IbrhmAkgl
Daimi Üye
- Kayıt
- 16 Mayıs 2010
- Mesaj
- 277
- Tepki
- 208
- Şehir
- Çarşamba/SAMSUN
- Bisiklet
- Salcano
Yeniden Herkese Selamlar.
Daha önce forumda 2012 Salcano XRS030 Bisikletimin incelem yazısını yazmıştım.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=101838
Bir çok arkadaş yazımdan dolayı teşekkür etti. Benim için yazının ve yapılan çalışmanın bir işe yaraması yeterli.
Çünkü her iki bisikleti de almadan çok araştırma yapmama rağmen yeterli bilgi bulamadım.
Benden sonra alacaklara ve almayı düşünenlere yardımcı olamak maksadıyla bu incelemeleri hazırladım.
Her iki bisikleti alma sürecinde benden yardımları esirgemeyen Çarşamba Aydın Bisiklet'e (Aydın Serçe) teşekkür ederim.
https://imageshack.com/scaled/large/577/i5jv.jpg
1
Özellikler Tablosu
Genel olarak Full 2013 Deore Xt - RaceFace Elove - Shimano MT66
Donamım olarak karmaşık değil, grup olarak kullanılmış. Benim tercih sebeplarinden biri de bu zaten.
https://imageshack.com/scaled/large/824/jugm.jpg
2
Normalde 771 almayı planlıyordum, donanım ve fiyat olarak gayet iyi bir bisiklet.
Ancak bisikletçide 781'i canlı kanlı görünce fikrim tamamen değişti.
https://imageshack.com/scaled/large/209/3f1s.jpg
3
Kadrodaki renk uyumuna bayıldım. Hele ki Full XT seti görünce kararımı kesinleştirdim.
Normalde 18" kadro almam gerekiyordu. Fakat bisiklete hanımın da binecek olması,
benim de asıl bisikletimin XRS030 olması sebebiyle 16" kadro tercih ettim.
Sele borusunu sınırda kullanıyorum.
https://imageshack.com/scaled/large/594/l6o8.jpg
4
Boru uzunluğu 350 mm, ancak 400 mm olsa süper olacakmış. 10-20 mm daha yüksek kullanabilsem daha
verimli pedal çevireceğimi hissediyorum.
Ama 20 mm benim iiçin çok büyük sorun değil.
https://imageshack.com/scaled/large/153/jt8a.jpg
5
Olabildiğince farklı açılardan fotoğraf çektim. Almayı düşünen arkadaşlar her açıdan görebilsin diye.
https://imageshack.com/scaled/large/189/af9d.jpg
6
En sevdiğim açı bu. Bu açıdan bisiklete bakmaya doyamıyorum. Hanım kıskanıyor bazen
https://imageshack.com/scaled/large/194/yyif.jpg
7
Benim için en foveri fren kolu Deore XT 2010. Yani BL-M775 diye bilinen kol.
Aslında yatay pistonlu kollardan çok hoşlanmıyordum.Bu sebeple o yıllarda Avid frenlere hep antipatik bakıyordum.
Ama sonra Shimano da yatay pistona geçiş yaptı. Demek ki daha verimli oluyo diye düşündüm.
https://imageshack.com/scaled/large/543/1b5l.jpg
8
Bu kollara gelince, alıncaya ve alışıncaya kadar bu kollar için de aynı şeyleri düşündüm.
Ama kollara alışınca farkettim ki yatay pistonlar daha verimli kullanılabiliyor.
Tek işaret parmağı yeterli fren kullanımı için.
Ama ben yol frenlerinden gelen alışkanlıkla yine en az iki parmak kullanıyorum.
Bu ara ilk defa hidrolik fren kullanıyorum ve gerçekten alışmak gerekiyor.
Dokunduğunuz anda bisiklet kilitlenebiliyor. Yol bisikletine alışık biri olarak bu konuda çatışma yaşıyorum.
Kutudan çıktığı haliyle fren kabloları biraz uzun.
İlk etapta kesmeyi düşündüm ama plastik kelepçe ile bağlayınca karmaşa çözüldü.
https://imageshack.com/scaled/large/40/sb6g.jpg
9
Maşa kilidinin kablosu hala daha canımı sıkıyor ama sabrdiyorum. Gerçekten uzun yapmışlar.
https://imageshack.com/scaled/large/195/hp8x.jpg
10
Rotorlar yine Deore Xt, IceTech özelliği ile daha çabuk soğuduğu, ya da yüksek ısıya dayanıklı olduğu söyleniyor.
Ama ben henüz öyle uzun süre fren gerektirecek bir iniş yapmadım.
Bu arada rotor bağlantıları CenterLock. Ve rotorlar bıcak gibi kesiyor. Temizlik sırasında iki defa elimi kesti.
https://imageshack.com/scaled/large/547/hf38.jpg
11
Ruble 11-36
Dişli Sayıları:11-13-15-17-19-21-24-28-32-36
https://imageshack.com/scaled/large/203/956z.jpg
12
Ayna kolun uzunluğu 172.5 mm. Dişli sayıları 42-32-24.
Ben şu ana kadr hep düz yolda kullandığımdan 24'ü hiç kullanmadım. Genelde 3-8, 3-8, 3-9 kullanıyorum.
Şehir içinde ise 2-6,2-7,2-8 kullanıyorum. Yakında köye gideceğim. O zaman küçük dişliyi kullanırım sanırım.
https://imageshack.com/scaled/large/577/pkaf.jpg
13
Arka attırıcı uzun bacak ve ful siyah. Bence görsel olarak Sram'dan çok daha güzel.
Performans olarak 2:1 oranından dolayı geçişler çok yumuşak ama aynı zamanda hızlı.
Acera'dan sonra çok büyük kalite farkı var. Özellikle sprint esnasında, ayakta vites değiştiriyorum,
yük altında olmasına rağmen bastığım anda yumuşacı bir şekilde geçiyor vites.
https://imageshack.com/scaled/large/844/hvbq.jpg
14
Attırcının kilit mekanizması özellikle arazi de sallanmayı ve zicirin kadroya çarpmasını önlüyormuş.
Ben daha bi faydasını görmedim henüz araziye girmediğim için.
https://imageshack.com/scaled/large/706/bju3.jpg
15
Ön attırıcılar genelde biraz yavaş çalışır. Ya da benim bu güne kadar kullandıklarım öyle idi.
Ama bu çok seri çalışyor. Hem arka hem ön vitesi aynı anda değiştiriyorum bun arağmen hiçbir takılma
ve gecikme olmadan vites geçiyor.
https://imageshack.com/scaled/large/823/3wxn.jpg
16
https://imageshack.com/scaled/large/15/k2i1.jpg
17
Maşa RSt FIRST Platinium. Rebound ayarını görüyorsunuz. Artık çukurlara çok rahat girip çıkabiliyorum.
Maşa çok rahat darbeleri emiyor. Kaldırımlara çıkmak-inmek çok güzel.
https://imageshack.com/scaled/large/853/iqy3.jpg
18
Maşanın sol bacağı havalı. Görünen kapak sibop kapağı. Altında maşa sibobu var.
Buradan kilonuza göre hava basıyorsunuz.
https://imageshack.com/scaled/large/856/bqzb.jpg
19
Sele gayet konforlu. Taytsız 1 saati aşkın kullanmama rağmen çok rahatsız olmadım.
https://imageshack.com/scaled/large/690/vyg7.jpg
20
https://imageshack.com/scaled/large/13/zqh0.jpg
21
Lastik oarak RaceKing 2.2 çok hoşuma gidiyordu ama bu lasrikler yol şartları için çok iyi.
Orta kısımdaki süreki diş şeklindeki sırt çizgisi asvalt performasını artrıyor.
https://imageshack.com/scaled/large/855/ytrd.jpg
22
Jant seti ve göbekler MT66. Akışı gayetr güzel.
https://imageshack.com/scaled/large/842/0on4.jpg
23
Maşa kilit mekanizmasını beğenmiyorum. Gidona ters bağladım biraz daha güzel görünüyor.
RST bu konuda çok geride kalıyor. İyi tarafı ise çalışma mesafesi kilit mekanizması sayesinde kademeli olarak ayarlanabiliyor.
https://imageshack.com/scaled/large/818/8fc0.jpg
24
Sele borusunun sele bağlantı mekanizması da çok ilgimi çekti.
Selenin ileri-geri ve aşağı-yukarı ayarları birbirinden bağımsız olarak yapılabiliyor.
Evet bu kadar açıklama yeter bundan sonra görsel şölen. İyi Seyirler dilerim. Daha iyileri sizlerin olsun.
https://imageshack.com/scaled/large/694/bt3e.jpg
25
https://imageshack.com/scaled/large/153/jkhy.jpg
26
https://imageshack.com/scaled/large/194/0dkx.jpg
27
https://imageshack.com/scaled/large/707/7c39.jpg
28
https://imageshack.com/scaled/large/826/1baz.jpg
29
https://imageshack.com/scaled/large/855/rt67.jpg
30
https://imageshack.com/scaled/large/46/s1np.jpg
31
https://imageshack.com/scaled/large/28/l3xt.jpg
32
https://imageshack.com/scaled/large/199/koi.jpg
33
https://imageshack.com/scaled/large/11/6mjn.jpg
34
https://imageshack.com/scaled/large/199/d03.jpg
35
https://imageshack.com/scaled/large/94/q0r6.jpg
36
https://imageshack.com/scaled/large/94/w3m5.jpg
37
https://imageshack.com/scaled/large/89/0x21.jpg
38
https://imageshack.com/scaled/large/40/v886.jpg
39
https://imageshack.com/scaled/large/534/h417.jpg
40
https://imageshack.com/scaled/large/560/c6dk.jpg
41
https://imageshack.com/scaled/large/842/j72g.jpg
42
https://imageshack.com/scaled/large/341/f6j6.jpg
43
https://imageshack.com/scaled/large/545/iuhz.jpg
44
https://imageshack.com/scaled/large/842/jz65.jpg
45
https://imageshack.com/scaled/large/39/hdzs.jpg
46
https://imageshack.com/scaled/large/607/shui.jpg
47
https://imageshack.com/scaled/large/560/ky34.jpg
48
https://imageshack.com/scaled/large/689/tr74.jpg
49
https://imageshack.com/scaled/large/43/tirg.jpg
50
https://imageshack.com/scaled/large/827/auw5.jpg
51
https://imageshack.com/scaled/large/801/2ixd.jpg
52
https://imageshack.com/scaled/large/545/iira.jpg
53
https://imageshack.com/scaled/large/843/qlq6.jpg
54
https://imageshack.com/scaled/large/521/j60g.jpg
55
https://imageshack.com/scaled/large/198/akqx.jpg
56
https://imageshack.com/scaled/large/827/b42g.jpg
57
https://imageshack.com/scaled/large/824/voku.jpg
58
https://imageshack.com/scaled/large/823/ya1e.jpg
59
https://imageshack.com/scaled/large/191/npmd.jpg
60
https://imageshack.com/scaled/large/9/jnpa.jpg
61
https://imageshack.com/scaled/large/713/hf4a.jpg
62
https://imageshack.com/scaled/large/811/vsgp.jpg
63
Daha önce forumda 2012 Salcano XRS030 Bisikletimin incelem yazısını yazmıştım.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=101838
Bir çok arkadaş yazımdan dolayı teşekkür etti. Benim için yazının ve yapılan çalışmanın bir işe yaraması yeterli.
Çünkü her iki bisikleti de almadan çok araştırma yapmama rağmen yeterli bilgi bulamadım.
Benden sonra alacaklara ve almayı düşünenlere yardımcı olamak maksadıyla bu incelemeleri hazırladım.
Her iki bisikleti alma sürecinde benden yardımları esirgemeyen Çarşamba Aydın Bisiklet'e (Aydın Serçe) teşekkür ederim.
https://imageshack.com/scaled/large/577/i5jv.jpg
1
Özellikler Tablosu
Genel olarak Full 2013 Deore Xt - RaceFace Elove - Shimano MT66
Donamım olarak karmaşık değil, grup olarak kullanılmış. Benim tercih sebeplarinden biri de bu zaten.
https://imageshack.com/scaled/large/824/jugm.jpg
2
Normalde 771 almayı planlıyordum, donanım ve fiyat olarak gayet iyi bir bisiklet.
Ancak bisikletçide 781'i canlı kanlı görünce fikrim tamamen değişti.
https://imageshack.com/scaled/large/209/3f1s.jpg
3
Kadrodaki renk uyumuna bayıldım. Hele ki Full XT seti görünce kararımı kesinleştirdim.
Normalde 18" kadro almam gerekiyordu. Fakat bisiklete hanımın da binecek olması,
benim de asıl bisikletimin XRS030 olması sebebiyle 16" kadro tercih ettim.
Sele borusunu sınırda kullanıyorum.
https://imageshack.com/scaled/large/594/l6o8.jpg
4
Boru uzunluğu 350 mm, ancak 400 mm olsa süper olacakmış. 10-20 mm daha yüksek kullanabilsem daha
verimli pedal çevireceğimi hissediyorum.
Ama 20 mm benim iiçin çok büyük sorun değil.
https://imageshack.com/scaled/large/153/jt8a.jpg
5
Olabildiğince farklı açılardan fotoğraf çektim. Almayı düşünen arkadaşlar her açıdan görebilsin diye.
https://imageshack.com/scaled/large/189/af9d.jpg
6
En sevdiğim açı bu. Bu açıdan bisiklete bakmaya doyamıyorum. Hanım kıskanıyor bazen
https://imageshack.com/scaled/large/194/yyif.jpg
7
Benim için en foveri fren kolu Deore XT 2010. Yani BL-M775 diye bilinen kol.
Aslında yatay pistonlu kollardan çok hoşlanmıyordum.Bu sebeple o yıllarda Avid frenlere hep antipatik bakıyordum.
Ama sonra Shimano da yatay pistona geçiş yaptı. Demek ki daha verimli oluyo diye düşündüm.
https://imageshack.com/scaled/large/543/1b5l.jpg
8
Bu kollara gelince, alıncaya ve alışıncaya kadar bu kollar için de aynı şeyleri düşündüm.
Ama kollara alışınca farkettim ki yatay pistonlar daha verimli kullanılabiliyor.
Tek işaret parmağı yeterli fren kullanımı için.
Ama ben yol frenlerinden gelen alışkanlıkla yine en az iki parmak kullanıyorum.
Bu ara ilk defa hidrolik fren kullanıyorum ve gerçekten alışmak gerekiyor.
Dokunduğunuz anda bisiklet kilitlenebiliyor. Yol bisikletine alışık biri olarak bu konuda çatışma yaşıyorum.
Kutudan çıktığı haliyle fren kabloları biraz uzun.
İlk etapta kesmeyi düşündüm ama plastik kelepçe ile bağlayınca karmaşa çözüldü.
https://imageshack.com/scaled/large/40/sb6g.jpg
9
Maşa kilidinin kablosu hala daha canımı sıkıyor ama sabrdiyorum. Gerçekten uzun yapmışlar.
https://imageshack.com/scaled/large/195/hp8x.jpg
10
Rotorlar yine Deore Xt, IceTech özelliği ile daha çabuk soğuduğu, ya da yüksek ısıya dayanıklı olduğu söyleniyor.
Ama ben henüz öyle uzun süre fren gerektirecek bir iniş yapmadım.
Bu arada rotor bağlantıları CenterLock. Ve rotorlar bıcak gibi kesiyor. Temizlik sırasında iki defa elimi kesti.
https://imageshack.com/scaled/large/547/hf38.jpg
11
Ruble 11-36
Dişli Sayıları:11-13-15-17-19-21-24-28-32-36
https://imageshack.com/scaled/large/203/956z.jpg
12
Ayna kolun uzunluğu 172.5 mm. Dişli sayıları 42-32-24.
Ben şu ana kadr hep düz yolda kullandığımdan 24'ü hiç kullanmadım. Genelde 3-8, 3-8, 3-9 kullanıyorum.
Şehir içinde ise 2-6,2-7,2-8 kullanıyorum. Yakında köye gideceğim. O zaman küçük dişliyi kullanırım sanırım.
https://imageshack.com/scaled/large/577/pkaf.jpg
13
Arka attırıcı uzun bacak ve ful siyah. Bence görsel olarak Sram'dan çok daha güzel.
Performans olarak 2:1 oranından dolayı geçişler çok yumuşak ama aynı zamanda hızlı.
Acera'dan sonra çok büyük kalite farkı var. Özellikle sprint esnasında, ayakta vites değiştiriyorum,
yük altında olmasına rağmen bastığım anda yumuşacı bir şekilde geçiyor vites.
https://imageshack.com/scaled/large/844/hvbq.jpg
14
Attırcının kilit mekanizması özellikle arazi de sallanmayı ve zicirin kadroya çarpmasını önlüyormuş.
Ben daha bi faydasını görmedim henüz araziye girmediğim için.
https://imageshack.com/scaled/large/706/bju3.jpg
15
Ön attırıcılar genelde biraz yavaş çalışır. Ya da benim bu güne kadar kullandıklarım öyle idi.
Ama bu çok seri çalışyor. Hem arka hem ön vitesi aynı anda değiştiriyorum bun arağmen hiçbir takılma
ve gecikme olmadan vites geçiyor.
https://imageshack.com/scaled/large/823/3wxn.jpg
16
https://imageshack.com/scaled/large/15/k2i1.jpg
17
Maşa RSt FIRST Platinium. Rebound ayarını görüyorsunuz. Artık çukurlara çok rahat girip çıkabiliyorum.
Maşa çok rahat darbeleri emiyor. Kaldırımlara çıkmak-inmek çok güzel.
https://imageshack.com/scaled/large/853/iqy3.jpg
18
Maşanın sol bacağı havalı. Görünen kapak sibop kapağı. Altında maşa sibobu var.
Buradan kilonuza göre hava basıyorsunuz.
https://imageshack.com/scaled/large/856/bqzb.jpg
19
Sele gayet konforlu. Taytsız 1 saati aşkın kullanmama rağmen çok rahatsız olmadım.
https://imageshack.com/scaled/large/690/vyg7.jpg
20
https://imageshack.com/scaled/large/13/zqh0.jpg
21
Lastik oarak RaceKing 2.2 çok hoşuma gidiyordu ama bu lasrikler yol şartları için çok iyi.
Orta kısımdaki süreki diş şeklindeki sırt çizgisi asvalt performasını artrıyor.
https://imageshack.com/scaled/large/855/ytrd.jpg
22
Jant seti ve göbekler MT66. Akışı gayetr güzel.
https://imageshack.com/scaled/large/842/0on4.jpg
23
Maşa kilit mekanizmasını beğenmiyorum. Gidona ters bağladım biraz daha güzel görünüyor.
RST bu konuda çok geride kalıyor. İyi tarafı ise çalışma mesafesi kilit mekanizması sayesinde kademeli olarak ayarlanabiliyor.
https://imageshack.com/scaled/large/818/8fc0.jpg
24
Sele borusunun sele bağlantı mekanizması da çok ilgimi çekti.
Selenin ileri-geri ve aşağı-yukarı ayarları birbirinden bağımsız olarak yapılabiliyor.
Evet bu kadar açıklama yeter bundan sonra görsel şölen. İyi Seyirler dilerim. Daha iyileri sizlerin olsun.
https://imageshack.com/scaled/large/694/bt3e.jpg
25
https://imageshack.com/scaled/large/153/jkhy.jpg
26
https://imageshack.com/scaled/large/194/0dkx.jpg
27
https://imageshack.com/scaled/large/707/7c39.jpg
28
https://imageshack.com/scaled/large/826/1baz.jpg
29
https://imageshack.com/scaled/large/855/rt67.jpg
30
https://imageshack.com/scaled/large/46/s1np.jpg
31
https://imageshack.com/scaled/large/28/l3xt.jpg
32
https://imageshack.com/scaled/large/199/koi.jpg
33
https://imageshack.com/scaled/large/11/6mjn.jpg
34
https://imageshack.com/scaled/large/199/d03.jpg
35
https://imageshack.com/scaled/large/94/q0r6.jpg
36
https://imageshack.com/scaled/large/94/w3m5.jpg
37
https://imageshack.com/scaled/large/89/0x21.jpg
38
https://imageshack.com/scaled/large/40/v886.jpg
39
https://imageshack.com/scaled/large/534/h417.jpg
40
https://imageshack.com/scaled/large/560/c6dk.jpg
41
https://imageshack.com/scaled/large/842/j72g.jpg
42
https://imageshack.com/scaled/large/341/f6j6.jpg
43
https://imageshack.com/scaled/large/545/iuhz.jpg
44
https://imageshack.com/scaled/large/842/jz65.jpg
45
https://imageshack.com/scaled/large/39/hdzs.jpg
46
https://imageshack.com/scaled/large/607/shui.jpg
47
https://imageshack.com/scaled/large/560/ky34.jpg
48
https://imageshack.com/scaled/large/689/tr74.jpg
49
https://imageshack.com/scaled/large/43/tirg.jpg
50
https://imageshack.com/scaled/large/827/auw5.jpg
51
https://imageshack.com/scaled/large/801/2ixd.jpg
52
https://imageshack.com/scaled/large/545/iira.jpg
53
https://imageshack.com/scaled/large/843/qlq6.jpg
54
https://imageshack.com/scaled/large/521/j60g.jpg
55
https://imageshack.com/scaled/large/198/akqx.jpg
56
https://imageshack.com/scaled/large/827/b42g.jpg
57
https://imageshack.com/scaled/large/824/voku.jpg
58
https://imageshack.com/scaled/large/823/ya1e.jpg
59
https://imageshack.com/scaled/large/191/npmd.jpg
60
https://imageshack.com/scaled/large/9/jnpa.jpg
61
https://imageshack.com/scaled/large/713/hf4a.jpg
62
https://imageshack.com/scaled/large/811/vsgp.jpg
63