Spartiat
🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
- Kayıt
- 10 Ekim 2019
- Mesaj
- 5.377
- Tepki
- 13.315
- Yaş
- 49
- Şehir
- İzmir/Karşıyaka
- İsim
- H. Barış NEVRES
- Başlangıç
- 1986—87
- Bisiklet
- Diğer
Oğlumun bisikletin dış lastiğini değiştirirken fotoğrafta göstermeye çalıştığım sorunu yaşıyorum. Lastik çevresel olarak janta eşit oturmuyor. Bu konunun ilk sayfasında lastik damağının janta tam oturabilmesi için sabunlu su ve schwalbe easy fit öneriliyor ikisinde denedim ama halen ön lastiği düzgün oturtabilmiş değilim. Lastiğin üst sınırı olan 5 bar hava basıp deniyorum ama sonuç yine hüsran. Daha doğrusu oturtmayı başarmıştım ama denemeler sırasında iç lastiği hırpaladığım için siboptan hava kaçırmaya başladı. İç lastiği değiştirince yine tam başarılı olamadım. Sonucunda çevresel olarak salgı oluşuyor.
@Spartiat , @Can Çelik veya diğer bilgili arkadaşlardan sorunu çözebilecek bilgi gelirse sevinirim.
Lastik yeniyse jant için tam doğru ölçüde mi? "20" x dış genişlik" şeklinde inç olarak değil, "iç genişlik-406" şeklinde ETRTO formatında. Jant üstünde ETRTO değeri varsa onun ikinci grubu 406 mı? Jantta bilgi yoksa bisikletin üreticisinin sitesinde jant ya da lastiğin ölçüsü ETRTO formatında yazabilir. Eski lastikler de xx-406 ise bu konuyu geçebiliriz.
Güncel olarak bu ölçülerin hepsine rastlanmıyor ama örneğin bazı katlanır bisikletlerde yaygın ölçülerin dışında 20" jantlar var.
Lastik Ölçüsü | ETRTO (Avrupa Standardı) | Inch Ölçüleri | French (Fransız Sistemi) |
---|---|---|---|
20" | 54-400 | 20 x 2 x 1 ¾ | |
23-406 | 20 x 0.90 | ||
25-406 | 20 x 1.00 | ||
28-406 | 20 x 1.10 | ||
20 x 1 1⁄8 | |||
32-406 | 20 x 1.25 | ||
35-406 | 20 x 1.35 | ||
37-406 | 20 x 1.40 | ||
20 x 1 3⁄8 | |||
40-406 | 20 x 1.50 | ||
42-406 | 20 x 1.60 | ||
44-406 | 20 x 1.50 | ||
44-406 | 20 x 1.625 | ||
47-406 | 20 x 1.75 | ||
47-406 | 20 x 1.90 | ||
50-406 | 20 x 2.00 | ||
54-406 | 20 x 2.10 | ||
20 x 2.00 | |||
55-406 | 20 x 2.15 | ||
57-406 | 20 x 2.25 | ||
20 x 2.125 | |||
60-406 | 20 x 2.35 | ||
54-428 | 20 x 2.00 | ||
40-432 | 20 x 1 ½ | ||
37-438 | 20 x 1 3⁄8 | ||
40-438 | 20 x 1 3⁄8 x 1 ½ | ||
28-440 | 500 x 28A | ||
37-440 | 500 x 35A | ||
40-440 | 20 x 1 ½ NL | 500 x 38A | |
23-451 | 20 x 0.90 | ||
20 x 7⁄8 | |||
25-451 | 20 x 1.00 | ||
28-451 | 20 x 1 1⁄8 | ||
37-451 | 20 x 1 3⁄8 B.S. |
Ebat doğruysa lastiğin bir kenarını takıp iç lastiği çok az havayla içine yerleştirdikten sonra, dış lastiğin diğer kenarını önce sibop tarafından takmaya başlayın, sibobu içeri kaçmayacak kadar bastırıp lastiğin orada takılmamasını sağlayın. Daha fazla şişirmeden önce dış lastiği tüm çevresi boyunca kenarlarından içe bastırarak, ileri-geri yoğurun, hiçbir yerinde takılma/yapışma hissi yoksa ve hizası düzgünse yatay duruyorken kenarlar elle bastırıldığında ayrılabilecek kadar şişirin. Bu aşamada lastik belli bir yerde yapışmıyorsa ve görünüşü dengeliyse herhangi bir yardımcı malzeme olmada düzgün hizalı olarak şişmeye devam etmeli. Az az şişirip ağırlık verip 1-2- tur çevirerek yavaş yavaş tamamlayabilirsiniz.