Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

B'twin hakkında görüşleriniz?

Herkese merhaba, 2 gün önce satın aldığım Btwin Tilt 720 katlanır bisikletle sürüş esnasında çok küçük bir engelden geçerken ön teker ile gidon arasındaki açı değişti. Yani I-- iken /-- gibi oldu. Eklediğim resimde gösterdiğim vidaları sıktım ancak yinede bir sorun var gibi geliyor. Ön tekerleri bacak arasına alıp gidonu zorlarsam çevir
 

Dosyalar

  • 720_1.jpg
    720_1.jpg
    135 KB · Okunma: 48
Scudo
@rknsycck
"Safkan yol bisikleti"yle sanırım daha çok İngilizce'de Race Road olarak geçen yol bisikletleri kastediliyor. Biraz eskimiş bir tabir. Yarış vurgusu daha önde. Endurance'taysa kelime anlamıyla doğrudan dayanıklılığa vurgu yapılıyor, ama buradaki dayanıklılık MTB dayanıklılığı değil. Borular, alın, ön ve arka çatalların birleşme açıları değiştirilip geometri daha dik oturuşa uygun hale getirilerek sürücünün dayanıklılığı arttırılıyor.

Daha kolay anlaşılması için:
Trek Madone, Cannondale Caad ya da Cannondale Supersix, Giant TCR ve Canyon Ultimate 'Race' kategorisindeyken, Trek Domane, Cannondale Synapse, Giant Defy ve Canyon Endurace 'Endurance' kategorisinde.

'Aero' sınıfı daha başka bir şey ama onu ayırdetmek daha kolay çünkü "ben rüzgarı delmek için biraz tipsizleştirildim" diye kendini belli ediyor.

Global Cycling Network adlı youtube hesabında yol bisikleti türlerinin farklılıklarını açıklayan videolar var. Hepsi İngilizce ve altyazı da bulunmuyor ama yine de anlatılanların birçoğunu anlayabilirsiniz.

Bir de şu var ki, Eurosport'taki klasikleri ya da büyük turları izleyenler farketmiştir takımların kullandığı pro bisikletler yukarıda anlattıklarımdan daha melez. Çoğunlukla 'Race' ya da 'lightweight' tabir edilen kadroları aero jantlarla donatıyorlar. 'Zamana Karşı' etaplarındaysa ki bu etaplar kısadır aslında bir parça daha ağır olan Time Trial Aero bisikletlerle koşuluyor.

Tırmanışların uzun ve birden çok olduğu yarışlardaysa Endurance'lara kayıyorlar. Bu yıl emekli olan Fabian Cancellara'nın en çok endurance kadrolarla yarışmayı sevdiğini okumuştum ama kimbilir nerede okudum ben de hatırlamıyorum.

Bu kadar laftan sonra Triban 520'ye gelirsek yanlış hatırlamıyorsam Türkçe sitede de sürücünün rahatlığını ve dolayısıyla dayanıklılığını öne çıkaran endurance bir geometriye sahip olduğu belirtiliyordu. Alur 700 ve Ultra 700 modelleri de benzer açılara sahip.
 
@rknsycck bana sorarsan triban 520 nin eskisini yenisini kullanmis biri olarak derim ki 2 bine az daha kat iyisini al.veya 2.el temiz saglam birsey al.t520 set olarak eski model ve uzerindeki parcalar btwine ait.bu gun 2 bin tl ye alcan 6 ay sonra 1200 tl ye zor satcan.
 
  • Beğen
Tepkiler: CyclistAntalya
@Cemil Dada üstadım bilgilendirme için teşekkür ederim. ben 520 denedim. yani mağaza içinde yaklaşık on tur alan attım. bende kronik sırt ağrısı vardır sebebi belli olmayan. pek öyle konforsuz işlere gelemem. eğer yol bisikletinde çok eğilerek kullanacaksam olmaz alamam o bisikleti. 520 denedim açık söyleyeyim benim carraro 224 şehir bisitletinden en fazla beş santim daha fazla eğilmem gerekti ki bence çok değil. rahat kullandım. bir de bu iş bütçe meselesi. şuan bisiklete ayırabileceğim para 2000 lira ki bu fiyatta ikinci el yaklaşık on beş tane bisiklet baktım. ikinci el de çok yıpranmış ve değiştirilmiş bir yığın parça oluyor. açıkcası değişenlerin orjinalinden daha mı kaliteli olduğunu bilemiyorum. vs vs.

@nuruasakir haklı olabilirsin de işte birazda bütçe meselesi. ama yinede tavsiyesniz varsa yani değerlendirmeye hazırım. 2000 liranın biraz üzerinde alabileceğim sıfır yol bisikleti ve 520 den daha iyi neler vardır. hemen yarın incelemeye gideyim. teşekkür ederim.
 
@rknsycck bel sırt ağrılarınız var ise flat bar tercih edebilirsiniz hatta flat bar 540 2200 tl olması laızm, bir de 520 alıp gidonu biraz daha kendinize göre yükseltebilirsiniz, açı verebilrsiniz kadro olarak endurace kesinlikle alın :)
 
@byhsyn34 teşekkür ederim. flat bar sanıyorum şuan kullandığım carraro 224 de aynı kategoride değil mi. aslında hevesim yol yarış bisikletine geçmek. öte yandan 520 triban yol yarış bisikleti için mi endurance dediniz. öyleyse 520 triban yarış bisikleti bana uygun olabilir sonucuna vardım.
 
@sztoker

Bu mesaj ayrı bir konu olarak sorulmuştu. Mesajı alakasız bir yere üstelik cümlenin sonunu da keserek taşıyan admine selam ve sevgilerimi yolluyorum.
 
Arkadaşlar yakında çeşit arttırmaya gidebilirler mi?Bir kategoriye yeni bisikletler getirmişler ama diğerleri hala kısır...
 
@rknsycck Mağaza içinde 2 tur dönme ile 2. elmi olurmuş? Bence abartıyorsunuz, iç çamaşırımı sanki denenmişi olsun?
 
  • Beğen
Tepkiler: CyclistAntalya
Triban 540 FB hakkında ne düşünüyorsunuz. Dağ bisikletim artık çok ağır geliyor değiştirmek istiyorum. Kıymetli yorumlarınızı bekliyorum.
 
@DurgunDeniz

Upss,yanılmışım sanırım.

Hibritlerde üç yeni model var ama şehirde hala tık yok
(link)
 
IMG_5157.JPG Bir süre önce triban 540 aldım. . Açıkçası, nedense bir önyargım vardı. Triban modeli, Btwin'e daha sıcak bakmamı sağladı. Dağ bisikletinden sonra çok ,ama çok rahat geldi. Kesinlikle tavsiye ederim. Bayır yokuş vs de yormuyor. Aksine, çok daha rahat çıkıyorsun.

@yanık_orhan
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Yorumunuz için teşekür ederim.
Yol bisikleti hiç kullanmadım. İnce tekerlek biraz korkutuyor.
Malum, Türkiye'de ki yollar.
Lastik patlaması yaşamaktan ve dağ bisikletinde ki konfordan -yola göre- çok eksilme olur mu diye endişe ediyorum.
Tribanda nasıl? Yoldan gelen titreşim arttı mı dağ bisikletinize göre? Kronik boyun ağrısı yaşıyorum. Artmasından korkmuyor değilim doğrusu. Önde süspansiyon yok. Karbon maşa yeterli oluyor mu?
Sıkboğaz ettim kusura bakmayın... :)

@Şafak Başlar
 
Dağ bisikletinden sonra hiç de konforsuz gelmedi. Evet titreşimleri hissediyorsunuz. Ama bisiklet oldukça sıkı olduğu için rahatsız edici olmuyor. İnce tekerleği ilk günü patlattım, değiştirip şişirmesi 5 dk zamanımı almıştır. Bir daha da patlamadı. Dağ bisikletinin süspansiyonu zaten düz yolda çalışmıyordu. Turlarda, yetişmek için de canım çıkıyordu. Bu bisiklette ise her pedal basışın yola aktarıldığını hissediyorsunuz.
Dağ bisikletimi yazlılağa götürdüm. Arka tekerine bir fiske vurarak tepelik bölgelere, patikalarda özgür bıraktım. Orda gayet keyifli kullanıyorum onu.
Eski bisikletimde ,turlarda ,benim de boyun ve belim tutulurdu. Triban da şimdilik en uzun 30 km lik kısa bir tur yaptım. Vücudumda herhangi bir ağrı ve yorgunluk hissetmedim.:)
@yanık_orhan
 
  • Beğen
Tepkiler: yanık_orhan
@iksis bir iki tur değil ki :) bilen bilmeyen herkes binmeye çalışıyor. dikkat edin kadrolarda çizikler görürsünüz. teşhir ürünü satıyorlar sonuçta. teşhir denenir satış depodan yapılmalı bence. ama iç çamaşırı kadar da kötü değil haklısın :)))) ama benim için bu sorun değil çünkü ben kapalı kutuda yeni getirilmiş bir L beden aldım. isteyen istediği kadar turlasın mağzada artık :)
 
  • Beğen
Tepkiler: iksis
Decathlon en azından Türkiye mağzaları spora başlayıp, giriş ve orta düzey ekipman bulunabilinecek bir yer. Belli bir seviyeyi geçtikten sonra tatmin etmiyor. İlk bisikletim oradan ve hala kullanıyorum. Büyük bir sorun çıkarmadı. Hatta göz ucu ile baktığım ürünler hala geliyor. Mesala rockrider 560 gibi. Ama ciddi boyuta geçtiğinizde tatmin etmez. Giyim konusunda iyi ve ucuz. 520, 700 ve 900 serileri alınır.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yanlış yere yazıyorsam kusura bakmayın. Tayt almak istiyorum .Decathlon da ortalama bir koşu taytı 25 lira. Süngerli bisiklet tayları ise 65 liradan başlıyor
ve jelli sele kılıfı 25 lira. Şöyle bir sorum olacak. Koşu taytı alıp jelli sele kılıfı ile bisiklet sürsek rahat edermiyiz yoksa süngerli bisiklet taytımı daha rahat olur.

Sele kılıfı = (link)
Bisiklet taytı = (link)
Koşu taytı = (link)
 
Sn. @Pamuk siz deyince düşündüm de, acaba jelli sele kılıfı koşu taytına uyarlanabilir mi [emoji1]

Cemal Ç.
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
Geri