Scudo Sports

Bisilet 1kg hafifledi sirt cantam 1kg agirlasti Performans artar mi yoksa sabit mi??

sanırım siz de benim gibi sırt çantası olduğunda arka tekerleğe binen ağırlığı kasis/çukur vs. durumunda istediğiniz gibi dağıttığını düşünenlerdensiniz.


Cevap Yılmaz Bey'in mesajına karşılık olarak yazılmıştır
 
  • Beğen
Tepkiler: yilmaz kaynak
Scudo
Eğer performans istiyorsanız kesinlikle bagaj ve heybe kullanmayacaksınız.neden derseniz hem rüzgara çok direnç gösteriyor hemde insanın heybesi olunca ne bulursa dolduruyor:) zaten insan bisikletinde bagaj ve heybe kullanıyorsa derdi performans değil gezi ve tur olmalıdır.Ben genelde kaç km olursa olsun hydrapak su çantamın içerisine gerekecek ufak malzemeler ve yedekleri sığdırıp her yere gidiyorum ama çantanın ağırlığı 2 kg ı geçmiyor bu haliyle de hiç sıkıntı vermiyor.Dün yaptığım Bursa gezisinde ise ilk defa olarak büyük sırt çantası aldım yanıma ve oldukça ağırdı 7-10 kg arası (kıyafet ve ayakkabı eklediğimden) performansa çok büyük bir etkisi olmadı sırtta kaldığı için rüzgarla alakası yok ama bel ağrısı konusunda çok olmasada şimdiye kadar yaşamadığım hafif bir bel ağrım oldu.Sırtta yine şimdiye kadar yaşamadığım terlemeyi gördüm.ve çantam bu işler için yapılmış çanta olmadığından (bel desteği yoktu omuz askıları çok inceydi,sadece spor çanta bu işlere özel yapılmış çantaların konforu çok daha iyi) omuz askıları kalitesiz olduğundan omuz başlarında da sıkıntı çıkarıyor ağır yüklerde.Tabi bütün bunlar 165 km seleden inmeden yapılan bir tur için yaşadıklarım daha kısa turlarda ve daha kaliteli bir sırt çantasıyla(bel desteği olan) eminim bu şekilde rahatsızlık olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: yilmaz kaynak
Arkadaşlar bisiklete binerken sırtında çanta taşımak istiyorsanız.Bunun için özel üretilmiş çantalar var.

Çantanın sırtınıza denk gelen kısmında, X şeklinde çok hafif malzemeden yapılmış ve sırt profilinize göre hafif bombeli kalıbı var.Bu sert kalıp çantanızı sırtınızdan 2 parmak kadar uzakta tutuyor.Sırtınıza sadece gözenekleri çok büyük olan bir file temas ediyor.Bu durumda sırtınızda gereken hava sirkilasyonu sağlandığından standart sırt çantaları kadar terlemiyorsunuz.Ergonomik olarakda çok iyiler.Avatar resmimde sırtımda olan çantadır.Bisiklet veya kayakda sürekli taşırım, hiç bel ağrısı çekmedim (Bu sırt ağrı kısmı kişiye göre değişebilir...)

İstendiğinde bu kalıp kolayca sökülebiliyor ve normal bir sırt çantası görünümü kazanıyor...Ayrıca çok ilginç özellikleri arasında alt tarafında kendine ait bir yağmurluğu ve su torbası koymak için cep ve hortum kanallarının olmasıda var.

Bu tip çantalar sadece bisiklet için değil Kayak, doğa yarışları, uzun yürüyüşler, şehir turları vb. gibi benzer aktiviteler içinde çok uygunlar.Ben günlük ve konaklamalı turlar için 2 ayrı boyunu almıştım.Sorunsuz kullanıyorum.

Özellikle kullandığım markayı yazmadım reklama girsin istemem...:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: AhmetBAYIRLI
@AYDIN DİRİCANLI

bende de bu tip bi canta var , terleme sorununu buyuk oranda cozuyor belden ve gogus kismindan baglama olunca da oohhhh cikarmada beraber yat cok rahat :D :D
 
Yük ha bisikletin üzerinde olmuş, ha sırtınızda olmuş (ha kafanızın üzerinde olmuş) değişen bir şey olmaz. Önemli olan toplam ağırlıktır.
 
yilmaz çanta ile hiç uğraşma ben uzun zamandır turlarda sırt çantası kullanmıyorum ve büyük fark var gerçekten sele altı çanta işini görür iç lastiğini telefon unu koymak için zefal in sele altı çantaları gayet iyi senin işini görecek büyüklükte,,,,
 
ekstra yükü nereye yüklediğinden tamamen bağımsız olarak; bisikletin ve senin toplam kütlenizi arttıran her bir gram, hızlanırken ve rampa tırmanırken fazladan enerji harcamana sebep olur. insanlar bu nedenle bisikletlerini hafifetmek için ellerinden geleni yapıyorlar. ancak hafifletmenin sağlayacağı yarar, sadece bisikletin kendisini oluşturan komponentlerin hafifletilmesiyle sınırlı. daha fazla hafifleme için bisiklet sürücüsü kendini de hafifletmeli, yani kilo vermelidir. yarışçıların fiziğine bakarsak; kollar incecik, vücudunun belden yukarısı çok zayıf, ama bacaklar yapılı ve kaslı. bisiklet için ideal fizik budur. böyle bir fiziği olan bir bisikletçinin altına çelik kadrolu bir bisiklet, şişman birinin altına da karbon kadrolu bir bisiklet verseniz, zayıf olan diğerini rahatlıkla geçecektir ;)

bisikletin ve kendinizin ağırlığı dışındaki bütün aksesuar, araç gereç, kamp malzemesi, giyecek, yiyecek, su, vb. ağırlıkları ise nereye yüklerseniz yükleyin, hızlanırken ve yokuş çıkarken ekstra enerji harcamanıza sebep olacaktır.

gelelim bu ekstra ağırlıkları nereye yüklediğine bağlı olarak değişen durumlara...

ağırlıkları bisiklete yüklediğinde, o yükü bisikletin tekerlekleri taşıyor. bisiklet hareket halinde olduğu sürece kendi dengesini buluyor ve bu yüklerin varlığı da o dengeyi bozmuyor. sadece sprint anında bisikleti sağa-sola salladığın için fazladan bir enerji harcıyorsun, ancak bu yine de ağırlıkları üzerinde taşıyarak bacaklarına vereceğin ekstra yük kadar etki etmiyor.

ağırlıkları kendine yüklediğinde ise, o yükü sırtında ve dolayısıyla gövdeni bisiklet üzerinde tutan bütün kaslarında taşıyorsun. poponun üzerinde daha fazla ağırlık oluyor, pedal çeviren kasların yorulmasa da popon ağrımaya başladığı için mola vermek ya da bir süre ayakta gitmek gibi ihtiyaçlar ortaya çıkabiliyor. ayrıca sprint yapmaktan bahsederken de belirttiğim gibi; ayağa kalktığın an bacaklarında kendi vücut ağırlığın dışında bir de o ekstra ağırlığı taşımış oluyorsun.

ayrıca; bisiklet üzerindeyken vücut ağırlığının bir kısmını taşıyan kol ve bileklerinde de bu ekstra ağırlığı daimi olarak bulunduruyorsun. öte yandan belinde de bu yükten dolayı bir baskı oluşuyor, bu da bel çevren boyunca yer alan ve vücudunu dik tutabilmeni sağlayan kaslarında ekstra bir yük oluyor.

işte bahsettiğim bütün bu yüklenmeler, kaslarının fazladan enerji tüketmesine sebep oluyor. bu da daha çabuk yorulmana; aynı eforla daha az yol gitmene, ya da aynı mesafeyi daha çok yorularak katetmene sebep oluyor.

kısa turlarda bu tarz etkiler ihmal edilebilir, ancak uzun turlarda sadece birkaç gramlık fazlalıkların bile acısı aheste aheste çıkıyor; uzun yol bisikletçileri bunu çok iyi bilir ;)

aradaki farkı daha rahat anlamak için şöyle birşey de yapabilirsin: bisikletinin üzerinde bagaj takılı ama boş halde, yanında taşıyacağın herşeyi sırt çantasına doldurarak 1 saat kadar performanslı sürüş yap ve yorulduğuna emin olduğunda kenara çekip, çantayı bagaja yükle ve yeniden yola çık. bu kısa mola esnasında dinlenmiş olmanın etkisi geçene kadar birkaç dakika bekle, ve yeniden az önceki tempona ulaştığında nasıl bir sürüş içinde olduğuna bak. eskisine göre oldukça rahatlamış olacaksın :in:
 
@Ahmet Can Yakışır

2 turlu de denedim okula giderken cantayi arka bagaja bagladim ama sanki canta bisikletin ustundeyken daha fazla guc harciyorum cantayi sirtima aldigimda pedala daha rahat basiyorum , ayrica agirligi bi tekere yuklemek var bide sirta alip hem vucuda hem bisiklete dagitmak var. Kisa turlarda sirt cantasi gayet rahat bence ama kaliteli bisi olmasi lazim.
 
Bisikletin hafiflemesi performansı arttırır. Sırtınızdaki çantayla beraber toplam kilonuz, çantasızken aynı kiloda olsanız sanki, çantasız daha performanslı olur gibi geliyor bana. Katılıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: yilmaz kaynak
Bisikletin ağır olması dizlerini, çantanın ağır olması bel ve sırt bölgesinde ağrılar ortaya çıkarır :) minimum ağırlık maksimum fayda sağlayacak malzemeler, olmazsa olmazlar taşınmalıdır.
 
Arkadaşlar tüm ilk sayfadaki yaklaşımları genel olarak okudum... Ben şöyle düşünüyorum... Örnek olarak jant çemberleriniz hafif olması bile ivmelenmeye bu denli etkileyebiliyor... Ancak bisikletiniz 16 kilodan 15 indiyse farklıdır ya da 10 kilodan 9 kg veyahut 13 kg den 12 kg indiyse bu değerler logaritmik olarak bir den azalan veya birden artan olarak değişecektir... Ama bisiklet sporuyla ilgilenenlerin genel kanısıdır ki yük bisikletin taşımakta olduğu ağırlıktan çıktıkça aynı eforunuzla daha çok performans sağlar... Ama 50 tempo ile bayırları çıkarmaz size... Psikolojik olarak kandırmış olursunz kendinizi.. Saygılarımla
 
  • Beğen
Tepkiler: yilmaz kaynak
@yilmaz kaynak

Çantayı çok öne almadıkça ağırlık çok fazla değişmez. Sele kısmı arka tekerleğe çok daha yakın olacağından sırtına aldığın ağırlığın çoğu yine arka tekerleğe binecek. Ki çok ağır bir şey taşımıyorsan zaten kendi ağırlığının yanında çok fazla etkisi olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: yilmaz kaynak
Ne saçma yorumlar var ya.
Bi Nasrettin Hoca fıkrası vardı, burada mı okudum hatırlamıyorum.

Hoca yolda sırtında çuvalla giderken köylülerden birisi bunu at arabasına almış.
Hoca arkaya oturmuş ama çuvalı da indirmemiş sırtından. Köylü seslenmiş, hoca neden çuval sırtında duruyor, koysana kenara diye. Hoca cevap vermiş, at beni taşıyor zaten, çuvalımı da ben taşıyayım.

Tam bu hikaye sizinki. Arkadaşlar var mı öyle bir dünya ya? Çantayı sırta alınca toplam ağırlık değişiyor mu?

Bundan sonra tura çıkarken arkamda taşıdığım 10 kilo yükü sırtıma alacağım.
Bisiklet de 10 kilo zaten, yarıştaymış gibi çıkarım yokuşları!
İkinci olarak, böyle yorum yapan bütün arkadaşların acilen fizik dersi almaları gerekiyor. Yazık, günah ya.
 
Nerde okuduğumu net hatırlamıyorum, ancak profesyonel bir sporcu vardı adı da tam aklımda değil.

Ancak, sporcunun inanışı tırmanışlarda özellikle matarasını yerinden çıkartıp cebine koyuyordu ve de bunu şimdi bisikletin ağırlığı değil benim ağırlığım derdi, ve performansının arttığına inandığı için böyle yaptığını söylerdi.

Şöyle de ince bir nokta var, bisiklet sürerken şuursuzca :) içtiğimiz su-yemek vb de bu küçük gr hesaplarımızı da altüst ediyordur belki de.

Su mataramızda mı midemizde daha iyi ? Kim bilir ? Belki de başka bir başlıkta bunun muhabbeti çok güzel olur.
 
Soru rampa çıkmak için gereken güç ise iki durumda da gereken güç aynıdır.

Ancak

Örneğin bir viraj dönerken gereken yol tutuşunu değerlendirirsek, ağırlığın bisiklette olması yol tutuşunu azaltır.

Bu etki özellikle bozuk zeminlerde daha belirgin hale gelir.
 
Geri