Scudo Sports

bottom bracket shimano

HakanAydın55

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Mart 2011
Mesaj
597
Tepki
375
Şehir
Kırklareli/BABAESKİ
Bisiklet
Mosso
Bisiklet üzerinde pedal çevirirken çat çut sesler geliyordu.
Bisikletçiye gösterdim.
Ondan dır bundan dır derken en sonunda aynakol göbeğinden olacağından şüplelendi.
IMG_0752.JPG

elinde bir adet bottom bracket shimano vardı. ama sökme anahtarı yoktu.
kenara havlu sarıp kurbağacıkla söktü bi şekilde. elindeki parçayı taktı. Bi tur attım ses gitti.
çıkan parçayı bottom bracket elimle yokladım biraz. sağ parça rulmanı sorunsuz , sol taraf rulmanı dönerken bir pütürtü hissettim elimle. çıt sesinin kağnağı sanırım...
BB.jpg
arkadaşımı aradım durumu anlattım. bana takılan bottom bracket shimano yol için mi diye sordu bende aynakola baktım. Mountain yazıyor.. MTB parçası takmış. vites geçişlerinde biraz sorun yarattı fakat ses falan kayboldu. Arıza kaynağını bulmuştuk.

bende internetten yol bisikleti için bottom bracket shimano aldım .
shimano-bike-bottom-bracket-road-mountain-english-threaded-68mm-c59239a5cebe96542d6c40526602c43b.jpg

anahtarıda interneten kendim aldım. 15 dk sürede kendim hallettim.

tekrar bisikletçiye gidip değiştirmesini istemedim. çünkü söküm anahtarı yoktu.
bende anahtarı internetten kendim aldım.


xlc_bb_wrench_shim_hollow_tech_truvativ_78386-800x800.jpg
 
Scudo
hallowtech'lerin dağ veya yol olması farketmiyor. hatta dağ grubu hallowtechlerin daha kaliteli olduğunu gördüm. rs500 göbeğin içinde no name dandik olduğu 100km den belli olacak bir rulman varken dağ grubu hallowtech göbeğin içinde nsk rulman vardı. çok daha akıcıydı kesinlikle.
 
Yalnız bende hem yol hem de MTB göbeği var ve bunların uzunlukları farklı. Benim merak ettiğim şey neden iki farklı göbek çıkarma gereksinimi duyulmuş acaba?
 
Orta göbeğin montajını yaparken spacer'ları doğru şekilde kullandığınızdan emin olun. Kadronuzun orta göbek genişliğine göre sağ ve sol tarafta spacer kullanmanız gerekiyor.
 
Yol bisikletine mtb göbeği takıp kullandığımda vites geçişleri dengesizdi. Zor geçiyordu. Bizzat denediğim için söylüyorum fark ediyor.

IMG_0761.JPGSöktüğüm göbeğin fotosu... aynı değerli rs500 göbek alarak değiştirdin...
 
Keşke önce kendi göbeğinizi sadece kadroya değen yerlerini gresleyip takarak deneseydiniz. %95 ihtimalle o ses kesilecekti. Çıt çıt sesleri çoğunlukla kadroya değen göbeğin esnemesi sırasında geliyor. Gress kurursa eğer.
Takdir gress leyince çözülüyor.
 
Göbeğe 2 taraftan parmağı sokup yavaşça elle çevirdim. Sol taraf sanırım sanki araya kum sıkışmış gibi dönüyor. Sağ taraf yağ gibi hiçbir zorlama olmadan dönüyordu.. esneme ile alakalı değildi.. ancak sorun çözülmesi sevindirici. Zinciri değiştim olmadı. Elimde başka jant seti vardı onu taktım olmadı.. bisikletçi kadronda gözle görülmeyen ufak bir çatlak bile olabilir dedi... falan filan .... bu kadro niye bu kadar esnek falan dedi.... beni korku sardı.... en sonunda hallettik ama .... bunları burda sizinlede paylaşıp deneyim olmasını istedim....
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Semerci
Söylediğiniz şey benim her iki taraftaki rulmanlarda da var. Eski bisiklette de vardı. Rulmanlarin yataklarının ya da Bilyelerinin bozulması o sesi yapmaz genelde. Eski göbek duruyorsa denemesi bedava,

Madem deneyim, iste size bir deneyim daha :)
 
Öğle yada böyle.. Yeni göbekle beraber ses kayboldu.... benim için önemli olan bu...
 
Sıfır göbeklerin dişleri gresli şekilde gelir. Düzelmesi normal. Bir sonraki sefer gress ile deneyin. Sizin cebiniz icin söylüyorum :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Doğru Yeni göbekleri paketten çıkarttığım zaman sarı gress yağı sıkılmıştı. Sağlı sollu yağ vardı rulmanlarda.:harika:
 
Rulmanlar değil de, kadroya tutulan disli kısım önemli. Orasının kuru olmaması gerekiyor. Senede bir sefer göbeği sokup, eski gressi o dişlerden temizleyip, Yen'i gress sürmek lazım. Gress zamanla kır toz su ike kürüyor ya da iki metalin bir birine temas etmemesini sağlayan özelliği kayboluyor.

İnsallah bu konu başka çıt çıt ses gelen kişilerden birinin işine yarar.
İyi günler dilerim
 
Geri