Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklette yağlama nasıl yapılmalı?

ben zincir yağı kullandım her halde bir sorun olmaz, gres yağı da kullanan var...

wd 40 çok mantıklı gelmedi pas çözücü olarak kullanılıyormuş çünkü...
 
Scudo
VALLA SEN BENİ DİNLE AYÇİÇEK YAĞI DÖK ;)
 
"İki Teker Bir Adam" Youtube kanalındaki "Bisiklet Bakımı, Zincir Yağlaması ve Temizliği Nasıl Yapılır?" videosu benim için çok yardımcı oldu.

 
Kullanılan yağlayıcı sanırım hhs 2000 ben bunu yerine yine würth ün teflonlu yağlayıcısını kullanıyorum onuda tavsiye ederim suya biraz daha fazla dayanıklı olması lazım.
 
Sa bisiklet zincirindeki hafif küflenmeye wd-40 tavsiye eder misiniz.İkincisi zincir yağı için shimano dry lube ürününü tavsiye eder misiniz?
 
zincir ön dişli ve arka dişlilere makina yağı gidermi ? bahsettiğim yağ hani şu dikiş makinesi yağları varya ;
(link) ondan.
 
oy birliğiyle karar alınmıştır "zincirlere ve dişlilere makina yağı, frenlere ve pabuçlara wd-40 KULLANILMAZ" peki önerebileceğiniz yağ varmı böyle cep takmayan türden ? ilk aşamadaki temizlik için : würth balata temizleme spreyi veya ucuz yollu olarak gaz yağı kullanılabilir galiba demi ? @Yigit Kotuz @kaskreis
 
@kity92 Würth genel temizlik spreyi ve zefal wet lube olabilir kış için.

Oda olmazsa janta ve frenlere bulaştırmadan mazot ya da gaz yağı
 
@kity92
temizleyici olarak paran varsa würth balata temizleyici paran yoksa %50 su %50 mazotu fısfısın içine koyuyorsun çalkalayıp çalkalayıp zincir ruble ve aynakola sıkıyorsun :)
yağlama içinse würthün kuru yağlayıcısını önermiyorum ama hhs 2000 ıslak yağlayıcısını öneririm küçük şişesi 25 lira falan seni birkaç yıl götürür. :)
 
Ben de doğru yağı bulana kadar farklı yağlar denedim. En sonunda sıvı gres yağının en mükemmel yağlamayı yaptığını ve vites geçişlerini de çok kolaylaştırdığını gördüm. En iyi yağlama performansı ve daha sessiz bir bisiklet için ben sıvı gres yağını tavsiye ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: seker156
Şu an muc off ve zefal dry lube var ikisi de kaliteli yağlama yapmıyor. 10ml chain l alıp denemek istiyorum. Ayrıca temizliği mazotla yapıyorum ama bundan da memnun değilim, temizliği balkonda yaptığım için kapıyı kapatsam dahi içeriye mazot kokusu siniyor. Balata spreyi olarak Würth'ten ziyade 404 öneririm çünkü çok daha ucuz.
 
@Onur YCL youtubede 4-5 zincir temizleme videosu izledim yerli yabancı ucuz yollu olarak white spirit (beyaz ispirto) yani mazot kullanmışlar. plastik şişeye zinciri koyup aynı şişeye mazot koyuyolar sonra çalkalıyorlar tertemiz oluyo. koku anlamında dezavantajı olabilir. 404 e şimdi baktım würthü yarı fiyatı. peki iş görüyomu parayı çöpe atmak var bide işin ucunda
 
Otomatik transmisyon yağı kullanıyorum. Bu yağı kullanmaya başlayalı 1.5 sene oldu. Giderken gelen çıt çıt sesi kesildi. Tavsiye ederim.
 
@kity92 404 würth ile aynı işlevi görüyor fiyat olarak uygun olması en büyük artısı. 2 litre civarı mazotum var ve kokusuna katlanamıyorum bitsin tekrar 404'e döneceğim. Zinciri söküp temizleyenler icin mazot,benzin vs daha pratik olacaktır.
 
Şu mucoflara ne diyorsunuz?
 
be bildiğin araba motor yağı kullanıyorum para verip alma alışkanlığım yok. tura çıktığım zamanlarda yol üzerindeki her hangi bir benzinliğe uğrayıp kenarda kıyıda duran boş yağ kutularının dibinde her zaman bir iki damla olur oda bana yetiyor zaten
 
Merhaba, foruma yeni üye oldum bisiklette de yeni sayılırım. Üniversite yıllarında veya küççükken arkadaşlarla yaptığımız gezintileri saymazsak. Fakat daha önce motosiklet kullanıyordum. Motosikletin kullanma kılavuzunda zinciri gaz yağı veya özel üretilmiş temizleme kimyasalları hariç temizlik yapılmaması gerektiği yazıyordu. Bende gaz yağı ile temizliyordum. Özellikle mazot hiç önerilmiyordu. O-ringlerin içindeki keçelere zarar veriyormuş mazotun içindeki katkılar. Özellikle benzin ise mazottan daha beter bir kimyasal. Muhtemelen bisiklet zinciri yapısı itibari ile farklıdır fakat temizlemek için gaz yağının en uygun kimyasal olduğu kanaatindeyim. Ancak yağlama konusunda kimsenin değinmediği bir nokta var. Sizlerin yazılarınızı teker teker okudum ve genel kanaat zincirin aşırı fazla yağlanmaması yönünde ki mantıken doğru. Ancak ben motosikletin zincirini gaz yağı ile temizleyip sadece zincirin içine yağlama yaptığım zaman zincirin kenarlarında 1-2 hafta sonra hafif miktarda paslanma başlamıştı ve kenarlarına da yağlama yapmıştım. Şimdi aynı şeyin bisikletime de olmasını istemiyorum. Dolayısı ile zinciri yağdan tamamen arındırdıktan sonra sadece zincir baklalarına yağ damlatmanın yeterli gelmeyeceğini düşünüyorum. Acaba bir peçeteye yağ sürüp zincirin kenar kısımlarını da silmek mi gerekir? Özelikle arka ve ön dişlileri nasıl yağlamak gerekir? Bol yağ sürüp peçete ile silmek mi daha uygun olur? Yoksa zincir temizlendikten sonra komple wd-40 sıkıp kuru bezle veya üstüpü gibi bir şey ile silip yağlamayı o şekilde mi yapmalıyız? Bu konuda hiç kimse net bir şey söylememiş açıkçası. Youtube’da videolarda da sadece zincir baklalarına yağ damlatılıyor ama kenarlar veya dişlilerin yanak kısımlarından bahsedilmiyor. Sizler tam olarak nasıl yapıyorsunuz? Tamamen yağsız kalacak çünkü yanaklar. Bu kısımlar paslanmaz mı? Motosiklet zincirinde hafif paslanma olmuştu. Gerçi ıslak zeminde de kullanılmıştı. Bisiklet 1 yıldır kullanılmadığı için temizleyip yağlama yapmadan binmekte istemiyorum. Şu an üzerinde fabrika çıkışı yağ duruyor. Ve oldukça da temiz. Toplam 17 km kadar kullanmıştım sonrada pandemi koşullarında binememiştim. Kısaca yağlama ve temizleme konusunda yüzlerce yazı okudum fakat tam tatmin olamadım. Kafamda deli sorular. :)
 
Youtube’da videolarda da sadece zincir baklalarına yağ damlatılıyor ama kenarlar veya dişlilerin yanak kısımlarından bahsedilmiyor. Sizler tam olarak nasıl yapıyorsunuz? Tamamen yağsız kalacak çünkü yanaklar. Bu kısımlar paslanmaz mı?
Paslanan metal yüzey mikron mertebesinde kabarır. İç ve dış baklaların birbirine temas eden yüzeyleri paslanırsa zincir baklaları sert döneceğinden, ve bu enerji kaybı da bacaklarımızdan karşılanacağından, zincir paslanması önüne geçilmesi gereken bir durumdur. Bunu engellemek için baklaların birbirine temas eden yüzeylerine motorin veya ince yağ damlatmak yeterlidir. Ayrıca, "çalışan demir paslanmaz" lafını doğrularcasına, zincir çalışırken değil, bisiklet üstünde hareketsiz dururken paslanır.

Ama her pas mekanik olarak sorun yaratır diye bir şey yok. Her şeye "Iyyy paslanmış bu, işi bitmiş" dememek lazım. Dişlilerin hafif miktarda paslanması, kararması, bir sorun oluşturmaz. Paslanmaya çok takıksanız, ruble ve aynakol dişlilerini çift alıp dönüşümlü olarak kullanırsınız, biri bisikletin üstündeyken diğeri tamamen motorine daldırılmış bekler, sonra belli aralıklarla bisiklet üstündekini çıkarıp motorine koyarsınız ve motorin içinde bekleyen diğerini bisiklete takarsınız, böylece paslanma iyice yavaşlatılmış olur. Bence bu kadar çabaya değer mi? Değmez.
 
Geri