BİSİKLETİ ASLANIN AĞIZINDAN ALACAĞIZ!
Bisiklete Özgürlük için!
Bisikletlilerin can güvenliği ve haklarını savunmak için!
Bisiklet yolları, Bisiklet Park yerleri için!
Otomobil işgaline, tarfik terörüne ve Fosil Yakıt katliamına dur demek için!
2012 Spor Başkentinin İstanbullulara hizmet etmesi için!
İstanbul Belediyesini İstanbul Halkına Hizmet Etmeye Davet İçin!
İstanbulluların Spor yapabilmesi ve Bisiklet Sporundan haberdar etmek için!
Trafiği, Yolları, Kaldırımları ve Yaşam alanlarımızı teslim almak için!
Spor, Sağlık, Doğa, Çevre ve İstanbul'da İnsanca yaşamak için!
Bisikletli bisikletsiz herkezi
İSTANBUL BELEDİYESİ ÖNÜNDE EYLEME ÇAĞRIYORUZ!
Bisikletliler olarak özelde İstanbul ve Genel olarak ülkemizde yaşadığımız sorunlarımızı komuyonu duyurmak, Basını bilgilendirmek ve Yetkililere taleplerimizi iletmek üzere;
TARİH: 13 KASIM 2011 PAZAR
SAAT: 10:30
YER: İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ÖNÜ / Saraçhane / Fatih
ETKİNLİK:
10:30 Bisikletçiler, STK’lar ve Halkın İstanbul Belediyesi Önünde Toplanarak Basın Bildirisi Okunması.
11:30 Saraçhane’den Fatih yönüne bisikletlerimizle hareket ederek, Edirnekapı’dan Vatan Caddesine İniş. Vatan Caddesi Yan Yolu üzerinden Aksaray Yenikapı İDO önünde toplanma.
12:30 İDO önü Basın açıklaması ardından Kumkapı iç yolundan Sultanahmet Meydanı ve Cağaloğlu Valilik önünden bisikletlerimizle geçiş.
13:00 Eminönü istikametinden Taksim Meydanına varış.
14:00 Taksim Meydanında Etkinliğin son bulması.
BİSİKLETLİLER İNİSİYATİFİ olarak biraraya gelerek gerçek anlamda Dünya Şehirlerine yakışan düzenlemeleri Bisiklet kullanıcıları olarak taleplerimizi ileteceğimiz bu etkinliğe tüm bisiklet kullanıcıları, bisiklet klüpleri, bisiklet dernekleri, Çevre örgütleri ve STK’lar ve halkımızı bekliyoruz.
Bisikletliler İnisiyatifi
BASIN BİLDİRİSİ ve KAMUOYUNA DUYURU
BİSİKLET MEDENİYETTİR, SPOR HERKES İÇİNDİR
Bisiklet bir kültürdür, bir medeniyettir. Dünyanın bütün medeni şehirlerinde, bisiklet çok önemli bir ulaşım aracıdır. İnsanlar evlerinden işlerine bisikletleriyle gider. Böylece, saatler süren ofis hayatının hareketsizliğini de üzerlerinden atmış olurlar. Bu ülkede yerel yönetimler bir türlü bisiklete hak ettikleri değeri vermedi.
Bisikletin hem ekonomi yönünden hem sağlık ve spor alanında birçok avantajı olduğu bilinmesine rağmen insanlık için bir abartıdan ibaret olan otomobillere pirim verilerek şehirlerimizi yaşanmaz hale getirdiler.
Sırf sermaye patronlarının rant kapıları artsın için ülkemize ithal otomobil çöplüğüne çevirilmesi, Petrol Ağalarının ceplerini doldurmak için fosil yakıtlarla çevrenin kirletilmesi, otomobil yığınlarının tüm yaşam alanlarını kaplayarak değil bisikletlilerin ve bedensel engellilerin tüm yayaların erişim hakları gaspedildi.
Sermayenin dışa bağımlılıktan kalmasını, Sağlık sektörüne harcanan milyar dolarları, Spor adına sergilenen trilyonluk şowları desteklediler sürekli.
2012 İSTANBULLULAR İÇİN SPOR BAŞKENTİ OLSUN
"2010 İstanbul Kültür Başkenti" adı altında yapılan trilyonluk şowların hiç birinin İstanbul Halkının Kültürüne bir katkısı olmadığı gibi şimdi de "2012 İstanbul Spor Başkenti" adı altında yurtdışından ithal ettikleri tenisçilere, golfçulere, F1 yarışlarına harcanıyor İstanbul halkının hakları.
Madem İstanbul Belediyesi adını taşıyorsunuz o zaman İstanbul Halkına Hizmet edin!
Bırakın İstanbul halkı spor yapsın ve siz onları destekleyin.
İstanbul da ve Ülkemizin dört bir yanında sporcu yetiştirmek, spor klüplerini desteklemek, spor alanları açmak varken bu zihniyetler bugüne kadar yurtdışından sporcu getirmek için harcadılar tüm imkanlarını.
Sporun en basit ve hemen her yaştan herkesin en rahat yapabileceği şekli Bisiklettir.
Bisiklet Sporu yapan ve kendi imkanlarıyla antremanlar gerçekleştiren, sporcular yetiştiren kuruluşlara en ufak bir malzemeyi çok görenler organize ettikleri bisiklet yarışlarına Milyarlar harcayarak yurtdışından bisikletçi getirdiler.
Oysaki; Bisiklet organizasyonlarımız için defalarca görüştüğümüz ve malzeme talep ettiğimiz İstanbul Belediyesi ve Spor A.Ş. yetkilileri bize bu organizasyonların kendi sınırları içinde başlamasına rağmen diğer il sınırlarına taşmasını bahane göstererek en ufak bir katkıda bulunmadılar bugüne kadar. Şimdi de biz soruyoruz siz kimin belediyesisiniz? Siz kimlere hizmet için varsınız? Spor A.Ş. kime hizmet ediyor?
Bir avuç burjuvanın zevkine İstanbul un en verimli alanlarını Golf Sahalarını kimlere peşkeş çektiniz?, 260 Milyara mal olan F1 pistini hangi akla hizmetle desteklediniz?, İthal Tenisçilere kaç para harcadınız? 2012 Spor Başkenti için hangi İstanbul Yerel Sporcuları ve Klüplerine yer verdiniz?
BİSİKLETLİLERİN CAN GÜVENLİĞİNİ ve BİSİKLET YOLLARINI SAĞLAYIN
Bisikletliler olarak her ne kadar yetkililer ve trafiktekiler bizleri görmezden gelselerde biz yinede İstanbul da şehiriçi ulaşımlarımızı bisikletle yaparak; Ekonomiye katkı yapıyoruz, çevreyi kirletmiyoruz, yolları ve kaldırımları işgal etmiyoruz, sağlıklı yaşamak için hergün spor yapıyoruz, İstanbul'u Avrupa şehirleri görünümüne getiriyoruz,... hemde tüm bunları birçok tehlikeyi göze alarak yapıyoruz.
Biz bisiklet kullanımı İstanbul da yaygınlaşsın isterken başkalarınında bizim gibi hemen hergün kazalarla karşı karşıya gelsin kendilerini tehlikeye atsınlar istemiyoruz. Bunun için sorunların muhataplarını göreve çağırıyoruz.
Haklısınız, bisiklet popülerleştikçe, milyarlarca dolar harcadığımız o motorlu taşıt taşımacılığına rağbet azalacak. Belki yatırımlar daha zor amorti edecek kendini.
Kentlerimizi emanet ettiğimiz yöneticilerimize sesleniyoruz!
Bir bisiklet yolunun yapım maliyeti, normal bir karayolu maliyetinin yüzde 10'una, otoyol maliyetinin ise yüzde 2'sine eşit. Yakıt ve motor yağı gibi hava kirliliğine yol açan maddelere ihtiyaç duymayan bisiklet, doğaya saygılı bir ulaşım aracı olmasının yanısıra, günlük yaşamda ve koşturmacada, işe gidip gelirken, yeterince kımıldatamadığımız hareketsiz bedenlerimizin sağlığına kavuşmasını da sağlıyor.
Bisiklet, otomobilin ulaşımda kapladığı alanın 1/4'üne,otomobilin kapladığı park alanının 1/8'ine,otomobilin satın alma fiyatının 1/80'ine, otomobil bakım masraflarının 1/100'üne denk geliyor.
Büyük kentlerde iş, ticaret, okul gibi günlük ulaşımların, aktif kentli başına oluşturduğu mesafe ortalama 6,4 km dir ve bu kent içi ulaşım, tüm ulaşımın yüzde 40'ını oluşturuyor. Bu durumda, aynı mesafe otomobil yerine bisikletle alınsaydı ne kadarlık bir benzin tasarrufu olurdu diye merak ederseniz, yapılan hesaplara göre:
Toplam ulaşımın sadece üçte biri dahi bisikletle yapılmış olsaydı, bir yılda 9,5 milyar litre benzin tasarrufu sağlanacaktı.
İstanbul Belediyesi ve ilçe belediyelerin bugüne kadar yaptıkları bisiklet yolları sahil yolları üzerine çizgiyle belirlenmiş gezi sınırlarıdır. Bisiklet yolu olarak yapılan bu yanlış uygulamalardan vaz geçilmesini ve bisiklet yolunun şehiriçi ulaşımına yönelik Avrupa'da olduğu gibi yapılmasını istiyoruz.
Bisikletliler olarak ulaşım hakkımızı talep ediyoruz ve bisikletlilerin can ve mal güvenliğini korumak gibi göreviniz olduğunuda tekrar hatırlatırız.
Ayrıca toplu taşıma araçlarında bisiklet taşınmasına getirdiğiniz sınırlamaları kaldırmanızı istiyoruz.
BİSİKLETİN YAYGINLAŞMASI İÇİN NELER YAPILABİLİR?
Kentlerde bisiklet ulaşımını desteklemek üzere ilgili birimlerce, bisiklet yollarının analizi, teknik alt yapı ve yapım işlemleri uygulamasına hız verilebilir. Mevcut bisiklet yollarının tanıtımı yapılabilir ve bu yolların periyodik olarak bakımı sağlanabilir.
Bir karayolu yapılırken, yanına sadece 1,50 m. lik bir genişlik ilavesiyle ekolojik ulaşım desteklenebilir.
Mümkün mesafedeki yerlere bisikletle gidilebilir.
Otopark düzenlemelerinde, bisikletler için de özel park yerleri yapılabilir. Aynı uygulama kamu kuruluşları, okullar ve özel şirketlerin park yerleri içinde de oluşturulabilir.
Bisikletin avantajları otomobille karşılaştırılarak bisiklet ulaşımı özendirilebilir.
BİSİKLET KULLANARAK ÖNLEYEBİLECEKLERİMİZ
Motorlu taşıtların sayısı arttıkça karayolu yapımı da artıyor ve bu yollar, verimli toprakların da içinden geçerek, tarım ürünlerine, peyzaja ve faunaya zarar veriyor.
Fosil ve diğer yakıtların kullanımı atmosferi asitlendirerek, ağaçların yok olmasına neden olan asit yağmurlarının oluşumuna katkıda bulunuyor.
Motorlu taşıtların üretimi için, geriye dönüşümü çok zor ya da masraflı olan çelik, alüminyum ve sert plastik gibi malzemeler kullanılıyor ve fabrikalarda taşıt üretimi için çok fazla miktarda enerji tüketiliyor.
Otomobil üreticileri bilinen nedenlerden dolayı uzun ömürlü araç üretmiyorlar, yıpranmış araçlar çevreyi tehdit ediyor ve büyük otomobil çöplükleri oluşturuyor.
Sporu günlük yaşamınızın bir parçası haline getirmek, işe gidip gelmek, park sorununuzu kökünden çözmek, doğada sesleri, kokuları, görüntü ve ayrıntıları daha iyi farkederek gezintiler yapmak ya da hepsini birden yapmak için bisiklet kullanmak ve bisiklet kullanımını arttırmak gerekiyor.
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR VE TÜM YEREL YÖNETİMLERE
Yönetici olduğunuz şehirleri insanların yaşaması için düzenlenmesi gerektiğini gözden kaçırmayın.
Yolları, Kaldırımları otomobillere teslim ederek yayaların, bisikletlilerin ve bedensel engellilerin ulaşım hakları önündeki engelleri kaldırın.
Bisikletli yaşamı şehirlerde yaygınlaştırın, Bisiklete önem gösterin.
Bisiklet Yolları Şehir içi Ulaşımı içindir; Bisiklet yolları adı altında yapılan birçok uygulama sahil kenarlarında yaya yürüme yolları ile birlikte yapılarak çok büyük yanlışlıklar yapılmıştır. Bisiklet hafta sonları sahil kenarında gezi aracı değil tam aksine şehir içi ulaşımı sağlayacak, işe gidip gelmek, alış veriş yapmak için kullanılmalı ve bisiklet yolları bu amaçlara hizmet etmelidir. Bisiklet yollarını şehir içi ana arterlere yönelik oluşturulsun. Bisiklet park yerleri yapılsın.
BELEDİYELERİN SPOR MÜDÜRLÜKLERİ VE SPOR A.Ş. HANGİ AMAÇLA KURULMUŞTUR?
Belediyelerin varoluş sebepleri o şehirde yaşayan halkın ihtiyaçlarını karşılamak olarak bilmekteyiz.
Bu sebeple konularına göre ayrılan müdürlüklerin ve A.Ş’lerin yerel halkın ihtiyaçlarını karşılamak doğrultusunda kar amacı gütmeyen kurumlar olması gerekmektedir.
Spor sadece futbol değildir. Bisiklet her yaş gurubundan ve herkesin yapabildiği en yaygın spor türü olmasına rağmen İstanbul Belediyesi bünyesinde Bisiklet Sporu branşı bulunmaması çok ilginçtir.
İstanbul Belediyesi Spor Müdürlüğü ve Spor A.Ş. nin kendi spor takımlarını veya kendi spor anlayışlarını yürütmek yerine her yaştan herkesin spor yapması yönünde çalışmalar yürütmesini beklemekteyiz.
Olimpiyatlar gündeme geldiği her dönemde Olimpiyatların İstanbul’da yapılmasını talep edebilmek için önce İstanbul'da bisiklet sporunu desteklemeli, İstanbullu Bisiklet Sporcusu yetiştirmeli, çok düşük maliyete yapılabilecek Velodrom (bisiklet pisti) gerçekleştirmeli.
İDO, TCDD VE TÜM TOPLU TAŞIMA ARAÇLARI MÜDÜRLÜKLERİNE
Deniz Otobüsleri, Trenler başta olmak üzere diğer toplu taşıma araçları hatta şehirler arası otobüslerde bile bisiklete getirilen kısıtlamalar kaldırılsın.
Toplu taşımalarda kısıtlama getirmek ve ek ücretler almak yerine bisiklet için kolaylıklar sağlayın ve bisikleti şehiriçi ulaşımda teşvik edin.
GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI NE İŞ YAPAR?
Avrupanın en genç nüfüsuna sahip olmamıza rağmen adı ile var olup kendisini göremediğimiz Gençlik ve Spor Bakanlığı ve İl Müdürlüklerini görevine çağırıyoruz.
Spor herkes içindir. Ülkenin her yanında kendi imkanlarıyla spor yapmak için çırpınan gençleri, mahalle takımlarını, klüpleri neden görmezden geliyorsunuz?
Gençlerin Futbol fanatikleri olmasını ve futbolun rant kapısı olmasını desteklemek yerine halkının sporda ilerlemesini niye desteklemiyorsunuz?
BİSİKLET FEDERASYONU NEREDE?
Evet ülkemizde Bisiklet Federasyonu var. Ama bisiklet adını almış bu federasyonun “Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Yarışları” organizasyonu dışında bisikletin gelişmesi yönünde çalışma yapmadığı ve bisikletçilerin sorunlarıyla ilgilenmediği aşikardır.
Ülkemizin hangi bölgesine giderseniz gidin bisikletin ne kadar yaygın kullanıldığını göreceksiniz. Buna rağmen ülkemizde bisiklet sporuna önem verilmemesi düşündürücüdür!
Oysa her ilde ve hemen her ilçede yerel bisiklet gurupları var ve bunları görmemek için elinizden geleni yapıyorsunuz. Bu bisiklet guruplarını neden desteklemiyor ve gerekli düzenlemeleri yapmıyorsunuz?
ULAŞTIRMA BAKANLIĞINA
Otomobil üretici ülkelerden ister Avrupa ülkelerini ister Uzakdoğu ülkelerine baktığınız zaman bile bisikletin ne kadar gelişmiş olduğunu göreceksiniz.
Bisikleti ulaşım aracı olarak kabul edilmesi ve yolların düzenlenmesi gerekmektedir.
Özellikle İstanbul’da yaşayanlar için Avrupa ve Asya yakasını birbirine bağlayan Boğaz Köprülerinde gerekli düzenlemelerin yapılarak bisiklet geçişine açılması bir zorunluluk haline gelmiştir.
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞINA
Hava, Su, Toprak ve Ateş tarih boyunca insanlığın temel varlıkları olmuş ve öylede kalmak zorundadır.
Özellikle İstanbul’da nefes alacak az yerlerden biri olan Belgrad Ormanı ve diğer orman arazilerinin özel şirketlere tahsis edilerek girişlerde yüklü bedeller alınmasını kaldırın.
Sahil şeritlerini özel işletmeler ve hatta Sosyal Tesisler adı altında işgal edilerek halka kapatılmasına dur deyin.
ŞEHİR PLANLAMACILARI, MİMARLAR, MÜTEAHHİTLERE
Şehir planlarını, Toplumsal ve Kamusal alanları, Toplu Konut yerleşim yerleri, Mahalle ve Sokakları, Binalar ve Otoparkları bisiklet kullanımına yönelik düzenlenmeli.
EMNİYET MÜDÜRLÜKLERİNE
Bisikletçiler Çevrecidir, İnsana ve Doğaya Saygılıdır.
Trafikte gördüğünüz tek veya toplu bisikletçilere yardımcı olun.
OTOMOBİL, TOPLU TAŞIMA, TAKSİ ŞÖFÖRLERİNE
Bisikletçilerin kaportası insan vucüdudur. Sizlerin ufak kazalarınızda araçlarınızın çizilmesine bile tahammül edemezken bisikletçinin yapacağı ufak bir kazada nasıl hasarlar alabileceğini ve bu hasarların kolay telafi edilemeyeceğini düşünün.
Bisikletler Trafik sıkışıklığına sebep olmaz, Trafik sıkışıklığını oluşturan otomobillerdir. Bu sebeple bisikletçilere daha tahammüllü olun.
SAĞLIK BAKANLIĞINA
Sağlık harcamalarını düşürmek, Halkın sağlını korumak, Halk Sağlığını İlaç sektörü ve Özel Hastanelere teslim etmemek adına bisikletli yaşamı destekleyin.
BİSİKLETLİLER İNİSİYATİFİ
Basın Sözcücü
Cengiz YARGIÇ
0216 348 47 63
belgeselokulu@gmail.com
Facebook Grup: Pedallıyorum