Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklette hız artırmak için...

Mustafa Özkara

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Haziran 2009
Mesaj
592
Tepki
444
Şehir
Kayseri
Merhaba arkadaşlar
Bianchi Trophy gibi ağır bir bisiklete sahip olduğum için bu hız artırma olayına ciddi biçimde kafa yormuş durumdayım. Şu an yapmayı düşündüklerim;
+ Şu an takılı olan 26x1,95 MTB lastikleri söküp 26x1,50 slick lastik takacağım.
+ 3-4 yıldır bakım görmemiş olan göbek kısımlarını temizleyip yağlayacağım.
+ Şu an üzerindeki kadroyu çıkartıp daha hafif bir kadro üzerine mevcut komponentleri geçireceğim.
++ Sele yeterli yükseklikte ve gidon alçak konumda.
Foruma gözattım ama farklı bilgiye ulaşamadım. Bunların dışında sizin öneriniz var mı?
Teşekkürler...

http://img524.imageshack.us/img524/4738/img2120800x600.jpg
 
Scudo
frenlerı gozden gecırın (halatları yaglayıp pabuc ve jantı duzenlı olarak temızleyerek) lastıklerı degıstırmek baslı basına ucuracaktır sızı.

bir de seleyı bıraz one alın cok gerıde duruyor. bu da baglantı vıdasına cok yuk bınerek kırılmasına neden oluyor (tecrubeyle sabıt :))

ve son olarak 3. maddeden vaz gecın bence bunun yerıne Tarık beyın dedıgı gıbı yenı bır bısıklet almak daha mantıklı ve cok daha az zahmetlı.


@tamerbasaga
bıraz fazla genel degıl mı? hantal bır bısıklet de spordan sogutabılıyor kısıyı

 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Özkara
Tarık bey öncelikle teşekkürler. Yeni bir bisiklet alacak bütçe olmadığı için kadro değişimi düşündüm. Genelde 60-200 km turlara çıkacağım. Yol bisikleti pek uygun gelmiyor bana. Slick lastik daha uygundur.
Tamer Bey, kontrollü hız diyelim biz :)
Alper Bey, jantlarımda hafif yamukluklar var bu da sürtünme yapıp hızımı azaltıyor biraz. Jant akordu da gerekiyor.
Başka önerisi olan var mı ?
[Bisiklet değişiminin dışında.]
 
@Tarık Kalkan

Giriş seyivesinin altındaki (500-600 liranın altında olan modellerle)(salcano alu diye bir model var mı bilmiyorum) bisikletlerden yeni bir tane edinmek bence israf olacaktır. Çünkü aşağı yukarı bisikletiniz de aynı işi görebilir.

Bahsettiğiniz göbek bakımı ve arkadaşların bahsettiği fren bakımı önemli. Slick lastik zaten fark edecektir. Bir de eğer daha hafif bir kadro düşünürseniz, ki yeni kadroların çoğu 27.2mm sele borusu genişliği ve 1 1/8" furş genişliğinde oluyor, yani sizin bisikletinizin üzerindeki sele borusu, gidon boğazı ve çatalla uyumsuz olacaktır.

Ağırlık fobiniz zühur ettiyse bisikletin ayağını sökebilirsiniz. Ama kişisel görüşüm bisiklet ayaklarının fonksiyonel olduklarından yana :)
 
Barış bey, teşekkürler.
Gidon ve sele borusu ile uyum sağlamaması pek iyi olmadı. GErçi maşa zaten değişmeliydi ama...
Ağırlık fobisi oluşmadı ama, bu bisiklet ağırlığı ile rahatsız etmeye başladı mı ne :p
 
Arkadaşların önerilerine ek olarak kilitli pedala geçmenizi öneririm. Hatta kadroyu değiştireceğinize masrafı buna yapabilirsiniz. Slick lastik + kilitli pedal hissedilir bir gelişme sağlayacaktır.
 
@Özgür Nevres

Kilitli pedal onerisine kesinlikle katiliyorum. Kabaca %20 - %30 oraninda guc artisi sagliyor. Kullanim kolayligi acisindan cift tarafli olanindan alin. Ayakkabilarla birlikte 200 + - civarinda bir maliyeti olur (indirimli orta-iyi kalite urunlerde). Eger daha once hep platform pedal kullandiysaniz, spd'ye gectikten sonra "ben hic bisiklet kullanmamisim," diyebileceginiz kadar buyuk bir fark hissedeceksiniz. Takip-cikarma alisma suresi birkac gunden ibaret.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Özkara
Teşekkür ediyorum arkadaşlar, SPD pedallar ayakkabıları sebebiyle pek uygun değiller benim için.
Bisikleti gözden geçirmek farz oldu artık.
 
güzel bir bakım ve hafif bir kadro olabilir.birde lastikler tabii :))
 
saydıklarınıza + olarak; aynakolu değişin daha bol dişlili bi aynakol hızınızda buyuk fark yapar.Ayrıca V frenlerınızıde kontrol edın cok yararı olucaktır.Ayrıca elımde 1 tane alımınyum kadro var sabıt kadro egerkı hala almadıysanız goruselım ready.bruder@hotmail.com
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Özkara
az öncede söylendiği gibi aynakolun zannedersem 42 diş.44 dişlibir aynakola geçersen hızın artar.48 dişlibir aynakola geçersen dahada artar.ama 48 dişe geçersen ön aktarıcıyıda değiştirmen lazım.shimano c50 ön aktarıcı 15 tl civarında ve 48 dişe uygun olanları var.ve yanılmıyosam 40 yada 30 tl arası shimano tx 48 dişli aynakollar var.bütcen müsaitse hızlanmana etkisi büyük olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Özkara
Musti bırak parça değişmeyide para biriktir bisiklet dizelim sanada? benim şu an bi aynakol ve lastikler eksik kaldı bayrama artık bisikletle gelirim sizin oraya :D Ekrem amcadan kopar paraları 5 kuruşum yok de :D
 
Ali Ekrem amca'dan fayda yok :)
Artık kendi imkanlarımızla birşeyler yapmaya başladık :)
 
Geri