Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletten ve fizikten anlayanlara bir soru (ağırlık-hız ilişkisi)

@burakncn yazdıklarınızın noktası virgülüne kadar katılıyorum.Bizdeki algı genelde şu ; pahalı bisiklet ile daha hızlı gideceğini veya yokuşları daha hızlı çıkacağını zannetmek.Forumdaki konuların %95 i hangi jant , hangi kadro daha hızlı vb. onlarca konu var.Ama antrenman ve beslenme ile ilgili konu sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor.Ondada zaten ya hiç kimse yazmıyor yada kimsenin ilgisini çekmiyor.İnsanlar hala zannediyor antrenman yapmadan , düzenli beslenmeden karbon bisiklet , aero jant , seramik rulmanlar ile hızlı gideceğini zannediyor.Karbon bisikletlere karşı bir ön yargım yok , hepsi çok güzel Allah herkese de nasip eder inşallah , ama burada hala kimse anlamıyor yada anlamak istemiyor hızlı giden bisiklet değil sizin aerobik kapasitenizdir bunu geliştirmek yerine bize minimum fayda sağlayacak (belkide %5 ten daha az) şeylere binlerce lira yatırım yapmak ve sonuç hüsran olacaktır.Son olarak ben bunun nedenini bizim sporcuların kendilerini profesyonellere örnek alması o adamlar için 5-10 saniye önemliyken bu kadar şey yapmaları normal iken , bizim için durum aynı değil ve bunu hala anlamıyoruz.
 
Scudo
Bisikletçinin ne kadar zeki olduğunu gösteren bir konu...
Einstein bunu kıskandı ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
merhaba bende mtb var 16.5 kg geliyor. 9 yada 10 kiloluk yarış bisikletini aynı performansla kullansam farkı ne kadar hissederim .
 
@pippocuBu tamamen nasil bir yuzeyde nasil bir guzergahta kullandiginiza gore degisir , youtube da gcn gibi kanallarin cesitli karsilastirmalari var ayni guc ile aciga cikan fark gibi , bana kalirsa tavsiyem siz guzel guzel antrenmanlarinizi yapin beslenmenizi duzene sokun maddi durumunuz el verdigi zaman istediginiz bir bisikleti alip farki kendiniz deneyimleyebilirsiniz[emoji4]


_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
@pippocu çok farkeder. Çünkü yol bisikletinde daha büyük aynakol ve daha ufak ruble olur buda daha hızlı gitmeni sağlar. Bisiklet üstünden daha yatık pozisyonda olursun buda sürtünmeyi azaltır. Lastikler daha ince olur buda sürtünmeyi azaltır. Hafiflik özellikle yokuşlarda fark hissettirir.
 
@selim82Buyuk aynakol ve kucuk ruble eger siz yeterli gucu saglayamazsaniz hicbir ise yaramaz , en kucuk oranli vites sistemleri bile normal kadanslar ile 50 55 yapabilecek oranlara sahip , duz yolda 25 30 ortalama anca yapiyorsaniz buyuk aynakolu kullandiginizda 50 yapmazsiniz sadece daha dusuk kadans cevirirsiniz ki buda diz sagligi icin iyi bisey degil zaten . bisiklet surucusunden guc alan bir arac yani motoru biziz sahine lamborghini sanzimani da taksan sahin yine sahindir.

_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
@furkanbr
ben bir şeyleri yanlış mı anlıyorum yoksa 25-30 km/h ortalama hız yapmak çok basit bir şey mi oluyor acaba?
 
@CeRKeZBu ortalama hedefini hangi guzergahta koydugunuza gore degisir mesela benim kullandigim gibi egimin az oldugu bir rota ise gayet kolay zone 3 antrenmani ile yapilan bir kayit mesela:
(link)

Dedigim gibi herkesin uretebilecegi bir guc var ve sirf vites oranlariniz buyudu diye kimse hizlanmaz hala urettiginiz guc kadar hizli gidersiniz , tabi amac yokus asagi son hizinizi arttirmak degilse


_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
teşekkür ederim arkadaşlar. Hayırlı bayramlar.
@furkanbr




Teşekkür ederim arkadaşlar. Hayırlı bayramlar. Merhaba furkanbr söyle bir mantık yokmudur. kadans oranını şimdilik hesaba katmadan ben 16.5 kiloluk bir bisiklete 25- 30 km hızla gidecek bir güç uyguladığımda aynı gücle 10 kiloluk bir bisikleti daha yüksek hıza çıkarmazmıyım mantık olarak
 
@furkanbr normal kadansla 50-55 yapan dağ bisikleti hiç görmedim. 50-34 aynakol ile gayet güzel kadans yapılır. Yol bisikleti ile dağ bisikletinin performasını karşılaştırmak büyük hata olur. Adı üzerinde yol bisikleti
 
@pippocuYaparsiniz tabi ki benim tek soylemek istedigim bunun belli bir orani yok , benim tavsiyem bunlari kafaya hic takmadan antrenmanlari yapmaya devam edip maddi durumunuz el verdiginde bisikleti degistirin deneyimlerinizle gorun en iyisi@selim82Bunlar benim kendi vites oranlarim 42x11 ile 90 kadans ile 45 yapilabiliyor gayet fakat bu benim gayet normal bir kadans olan 90 rpm ile 45 ortalama yapabilecegim anlamina gelmiyor , ben yine kendi urettigim guce gore bir ortalama hiz elde ediyorum , en buyuk vites oranim 3x8 kombinasyonuylayken ben duz yolda 3x5 ile gidiyorum sonucta , madem aynakol ruble degistirerek hizlanilabiliyor ben niye duz yolda son vites kombinasyonuyla daha yuksek ortalama elde edemiyorum?
79f4a383aea137b7938e3790783239be.jpg


_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
@furkanbr furkan bey, öncelikle yol bisikleti hem hafif hemde daha az sürtünmeye sahiptir.sadece Aynakol ve rubleden bahsetmiyorum
.3 etkenden biri dişli oranlarıdır. Dağ bisikleti ile tura çıkan arkadaşlarımın hepsi yol bisikletine geçti .çünkü asfalt yolda uzun tur yapacaksan yol bisikletine binmek en sağlıklısı
 
Belli bir hıza çıktığımızda olduğumuz hız bize yardım ediyor ve aynakolu çevirmek kolaylaşıyor. O hızlardayken aynakolun ağırlığı, biz dururken ki aynakolun ağırlığından daha önemli. Bu yardımı daha fazla almak için ağırlık kesinlikle önemli. Çünkü önem derecesi geometrik olarak artıyor. Üstelik bunun üstüne vücudumuzda en küçük değişimlere geometrik olarak tepki veren bir yapıda. bir sonraki aşamaya daha rahat geçebilmemiz açısından bize avantaj sağlıyor. Baştaki milimetrik kuvvetler, hızımız artınca kg'lık kuvvetlere dönüşüyor.
 
Geri