Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletin bir seks objesi olarak kullanılması

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.670
Tepki
13.144
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Fırat Y. dostumuzun nükleer santral ve bisiklet temalı başlığını görünce ha dedim ne zamandır yazmam gereken şeyi şimdi hatırladım. Bu ülkede bisiklet ihtiyaçlar sıralamasında kaçıncı sıradadır. Kitap için bu sıranın 444. olduğunu duymuştum ha bisiklet içinde durum pek iç açıcı değildir. Her 100 kişide bisiklet kullanımı (aktif, ulaşım amaçlı, şehiriçi) 1 midir yoksa 2 midir. Yani bu bisiklet pek sevilir bir şey değil. Ancak nerde bir sosyal sorumluluk projesi varsa, nerde toplumsal mesaj kaygısı taşıyan bir reklam varsa, nerde biraz yeşilden, biraz doğadan (rezidans reklamlarındaki temadır bu) bahsedilecekse algıda artık seçicilikmidir nedir gözüm o reklamın, o afişin, o videonun, o filmin, o broşürün içinde bir bisiklet arayışına giriyor ve hemende bir iki tane buluyorum. Tabiki burada bir DS (duygu sömürüsü) durumu geçerli ve bisiklette içkin olan masumiyet, çevrecilik, insani gibi değerler kullanılıyor. Aynı alman otomofil reklamlarında seksi hatünnnnların yer aldığı gibi.
 
Scudo
@mehmetsunu Anlatmak istediğinizi kısmen anladım. Ancak bu başlık tamamen anlattıklarınızla uyumsuz. Aslında duygu sömürüsü amaçlı bile olsa tüm sosyal projelerde bisikleti görebilmek beni mutlu ederdi. Evet adeta bir moda akımı başlatmak gibi bir olgu bu ama varsın bu sefer de bisiklet moda olsun. Ne doğa ne de insanlık bundan zarar görmez.
 
@Ebubekir

Dostum gençsin ve cahilliğine verdim. Bu bir metafordur. Peki gore videolar ile porno yu nasıl bağdaştırıyorsun. Hiç böyle bir şey duydunmu. Ölüm ile porno aynı cümle içinde kullanılacak kelimelermi. Sosyal bilimlerde ceset pornografisi, ölümün, şiddetin pornografisi diye birşey var. Bir bak onlara ondan sonra benim açtığım başlık üzerinden aşık atalım tamammı.
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
aynen katılıyorum @mehmetsunu algı yönetimi yapıyorlar, bunda başarılı olmaları da beyniyle değil duyularıyla düşünen insanları etkilemeleriyle mümkün, bu nedenle ben reklamları insan kandırma sanatı olarak görüyorum
nükleere bisiklet koyuyor çünkü temiz enerji algısı yaratmak istiyor
araba reklamlarında seksi kadınlar var, çünkü lüks otomobiller bir güç sembolü, bakın bu arabalardan alırsanız bütün kadınlar peşinizden koşar algısı yaratılmaya çalışılıyor
algı yönetimi sadece reklamlarda değil siyaset, din,milliyetçilik vb birçok alanda da politikacılar tarafından fazlasıyla kullanılıyor
yani beynimizle düşünmediğimiz sürece algılarımızın esiri olmaya devam edeceğiz
 
@mehmetsunu

(link)
 
@Ebubekir , Mehmet beyin yazmak istediğini birkaç kez daha okumalısın bence. Ne demek istediğini anlayacaksın.

@Fırat Y. Şimdi daha netleşti konu, evet katılıyorum. Bilinçaltını yönetmede sanırım görsellik kadar önemli bir unsur yok. Bu görselliklerde de en çok kullanılan;
-cinsellik
-para&fiziksel güç
-şiddet
Kapitalizmin de oldukça güzel ekmeğini yediği bu noktaların dışında, çark sisteminin olmazsa olmaz dişlileri dışına çıkan herhangi bir konu, artık tamamen öbekleşmiş ve tek bir kumanda üzerinden yönetilen kitlelerin nasıl ilgisini çekebilir orası ciddi bir merak konusu.

Neyse, burada bir görsel vardı, konuyu saptırmamak için kaldırayım dedim.

Tabii, şaka bir yana, siz Yusufeli'ye baraj inşa edecek olsanız Yusufeli'nin sular altında kalacağından, insanların yerinden yurdundan olacağından bahsetmezsiniz, o barajın bin bir bahaneyle yapılan iş artışlarını da anlatmazsınız. Kimlerin zengin olduğunu da söylemezsiniz bu ihalede, değil mi? Güçlü Türkiye dersiniz, geleceğimiz için dersiniz (bu adımda çocukları kullanırsınız), mutlu yarınlar dersiniz (burada yaşlı insanlar göstererek "onların son günlerini mutlu geçireceğini" ima edersiniz). Halbuki ne çocuğun eğitimine gereken payı ayırmışsınızdır devlet olarak (tabletle daha iyi eğitim sağlanacağını filan düşünenler filan var mesela) ne de yaşlıların sosyal imkanlarını, sağlık giderlerini adam akıllı karşılamışsınızdır.

Gün gelir, sen ben, hepimiz birer "seks objesi" olarak kullanılırız yani @mehmetsunu
 
@mehmetsunu , dediklerinize kısmen hak veriyorum. Birtakım projelerin ( özellikle yapılaşma veya enerji üretimi hususunda...)meşruiyetini sağlamak adına bisikletin "seks objesi" olarak kullanılması ve özellikle bu sömürüde bisiklet üzerindeki kimselerin çocuk olması, bizlere bu "asrın projelerini" tabiri caizse itelemeye çalışan güç odaklarının niyetini aleni biçimde gösteriyor. Bunun olumsuz bir etkisi var mı tartışılmasi gereken husus bu. Zaten bisikletli ve bisiklet, sınırlı bir kesimin umrunda. Bu sebeple şahsen bisikletin bu kötü emellere alet edilmesinden hoşnut oluyorum. Zira başka türlü zaten bunun bir taşıt olduğunu, sağlıklı yaşamın anahtarı olduğunu vb. faydalarını anlatamıyoruz.

@Ebubekir, sevgili Ebubekir sen sevdiğim bir üyesin öncelikle bunu belirteyim :) ancak Mehmet beyin olaya dikkat çekmek için yaptığı metaforu farketmen için bir daha okumanı istedim. Zira bu bakış açısıyla yaklaşırsan başlıkla konunun alakalı olduğunu göreceksin. Bursa'ya sevgiler.
 
tamam satar da tv de medyada reklamlarda sürekli bunu kullanırlar da aga bu nedir. bisikletin kullanıcı kitlesi ile trilyon dolarlık petrol krallarının yönettiği sistemin değişeceğinimi sanıyorunuz tuvalete bile arabayla giden dur kalk köprü trafiğinde istanbulda şehir içinde 500 bin arabadan 490 bininde her arabada bir kişi saatlerce trafikte dur kalk yapması lazım benzin harcaması lazım trafik olması motorlu taşıtların daha fazla yakıt harcaması lazım. avmlere gitmesi lazım daha fazla avm açılması lazım. kapıların sistemi kapıtaller bunu istiyor karşı gelemezsiniz susun bakim anarşikler :D ülkeler arası seyahat edeceğin zamanda istanbulun bir ilçesinden bir ilçesine trafiğin yoğun olduğu bir saatte çatalça kartal arası 6 saati bulabilir rahat...
kaç defa okudum konu başlığı ile içeriğin seksi kızların alman oto reklamlarında oynaması ile bizim kentsel dönüşüm reklamlarında bisikletlerin kenarda görünmesi arasında bağlantısını anlamadım o yuzden böyle anlaması zor olsun diye özellikle yazdım:komik:
 
Başlığı duyunca bi garip oldum abi :D ama her konuda öle oldu reklamların başlıca teması artık sex ile ilgili şeyler.çikolata reklamları bile bi değişti.
 
Bence de başlık hatalı..
"Bir seks objesi olarak" denmiş ama "seks objesi gibi " demek istenmiş sanırım. Bence arada çok fark var. Kimse reklamlarda bisikleti seks objesi OLARAK kullanmıyor. Ama seks sattırır derler ya seksi bir obje GİBİ sattırması için bisiklet kullanılıyor demek istenmiş sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
Temel in düz mantık fıkrası gibi olmuş sizin başlık :D
 
Kapitalizm; satacağı metayı sanki çok ihtiyacımız varmış gibi lanse eder ve satar onu bize. Araba içinde ev içinde yollar, kanallar, apartmanlar hatta bisiklet içinde nükleer santral için bile. Bisiklet de ne yazık ki reklamlarda doğa dostu imajını kuvvetlendirmek adına evet obje olarak kullanılıyor. Araba reklamlarında kadının, çikolata reklamlarında ( son zamanlarda emeklilik veya sigorta reklamlarında ) çocukların metalaştırıldığı gibi.
 
Bir sürü hak veriyorum diyenler olmus ama nedense ben hicbir sey anlamadim :) Simdi söyle bir durum var ; cevreci, dogaci , yesili koruyalim vs. cabalarinda olan insanlarin cogu bisikletin öneminin de farkinda. Bu tarz afislerde bisiklet görmemizin sebebi de bundan olsa gerek. Bu konulardan bahsedip de bisikletten bahsetmemek neredeyse mümkün degil. Fakat alman otomobilinden bahsederken @mehmetsunu dan bahsetmek gibi bir zorunlulugumuz yok. Benim aklima bile gelmez, bir cok insana da alman otomobili diyince aklina ne geliyor deseniz büyük ihtimalle saglam, kaliteli, pahali vs. gibi cevaplar alirsiniz.
Demem o ki ne basligin konuyla alakasini anlayabildim ne de alman otomobili-@mehmetsunu baglantisini anlayabildim. Anlayan beri gelsin :)
 
@perizag Konuyu açan arkadaş, günümüz satış politikasının cinsellik vs gibi konular üzerinden seksist bir şekilde lanse edilmesine değinmiş, yoksa kimse wolksvagen'i suçlamıyor :) Şaka bir yana bu gerçekten doğru bir analiz, en basit örnek, en son tvde bir süt reklamında dudaklarını yalaya yalaya süt içen hemcinsimi görünce şoklardan şoklara koşmuştum.. Süt bu yahu süt, hem de kakaolu! Sütün suçu ne yahu :D
 
Doğru ve yerli yerinde bir konu. Özellikle duygu sömürüsü kısmına katılıyorum. Bisiklet turuna 3-4 km uzaklıktan gayet müsait bir havada arabasıyla gelip tur boyu 'arabadan in bisiklete bin' diye slogan atıp daha sonra tekrar arabasına binip 5 dk uzaklıktaki evine giden ve bisikleti duygu sömürüsü olarak kullananlara bende pek bir sempati besleyemiyorum. Ama en azından 'olsun be böyle de olsa bisiklete bindi, buna da şükür' diyebiliyorum ancak.

Sadece başlık biraz alakasız olmuş. Direk 'oha' dedim başlığı görünce yani..:koptum:
 
Geri