Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletime kavuştum ama biraz sorularım var...

akiilhan

Üye
Kayıt
27 Mart 2015
Mesaj
29
Tepki
4
Yaş
35
Şehir
Ankara
İsim
Abdulkadir İLHAN
Bisiklet
Salcano
Herkese merhaba.

Salcano city sport 30 aldım. Şimdi çocuklukta çok bisiklet kullandım ama vitesleri hiçbir zaman bilinçli kullanamadım.
Sorum şu ki,

Ben hangi koşullarda hangi vitesleri kullanmalıyım. Ne zaman ön dişliden değiştirip ne zaman arka dişliden vites değiştirmeliyim bilmiyorum.

Aldığım bisikletin özellikleri şu şekilde;

TİP :
KADRO:
MAŞA:
ARKA VİTES:
VİTES-FREN KOLU:
ÖN VİTES:
ARKA DİŞLİ:
KRANK TAKIMI:
ORTA GÖBEK:
FREN TAKIMI:
GİDON:
GİDON BOĞAZI:
SELE:
MAŞA YATAĞI:
TEKERLEK SETİ:
JANT GÖBEĞİ:
LASTİK :
700C TREKKING 27 VİTES
6061 ALÜMİNYUM
SUNTOUR NEX P MLO KİLİTLEMELİ MAŞA
SHIMANO RD-M390-L, ACERA
SHIMANO, ST-EF65 27 VİTES
-
SHIMANO CS-HG20 KASET DİŞLİ RUBLE
SUNTOUR CW XCM
SUNTOUR BB10- XCT-SQS
TEKTRO 837 ALÜMİNYUM V-FREN
-
ZOOM AHEAD ALÜMİNYUM DERECELİ
SALCANO LOGOLU, JEL TAKVİYELİ SELE
-
SALCANO X-PRO3 8X4 ÖZEL ÖRÜM
-
CONTINENTAL TOURING PLUS REFLEKTÖRLÜ
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Scudo
dün aynı bisikleti aldım bende hayırlı olsun :D vitesler senin rahat etmen için yol koşuluna göre yokus veya düzlüğe göre vitesleri büyültüp kücültürsün biraz sürdükten sonra alışırsın
 
Hayırlı olsun. :)

Benim derdim vitesi verimli kullanmak ile ilgili. Yoksa kafama göre rahatıma göre değiştiririm tabi ama bu işinde bir yolu yordamı olmalı.
 
araştırmalarıma göre zincir çapraz olmaması lazım ve 1. vitese flan takman gereksiz yani yokuşta flan rahat çıkabilecegin bi vites belirle bide düz yolda 2 si seni götürür ne kadar az kullanırsan ömrü çok olur benimde sana sorum olacak bisikleti yağladınmı ben aldım eve getirdim yağ almayıda unuttum binilirmi acaba bu durumda :D
 
Fotoğrafta göründüğü gibi olanı makbul... Çapraz kullanım zincir, ve dişlileri olması gerekenden daha erken yıpratır ve gürültülü olur. Forumda 'bisiklette vites kullanımı' diye aratırsanız ve konuları okursanız daha da doyurucu bilgiler edinirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray55
@sarkihalindekal fotoğraf gözükmüyor ama ne demek istediğini anladım. :)
@Tolga ibili Hocam bisikleti dün montajına verdim montaj yaptılar. Ya sadece lastikleri, pedalları seleyi takıp bıraktılar. Akort ayarı vites ayarı falan hiç yapmadılar. Bisiklet zaten ayarlı geliyormuş dediler. Yağına baktım elime yağ zerresi bile gelmiyor ısrar ettim yağlayın dedim anca öyle yağladılar.

@serdar k
"benim kullanım şeklimse şöyle.
1-1 1-2 1-3
2-3 2-4 2-5
3-5 3-6 3-7
şu ana kadar sorun çıkartmadılar."

yazmış arkadaş. Teşekkür ederim.

Benim anlamadığım böyle kullanılıyor da diğer vites geçişlerini kullanmayacaksak ne işe yarıyor bu konuda bilgilendirir misiniz?
 
benim aklıma hiç gelmedi yağ konusu geri kalan herşeyi hallettiler ben bişey söylemeden neyse alacaz artık yağınıda dükkandaki satıcı çok ilgili oldugu için salcano aldım yoksa herkes servisini şikayet ediyor
 
@akiilhan Şuanda bile görünmüyor mu? Bu arada vites kullanımı seni zorlamamalı ve kadansın dakikada 60'ın altına düşmemesi doğru olanı eğer yanılmıyorsam. Yani hızına göre yolun durumuna göre dakikada en az 60 defa pedal çevirecek rahatlıkta bir vites seçimi yapmak doğru olanı. Kadans ile ilgili yazıları da okumanızı öneririm...
 
@sarkihalindekal Tamamdır fotoğraf gözüküyor gayet açıklayıcı olmuş teşekkür ederim. :)
 
kask alabildinizmi ben bisikletle beraber aldım hayat önemli :D
 
27 vites için;

(link)
(link)

çok güzel anlatmış burada.

@Tolga ibili Kask daha almadım. Onu da biraz araştırıp öyle alacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ÇAMKOMLU
Arkadaşlar merhaba

Yeni bir bisiklet aldım. Teknik ayar konularında sitede aratıp bulamadığım sorularımı buradan sormak istiyorum.

Öncelikle ön teker çatalı tam ortalamamış. Aşağıdaki fotoğraftan göreceğiniz üzere sağ tarafa daha yakın duruyor.

ldEnQp.jpg


Milin durumu ise şöyle;

ojEByq.jpg


Teker yalpalama yapmıyor yani düz dönüyor. Bunu ortalamak için hangi işlemi yapmam gerekir?
 
  • Beğen
Tepkiler: İck ve Groims
@sencar

Maşanız yamuk olabilir. Vidalı göbek olduğunda önce bir taraf sıkıştırılıyor sonra teker ortalanarak diğer taraf sıkıştırılıyor. QR olunca bir taraf sıkıştırılıyor mu bilmiyorum ama QR mandalı yeterli sıktıkan sonra kapatmadan önce el ile tekeri ortalayıp mandalı öyle kapatabilirsiniz. Bu şekilde ortalanabilir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Holidey
@sencar fotoğrafa bakarak yorum yapmak zor ama arkadaki kadronun borusuna bakınca maşada bir yamukluk yok gibi görünüyor. tekerleğin maşaya tam oturmaması gibi bir sorun var sanki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Holidey
@sencar Jantın doğru örülüp örülmediğini anlamak için ön tekerin tepeden fotoğrafını çekebilir misiniz? (biraz yukarıdan, göz hizasından) Ortalama ayarı doğru yapılmamış olabilir.
 
Vites kullanımı biraz kişisel bir mevzu. Ben genelde hafif yokuşlar da dahil olmak üzere 2-5 kullanıyorum (3x8 sistemim var). Burada önemli olan sizi zorlamayacak vitesi bulmanız. O da zamanla olacak bir şey.
 
@Fırat İler

Maşa takılı olarak geldi. Ben sadece birazcık daha sıktım en üstten alyanla.

@Ahmet Ayaz

Tekerlek maşaya tam oturuyor. Sağa sola ileri geri yukarı aşağı elimle oynatmaya çalışıyorum tamamen sabit. Ve yuvalara tam oturmuş durumda.

@Seymour Glass

Jant tellerinin akortu bozuk olsa yalpalama 8 çizme yapması gerekmez mi? tamamen düz bir şekilde yalpalamadan dönüyor teker. Tekerin üstten çekilmiş foto;

69mob3.jpg



İki tane foto daha koyuyorum ama ilk koyduğum fotoğraftan daha iyi belli sorun.

m3EQa2.jpg

nREXDa.jpg


Milin göbeğin içinde biraz daha sağda yada solda durması etkiler mi bunu? Ben o yüzden olduğunu düşündüm ama mili göbeğin içinde nasıl oyanatacağımı bilemedim.
 
Hocam qr'ı açın biraz gevşetin, Tekeri elinizle ortalayın sonra qr'ı sıkıp kapatın işlem tamam...
 
  • Beğen
Tepkiler: smhkvs ve Holidey
@sencar Yalpalama olmayabilir. Arka jantın örümü aşağıdaki gibi olur:

696Z41.JPG


İnsanlık halidir, ön jantı da yukarıdaki gibi örmüş olabilirler mi diye düşündüm. İkinci fotoğrafta dediğim şey var gibi görünüyor ama açıdan da olabilir. Yukarıdaki önerileri deneyin öncelikle. Tekeri söküp tekrar takın. Biraz sağdan biraz soldan sırayla sıkıştırın. Olmazsa yukarıdaki şekli ve kendi jantınızı iyi inceleyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Holidey
Geri