Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletin sekerek gitmesi

Oğlumun bisikletin dış lastiğini değiştirirken fotoğrafta göstermeye çalıştığım sorunu yaşıyorum. Lastik çevresel olarak janta eşit oturmuyor. Bu konunun ilk sayfasında lastik damağının janta tam oturabilmesi için sabunlu su ve schwalbe easy fit öneriliyor ikisinde denedim ama halen ön lastiği düzgün oturtabilmiş değilim. Lastiğin üst sınırı olan 5 bar hava basıp deniyorum ama sonuç yine hüsran. Daha doğrusu oturtmayı başarmıştım ama denemeler sırasında iç lastiği hırpaladığım için siboptan hava kaçırmaya başladı. İç lastiği değiştirince yine tam başarılı olamadım. Sonucunda çevresel olarak salgı oluşuyor.
@Spartiat , @Can Çelik veya diğer bilgili arkadaşlardan sorunu çözebilecek bilgi gelirse sevinirim.

Lastik yeniyse jant için tam doğru ölçüde mi? "20" x dış genişlik" şeklinde inç olarak değil, "iç genişlik-406" şeklinde ETRTO formatında. Jant üstünde ETRTO değeri varsa onun ikinci grubu 406 mı? Jantta bilgi yoksa bisikletin üreticisinin sitesinde jant ya da lastiğin ölçüsü ETRTO formatında yazabilir. Eski lastikler de xx-406 ise bu konuyu geçebiliriz.

Güncel olarak bu ölçülerin hepsine rastlanmıyor ama örneğin bazı katlanır bisikletlerde yaygın ölçülerin dışında 20" jantlar var.
Lastik ÖlçüsüETRTO (Avrupa Standardı)Inch ÖlçüleriFrench (Fransız Sistemi)
20"54-40020 x 2 x 1 ¾
23-40620 x 0.90
25-40620 x 1.00
28-40620 x 1.10
20 x 1 1⁄8
32-40620 x 1.25
35-40620 x 1.35
37-40620 x 1.40
20 x 1 3⁄8
40-40620 x 1.50
42-40620 x 1.60
44-40620 x 1.50
44-40620 x 1.625
47-40620 x 1.75
47-40620 x 1.90
50-40620 x 2.00
54-40620 x 2.10
20 x 2.00
55-40620 x 2.15
57-40620 x 2.25
20 x 2.125
60-40620 x 2.35
54-42820 x 2.00
40-43220 x 1 ½
37-43820 x 1 3⁄8
40-43820 x 1 3⁄8 x 1 ½
28-440500 x 28A
37-440500 x 35A
40-44020 x 1 ½ NL500 x 38A
23-45120 x 0.90
20 x 7⁄8
25-45120 x 1.00
28-45120 x 1 1⁄8
37-45120 x 1 3⁄8 B.S.

Ebat doğruysa lastiğin bir kenarını takıp iç lastiği çok az havayla içine yerleştirdikten sonra, dış lastiğin diğer kenarını önce sibop tarafından takmaya başlayın, sibobu içeri kaçmayacak kadar bastırıp lastiğin orada takılmamasını sağlayın. Daha fazla şişirmeden önce dış lastiği tüm çevresi boyunca kenarlarından içe bastırarak, ileri-geri yoğurun, hiçbir yerinde takılma/yapışma hissi yoksa ve hizası düzgünse yatay duruyorken kenarlar elle bastırıldığında ayrılabilecek kadar şişirin. Bu aşamada lastik belli bir yerde yapışmıyorsa ve görünüşü dengeliyse herhangi bir yardımcı malzeme olmada düzgün hizalı olarak şişmeye devam etmeli. Az az şişirip ağırlık verip 1-2- tur çevirerek yavaş yavaş tamamlayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç DİREK
Scudo
@krank Markadan markaya böyle farklar olabiliyor maalesef. Bir markanınkini levyeyle zor geçiriyorum, başka markanınkinde levyeye bile gerek kalmıyor, elle geçiyor mesela. Her tarafı homojen olarak oturtulamıyorsa, çözüm olarak denenecek tek şey var. Lastiğin kenarının bindiği yere (ing. bead seat) bir bant sararak çapı büyütmek. Görselde yeşille işaretlediğim yerler. Tek bantla iki tarafı büyütmek mümkün değil. Lastik şişince bant nipel çukuruna doğru kayar çünkü. İki tarafa da 5-6 mm genişliğinde bir bant sarmak lazım. Sıkıntı uygun genişlikte ve kalınlıkta bant bulmak.

bead-seat-diameter.jpg
 
Son düzenleme:
lastiğin kenarlarını hafif yağlayıp takın, şişirince yerine oturacaktır
Oğlumun bisikletin dış lastiğini değiştirirken fotoğrafta göstermeye çalıştığım sorunu yaşıyorum. Lastik çevresel olarak janta eşit oturmuyor. Bu konunun ilk sayfasında lastik damağının janta tam oturabilmesi için sabunlu su ve schwalbe easy fit öneriliyor ikisinde denedim ama halen ön lastiği düzgün oturtabilmiş değilim. Lastiğin üst sınırı olan 5 bar hava basıp deniyorum ama sonuç yine hüsran. Daha doğrusu oturtmayı başarmıştım ama denemeler sırasında iç lastiği hırpaladığım için siboptan hava kaçırmaya başladı. İç lastiği değiştirince yine tam başarılı olamadım. Sonucunda çevresel olarak salgı oluşuyor.
@Spartiat , @Can Çelik veya diğer bilgili arkadaşlardan sorunu çözebilecek bilgi gelirse sevinirim.
 
Lastik yeniyse jant için tam doğru ölçüde mi? "20" x dış genişlik" şeklinde inç olarak değil, "iç genişlik-406" şeklinde ETRTO formatında. Jant üstünde ETRTO değeri varsa onun ikinci grubu 406 mı? Jantta bilgi yoksa bisikletin üreticisinin sitesinde jant ya da lastiğin ölçüsü ETRTO formatında yazabilir. Eski lastikler de xx-406 ise bu konuyu geçebiliriz.

Güncel olarak bu ölçülerin hepsine rastlanmıyor ama örneğin bazı katlanır bisikletlerde yaygın ölçülerin dışında 20" jantlar var.
Lastik ÖlçüsüETRTO (Avrupa Standardı)Inch ÖlçüleriFrench (Fransız Sistemi)
20"54-40020 x 2 x 1 ¾
23-40620 x 0.90
25-40620 x 1.00
28-40620 x 1.10
20 x 1 1⁄8
32-40620 x 1.25
35-40620 x 1.35
37-40620 x 1.40
20 x 1 3⁄8
40-40620 x 1.50
42-40620 x 1.60
44-40620 x 1.50
44-40620 x 1.625
47-40620 x 1.75
47-40620 x 1.90
50-40620 x 2.00
54-40620 x 2.10
20 x 2.00
55-40620 x 2.15
57-40620 x 2.25
20 x 2.125
60-40620 x 2.35
54-42820 x 2.00
40-43220 x 1 ½
37-43820 x 1 3⁄8
40-43820 x 1 3⁄8 x 1 ½
28-440500 x 28A
37-440500 x 35A
40-44020 x 1 ½ NL500 x 38A
23-45120 x 0.90
20 x 7⁄8
25-45120 x 1.00
28-45120 x 1 1⁄8
37-45120 x 1 3⁄8 B.S.

Ebat doğruysa lastiğin bir kenarını takıp iç lastiği çok az havayla içine yerleştirdikten sonra, dış lastiğin diğer kenarını önce sibop tarafından takmaya başlayın, sibobu içeri kaçmayacak kadar bastırıp lastiğin orada takılmamasını sağlayın. Daha fazla şişirmeden önce dış lastiği tüm çevresi boyunca kenarlarından içe bastırarak, ileri-geri yoğurun, hiçbir yerinde takılma/yapışma hissi yoksa ve hizası düzgünse yatay duruyorken kenarlar elle bastırıldığında ayrılabilecek kadar şişirin. Bu aşamada lastik belli bir yerde yapışmıyorsa ve görünüşü dengeliyse herhangi bir yardımcı malzeme olmada düzgün hizalı olarak şişmeye devam etmeli. Az az şişirip ağırlık verip 1-2- tur çevirerek yavaş yavaş tamamlayabilirsiniz.
Ebat önceki lastikle birebir aynı sadece marka model farklı. Üzerinden söktüğüm lastik Specialized Pathfinder 20x2.00 ebatlı. İşin ilginci arka lastiği biraz uğraştırsa da hizaladım. Önü de hizalamıştım ki iç lastik değişince yine başa döndüm. Lastik janta levye bile kullanmadan elle oturuyor.
@krank Markadan markaya böyle farklar olabiliyor maalesef. Bir markanınkini levyeyle zor geçiriyorum, başka markanınkinde levyeye bile gerek kalmıyor, elle geçiyor mesela. Her tarafı homojen olarak oturtulamıyorsa, çözüm olarak denenecek tek şey var. Lastiğin kenarının bindiği yere (ing. bead seat) bir bant sararak çapı büyütmek. Görselde yeşille işaretlediğim yerler. İki tarafı da tek bir bantla büyütmek mümkün değil. Lastik şişince bant nipel çukuruna doğru kayar çünkü. İki tarafa da 5-6 mm genişliğinde bir bant sarmak lazım. Sıkıntı uygun genişlikte ve kalınlıkta bant bulmak.

311628 dosyayı görüntüle
Benim de şüphem jant bandı. Specialized bile olsa çocuk bisikleti olunca janta hiç özenilmemiş. Jant bandı sağa sola kayabiliyor ve sanırım bu dengesizliğe yol açıyor. Biraz uğraşınca jant bandının bazı yerlerde lastiği oturtma sırasında sizin yeşille belirttiğiniz kısımlara kaydığını farkettim. Biraz elle düzeltme, biraz döndürme biraz kayganlaştırma filan derken bi şekilde hizaladım. @Can Çelik @Spartiat teşekkürler.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Lastik Continental olunca tabi bilemedim ama benim Vittoria'ları ilk taktıktan sonra keyifle karşısına geçip bakınca şeritlerin bu şekilde yamuk yumuk olduğunu görüp becerememişim diye üzülmüştüm. Sonraki gün bi çevireyim bakayım ne kadar yamuk acaba dedim, çevirdiğimde ip gibi döndüğünü görünce şeritlerin düzgün olmadığını anladım 🤦🏼‍♂️
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Oturmayan lastiklerde uyguladığım formül; az hava ile yani inik şekilde biraz kullanıyorum, sonra gereken Hava basıncını uygulayıp devam ediyorum. Şimdiye kadar işe yaradı.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Geri