Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletin sekerek gitmesi

Roti

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2014
Mesaj
190
Tepki
178
Şehir
Mersin/Alamanya
Bisiklet
Diğer
Merhaba arkadaşlar uzun zamandır moral bozan bu sorunum hakkında ha bugün, ha yarın derken sonunda açıyorum konuyu.

Başlıkta da belirttiğim gibi, bisiklet üzerinde giderken lastiklerden dolayı(tahminimce) bisiklet sekerek yani hafif hafif zıplayarak gidiyor.
Yolun bozukluğu ile alakası yok, düz yollarda da denedim sorun devam ediyor. Sanki yolda ufak ufak çıkıntılar var ve ben onların üzerinden gidiyormuşum gibi bisiklet titriyor.
Bisiklet neredeyse yeni sayılabilecek bisiklet.
Bu sorun bazen oluyor bazen olmuyor, sorunun asıl kaynağının lastiğin havası, tam oturmaması(her tarafın eşit şekilde oturtulmaması) gibi nedenlerden dolayı kaynaklandığını düşünüyorum ama en iyisi sizlere sormak, belki başına gelen vardır.

Değerli cevaplarınız için teşekkürler.

Salcano NG 550 ve lastikler dağ lastikleridir.
 
Scudo
Hocam aynı sorun bendede var ama bişey olmaz sanırım bazen keyifli bile oluyo
 
Merhaba, jant akortunu yanal ve dikey olarak kontrol edin.
 
Olduğundan farklı görünme sendromu.

Tavşan gibi görünmeye çalışıyor. Aldırmazsanız bir süre sonra kendi olur. Dikkat çektiğini fark ederse bir iki metre zıplayarak gitmeye kalkacak, bu da size bisiklet sürmeyi işkenceye dönüştürecektir.

Tavsiyem "Buna da şükür, beterin beteri varmış." deyip yolunuza devam etmeniz.

Ancak daha bilimsel bir açıklama gelirse dikkate almanız, bisikletinizin daha hızlı sağlığına kavuşmasına vesile olabilir kanaatindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: kesmee
@Ahmet Keçeci
En yakın zamanda bu konuda bilgi edinip gerekli kontrolleri yapacağım hocam. :)
@bora kaya
Bazen keyifli olduğu doğru :) Bazen az hızlı gideyim dediğinizde de dikkat dağıtabiliyor.
@evrenozbilen
Merhabalar, ilk fırsatta akort ayarları ile ilgili bilgi edinip kontrolleri yapacağım.

@ebayusuff
Şükürden ziyade bilimsel açıklama daha iyi olur. :) Ayrıca beyni kandırmak kolaydır, dikkat etmeyip yola devam edebilirim ama kollarımın halay çekiyormuşçasına sallanmasından dolayı beyin o kadar da kolay kanmıyor. :)
 
Lastiklerden ziyade jant sorunu gibi gözüküyor. Çıkacak paran var gibi... Geçmiş olsun...
 
Benim arka lastik oturmadığı için aynı durumu yaşıyorum. Bisikleti kaldırıp arka lastiği elle çevirip izleyince belli oluyor. Jantın içinde ki jant koruması gibi olan lastik şeriti ortalayıp sabitledikten sonra lastiğin kenarlarına arap sabunu, köpük tarzı kaygan şeyler sürüp şiddetli hava basınca oturuyor lastik. Ben uğraşamıyorum ne zamandır.
 
  • Beğen
Tepkiler: demro
Büyük ihtimal akord dan dolayı. Yanal akor tamam ama dikey buna nazaran biraz daha emek ister. Bazı bisikletçiler e akord için bırakırsınız yanal yapar dikey le uğraşmaz bile. Ona dikkat edin probleminiz dikey akord dan kaynaklı. Aslında biraz uğraş ile kendiniz yapabilirsiniz ama uğraşmak istemezseniz bisikletçiye götürün.
 
Yanal akort : Yalpa
Dikey akort : Salgı
Sorununuz büyük bir ihtimal salgıyla alakalı fakat salgıyı düzeltebilecek, hatta salgıdan haberi olan mahalle bisikletçisi olduğunu bile sanmıyorum.
 
sorun akorttan kaynaklı değilse lastik yanaklarının jantla olan hizasına da dikkat edin. lastiğin oturmasında sorun varsa hava basıp tekrar söndürüp elinizle sağlı sollu zorlayarak tekrar şişirin. bu arada tekerleğin bu şekilde dönmesi lastiğin yol tutuş gücünde dalgalanmaya neden olur. kaygan zeminde viraj alırken tutuşu kaybedebilirsiniz.
 
dikey akrot sorunu.
ikinci bir ihtimal ise atlayıp zıplamaktan iyice deforme olup ömrünü bitirmiş jant.
 
Yıllar sonra hortlatmışım konuyu...

Benim bisikletim de de sekme gibi bir problem var. En azından ben öyle hissediyorum. Akord ayarlarını daha yeni yaptırdım. Ancak arka lastiğimde yama var ve sekme de arka tekerlekten geliyor. Acaba bendeki sekmenin nedeni iç lastikteki yama olabilir mi ?
Aynı noktada iki tane yama var çünkü birincisi tam tutmamıştı...

Ayrıca merak ediyorum sekme hissini hissetmediğim çok zaman da oluyor. Bostancı - Caddebostan arasındaki bisiklet yolunda en şiddetli halini alıyor sekme hissi, acaba yolun yapısında bir problem mi var diye düşündürüyor arada beni. Bu yoldan rahatsızlığı olan var mı aranızda ?
 
Lastik tam oturmadığında jant akordu düzgün olsa bile şunun gibi olabiliyor.
Lastiğin çevresinde bir iz olur. O iz jantın heryerinde eşit mi bir göz geçir. Eşitse jant akorduna bakmak gerek.
Eşit değilse lastiğin havasını söndürüp sabunlu su ile kayganlaştırıp tekrar hava bas. Genelde düzeliyor.
Sabunlu su ile tam oturtamazsan şunu bir dene (link)
Lastiği takarken çevresine sürüyorsun, hava basınca cuk diye oturuyor.
 
@gezgin çok teşekkür ederim. Deneyip geri donüş yaparım :)
 
Geçen hafta ki Bursa-Çanakkale turumuzda başıma geldi. Tura başlamadan lastiğimin patlak olduğunu farkettim alelacele yedek iç lastiği takayım derken meğerse presta uçlu iç lastiğin sibop bileziğini çıkarmayı unutmuşum. Bende diyorum ki bunun bileziği nerde. Tabi tüm kafile beni beklediği için aceleyle iç lastiği vs yerleştirip hava vurup yola çıktık.Yaklaşık 5 km sonra arka tekerlekte bombe hissetmeye başladım.Bunun iç lastiğin iyi yerleşmediğinden kaynaklığı olduğunu farzederek 55. km deki ilk mola yerine kadar devam ettim.Mola yerinde iç lastiği çıkarıp kontrol ettiğimde bileziğin de içerde olduğunu gördüm. Bileziği çıkarıp yeniden lastikleri yerleştirme neticesinde sorunun hallolduğunu gördüm.
 
Yeni konu açmak istemedim burdan sorayım dedim. Benim aluminyum yol bisikletimin üzerinde yamasız iç lastik, yeni sayılabilecek continental gp 4000SII lastik, Mavic Ksriyum EliteS jant var. Jant akordu düzgün. Hızım 60 km üstüne çıktığında pedala basmaya devam ettiğimde selede zıplama başlıyorum (tabiki inişte), pedala basmayı kesince zıplama olmuyor, yani bisiklet değilde ben zıplıyorum sanki. Bu sorun normal mi? Değilse Bisiklette mi, ben de mi bir sorun var acaba? Ha bir de bana normalde büyük olan 175 mm lik aynakol kullanıyorum boyum 1.71 (iç bacak hatırlamıyorum) normalde 170mm kullanmam lazım, belki sorun burdadır diye sahibindene ilan koydum takas düşünüyorum.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
Daha düşük hızlarda da yasarsiniz bunu. Vitesi büyütmeyin. Pedalı cevirebileceginiz son raddeye geldikten sonra hala çevirmeye çalışınca zıplamaya başlarsınız. Nasıl diyeyim bilemedim. Bacaginizin maxsimum devrine ulaştığınız andır o nokta. Düşük vitesteyseniz vites arttırınca geçer. Son vitesteyseniz artık daha fazla hizlandiramazsiniz bisikleti. Mesela 2*2 yaparsanız vitesi 20 kms hızda da yasayabilirsiniz.
 
Daha düşük hızlarda da yasarsiniz bunu. Vitesi büyütmeyin. Pedalı cevirebileceginiz son raddeye geldikten sonra hala çevirmeye çalışınca zıplamaya başlarsınız. Nasıl diyeyim bilemedim. Bacaginizin maxsimum devrine ulaştığınız andır o nokta. Düşük vitesteyseniz vites arttırınca geçer. Son vitesteyseniz artık daha fazla hizlandiramazsiniz bisikleti. Mesela 2*2 yaparsanız vitesi 20 kms hızda da yasayabilirsiniz.
Teşekkür ederim. Kadansın zirvesi yani, belki de 12-28olan rubleyi 11-28 yada 50-34 olan aynakolu 52-36 aynakola geçirmek lazım.
 
Geri