Scudo Sports

Bisiklette vites seçimi

arkadaşlar benimde bir sorum olacak . arka dişli ortada ön dişli dipte vs yazınca anlamıyorum ben.
mesela benim sol tarafta 1.2.3 sağ tarafta 1.2.3.4.5.6.7 vitesler var. ben sol tarafı hep birde tutup sağ tarafı 7 de tutuyorum.
ama bisikletçi bana bisikleti mahvediyorsun dedi.
eğer sag taraf 7 de ise sol taraf 3 de olmalı dedi.
veya sol taraf 1 de iken sağ taraf yedide olmamalı dedi.
öyle yapınca yokuş çıkmak imkansız ama , anlamadım hiçbirşey dediğinden , yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Scudo
arkadaşlar benimde bir sorum olacak . arka dişli ortada ön dişli dipte vs yazınca anlamıyorum ben.
mesela benim sol tarafta 1.2.3 sağ tarafta 1.2.3.4.5.6.7 vitesler var. ben sol tarafı hep birde tutup sağ tarafı 7 de tutuyorum.
ama bisikletçi bana bisikleti mahvediyorsun dedi.
eğer sag taraf 7 de ise sol taraf 3 de olmalı dedi.
veya sol taraf 1 de iken sağ taraf yedide olmamalı dedi.
öyle yapınca yokuş çıkmak imkansız ama , anlamadım hiçbirşey dediğinden , yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
arkadaşlar benimde bir sorum olacak . arka dişli ortada ön dişli dipte vs yazınca anlamıyorum ben.
mesela benim sol tarafta 1.2.3 sağ tarafta 1.2.3.4.5.6.7 vitesler var. ben sol tarafı hep birde tutup sağ tarafı 7 de tutuyorum.
ama bisikletçi bana bisikleti mahvediyorsun dedi.
eğer sag taraf 7 de ise sol taraf 3 de olmalı dedi.
veya sol taraf 1 de iken sağ taraf yedide olmamalı dedi.
öyle yapınca yokuş çıkmak imkansız ama , anlamadım hiçbirşey dediğinden , yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
@Mert C.

Bu dediğinize göre 1,2,3,6,8,10,15,18,21 numaralı vitesler kullanılabilir ama diğerleri (4,5,7,9,11,12,13,14,16,17,19,20 bakın ne kadar çok) bisiklete zarar veren ve bir işe yaramayan vitesler.
Gerçekten gereksizler mi sizce?
 
değiller sanırım uğur bey , yani kısa süreli olarak değiller ama mesela benim gibi devamlı sol 1 sağ 7 de tutarsanız mahvediyormuş bisikleti. geçişlerde o kadar sorun değil
 
Bence gerekliler. Çünkü bisikletle sürekli bir viteste gitmezsiniz. Sürekli oynarsınız. Yokuş mu geldi 1-2 vites inersiniz. Hafif yokuş aşağı mı gidiyorsunuz pedal boşa dönecektir biraz artırırsınız. O ara vitesler performans için oradalar. 7. vitesle giderken ön artırıcıyı 2. yaprağa geçirin bakalım aynı güçte pedal basabilecek misiniz? Ya da bisikletiniz 7. vitesteyken kalkmayı deneyin. 2-3 ile kalkıp giden adam yolunu almış çoktan 7'ye atmış olacak siz ancak kalkıyor olacaksınız.

Vitesleri kullanın, oynayın. Hiç biri gereksiz değiller.
 
@Uğur SARIGÖL

O birazda güce bakar Uğur bey :) Mesela ben orta dişli (sol) 2 de arka dişli 1-2-3-4-5 hepsinde düz yolda çok rahat kalkabilirim. Orta dişlim hep 2 de arka dişli düz yolda 3-4-5 arası, yokuş yukarı arka dişli 1-2-3-4 arası değişiyor. Arka 1'i çok nadir kullanırım o da arazi + yüksek eğimli zeminlerde. Vitesler dediğim gibi güce bakıyor, mesela ben bundan 8 ay kadar önce orta dişli 2 çok büyük bir şeymiş gibi gelirdi, şimdi orta dişli hiç 2 den düşmüyor. Arka dişli de genel olarak 4 ve 5'i kullanırım.
 
Bir pedalda tekerin ne kadar donecegini hesaplarsaniz dedigimi anlarsiniz.
 
@Ertuğrul

bahsedilen viteslerde kalkamassınız denmiyor orada, düşük viteslere göre zorlanırsınız deniyor hiç kimsede aralarında 4-5 yaprak olan viteslerde aynı hızda kalkabilecek güç yoktur. Hem sağlık açısından zararlıdır yüksek viteslerde baldırları ve dizleri zorlamak. uygun viteste kalkılır sonra yükseltilir ihtiyaca göre
 
Bisikletle hızlanmalarda, kalkışlarda ne kadar az kuvvet uygularsanız o derecede az sakatlık yaşar ve az ağrı çekersiniz, kim daha çabuk hızlanır derseniz vites değiştirirken ufak boşluklar olcağından dolayı muhtemelen aynı şekilde hızlanırsınız. Yani sonuç olarak bi çok viteste insan kuvvetiyle kalkılabilir ama en sağlıklı ve doğru olanı olabildiğince küçük viteste kalkmak. Kaldı ki madem bu tür şeyleri kullanmıcaksanız single speed bisikletler mevcut :)
 
@Uğur SARIGÖL

gerektiği noktalar da olabilir belki ancak benim 27 vites bisikletime göre konuşacak olursam 2-6 en sık kullandığım vites. bundan hemen sonra geçtiğim ise 3-7'dir. arada aşırı bir fark olduğu doğru. ancak 2-7 ya da 2-8 gibi vitesler kullanarak da çok aşırı bir hız farkı sağlanmıyor zaten. hafif geçişler bunlar. yani 2-8'de biraz daha hızlı gidip çapraz vites kullanmaktansa ya biraz daha zorlanarak 3-7 ya da biraz yavaş kalarak 2-6 kullanırım.

tercihe bağlıdır, herkesin kendi bisikleti. isteyen çapraz kullanır, öyle rahat eder. daha kısa sürede zincir ve ruble ömrünü doldurarak masrafa girer.
rubledeki dişleri aşındırır, diş atlamasına sebep olur vs.
gereksiz değil, ancak kullanmanın bir bedeli var diyelim kısacası.
 
@Emrah ONAN

İyi niyetinize hayranım :) Bisikletim sabit maşalı çelik kadrolu 21 vites mtb tekerli 26" bir bisiklet. Genelde 2 - 5 kombinasyonunda kalkarım ve hiç zorlanmam. Hatta evden çıktıktan 50 mt sonra orta diklikte (%7 - %8 kadar eğim) 250 - 300 mt kadar bir yokuş var, yokuşun başladığı yere aynı kombinasyonda bir sprintle girerim sonra otururum biraz devam ettikten sonra 1 vites düşürür yokuşu tamamlarım ve sonunda suyumu içip 2 - 5 e tekrar alıp devam ederim :) Ama pek zorlandığım söylenemez. Yokuşlarda kalkış ön yine 2 ve arka 3 te rahat kalkabilirim. %10 dan büyükse eğim 2 de rahat kalkabilirim. Burada (bütün yazıda) "rahat"'tan kastım, birkaç saniye sonra 60 kadans ve üzerine çıkabileceğimi kast ettim. SPD'li pedalım da yok olsa neler yapmazdım... Her yerde söylüyorum; profesyonel bir dağ bisikletçisi olmak istiyorum. Çok da uğraştım hala da uğraşıyorum, ta ki olana kadar... Yaşımın 16 olduğunu söylemiş miydim?
 
@Uğur SARIGÖL

Tamam o zaman ön 1 arka 7,8,9,10 'da kullanın nasılsa hiç biri gereksiz değil.Mekanik aksamıda bozmaz.
 
@can akıncılar

fren bacaklarını bozacağını sanmam, ya da vites kollarını... :D fren tellerini bozmayacağından bahsetmiş miydim?
ruble-aynakol ve zinciri düzenli aralıklarla değiştirir, olur biter.
 
  • Beğen
Tepkiler: can akıncılar
benim bisikletim 21 vites uzun yolda şehiriçinde eğilimli yollarda çok farklı kombinasyonlarda kullanma durumunda kalıyorum hatta bazen keşke 24 hatta daha fazla olsa dediğim oluyor. Uğur Sarıgöl kardeşimin dediği gibi kullanmak ve çapraz kullanmamak vites ruble ve zincirin ömrü için önemli...
 
@Ertuğrul

hala kalkabilirim diyosunuz bu enerjinizin gençliğinizden kaynaklandığını düşünüyorum, bende bahsettiğiniz viteslerde kalkabiliyorum bir çok kişi kalkabilir, her viteste aynı şekilde kalkılabilseydi arabalarda bile vitesli şanzıman sistemine gerek duyulmazdı ki motor kuvveti söz konusu orada beygirlerce güçte, hala ısrar ediyorsanız bahsedilen viteslerde küçüğünde büyüğünde aynı zorlanmaya sahibim diye profilinizde bulunan arka taraftaki su birikintisinin karşısına su üstünde geçebilmeniz lazım hızlandığınızda.

saygılar...
 
@Emrah ONAN

Ben 1-2-3-4-5 diye saymamın sebebi hepsinde bir önceki mesajda yaptığım açıklamada ki şekilde kalkabildiğimi anlatmak istedim. Tabi 2-5 kombinasyonunda o şekilde, 2-2 vs. gibi düşük viteslerde kadansım çok daha fazla oluyor. Ama düz yolda bu kombinasyonlar da belli bir süreden sonra pedal bende boşa dönüyor ve 2-4 ve 2-5 düz yol da en çok kullandığım vitesler. Benim rahat kalkıştan kastımı yukarıda yazdım ama ekleyeyim orta eğimli bir yolda 2-5 kombinasyonuyla sizin anladığınız şekilde kalkabilirim. Aynı zorlanmaya sahip değilim yani ben anlayacağınızı düşünüp ayırıntıya girmemiştim. Birde arabayla bisikleti karşılaştırmak biraz abes olmuş, beygirlerce güç var tamam ama yüzlerce kg da ağırlık var.
Birde oranın adı Küçük gölettir, su üstünde durmaya yönelik bir desteği olmadan "beygirlerce güce sahip bir araba" bile oradan geçemez. Ha, sörf tahtasıyla vs. hallederiz derseniz eyvallah geçerim. Birde kolumdaki alçı çıksın hava şartları ne olursa olsun (buzlanma dışında) bir video çekip yayınlamayı düşünüyorum.

Saygılar...
 
@Ertuğrul

tamam kardeşim sizde vücutta da beyinde de olağanüstü enerji var. İnşallah erkenden hayal kırıklığına uğrayıp hayallerinizden vazgeçmessiniz. Kendinize bazı şeylerde çok aşırı güveniyorsunuz bir çok kişi sahip olduğu halde bu yeteneklere diye düşünüyorum. Umarım yanılırım erişirsiniz hayallerinize.
 
@Uğur SARIGÖL

yokuşlarda tamam arada bir olabilir tabii ama mesela devamlı vitesi 7 de tutmak zararlı imiş demişti bana bisikletçi
 
Geri