Scudo Sports

Bisikletin Periyodik Bakımı - Jant Akord Ayarı ve Jant Örümü Nasıl Yapılır.

Scudo
@Tuurok valla hocam musluk açar gibi telleri komple gevşettim sonra da saat yönünde sıktı. Benim de kafam karıştı iyice.ZATEN üç dört seferdir her yaptığımda kafam karışıyordu çünkü hep okuduğumun tersi gibi oluyordu.Bu sefer komple gevşettim ve eminim ki saat yönünün tersinde gevşiyor.Acaba bisikleti ters çevirip yapınca değişiyor mu yön?
 
@soner canlı

sıktığın ve gevşettiğin somuna (jantın iç tarafındaki) üstten bakıyor olman lazım. o şekildeyken sola çevirince sıkılır, sağa gevşer. kafan karışıyorsa lastiği komple sök jantın içinden normal vida gibi sık. hem daha rahat görürsün düzelip düzelmediğini.
 
hocam ziplama yapan yerin karsisindaki telleri, veya ziplama yapan bolge telini gevsettigimizde, ziplamada ortadan kalkmazmi. Yada her stres yaptigimizda janti birakip sakinlesmek gerekir.
 
Gayet eminim ki benim jant sola doğru gevşiyor sağa doğru sıkılanıyor.
 
@soner canlı benim jantım 20'' jant.. İlk basta akort yaparken, sıkmak için sola dogru cevirdim.. Bi baktım tel gevsedi :) telleri sıkmak için saga dogru çeviriyorum anahtarı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: soner canlı
Durus yonunuzle alakali..vidalar standart yivlidir..
 
Evet arkadaşlar bugün şunu keşfettim ki eğer jant Vidası aşağıya bakarken tele Akord yaparsanız saat yönünde gevşiyor tersine sıkılanıyor.EĞER jant Vidası yukarı bakarken Akord yaparsanız saat yönünde sıkılanıyor tersine gevşiyor.Tabi bu söylediğim işlem bisikleti ters çevirip yapınca geçerli.
 
Merhabalar telin yuvası deforme olmuş. Akort yapan usta buradan dolayı jantın akort tutmadığını söylüyor.
Burası ile ilgili yapılabilecek bir şey var mıdır yoksa jant çöp mü olmuş? IMG-20200518-WA0015.jpg
 
Ahmet TOPAL
jant değilde göbek gitmiş abi senin,mümkün değil akort tutmaz
 
Ahmet TOPAL
siz daha iyi bilirsiniz tabi tek parça birşeyse zor
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
@Ahmet TOPAL akort yapıldığında, yani tel gerildiğinde başı yuvadan kurtuluyor mu? kurtulmuyorsa bisikletçin sana yeni göbek kitlemeye çalışıyor. akort olur o, bi sıkıntı olmaz.

kurtuluyorsa da çözümü var. tellerin yuvalarını kapatacak şekilde bir segman yuvası var görüyor musun? oraya uygun ölçüdeki segmanı takacaksın. çok basit.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
Merhabalar telin yuvası deforme olmuş. Akort yapan usta buradan dolayı jantın akort tutmadığını söylüyor.
Burası ile ilgili yapılabilecek bir şey var mıdır yoksa jant çöp mü olmuş? 226979 dosyayı görüntüle
Bence zorlamanın manası yok. Tel başı o noktada tutunur gibi görünüyor aslında ama bir çukura sert girdiğinizde tel oradan atabilir. En mantıklısı göbeği değiştirmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
@Ahmet TOPAL akort yapıldığında, yani tel gerildiğinde başı yuvadan kurtuluyor mu? kurtulmuyorsa bisikletçin sana yeni göbek kitlemeye çalışıyor. akort olur o, bi sıkıntı olmaz.

kurtuluyorsa da çözümü var. tellerin yuvalarını kapatacak şekilde bir segman yuvası var görüyor musun? oraya uygun ölçüdeki segmanı takacaksın. çok basit.
Jantı verdim yarın almak üzere. Bire bir görmedim resmi atıp bilgi verdi sadece. Buradaki teli sıkınca akort bozuluyor, göbeğin değişmesi gerek gibisinden bir şeyler söyledi.
Yarın jantı oradan alıp başka bir yere götüreceğim.
Burada sizlere danışarak bilgi edinmek istedim.
Eğer olmayacak bir şey ise boşuna uğraşmayalım ama olacaksa da jantımdan çok memnunum , boşuna masraf yapmayayım.
Bence zorlamanın manası yok. Tel başı o noktada tutunur gibi görünüyor aslında ama bir çukura sert girdiğinizde tel oradan atabilir. En mantıklısı göbeği değiştirmek.
Hocam söylediğine göre tel oradan atmıyor. Galiba bu sıkınca dönüyormuymuş ne. Zaten yakından bakincada sanki sadece dış kısımda bir işlem var.
2 yıldır bende bisiklet. Daha önceki sahibinde olduysa bilmem. Ama ben de herhangibir sorun olmadı. Sadece geçen sene komple bakım yaptırdığımda usta jantların hafiften kaçan akorunu düzelttiğini söylemişti.
 
@Ahmet TOPAL hocam tavsiyem bir akort sehpası alıp bu işi uğraşa uğraşa kendin öğrenmen. günümüzde şerefli yoldan para kazanan esnaf çok az. çoğu "şu ölmüş, bu bitmiş" diyerek sana yeni mal satma derdinde. senin şu göbekte bir sorun yok onu söyliyim. zaten tel başı kayarsa diye segman kanalı açmışlar oraya. segman takıp kullanırsın yine.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimguler
@Ahmet TOPAL hocam tavsiyem bir akort sehpası alıp bu işi uğraşa uğraşa kendin öğrenmen. günümüzde şerefli yoldan para kazanan esnaf çok az. çoğu "şu ölmüş, bu bitmiş" diyerek sana yeni mal satma derdinde. senin şu göbekte bir sorun yok onu söyliyim. zaten tel başı kayarsa diye segman kanalı açmışlar oraya. segman takıp kullanırsın yine.
Hocam bu segman dediğiniz parça her yerde bulunabilecek bir parça mıdır?
Yarın oradan alıp başka bir yere götüreceğim.
Teller çok sıkı demişti. Biraz sıkınca batlayacak şekildeymiş. Hatta bir tanesi patlamış onu değiştirdi resimde görülüyor. Açık renkte. Ya ne bileyim bir arkadaş tavsiye etti. İnşallah pişman etmez...
 
@Ahmet TOPAL bak bu çabam sırf çalışan göbeğini çöpe atma diye :)
IMG-20200518-WA0015.jpg

böyle lafla ne kadar anlatabilirim bilmiyorum ama... yeşil çizginin çap olduğu daireyi fotoda görüyorsun di mi. o daire ile teller arasında, yaklaşık 1 mm genişlikte çepeçevre bir kanal var. işte o segman kanalı. yaşadığın yerde sanayi/hırdavatçı /nalbur varsa burayı gösterip "buraya segman takılması gerekiyormuş" dersen onlar nereye takılacağını anlayacaktır.
 
Merhabalar telin yuvası deforme olmuş. Akort yapan usta buradan dolayı jantın akort tutmadığını söylüyor.
Burası ile ilgili yapılabilecek bir şey var mıdır yoksa jant çöp mü olmuş? 226979 dosyayı görüntüle
Jant değil ama göbek gitmiş. Göbeğin o parçasını ayrılıyor mu bilmiyorum, ayrılmıyorsa göbeği yol yakınken değiştirmeniz faydalı olacaktır. Akort yaptım dersiniz tutmaz veya o tel kırılır bu sefer yük diğer tellere dağılır. Tel gerginliği ideal seviyede olmazsa darbelerde teller teker teker kırılmaya başlar bilginiz olsun.
 
Geri