Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletin ağırlığından daha önemli 10 şey

Bende şunu diyebilirim bisiklet ağırlığı ve sürücü ağırlığı arasındaki fark arttıkça güvenli sürüş oranı düşüyor. 187 115 kiloyum 9 kg lik bisikletim ile daha güvenli mesafede ve daha çabuk durabiliyorum. Frenlemede yapmam gereken sadece kolları sıkmak kontrol kolay oluyor ve lastikler kilitlense dahi bisikleti yönlendirebiliyorum. Diğer bisikletim 7 kg ve ani frende çok çabuk kontrolden çıkıyor ve frenleri gevşetmem gerekiyor tekerlekler kilitlendiğinde kontrol şansım olmuyor. Aka teker yerden kesiliyor ekstra ağırlık kontrolü yapmak gerekiyor. Bisikletin üzerine otururken kırmızı ışıkta veya beklemede arada dikkatsizlikten hafif bir denge kaybında hafif bisiklette çok düşme tehlikesi geçirdim yani sonuçta düşmezdim hiçbirinde ama ağır bisklette daha seyrek oluyor bu denge kayıpları.
Bir hacıyatmaz etkisi söz konusu. 7 kg lik bisiklette 70 kg birisi benden daha güvenli olur ama sürücü kilosu arttıkça bisikletin ağırlığı da arması doğru olur.
Ayrıca 56 kadro bisikleti bedava verseler almam ama 58 kadro bisklete para öderim. En iyi bisiklet sana uyan bir bisiklet.
 
Scudo
beslenme konusunda kilo vermek için bisiklet kullanan arkadaşları destekliyorum ve ekliyorum. mümkün olduğunca uzman kontrolünde yapın. ben ocak ayında kemik kanserinden kurtuldum ve 69 kilodan 50 kiloya kadar inmiştim. son 4 ayda diyetisyen kontrolünde (telefon, skype, whatsapp yoluyla) onun bana önerdiği şekilde besleniyorum. toparlıyor mu, evet. 100 km sürüşten sonra kendimi o kadar aç hissediyor muyum, hayır. enerji almam gerektiğinde gerekirse 1-2 dakika durup bir parça çikolata ve su içip devam ediyorum.

kasların güçlü olması konusunda herkes hemfikir zaten. en ufak bir rampada bile yorulan bacaklara 10000 hatta 20000 tl lik bisiklet verseler yine yorulacaklar. öncelikli olarak hedefin sağlıklı bir diyetle kasları güçlendirilmesi taraftarıyım. aerodinamiklik filan bu unsurlar aşıldıktan sonra konuşulması gereken konular ki zaten işini hakkıyla yapan kişiler örnekleriyle, bilimsel verileriyle bu konuyu burada tartışıyorlar.

son olarak belirteyim kadro seçimi evet boy ile alakalı olsa da konfor faktörü de işin içerisinde. benim 52 kadro kullanmam gerekirken 48 kullanıyorum ve hiç pişman değilim. bana daha konforlu bir sürüş sağlıyor sonuçta. 52 kadro kullandığımda ben o konforu hissedememiştim.
 
Bisiklet 10 kilo ben 60 kiloyum. Şimdi Hangisi hafiflese daha iyi? (Boyda 1.76 idi en son)
 
  • Beğen
Tepkiler: çimtay
Ben bugün kendi tecrübelerime göre artık anladım'ki isterse bisiklet 5 kg olsun hikaye çünkü kendi ağırlığın yani kısaca ağırsan yokuşlar,rampalar tam bir işkence artık idolüm 70 kg'a inmek zaten ideal kilom bakalım bu yaşdan sonra nasıl olur artık.
 
Duz yolda neredeyse hic fark etmiyor. Bazen marketten bi seyler aldigimda(3 kiloyu bulur) gidona asiyorum hiza neredeyse hic etki etmiyor
 
Çok güzel bir yazı , teşekkürler
 
  • Arkadaşlar molalarda uzun uzun oturup aç kurtlar gibi yemeğe saldırmak yerine kuru üzüm tüketin. Kuru üzüm hem mideyi yormuyor, hem de ihtiyacınız olan kaloriyi sağlıyor.
  • Ayrıca performans anında ufak yudumlar halinde sık sık su için. Su, kandaki oksijen miktarını arttırarak kasları daha etkin kullanmanızı sağlıyor.
  • Tura başlamadan önce mutlaka ısınma hareketlerinizi yapın. Bu hareketler kaslarınızın esnemesini ve esneyen kaslara oksijen taşınmasını sağlar. Direkt performansınızı etkiler. Tur sonrası ve ertesi gün kas ağrıları yaşamanızın da önüne geçer.
  • Tura çıkmadan 1 saat önce mutlaka karbonhidrat alın. Bunu yaparsanız şeker dengeniz gün boyu bozulmaz ve artan vücut direnciniz ile daha az yorulursunuz.
  • Aktivite esnasında burnunuzdan hızlıca nefes alıp, ağzınızdan yavaş yavaş verin. Kanınıza daha çok oksijen gitmenizi sağlayacak.
  • Tur bitimlerinde de ter idmanı yapın. Bu, turun son 500 metresinde yürümek olabilir, son bir kaç kilometresinde ağır ağır pedallamak (belgrad ormanında gezer gibi) olabilir ama bunu yapın. Tüm gün yaptığınız aktivitede kaslarınızda birikmiş olan azot elementinin dışarı atılmasını sağlarsınız. Azot dışarı atılmadığında halsizlik, bitkinlik, yorgunluk yaşanır.
  • Tur bitti, eve geldiniz, duşunuzu aldınız, duştan sonra üzerinize rahat ve bol şeyler giyin. Çünkü deriniz bir süre boyunca normalden daha fazla atmosferle etkileşimde kalacaktır. Giyeceğiniz dar giysiler derinizin bu aktivitesini önler ve vücut azot verip oksijen alamaz ve dinlenmekte zorlanırsınız.
Saygı ve sevgilerimle...
 
6,8,10. maddeler forever...
"Gram muhabbetleri" yanında bunlardan bahsedildiğini görmek güzel.
Bisiklet turculuğu ile ilgili de ben bir şeyler karalıyorum
şevk verdi bu yazı. Bakalım yola çıkmadan biterse.
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman D.
@Berkay*
Bisikletin kilosu iyi. Senin ise 70kg ideal olur. Bol protein ve egzersizle kas yoğinluğu arttırılabilir.
 
Teşekkürler
 
Güzel yararlı bir yazı olmuş. Ben ve benim gibi bisiklet hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen arkadaşlar için oldukça faydali. Ülkede düşük gelir seviyesi bu dedikleriniz çoğuna izin vermiyor, bu bisiklete bu kadar para verilir mi zihniyeti hala devam ediyor. Maalesef bu zihniyet dışarda da mevcut. Size saygısi olmayan araç sürüculerimiz aynı şekilde buna yayalarda dahil. kısaca defansif kullandığım bisikletimin bana verdiği keyfi % 100 almam zorlaşıyor. Bozuk yollar da çabası...

Iyi lastik kullanmak,bitmeden fren pabucu degistirmek, en kaliteli ekipman ve komponent kullanmak, vs. Çok güzelde,bunlar dolar euro üstünden hep.Döviz de ülkemde tavan yaptığı için kedinin ciğeri baktığı gibi bakıp kalırız kaliteli ve üst seviye bisiklet lere..

Yukarıda yazılan 10 neden , başlıktan vs. Önce bisikletimizle verdiğimiz ugraşinin 4/1 kadar çevremizdeki insanlara ayırıp bisikleti sevdirseydik suan bisikletle ilgili daha farklı konular konuşuyor olabilirdi.
 
Bir senelik 15 bin km surusumden sonra tecrube ettigime gore ve 14 kg, 11kg, 9kg ve son olarak kg. 8 kg alti bisiklete henuz binmisken cokca yapilan '' bisikletin bi kg hafif olacagina sen bir kg ver'' gorusune tamamen karsiyim ...bisikletin 1 kg hafiflemesinin yarattigi performans katkisi belki de en az 5 kg vermis olmaniza esdegerdir...ben bunu gordum ozellikle 7.8 kg bisikletten sonra...evet toplam agirligi vuxudunizda bir kg vererek dusurursunuz ama bsiklet sonucta vucudunuzun dinamiklerinden ayri bir arac..bacaklarinizla hareket sttirmek zorunda oldugunuz kendi ruhu olan bi arac..soz o nu hareket ettireceksiniz ki o sizi tasisin..soyle dusunun bes kg alinca bi km kosun ya da kilo almadan sirtiniza bes kg canta takin..sonucta toplam agirlik ayni ama sirtimizda cantali daha fazla yorulursunuz 5 kg almis haliniziden...ya da 7 kg bisiklete sirtinizda 3 kg yuk ile binisinizle 10 kg bisiklete sritta bis sey olmadan binmek ayri seyler..10 kg bisiklet daha cok yorar ve surusu keyifsizdir...oteki kadar seri degildir v.s 4 ay evvel 8 kg daha agirdim 11 kg bisiklet kullaniuordum.simdi ayni bisikleti kullanirken hic 3 kg bisiklet kullaniuor givi rahat degilim ))) az fark var..ozellikle agir bisiklete binip cok ara vermeden hafif bisiklete binince (ya da tam tersi )o 3 kg nun ya da 1 kg nun ne kadar fark ettigini farkediyorum )) onceleri ben de toplam agirlik mantigina inanoyordum ))
 
Göbekli birinin gram hesabı yapması banada hep mantıksız gelmistir.Bu ilgiyi vücudumuza göstermek daha kazançlıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@Emre GÜLEN
gram hesabı dıye bakmak yanlıs..anlık gram hesapları geresız ama o gramlar toplanıp kg olunca farkedıyor )) ben 90 kg yım ve 7 ıle 9 kg agırlıgında ıkı bısıklet var.88 olupve 9 kg ya bınmemle sımdı 7 kg ya bınmem kesınıkle aynı degıl .. cok kılo alıp verırım ve kısa surede cok farklı agırlıklarda bısıklet kullandım )))
 
Ağırlık önemli bir etken mi? Evet kesinlikle önemli. Fakat bende bunu hiçbir zaman 1. Plana koymadım. Zaten tur yapıyorum heybede taşıdığım yükler, çadır, tulum vs derken 20 kg bagajım oluyor nerden baksak. Bisikletimin 1-2 kilo hafif olmasının çokta fark yaratacağını düşünmüyorum açıkçası. Fakat ileride bir fixie toplama fantezim var ki eğer bunu yaparsam ağırlığa mutlaka önem veririm. Bisikletin Kullanım amacına göre ağırlığında önem sırası değişebilir bana kalırsa. Ayrıca tur bisikletçiliği açısından baktığımda 1 madde kesinlikle Yürek olmalı. İşe yüreğinizi koymamışsanız en hafif bisiklette olsa yemiyor. :)
 
@Gökhan BİROL

bu maddeye çok şaşırdım :naslyany:
 
Geri