Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletin ağırlığından daha önemli 10 şey

Bence en önemli şey aerodinami ve lastik dönme direnci.yani lastiğin hafif olması yerine dönme direncinin düşük olması daha önemli
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur ŞENKAL
Scudo
şöyle bir yazı buldum...

(link)

özetle diyor ki:

- rüzgar direnci ve yerçekimi bir bisikletçiyi etkileyen en önemli etkenlerdir.
- rüzgar direnci 1- bisikletin ve bisikletçinin ön yüzü/alanı genişledikçe 2- hız arttıkça artar.
araştırmalar, eğimsiz/az eğimli zeminlerde, bisikletçinin verdiği kilonun, bisikletten azalandan daha etkili olduğunu göstermiş.
-eğimin arttığı ve hızın azaldığı durumlarda - yani çıkışlarda- rüzgar direncinin yerini yerçekimi alıyor. bu durumda hem bisiklet hem bisikletçiden azalan kilo aynı etkiye sahip.
- bir nokta da PWR (güç-ağırlık oranı). bir bisikletçi PWR'si yükseldikçe, hızlı gider. yani uyguladığı güç arttıkça ve ağırlığı azaldıkça. ancak kilo kaybı bir noktadan sonra PWR'yi arttırmak yerine azaltabilir. bunu da göz öninde bulundurmak lazım.
- dolayısıyla, inigo mujika demişki "fazla kilonuz varsa, önce siz kilo verin. bu daha hesaplı. çünkü bisiklet için para harcamak zorunda kalmazsınız, bir de yiyecek için daha az harcarsınız"

SON NOT: nispeten düz zeminde yapılan sürüşlerde, şişman bisikletçiler için kilo kaybetmek, bisikletin kilosunu azaltmaktan daha avantajlıdır. Ancak, yol rampaya döndüğünde, her iki kilo azaltma yönteminin de etkisi aynı olur.
 
4 yıldır performans odaklı bisiklet sürüyorum. Bu zamana kadar hep aynı sonucu gördüm. Burada da belirteyim:

- 100 kilonun üzerindeki B. arkadaşım 2012'de yol bisikletine geçti, o kiloyla yokuş antrenmanları yaptı. Kendini geliştirdi. Sonra kilosu 70'e düştü. Altındaki bisikletin kilosu ne olursa olsun yokuşları şimşek gibi çıkıyor. Kendisi bisikletçiler arasında efsane oldu.

- 100 kilonun üzerindeki O. arkadaşım 2012'de yol bisikletine geçti, o kiloyla uzun yollar yaptı. Kendini geliştirdi. Kilosu 75'e düştü. Bir günde 300-400 km yol yapabilir duruma geldi. Yokuşların tozunu attırdı, yol yarışlarında yılların bisikletçilerine kafa tuttu. 24 saatte 553 km yol yaptı.

- 140 kilonun üzerindeki C. arkadaşım 2013'te yol bisikletine geçti, o kiloyla yokuşlarda çalıştı ve uzun yollar yaptı. Kilosu 90'a düştü. 90 kiloluk birinin sizi yokuşta geçecek kadar güçlendiğini gördüğünüzde ağzınız açık kalır.

Ortak noktaları bisikletlerinin zamanla hafiflemesi değil. Ortak noktaları haftanın 4-5 günü ve yıllarca hiç aksatmadan çalışarak bacaklarının güçlenmesi, kilolarının azalmasıdır. Bu insanları yol bisikletinizde yapacağınız iyileştirmelerle yakalayamazsınız.
 
@Bahadır Gürel

Çok doğru bir tespit, eski tour de France ile yenilerini karşılaştırın arada çok büyük farklar yok. Bisikletler o zamana göre daha hafif daha aero vs daha bir sürü avantajı var ama süre bazında arada uçurum yok.
 
Merhaba arkadaşlar,

Ben uzun yol için bisiklet bakıyorum. Bana yardımcı olabilir misiniz?

Yaş:25
Boy: 184cm
Kilo: 81
Bütçe: 1500 tl civarı

Biraz araştırma yaptım, ancak bir de tecrübeli dostlardan marka ve model bilgisi almak istedim. Fiyat +200/-200 oynayabilir, ancak tercihim 1500 tl civarına alınabilecek bisikletlerden yana. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürl
 
@Yinan15 Forumda tur bisikleti tavsiyesi şeklindeki başlıklara giderek baktığınız fiyat aralığında pek çok bisiklet tavsiyesine ulaşabilirsiniz.
 
Çok teşekkürler. Zaman harcamışsınız.
 
Cok begendim super bir özet olmus. Tesekkur ederim...
 
bir çırpıda okudum hocam eline meğine sağlık
 
Şehir içi gezinti-ulaşım amaçlı bisiklet sürmekteyim ve bisikletim 14kg. Aksesuarları çıkarsak 11 kg ediyor.(bagaj+suluk kafesleri+SchMarPlus+su) Bu ağırlıklar çok işime yarıyor ve 3 kg kazanç için bunları bırakamam :) Şu an 82 kiloyum ve en az 12 kilo vermem gerekli. 12 kiloyu vermeden birkaç kilo hafif bir bisiklete o kadar para vermem saçma olur, değil mi? :D İyi bayramlar
 
Oncelik bence de kisinin hafifligi. Ancak jant seti ve lastik ayrica onemli. Hizla donen bu parçaların aerodinamik yapisi ve agirligi surus dinamiklerini cok etkiliyor.
 
Bence bisikletle ilgili temel özet şudur; 1. kendi ağırlığınız, 2. bisikletinizin ağırlığı. ikisi de fazla olunca bisiklet sürmekten keyif alamıyorsunuz. Bu ikisi diğer tüm detaylardan daha önemli.
 
kisinin kendi kılo vermesı ıle bısıkletın agırlıgı farklı ıkı seydır... burda kıstas kısının agırlıgı degıl bısıkletın hafıflıgının ne kattıfıdır..sız 100 kg olun 6 kg ve hafıf jantlı bır bısıkletle ve 10 kg bısıkletle tırmanırken ne hıssettıfınızdır konu...yoksa kısının agırlıgı zaten temel kıstas..o_Otla moku bırbırıne karıstırmakta ustayız..Olay kısının agırlı ıse bunun cok detayı var..o zaman bırakın agırlıgı ben gunde 3 paket sıgara ıcıyorum...bu akdar sıgara ıcıyor ıken ne bısıklet hafıflıgı de demem lazım...uyku da uyumuyorum al bı tane daha etken.Beslenme zaten yerlerde..asırı alkol de var ..ıyısı mı ben bısıklete bınmeyeyım ))
 
Araya soru sıkıştırmaca.

Şivalbe lugano dış lastikleri, marathon lastiklerle değiştirsem iyi olurmu?
 
Şöyle güzel bir araştırma vardı, buraya da ekleyelim:

(link)

Kabaca burada da tartışıldığı gibi toplam kilonun önemli olduğu savunuluyor. Bisikletinizi isterseniz 15 kg'dan 10 kg'a indirin, 5 kg'luk fark, toplam ağırlıkta %5-10 gibi bir fark yaptığı için yaptığınız masrafa değecek bir fark yaratamıyorsunuz. Çünkü üstüne ne yüklerseniz yükleyin, son durumda onu pedallayarak taşıyorsunuz, bu sebeple bisikletin kilosunu veya kendi kilonuzu düşürmek aynı hesaba geliyor.

Tabii bu demek değil ki ağır bisiklet kullanalım, 100 TL'e marketten kötü kadrolu rezalet komponentli bisikletler alalım. Ağırlık, konforumuz, yokuş çıkmamız, güvenliğimiz için daha önemlisi "bisiklet taşımamız gereken" durumlar için öyle ya da böyle etkili fakat tek başına anlamsız. İlk yazıda da bahsedildiği gibi doğru kadro boyundan, aerodinamikten, düzgün komponentlere ve daha önemlisi "bizim nasıl kullandğımıza" göre her şey değişiyor. Siz profesyonel sporcunuzdur, artık kas-yağ limitinin sonuna gelmişsinizdir, yarışa katılıyorsunuzdur, o zaman hız için her gram fark ettirir ama diğer durumlarda karbon fetişizmine çok da gerek yok. Kendi kişisel fikrim yol/şehir ve tek amortisörlü dağ bisikletlerinde 11-15 kg arasında olunduğu sürece çok da sorun yok.
 
Arkadaşlar lastik konusunda çok önemli bir TESPİT / DENEYİM yazmak istiyorum:

-Geçen sene alıp hala elimde olan ve kullanmakta olduğum düz gidon şehir bisikleti Whistle Guipago 1409 un (Fiyat:1250 TL) lastik çapı 700*28 (markasını bilmiyorum fakat orj. lastikler)
-3 hafta önce aldığım hala elimde olan ve kullanmakta olduğum düz gidon şehir bisikleti Orbea Carpe 10 un (Fiyat: 4000 TL) lastik çapı 700*32 ( Vittoria Randonneur)

Olay Şu ki: İkisi de şehir bisikleti ve düz gidon.. lastik boyutları arasında barizz fark olmamasına rağmen ve ikisinde de amortisör bulunmamasına rağmen.. Whistle 'da bozuk yollarda toprak yolda stabilize aslfalt yolda yama tırtık vs. gibi kısımlarda titreşimi gidona çok çok fazla yansıtıp sürüş konforunu bozarken.. Aslında nerdeyse hiçbir fark bulunmayan iki bisiklet arasında Orbea Carpede bu durumun yani bisiklet sürerkenki gidona yansıyan titreşimin Whistle'a göre çok çok daha az olmasının sebebi açıkçası beni şoke etti.. Lastik kalitesinin bu kadar fark edeceğini düşünmemiştim. Kimisi olayın içine kadro geometrisi ve kalitesini kastederek " Onun da etkisi vardır" dese de ben asıl etkenin yüzde 90 lık yüzde ile lastik olduğunu düşünüyorum... Sanırım lastik bileşenleri daha kaliteli odluğu zaman daha titreşimsiz konforlu bir sürüş sağlıyor.


Bu konudaki yorumlarınızı merak ediyorum beylerr ??
 
@Onur ŞENKAL
32c lastik tabanı daha geniş olduğu için sarsıntıyı emer. Ayrıca 28'e göre az daha düşük basınç gerektirir.
Mesela 23c lastik çok ince olmasından dolayı 2 cm genişliğinde bir taş bile tekerin zeminle temasını keser.
İyi günlerde kullanın.
 
@Ahmetgitar

Evet daha yüksek ve geniş yanağa sahip ancak bu 28 ve 32 ye üstten bakınca gözle çok çok bariz görünen bir fark da yok açıkcası bu titreşimin bu kadar azalması beni şaşırttı... Sanırım 700*28 e bir daha dönmem...
 
Geri