Scudo Sports

Bisikletin Periyodik Bakımı - Zincir Bakımı

Scudo
henüz 100 km'ye yakın yapılmış bir bisikletin bakım zamanı gelmiş midir? ve ne sıklıkla zinciri yağlamak gerekir?
diğer sorum da, zincirin her yağlanma zamanı geldiğinde, tamamen temizlemek şart mıdır? çok soru sordum, affola : )
 
Ben yaklaşık 300 km civarında temizleme ve yağlama yapıyorum ama bu kullandığınız koşullarada bağlı kuru veya yağmurlu hava arazi şartları asfalt gibi... Sadece zincir değil ruble temizliği aynakol dişlilerinin temizliği vites sisteminin temizliğide yapılmalı....
 
@dunkelgluck Eğer fabrikadan çıkmış sıfır bir bisiklet ise 100 km değil bence ilk sürüşten sonra elinizden geldiğince tüm detayları kontrol etmelisiniz.Üretim kaynaklı sorunlar olabilir diye.Bakım konusu sizin insiyatifinizde.Bu, bisikleti ne şartlarda ve ne sıklıkta kullandığınıza bağlı.Zinciri elinizle kontrol edin, eğer parmağınıza siyah yağ veya toz parçaları geliyorsa bakım zamanı gelmiş diyebiliriz.Kullanmış olduğunuz yağın özelliğine bağlı olarak bu periyodu kendiniz belirlemelisiniz.Örneğin, yazlık(dry) bir yağ daha az yapışkan olduğundan kışlık(wet) yağa oranla daha geç kirlenir.Ama ıslak ve nemli ortamda kullanıldığında fazla dayanmaz, her sürüşten sonra temizlik gerektirir.Çok kirli değilse kuru bir bez ya da kağıt havlu ile temizleyebilirsiniz.Zincir ve çekiş sistemi aşırı kirlenmişse temizleyip yağlamak uzun vadede daha yararlı diye düşünüyorum.
Yeni aldıysanız hayırlı olsun :)
 
@Ceyhun Özkan teşekkür ederim cevap için. bisikleti yaklaşık 1 ay önce sıfır olarak aldım. 100 km yaptım henüz. zincire değince elim siyah oluyor, bu kadar çabuk değişim zamanının gelmesi normal mi?
 
@dunkelgluck Normal, sıfır bisikletlerde fabrikanın uyguladığı yağ, bizim kullandıklarımızdan çok farklı.Çok daha yoğun ve yapışkan bir yapısı var.Çabuk kirlenmesi gayet doğal.Temizlemesi de zahmetli olabilir o yağı.
 
Göbekler kaç km gidince yağlanmalı ? Yüksek kadans ve hızı seven bir kullanıcıyım . Bisikletim eski olduğu için halen bilyalı tip göbekler mevcut . Strava kaydı tutuyorum sizce kaç km yol yapınca göbekleri açıp tekrar yağlamam gerekir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
dağ bisikletim 1 ayda 300 km yol yaptırdı bana 200 ü dağ 100 düz yoldur ortalama . herhangi bişey gerekirmi
 
Göbekler kaç km gidince yağlanmalı ? Yüksek kadans ve hızı seven bir kullanıcıyım . Bisikletim eski olduğu için halen bilyalı tip göbekler mevcut . Strava kaydı tutuyorum sizce kaç km yol yapınca göbekleri açıp tekrar yağlamam gerekir ?
Gobek yaglaması galiba bende yapmalıyım. Nasıl yapılıyor? sprey tabanca yagı yada sıvı gres ıle luskurtme yeter mı sokmemız gereken parca varmı
 
Gobek yaglaması galiba bende yapmalıyım. Nasıl yapılıyor? sprey tabanca yagı yada sıvı gres ıle luskurtme yeter mı sokmemız gereken parca varmı
Sprey tabanca ile olacak iş değil . Sıvı gres hiç olmaz . Youtube ' da izlemelisin göbek bakımını çünkü ben her seferinde o göbeği söküyorüm benimki bilyalı tip olduğu için tek tek her bilyeyi kontrol ediyor ardından göbek yatağını bir güzelce yağlıyorum , bilyeleri de yağlandıktan sonra tekrar takıyorum. Zor değil . Bu işlemi yapmadan önce izlemelisin .

kusura bakma unutmuşum 0 aldım bisikleti
Periyodik bakımına götürdün mü ? Götürmüşsündür buna eminim . 2 ay olunca yağ bakımına getir ve bu işleme 50 lira istiyorlar sanırsam. Kontrol içinse bisikletin ön veya arka tekerini kaldırır elle çevirirsin . Fazla hızlı çevirmene gerek yoktur. Bir türlü durmak bilmiyorsa sıkıntı yoktur. Seste gelmiyorsa göbekteki yağ iyidir denilebilir .

Fabrikanın koyduğu yağ genelde iyi ve uzun ömürlü oluyor. Uzun zaman götürür diye düşünüyorum. Sarı bir gres kullanıyorlar üreticler bir bulsam o yağı
 
Sprey tabanca ile olacak iş değil . Sıvı gres hiç olmaz . Youtube ' da izlemelisin göbek bakımını çünkü ben her seferinde o göbeği söküyorüm benimki bilyalı tip olduğu için tek tek her bilyeyi kontrol ediyor ardından göbek yatağını bir güzelce yağlıyorum , bilyeleri de yağlandıktan sonra tekrar takıyorum. Zor değil . Bu işlemi yapmadan önce izlemelisin .


Periyodik bakımına götürdün mü ? Götürmüşsündür buna eminim . 2 ay olunca yağ bakımına getir ve bu işleme 50 lira istiyorlar sanırsam. Kontrol içinse bisikletin ön veya arka tekerini kaldırır elle çevirirsin . Fazla hızlı çevirmene gerek yoktur. Bir türlü durmak bilmiyorsa sıkıntı yoktur. Seste gelmiyorsa göbekteki yağ iyidir denilebilir .

Fabrikanın koyduğu yağ genelde iyi ve uzun ömürlü oluyor. Uzun zaman götürür diye düşünüyorum. Sarı bir gres kullanıyorlar üreticler bir bulsam o yağı
bahsettiğin yağ bu olabilir mi . bugün bi hırdavatçıdan aldım

WhatsApp Image 2019-11-11 at 16.17.53.jpeg
WhatsApp Image 2019-11-11 at 16.20.54.jpeg
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2019-11-11 at 16.21.03.jpeg
    WhatsApp Image 2019-11-11 at 16.21.03.jpeg
    96,5 KB · Okunma: 3
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Evet olabilir . Tırban motoru dişlisinin dönüşe dayanıklıysa bisiklete hayli hayli dayanır.

@osmancan71 ne kadara aldın
20 tl ye aldım. fakat bu değil az önce göbeği söktüm elimde kaldı oda :D kaseti sökmek içinde aparat varmış :). bendeki gres ile renkleri aynı ama orjinaldeki daha şeffaf.

bende alırken onu düşündüm almayacaktım ona gidiyosa bunu her türlü götürür dedim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
20 tl ye aldım. fakat bu değil az önce göbeği söktüm elimde kaldı oda :D kaseti sökmek içinde aparat varmış :). bendeki gres ile renkleri aynı ama orjinaldeki daha şeffaf.

bende alırken onu düşündüm almayacaktım ona gidiyosa bunu her türlü götürür dedim :D
Bir anlık heyecanla izlediğini bile unuttun demek .
 
Bir anlık heyecanla izlediğini bile unuttun demek .
yok sorunsuz söküp taktım :) bisiklet ses yapıyordu yarın deneyeceğim onuda artık normal dönme esnasında ses yok ama üzerine binince sürtme sesi gibi bir ses vardı o yüzden söktüm ama kaseti sökemedim oradaki bilyeleri felan kontrol edemedim. ama yağ içindekinden farklı idi temizdi bayada kirlenmemiş. akort ayarı gerekiyo galiba birde arka tekere ona bakacağım.

bu arada forumda birinin yorumunda görmüştüm "en iyi usta kendinizsiniz" bugün çok haklı olduğuna kanaat getirdim. bisikleti elime aldım frenlerini vitesini göbeğini vb. ayarlarına baktım rastgele düzensiz şekilde kurulmış hep. yetkili bayideki nasıl denk geldiyse kurulumunu öyle yapmış :S hepsini elden geçirdim
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
yok sorunsuz söküp taktım :) bisiklet ses yapıyordu yarın deneyeceğim onuda artık normal dönme esnasında ses yok ama üzerine binince sürtme sesi gibi bir ses vardı o yüzden söktüm ama kaseti sökemedim oradaki bilyeleri felan kontrol edemedim. ama yağ içindekinden farklı idi temizdi bayada kirlenmemiş. akort ayarı gerekiyo galiba birde arka tekere ona bakacağım.

bu arada forumda birinin yorumunda görmüştüm "en iyi usta kendinizsiniz" bugün çok haklı olduğuna kanaat getirdim. bisikleti elime aldım frenlerini vitesini göbeğini vb. ayarlarına baktım rastgele düzensiz şekilde kurulmış hep. yetkili bayideki nasıl denk geldiyse kurulumunu öyle yapmış :S hepsini elden geçirdim
Rubleyi açmak zor olur . Bir kere tornavida çekiçle açmıştım bir daha da açamadım . Ruble anahtarı aldım lakin yine açamadım . Ruble anahtsrı 24 numara boru anahtsrı istiyor . Ağzı açık somun anhatsrı iş yapmıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Rubleyi açmak zor olur . Bir kere tornavida çekiçle açmıştım bir daha da açamadım . Ruble anahtarı aldım lakin yine açamadım . Ruble anahtsrı 24 numara boru anahtsrı istiyor . Ağzı açık somun anhatsrı iş yapmıyor
boru anahtarı ne oluyor
 
boru anahtarı ne oluyor
71zv-0X7LGL._SX466_.jpg
İsmi yıldız anahtarmış. Biz genelde çeşmelerin kafası sökmekte kullanıyoruz bu anahtarı o yüzden boru anahtârı dedim . Ruble anahtarı her yerinden kavrıyor . Sana da anahtara sertçe bir tekme atmak kalıyor
 
Geri