boyanacak) pürüzlü ama eşit hale getirin. Bu boya astar olarak iş görecek o nedenle komple kazımasanız da olur ama zımparalama işlemini her yere eşit yapıp yüzeyi boya tutabilecek şekilde pürüzlendiriyorsunuz. Ardından her yer bitti dediğiniz anda maşanızdaki maskeleme bantlarını söküp komple deterjanlı su ile yıkayın ve kurutun. Yıkama sonrası elle değmeyin ki terinizdeki yağ yüzeye bulaşmasın ve tabiki başka bir şekilde de kir bulaşmasın. Tercihen eldiven ile metal-boyanmayacak yüzeyleri kağıt bant kaplayın. son kez alkol-kolonya benzeri hafif bir çözücü ile boyanacak yuzeydeki kirleri silin.
Toz toprak havalanmayacak bir yerde (bahçe ise yerleri sulayın örneğin)havaya asıp istediğiniz renge akrilik bir boya ile boyayın ama boyamadan önce küçük bir yüzeye sıkın ki boyayı eski boya kabul edip etmiyor mu görün. Akrilik boyalarda pek kabul etmeme olmaz ama tedbir işte. Sonra komple boya kaplanmasa bile bir kat atın. İlle de eski rengi kapatsın diye kalın atıp akıtmayın. Boyama esnasında güneş altında olmayın. Sonra güneşte fırınlama etkisi için bırakırsınız ama 2. ve gerekirse 3. katlar için boyadığınızda maşa soğuk olsun. 2-3 kat boyadıktan ve katlar arasında en az 30 dk, son kat sonrası 1 gün bekledikten (tercihen güneş gibi bir ısı kaynağı ile iyice sertleştikten sonra isterseniz yüzeyde olabilecek tek tük pütürler için 2000 numara civarı su zımparası ile hafifçe zımparalarayın. Aman sakın çok bastırıp astara inmeyin. Su ile yıkayıp kuruttuktan sonra yine tercihen aynı markanın şeffaf akrilik verniği ile (metal yüzeyler maske bantlı ve el asla değmeden boyanacak yüzeye) 1-2 kat aynen boyar gibi vernik atın. Aşırıya kaçmayın akar sonra ama aksa bile boyada da vernikte de kuruma sonrası 2000 no civarı su zımparası ve cila uygulaması ile pırıl pırıl ve boyası sağlıklı maşanız elinizde.
 
Birde araştırdım Bu Plasti Dip denen birşey var bunun hakkında neler biliyorsunuz
 
@EmreTzn090909
Uygun malzemedir. İlerde satmaya kalkarsanız orjinalliği de bozulmaz
 
Bence yeşil beyaz on numara hiç siyaha gerek yok ama saygı duyarım. Beyaz akşam sürüşlerde iyi olur.
 
Aslında Biraz Da Boyamamın Nedeni Üstünde Yavaş Yavaş Oluşan Çizikler Ne Kadar Dikkat etsemde KOruyamuyorum ufak çiziklerden :( Sizinde Çiziklere Karşı Yapabileceğim Şeyler Hakkında Bilgiliniz varsa paylaşın lütfen

Bu Arada KOnu Açılmışken Bir Sorum Daha Olucak Siz bisikletinizi Nasıl Temizliyorsunuz Ruble Aktarıcı Pedal Kadro Herşey Dahil . :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@EmreT
@EmreTzn090909
Boyasanızda tekrar çizilecektir Eğer çok istiyorsanız kaplama yapın orjinalliğini bozmayın. elektrostatik boya yapan yer bulmak iyi bir usta bulmak zor olabilir. Küçük parçalarla çok fazla uğraşmıyorlar. Dandik bir boya ile özensiz boyanırsada fabrika boyası gibi olmaz. Bu seferde boya atması yaşarsanız daha sinir bozucu olur :)
 
boyama yerine kaplama yapabilirsin.
 
Bence plasti dip tam bu iş için, satarken sökebilirsiniz

Lenovo K3 Note cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Konusu açılmışken bir soru sorayım ; Boya sökücüyle kadromun ve maşamın boyasını söktüm,şimdi zımpara yapmak kesin şart mı yoksa astar atsam olur mu ? Maşayı zımparalamaktan ellerim ağrıdı,kadroya hiç bulaşmasam mı diyorum ? Sizce ne yapmam gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@EmreTzn090909

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160522/6f32ab778567f6170137cbb233c17cc1.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160522/71b43d7ffa55305fc090697596c5e61d.jpg plasti dip i tavsiye ederim bu da benim plastidip çalışmam tek sorun wd 40 deydiği gibi çıkıyo ama tamir edilmesi gayet kolay bi malzeme
 
Pürüzleri gidermek adına aşırı zorlanmadan bir zımpara atmanız boyama sonrası karşınıza daha bariz çıkacak olan pütürlerin emeğinizi boşa çıkartmasından daha iyidir. Zımparalama derken 600-800 numara gibi görece kaba zımpara ile yüzeysel hafif bir temizlik yapın. Gözle görülmeyen yüzey kusurlarını giderin. Özellikle kadronuzda ek yerlerinde bilezikler varsa yada keskin kenarlı işçilikler buralarda kalacak boya kalıntıları boya işçiliğini kötü gösterebilir. Zımpara yaparken aşırı sıkarak yapmayın hafif yapın. Eğer imkan varsa matkap ve matkaba takılan türde tel fırçalarla yüzeyi temizleyin.
 
Geri