Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklette hafiflik...

ne kadar hafif o kadar para demek. yani bizim gibi alım gücü yerlerde olan ülkeler için pek olacak iş değil hafif bisiklet.
Bir noktadan sonra her 100gr hafifleme için 1000$ gibi bir şablon çıkıyor karşımıza. (sıfır malzemelerle tabi)

Sürüş yerine ve disiplinine göre de değişiyor aslında hafiflik olayı. Mtb ler belirli bir kilonun altında, örneğin 8kg altında enduro aşırı hafif oluyor, dayanıklılık konusunda nasıl olur ayrı bir konu, rampa çıkış ağırlıklı binenlere hafif, iniş ağırlıklı binenlere en hafifi olmayan daha iyi gidebilir. Ama ne olursa olsun, binicinin extrası olmamalı, bunu sn iyi şekilde şurada anladım. Gidon da çocuk koltuklu şekikde çocukla birlikte 32-33kg olan bisikleti 93kg iken kullandığım zamanı hatırlıyorum. Ve aynı bisikleti, aynı 32-33kg şeklinde 80kg iken sürdüğüm zamanı hatırlıyorum. İkisinin arasında dağlar kadar fark var.

Tabi bir de şu var 80kg iken 45kg luk bisikleti kullanmadım ama kullansaydım herhalde diğerine göre daha az sıkıntı yaşardım. Vücut ne kadar fit olursa o kadar daha direnç artıyor.
 
Scudo
Tabi bir de şu var 80kg iken 45kg luk bisikleti kullanmadım ama kullansaydım herhalde diğerine göre daha az sıkıntı yaşardım.
Komşu tur bisikletine yüklenince jant telleri makarnaya dönüyor. Freni patlak gidiyorsunuz bir süre sonra, demoralize ediyor.
 
Bu konuda çok titiz davranılıyor. Ama gram hesapları yapılırken kendi kilosuna çoğu insan dikkat etmiyor. Bu konuda kafama takılan bir şey var. Ben biraz garantici bir insanım. Bisiklette pompa, alyan, yedek lastik, levye, yama seti, bant, tornavida vs ihtiyaç olacak her şeyi bisiklet çantasında taşıyorum. Sonra bakıyorum gramların hesabı yapılıyor. Bunlardan kurtulmam mı gerek? En basitinden ufak şişe su alsak o bile yarım kilo :)
Pazardan 15 kiloluk meyve sebze taşıdığınızı düşünün. Elinizdekilerden 5 kilo eksilmesiyle vücudunuzdan 5 kilo eksilmesi aynı etkiyi yapmaz. Ben bazen çanta almayıp kilidi bisiklete doluyorum o bile tek başına fark ediyor. Mataralardaki su miktarı bile hatta.
 
En önemlisi bence bisikletin akışını sağlayan ön ve arka göbeklerin iyi olmasıdır. Göbekler iyi değilse bakımsızsa tekeri döndürmek istersen de dönmek istemez. Boşa saldığında gitmek istemez. Hafiflikten önce göbeklerin akcılığı önemlidir.
 
En önemlisi bence bisikletin akışını sağlayan ön ve arka göbeklerin iyi olmasıdır. Göbekler iyi değilse bakımsızsa tekeri döndürmek istersen de dönmek istemez. Boşa saldığında gitmek istemez. Hafiflikten önce göbeklerin akcılığı önemlidir.
Komşu nasıl anlaşılır? Benim teker takılıyor sandım bisikletçiye götürdüm yoktur dedi. İnternette izledim eksenden iki yana oynatıp boşluk var mı milde ona bakıldığını anladım Ucuzu var pahalısı var, göbekler hakikaten önemli ama az bilindik aksamlar.
Benim bisikletin aynısını başka müşteride görmüştüm Delta'da. Göbekleri Deore XT ile değiştirmiş. Örnek biz de mi öyle yapmalıyız sağlam olsun diye?
 
En önemlisi bence bisikletin akışını sağlayan ön ve arka göbeklerin iyi olmasıdır. Göbekler iyi değilse bakımsızsa tekeri döndürmek istersen de dönmek istemez. Boşa saldığında gitmek istemez. Hafiflikten önce göbeklerin akcılığı önemlidir.
İş yokuş tırmanmaya gelince tüm dengeler sarsılıyor. Göbekler ne kadar akışkan olabilir ki daha fazla? Keramik göbekler haricinde hepsi hemen hemen aynıdır diye düşünüyorum.
 
En önemlisi bence bisikletin akışını sağlayan ön ve arka göbeklerin iyi olmasıdır. Göbekler iyi değilse bakımsızsa tekeri döndürmek istersen de dönmek istemez. Boşa saldığında gitmek istemez. Hafiflikten önce göbeklerin akcılığı önemlidir.
Bende bir tane gobek var ya, arkada gobek mi olurmuş😒
 
Ben biraz garantici bir insanım. Bisiklette pompa, alyan, yedek lastik, levye, yama seti, bant, tornavida vs ihtiyaç olacak her şeyi bisiklet çantasında taşıyorum. Sonra bakıyorum gramların hesabı yapılıyor. Bunlardan kurtulmam mı gerek?
Bu bisiklet çantasını, bisikletin üzerine takmayıp kendi üzerinizde taşıyarak bisiklete binebilirsiniz.
 
İş yokuş tırmanmaya gelince tüm dengeler sarsılıyor. Göbekler ne kadar akışkan olabilir ki daha fazla? Keramik göbekler haricinde hepsi hemen hemen aynıdır diye düşünüyorum.
Hafiflik konusuna girişmeden önce göbeklerin bakımı yapılmalı. Gerekirse rulman/bilye değişimi bile yapılmalı. Akort ayarı yaptırılmalı.

Evet dediğinde haklısın seramik göbekten haricinde hepsi aynı .

Hepsi aynı dediklerimiz de fark bakımlı ve bakımsız olarak ayrılıyor. Bakımsız göbekte sürtünme fazla olur ve enerjiyi boşa harcatır.
Bu bisiklet çantasını, bisikletin üzerine takmayıp kendi üzerinizde taşıyarak bisiklete binebilirsiniz.
Belim ağrıyacağına bacaklarım ağrısın daha iyi @hamlet2006 abi
Komşu nasıl anlaşılır? Benim teker takılıyor sandım bisikletçiye götürdüm yoktur dedi. İnternette izledim eksenden iki yana oynatıp boşluk var mı milde ona bakıldığını anladım Ucuzu var pahalısı var, göbekler hakikaten önemli ama az bilindik aksamlar.
Benim bisikletin aynısını başka müşteride görmüştüm Delta'da. Göbekleri Deore XT ile değiştirmiş. Örnek biz de mi öyle yapmalıyız sağlam olsun diye?
Öyle göbek alsan ömürlük gibi bir şey oluyor. Bilyeli açık tip orta göbekten kapalı rulmanlı Shimano BB-UN 100'e döndüm. Pedal çevirmek çok güzel oldu.

Bakınız Çelik kadroyu yükseltmek

Bu bisiklete uygun rulmanlı tip ön arka göbek bulsam fiyatı da uygun olursa alırım. Şimdi ki göbekleri bilyalı
 
  • Beğen
Tepkiler: Prestor
Bu bisiklet çantasını, bisikletin üzerine takmayıp kendi üzerinizde taşıyarak bisiklete binebilirsiniz.
Ben denedim, müthiş terletiyor. Düz yolda yokuş çıkıyorsunuz resmen, hiç serinlik hissettirmiyor kaynar sudaki kurbağaya dönüyorsunuz.
Not: kışlık formanız yoksa bir tek karakışta düşünülebilir.
 
Tam olarak kaç kg hafif, orta ve ağır sayılıyor bisiklette? Örnek 9kg bisiklet gibi.
 
Tam olarak kaç kg hafif, orta ve ağır sayılıyor bisiklette? Örnek 9kg bisiklet gibi.
Aerodinami daha önemli komşu, her verim artışının sizin gücünüze katkısı var. 12.5 kg olsun yeter ki triatlon bisikleti olsun, ama konfor diyorsanız tur bisikleti kadroları daha iyi. Yol kadroları bu ikisinin arası ama ikisinden daha hafif; aslında yol değil "yokuş kadro" demek daha doğru olurmuş. Özetle "pamuk eller".
 
Aerodinami daha önemli komşu, her verim artışının sizin gücünüze katkısı var. 12.5 kg olsun yeter ki triatlon bisikleti olsun, ama konfor diyorsanız tur bisikleti kadroları daha iyi. Yol kadroları bu ikisinin arası ama ikisinden daha hafif. Özetle "pamuk eller".
Aero bisikletim keşke olsa, şuan lık tur bisikleti ile idare ediyorum.
 
Sportif anlamda öncelik güç ve güçte devamlılık FTP , sonra aerodinamik sonra doğru seçilmiş vites oranları , kaliteli jant seti ve en son bisikletin toplam ağırlığı. 10 kg bisiklet ile 9 kg bisiklet arasında sürücü farkı olur ekipman değil
 
Aero bisikletim keşke olsa, şuan lık tur bisikleti ile idare ediyorum.
Şu dönemde tur bisikleti de olsa triatlon bisikletiniz de olsa aslında salça kıvamında jant veriyorlar, çok bir farkı olmuyor. Herkes yarış bisikletim olsun ister ama aluminyumdan çelikten mamulmuş gibi uzun ömürlü olmasını bekler, sonra akort etmez vs vs. Dolayısıyla bisikletlerin de hepsi bir değil, size uzun ömür verebilmesi için çok ciddi bakım gerekli, yoksa sadece vitrinlik olur. Çelik bisikletlerle de zamanında yarış bisikleti vardı, bizdekiler ise seri üretim. Mesele malzemesi değil, usta işçiliği benim düşünceme göre.
 
Şu dönemde tur bisikleti de olsa triatlon bisikletiniz de olsa aslında salça kıvamında jant veriyorlar, çok bir farkı olmuyor. Herkes yarış bisikletim olsun ister ama aluminyumdan çelikten mamulmuş gibi uzun ömürlü olmasını bekler, sonra akort etmez vs vs. Dolayısıyla bisikletlerin de hepsi bir değil, size uzun ömür verebilmesi için çok ciddi bakım gerekli, yoksa sadece vitrinlik olur. Çelik bisikletlerle de zamanında yarış bisikleti vardı, bizdekiler ise seri üretim.
20 senelik çelik bianchi grizzly bisikletim halan duruyor... fakat o kadar ağır ki üstüne binmeyi bırakın merdivenden çıkartmak ve indirmek tam bir Çin işkencesi.
 
  • Hahaha
Tepkiler: MAERKEK
20 senelik çelik bianchi grizzly bisikletim halan duruyor... fakat o kadar ağır ki üstüne binmeyi bırakın merdivenden çıkartmak ve indirmek tam bir Çin işkencesi.
Ben günlük 30 km sürerdim üniversiteye hazırlık zamanı. Çok da zevkliydi hiç yormazdı beni; ama o zaman Ankara'nın "Torosları'yla" cebelleşmezdik... 😅
 
Geri