Şöyle güzel bir araştırma vardı, buraya da ekleyelim:
(link)
Kabaca burada da tartışıldığı gibi toplam kilonun önemli olduğu savunuluyor. Bisikletinizi isterseniz 15 kg'dan 10 kg'a indirin, 5 kg'luk fark, toplam ağırlıkta %5-10 gibi bir fark yaptığı için yaptığınız masrafa değecek bir fark yaratamıyorsunuz. Çünkü üstüne ne yüklerseniz yükleyin, son durumda onu pedallayarak taşıyorsunuz, bu sebeple bisikletin kilosunu veya kendi kilonuzu düşürmek aynı hesaba geliyor.
Tabii bu demek değil ki ağır bisiklet kullanalım, 100 TL'e marketten kötü kadrolu rezalet komponentli bisikletler alalım. Ağırlık, konforumuz, yokuş çıkmamız, güvenliğimiz için daha önemlisi "bisiklet taşımamız gereken" durumlar için öyle ya da böyle etkili fakat tek başına anlamsız. İlk yazıda da bahsedildiği gibi doğru kadro boyundan, aerodinamikten, düzgün komponentlere ve daha önemlisi "bizim nasıl kullandğımıza" göre her şey değişiyor. Siz profesyonel sporcunuzdur, artık kas-yağ limitinin sonuna gelmişsinizdir, yarışa katılıyorsunuzdur, o zaman hız için her gram fark ettirir ama diğer durumlarda karbon fetişizmine çok da gerek yok. Kendi kişisel fikrim yol/şehir ve tek amortisörlü dağ bisikletlerinde 11-15 kg arasında olunduğu sürece çok da sorun yok.