Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletim: 2012 Salcano XRS 030 Apex

@sedatcans

Zaten para tutan şey jant ve lastik.

Ben üzerindeki lastikler ile 7000 km yaptım. Bisiklet şu anda 13.000 km nin üzerinde. Grup sette zincir ve fren pabuçları bile değişmedi. Aynı lastiğin yeni modelini alıp taktım.

Ben olsam 2500 e sıfır alacağıma 2000 e aksium jantlı olanı alırım.
 
Scudo
@sedatcans burada daha önemli olan arkadaşın boyu bence ilanın birisi 51 diğeri 54 beden.diğer türlü hesap yaparsak jant 600 tl lastik 300.yeni bisikletteki jantları da sattıığını düşünürsen aynı paraya gelir ki bence pazarlık yapıp yenisni almak daha iyidir.çünkü 3000 km de zincir değişti mi başından neler geçti belli değil.
 
@nuruasakir selamlar. Ornek olarak yazmistim aslinda. max 51 beden bisey almam gerekiyor. 168 boyum. 51 kadro Aksiumlu apex bulamadim. Alanlar satmiyor sanirim :) 51 kadrolu R501 olani alacagim sanirim. Hem bu kadar hafif hem seti iyi olan baska bir model yok piyasada. 2.el modellerin cogu 54 -56 kadro ne yazik ki.
 
@sedatcans r501 jantlısını düşünürseniz bisikletçiden sitesinde var 2.950 lira fiyat gayet uygun
 
@citk60

2300tlye 1000km civarı binilmiş buldum temiz. Görmeye gideceğim bakalım. Mart’ta alınmış. Garantisi duruyor.


 
  • Beğen
Tepkiler: citk60
@sedatcans aksiyum jantlı olan model eski kadrosu yani 2012-2014 model en az 4 senelik bisiklet lastiği değişmiş set ömrü zincir ömrü ne kadar kalmış bilinmeyen bir durum.üzerindeki lastik ve zincir yenilemeye kalksan aynı kalitede 400 tl yi bulur.
 
Kazasız bol pedallar
 
Arkadaşlar merhaba 2018 için XRS030 apex hakkında bilgisi olan varmı neler değişmiş ve yeni yola geçiş yapacaklar için SRAM hakkında görüş bildirirmisiniz? Şimdiden teşekkürler.

(link)
 
@ahmetdin
İlk defa yol bisikleti kullanacaklar için vites oranları çok ağır bisikletten soğutabilir önceden aksium jantla satılıyordu şuan r501 le.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetdin
Öncelikle @IbrhmAkgl abi sana teşekkür ediyorum böyle bir konu açmışsın . Abilerim arkadaşlar 2014 xrs030 tiagra kullanıcısıyım baktım tiagra bakan arkadaşlar var ben de yazayım dedim
Öncelikle bisikletimi 2. El olarak yeni sayılabilecek bir zamanda aldım kasım sınu idi öncelikle sram düşündüm ancak ilan göremedim uzun süre de beklemiştim ve ben de iyi bir ilan bulmuş iken alayım dedim memnun muyum oraya geleyim fiyatının fazlasını veren bir bisiklet bence ağırlık olarak bazı karbon bisikletler ile kapışır benüm bisikletimde 53 39 oşmalı 53 36 da olabilir dişli oranı var başlarda hafif bir zorlanma yaşadım ama kısa sürede yokuş çalışarak bınu yendim (antrenman öneml ) vites geçişleri de güzel bazen geçti mi diye bakıyorum hissetirmiyor lastiklerden de memnunum chaoyang lastik var hiç bir kayma vb yapmadı bahçeköyde oturuyorum buranın virazlarını bilen bilir bazı yerler çok birajlı sahile inerken janta gelince bu kadar iyi beklemiyordum aksiyum istiyordum tabi olsaydı hayır demezdim o ayrı ama ne çukurlardan geçtim görmedim dedim aha gitti akort hiç bir şey olmadı shimano vites ayarını da iyi koruyor bunu söyleyebilirim alacaklara tavsiye ederim bu fiyatta en iyi bisiklet diyebilirim ben 2000₺ den 1700₺ ye aldım tabi fazla da pazarlık yapmamak lazım sonra soymuş gibi oluyo adama öğrenciyim kaç olur dediğimde biraz konuşma ile tabi 1700 e aldım ama aklınızda bulınsun bisiklet masraflı bir iş denebilir yani insan istiyor ve sonu yok yok yol bilgisayarı alayım falan filan atura uzuyor bınu için ayrıyetten paa da biriktirin derim iyi günler
Emir Haberal

Aklınıza bir şey takılırsa sorabilirsiniz biraz doşandırmışım ama sorun yok
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetdin
@Fırat Ç. hocam hangi yönden soğutabilir? vites oranları çok ağır derken biraz açabilir misiniz konuyu ?

@Serkan Mıstınoğlu 53/39 dişli oranının avantaj ve dezavantajları nelerdir?

@Emir haberal peki başlangıç için ne diyebilirsniz bu bisiklet için?
 
@ahmetdin
Alınabilir başlangıç için ama biraz daha orta seviyeli herhangi bir bisiklette 5 seneneden fazla kullanmanız vr ise geçebilirsiniz ama onun dışında otta seviye bir yol bisijleti dişli oranıno bana sormamışsınoz ama genede cevaplayayım biraz yoruyo ilk kullanımlarda vites seçemiyorsunuz hep bi vites değişiyo ama öok sorun olmuyo bu alışırsınız çık dert eymeyün bence ağır derken de büyük ihtimalle şeyden bahsetmişler normalde ya en büyük yaprak 50 yada 52 olur ama bu 53 ama alışılıyor korkmayın
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetdin
@ahmetdin problem 53'te degil 39'da ve rubledeki 26'da. 39/26 kombinasyonu sert yokuşlarda çok iyi bacak ister. Bu yuzden ilk kez kullanacaginiz icin sizi zorlayabilir diyoruz zaten. Yokusa geldiginizde vitesi dusurmek isteyeceksiniz ama vites daha da azalmayacak, 26'da kalacak ruble. 28'i ve 30'u arayabilirsiniz. Veya öndeki 39'da da ayni sekilde 36'yi veya 34'u arayabilirsiniz.
Sayilar cok kucuk gibi gorunuyor farkindayim, ha 26 ha 28 ne var yani diyorsunuz ama arada %4 fark var, %4 daha fazla guc isteyecek sizden o vites o_O

Bacagi saglam olan icin cok iyi bir bisiklet aslinda. Ozellikle bu degerlerde vites seti siparis eden cok kullanici var, ama hepsi tecrubeli ve belli bir guce ulasmis kisiler.

Ben de bacaklarinizin 39/26'da yetersiz kalacagini dusunuyorum o_O
 
@Serkan Mıstınoğlu Bilgilendirme için teşekkür ederim hocam açıklayıcı olmuş. Bacak konusunda 1.5 senedir düzenli koşuyorum ve çoğu zaman işe bisikletimle gidip geliyorum. Gerçi koşuda bisiklet ile aynı kaslar çalışmıyor ama bir etkisi olabilirmi acaba?
 
@ahmetdin bu vites kombinasyonunda vitesi istediginiz kadar kucultemeyip, mecburen dusuk kadansta, pedala fazla yukleneceksiniz ve bu dizlere de risk olusturacak. Cunku bacak kaslari henuz istenen seviyede degil.

Bacak kaslari guclenip buyudugunde dize binen yuku kaslar da paylasiyor (quadriseps) ve kikirdaga daha az basinc, yuk biniyor.

Bu sebeple once daha hafif vitesli bisikletlerle bacaklari guclendirip, daha sonra iddiali vitesli bisikletlere geciliyor.

Dizlerinizde problem cikabilir o_O Kararinizi iyi dusunun
 
Ben de bu konuyu okuduktan sonra aldım apex. Dediğiniz gibi küçük dişlide zorlu kondisyon istiyor. Küçük dişli ile değiştirmek istesek nasıl yaparız?


 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetdin
@sedatcans küçük dişli değişmek derken bahsettiğiniz arka ruble vede 25 dişli olduğunu varsayarsak, muhtemelen ruble değişikliğine gitmeniz gerekecek, örnek 11*25 dişli orana sahipsiniz 28 yada 30 dişli kullanmak istiyorsunuz,ruble değiştirmeniz yeterli olabilir,,fakat bu arada 32 li orana geçmek isterseniz arka aktarıcı değişikliğine de gidilmesi gerekebilir, çünkü bazen arka aktarıcı 32 rubleye müsaade etmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Bilemiyorum ama 39/26 insanı hırslandırıyo evet belki %7 8 gibü eğilmlerde zorluyor ama insanı çalışması üçün zorluyo evde bacak çalışıyoruz bildiğin:) Ama ikl zamnlar zorlandığımı söylemeliyüm
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetdin
@nuruasakir Apex modelinin arka aktarıcısı uzun bacak mı yoksa kısa bacak mı? Yani wifli teknolojisine sahip mi?

Bu bisiklet için yetkili Salcano bayisinden 2900'e fiyat aldım. Fakat ruble ve aynakol oranları çok zorlayıcı, bunun için aynakolu değiştirmeyi düşündüm fakat o da ciddi maliyetler istiyor. En mantıklısı rubleyi değiştirmek, 12-32 ruble 39-53 aynakol ile tam istediğim orana tekabül ediyor. Şimdi sorunum şu "Apex modelinin arka aktarıcısı uzun bacak mı yoksa kısa bacak mı? Yani wifli teknolojisi var mı yok mu?"
 
Geri