Scudo Sports

İnceleme b'Twin Rockrider 540 dağ bisikleti

Berat Öztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Temmuz 2012
Mesaj
649
Tepki
241
Yaş
28
Şehir
Kocaeli
İsim
Berat
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhabalar Btwin markasının 540 model bisikletinden bahsedeceğim sizlere,bu yazımda.
188698
Kendisi ile 9 aydır birlikteyiz.Bu süre zarfında hoş olan ve olmayan bir çok özelliği ile karşılaştım.Bisikletin teknik bilgilerini buradan paylaşmıyorum,o bilgileri zaten.Decathlon web sitesinden bulabilirsiniz.
188703
SÜSPANSİYON
Öncelikle eksilerinden başlayacağım.Suntour XCR maşa gerçekten kötü.Garantiden 2 kere değiştirmeme rağmen yağ kaçırmaya ve verimsiz çalışmaya devam ediyor.
Çok derin bir çukura girmediğim veya kaldırımdan sert atlamadığım sürece çalıştığı söylenemez.Beni bu konuda hayal kırıklığına uğrattı.
SELE KONFORU
Bir sonra ki ciddi olumsuzluklardan biri de sele mavi renkli olan o jel tayt ile maks. 2 saat sürebilirsiniz,sonrasında uyuşmalar başlıyor ve sürüş eziyet haline geliyor.6 senedir aktif sürücüyüm böyle ağrı görmedim,emin olabilirsiniz :)
LASTİK
188707Bir diğer olumsuzluk ise yine sürüşü kötü etki eden lastikler ben zaten kalın lastik sevdiğimden direk ön yargı ile yaklaştım lastiklere.BTWIN ALLTERRAİNLIGHT 2.00 modeli yağmurda çok kötü zaten,kuru arazide kendisinden umutluydum.Ama orada da üzdü beni.Fakat 9 ay eritene kadar kullandım,malum lastik fiyatları bir öğrencinin cebini yakabiliyor.2 gün önce SCHWALBE SMART SAM K-GUARD ACTİVE LİNE 2.10 model lastiği takmış,bulundum.1 hafta rodajı bittikten sonra o lastiklerin de akla karası ortaya çıkacak.Ama ilk iletişimimiz kendileri ile gayet iyi.
188708
KADRO TASARIMI VE KABİLİYETİ
Kadronun arka çatal hariç tasarımını seviyorum,özellikle alacak arkadaşlara kırmızıyı almalarını tavsiye ederim.Üst borunun düz olması hem gözleri şenlendiriyor hem de ters bir durumda üst boruya oturmak zorunda kaldığınız da vücudunuzu üzmüyor.Fakat gerçekler acıdır,kadro çok hantal kalıyor arazi sürüşlerinde.Özellikle virajlarda ve jump noktalarında bunu net hissediyorsunuz ve yorgunluk erken geliyor.Bu tespiti yapmamın asıl sebebi aynı koşullar da 29" bir bisiklet ile de aynı koşullar da sürmüş olmam.Kadro geometrisinin önemini zaten o zaman anlamıştım.Yani o büyük markalara sadece kadrosu için verilen ücretler boşuna değil.Bu kadroda ki güzel yönlerden biri de bagaj bağlantı noktalarının bulunması.
FREN
Evet evlere şenlik konu:)
Bu konu karışık çünkü 540 bisikletler 2 farklı fren seçeneği ile ülkeye gelip durdu.Modellerini tam bilmiyorum fakat Markalar HAYES,TEKTRO benim bisikletim de Shımano Altus BL-365+BR365 seti var.(2.el aldığımdan)Yakında bir de ıce tech rotorlara kavuştuğunda idarelik güzel bir sistem olacak.
Size tavsiyem mağaza stoklarında halen satılmakta olan Hayes frenli modelleri kesinlikle almayın.Sebebi şu ki;
Öncelikle bakımları hem daha masraflıdır,mineral değil dot yağ kullanılır,hidrolik sıvısı olarak.Fakat ne yaparsanız yapın o frenler tutmuyor arkadaşlar acıdır ama gerçek.Decathlon çalışanı olduğum için gözümle çok gördüm bize gelen bisikletleri.Hayes takılı modelleri tavsiye etmiyorum.Tektro güzel sistem onu tercih edin,memnun kalırsınız.
Olumsuz taraflar bunlar öncelikle bunlardan bahsetmek istedim.Olumlu taraflarına gelirsek.
FİYAT/PERFORMANS
Ben satın aldığım da hatta onu geçtim 2 sene önce bu bisiklet inanılmaz avantajlı bir fiyata sahipti,ama şuan 2599 TL.Şuan fiyat kısmı olumlu özellikler içerisinde olmayabilir Salcono da bile (küçümseme olarak değil ama pek sevmem kendilerini) ASTRO S 27.5 HD var.Daha iyi lastiklere frene sahip ve daha ucuz,ama değineceğim nokta farklı.Çünkü alım sonrası iyi bir hizmet var.En azından Decathlon Kocaeli olarak benim gözlemlediğim bu.Diğer mağazalar için bir genelleme yapamam.6 aylık ücretsiz bakım avantajı,Ömür boyu kadro garantisi gibi avantajları mevcut.Ve bence asıl fark bir yerel esnaftan değil büyük bir kurumdan bisiklet alıyorsunuz.Bundan dolayı ürüne sonuna kadar güvenebilirsiniz.
AYNAKOL
Aynakol bu bisikletin eksilerin de değerlendirilir,fakat öyle bir durum yok no name de olsa btwın'in Taıwan da ürettirmiş de olsa aynakol 9 aydır benim kahrımı çekiyor ve ne diş atması ne sıyırması ne de orta göbekle bir iletişimsizliklerini gördüm.Tabi ki aynakolu 1.000 km'değerlendiremeyiz,dayanıklılık hususunda fakat bazı markaların 6-7 sonra eğilen aynakollarından değil Acere-Altus ayarında bir aynakol bence ve gayet memnunum.
JANT
AERO TRAIL EVO denen jantlar çif katlı alüminyum,yine btwın'in Taıwan üretim parçalarından biri aynı şekilde göbekler de no name onlarda aynı yerden çıkmadır.Bunlara rağmen eleştirilecek tek noktası tartmadım fakat ağır hissettiriyorlar.1000 km'den fazla sürdüm,zaten 2.el bisiklet 9 aydır lastikleri değiştirene kadar akord yaptırmamıştım sadece o zaman yapıldı.Benim korkum sürekli mil kırılırdır.Eski bisikletim de 2 ayda 1 mil kırardım.No name olmasından dolayı buna da güvenmiyordum fakat onun canını almama rağmen halen tıkırında sağ sağlim çalışıyor :)Bu arada jantların tasarımına değinmek lazım.AERO ismini haketmiş,siyah zemin üzerine siyah ve kırmızı stickerlar çok iyi tamamlanmış.Tel uçları sanırım alüminyum o hissi size veriyor görsel olarak ve bana rağmen halen pas yapmadı.
Çekiş Sistemi ve Pedal
Aynakoldan yukarıda bahsettim zaten.Ruble,değiştiriciler ve zincir(bende ki zincir KMC)bir altus klasiği sağlam ve memnun eden cinsten fakat arazi kullanımlarından sonra ayar istiyor,titreşimden çok ayar kaçırıyor.Vites arttırmalar ve düşürmeler de bir sorunu yok bir seferde 3 down shift yapabiliyorsunuz elinizin hızına göre de 4 up shift yapmak mümkün.Fakat kadro kulağından bahsetmeyi unuttum,dayanıklı değil o bölgeye sürüşlerde dikkat etmenizi öneririm.Pedallar hafif ve büyük tabanlı.Ayrıca uçları çıkıntılı olduğu için arazi sürüşleri için birebir kendilerinden çok memnunum.
Genel Değerlendirme
540 için söylenecek tek şey tabi ki bir çok markada da olduğu gibi fiyatını haketmediği.
Ancak bahsettiğim bir çok şey bisiklete yeni başlayan birinin farkedebileceği durumlar değil,örneğin amortisör benim eserim,başlangıç seviyesi bir model gibi kullanıyor olsam bisikleti herhalde sürekli sorun çıkarmaz veya kadro hantallığı kesinlikle yeni başlayan biri hissetmez.Ama Btwın 540 tercih edecekseniz bence en büyük avantaj satış sonrası hizmet bunun dışında diğer markalardan bir artısı yok şuan için.

İyi Forumlar dilerim
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2019-02-14 at 13.35.22.jpeg
    WhatsApp Image 2019-02-14 at 13.35.22.jpeg
    95,2 KB · Okunma: 35
Scudo
eline sağlık tecrübelerini güzel bir şekilde aktarmışsın. bahsettiğin gibi şu anda fiyat ve özellik bakımından bisikletler tatmin etmiyor ve sanıyorum artık türkiyede iyi bisikleti ucuza alamayacağız. o yuzden yurtdışı sitelere yönelmekte fayda var.
 
Bu artık yaşamımızın bir parçası haline geldi.En çok da hissetirdiği ürün grubu kesinlikle taşıtlar.Üzülmemek elde değil,ama yapacak bir şey de yok.
 
Öncelikle elinize sağlık, güzel ve faydalı bir inceleme olmuş. Benzer maşa ve fren sorunlarını başka yerlerden de duymuştum. Eğer bir bisikletin kronik bir sorunu gözüküyorsa alıp bile bile ladese girmeye gerek yok bence. Eğer alt modelleri sorunsuzsa beklentiye göre alt modeller tercih edilebilir. Dağ bisikleti alacak olsaydım ve dağda sürecek alsaydım büyük ihtimal decathlonu tercih ederdim. Bir belki iki yerli marka dışında diğerlerine karşı güvenim yok. Decathlonla sorun yaşamama rağmen yine de ilgili bir firma, parça değişimi konusunda sıkıntı yaşamıştım, siz daha iyi bilirsiniz ama ellerinde yedek parça stoğu yok.

Decathlon niye kimsenin kullanmadığı (microshit vs) markaları kullanır ki, bu arayış nedir niçindir? Ucuzluk, performans, farklılık vs için mi peki ya dayanıklılık testi yapıyor mu, dünya çapında sattığı bisiklette niye dikkat etmez ki bunlara. Fren ve maşa bence lastikten sonra en önemli iki parçası zaten mtb nin.
Dağ bisikletinde eğer engebeli yerlerde süreceksen ucuza kaçmayacaksın. Yoksa mili de kırarsın jantı da yamultursun. Ki zaten satanın da bunu belirtmesi gerekir, örnek olarak decathlon dağ bisikletlerine enduro ve downhill yapılmaz diyor.
2600 lira az para mı. Malesef TL nin değeri yok ve bisiklet de hakikaten pahalı. Gördüğüm kadarıyla yurtdışında araba fiyatına yaklaşıyor bisiklet; bizde araba fiyatları da aşırı yüksek olduğundan yine de arabaya göre ucuz.

Decathlon çalışanı olarak size birçok sorum var aslında ama ne sizi zor durumda bırakmak, vaktinizi almak istemem ama bir tanesi şu: Ömür boyu garanti tam olarak kaç yıl?

Bu arada bisiklet çok iyi gözüküyor:ssrtcbya:, sticker mı onlar? Nereden aldın? Bir özelliği var mı? Gerçekten düz gri siyah bisiklete ayrı hava katmış. Benim triban 540 a da benzer bir şey yapsam mı diye düşünmedim değil.
 
@yenhesa
Öncelikle arazide süreceksen öğrenci isen mecburen ucuza kaçıyorsun :) yaklaşık 25.000 km Bianchi Speed 4000 kullandım.Tüm tecrübelerimi de sağolsun onunla yaşadım ve ucuza kaçtığın zaman hoş olan aslında şu 400 tl gibi rakamlara 10.000-15.000 tl lik bisikleti olan abilerimizin bisikletilerine kıyamayıp yapmadığı şeyleri yapmak.Bir tatlı tarafı da vites seti mi dağıttım tüm set yenisi 150-200 TL gibi rakamlardı.Canım Touney :

Ömür boyu garanti ülkelere göre farklılık gösterebiliyor.Bizim ülkemiz de öncelikle ömür boyu garanti sadece Kadro,gidon ve boğazı kapsar ve belirli bir yılı yoktur.Siz 20 yıl sonra da getirseniz bisikletinizi mağazaya sizden değil üründen kaynaklı bir sorun ise ürününüz değiştirilir.Tekrar belirtiyorum ülke den ülkeye bu kurallar değişebiliyor.

Stickerlar Aliexpress ten 0,50$ gibi bir ücrete almıştım,hoş oldu kaplayınca bisiklete.

Yedek parça konusu herkesin hüsran durumu.Bunun en büyük sebebi Decathlon'un ülkemiz de henüz toy olması.Sistemlerini tam oturtabilmiş değiller.Ama insanların neyi sorun ettiğini ben anlayamıyorum,yedek parçayı sadece decathlondan değil tüm bisikletçilerden alabilirsiniz.Ancak diyelim garantiden bir parça değişecek ve o parçayı bulamıyorlar,o an o bisikleti iade veya değişim yaptırabiliyorsunuz.Kurumsallıktan bahsettiğim de bu zaten.O yüzden benim şahsi fikrim yedek parça sorunsalı çok önemli bir parametre değil.

Bu arada micro shift kullananları gayet memnun eden bir sistem aslında ve tabiki dayanıklılık testleri yapılıyor.Bisikletler tabi ki Fransa da üretilmiyor fakat tüm testleri ve kullanımları Btwın Village'da lille bölgesin de yapılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa
@Berat Öztürk
Benim başıma da microshift ile ilgili bir sorun gelmişti. Ankaradaki mağazalar kullanıcı hatası demişti. İstanbul bakırköy mağaza da görmeden kullanıcı hatası dedi. Neyse uğraşılarım sonucu bisikleti internet mağaza değişim yaptı ve ben de bisikleti 2. El almama rağmen üst modeli fiyat farkı vererek aldım. Herhalde hiç bir firma Tüketici haklarına başvurmadan böyle bir işlem yapmazdı. Diğer yerli firmalara örnek olması gereken bir tutum, malum Türkiye'de satış sonrası hizmet diye bir olay yok, herşey malı satana kadar. Eğer ellerinde microoshift sol kol olsaydı benim sorunumu giderecekti bisikletten üzerine yaptığım değişimler sonrasında genel olarak memnundum. Microshiftte kronik bir sorun var mı sizin bildiğiniz kadarıyla?

Decathlon o kadar da yeni ve az mağazası olan bir firma değil. İstanbulda çok fazla mağazası var. Yedek parça olmayışını ben politikalarına bağlıyorum, büyük ihtimal 1-2 bisikleti değiştirmekten daha pahalıya geliyordur onlar için.

En basitinden kadro kulağı yok yahu. Kırılsa yamulsa para ile bile almak söz konusu değil. Bisiklet kullanım dışı kalacak, artık kadro kulağı nereden gelecek belli değil.

Hakikaten 7-8 li sistemlerin yedek parçaları çok uygun. 11li sistemin zinciri bile 200 lira. Karbon dağ bisikleti olanlar nasıl biniyor aklım almıyor.
 
Microshiftin bildiğim kadarı ile kronik bir sorunu yok.Fakat o sistemler hakkında da çok bilgili biri değilim dağ bisikletleri ile ilgileniyorum daha çok.Benim şahsi düşüncem ve çevremden de gördüğüm kadarı ile microshifti hakkıyla kullanan kolay kolay sorun çıkartamaz.Çünkü o ürün başlangıcın da başlancıcı bir ürün hor kullanmamak İtalyan otomobili gibi görmek titiz davranmak lazım. :)

Toy olmalarından bahsettiğim zaten şuan da o yüke girecek bir durumları yok belli ki o konuma gelememişler bundan dolayı iade değişim olanaklarını kullanıp hem işlerini görüyorlar hem de reklam yapmış oluyorlar.
 
Bana da aynı şeyi söylediler, "hor kullanmışsındır.", "en alt seri başlangıç modeli.",ancak %100 doğru kullanırsanız uzun süre kullanabilirsiniz " gerçekten sizden de aynı şeyleri duymak çok ilginç.

Neyse konu uzadı farklı yerlere gitti. Sizin gibi yetkili birini bulunca bazı şeyleri paylaşmak ve sormak istemiştim. Yanıtlarınız için teşekkürler. Tekrardan güzel bir inceleme olmuş. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Öztürk
ben hor kullanmışsınız demek istemedim zaten sadece genelde izlenen prosödür bu :)

Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa
Merhaba ben bu sene rr 540 la istanbul-izmir turu yaptım ne kadar dağ bisikleti olsada ben istediğim şeyleri bisikletimden aldım ama şimdi biraz daha gitmek istediğim yerlere hızlı ulaşmak istiyorum aynı zamanda beylikdüzü florya arasında git gel yapıyorum iş dolayısıyla bisiklete yol lastiği takmak istiyorum boyutuna göre hangisini taksam daha fazla verim alabilirim?
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Öztürk
Maşa konusunda yazdıklarına katılamayacağım. Aynı segmentteki diğer bisiklet maşalarına bakabilirsin ya da Suntour XCR takılan bisiklet fiyatlarının başlangıç fiyatlarına. Gerçekten tatmin edici bir maşa. Sele ve kadronun hantallığı konusunda hak verebilirim. :)
Frenler hakkında bir şey söylemek istemiyorum söylenecek bir yanı yok. İlk fırsatta değiştirilecekler listesinde 1. sırada yerini alır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Öztürk
@bysutcu
Doğrudur,kişiden kişiye değişebilir maşa konusu,son kısımda da belittiğim üzere ben biraz hor kullandığımdan ötürü zaten sorun yaşıyorum.Yoksa ilk elime geçtiğin de maşadan memnundum :)
İyi sürüşler dilerim

@Arda 26
Jant ebatımız 27.5 olduğu için fazla seçeneğimiz yok sanırım.28" lastikler uyuyor mu bilgim yok fakat ben olsam gözümü kırpmadan Schwalbe Marathon Plus 1,50 lastiğini tercih ederim.
Fiyat biraz tuzlu gelebilir fakat lastik kendini amorti ediyor yol yapıyorsanız,patlamıyor çünkü.
Hatta şurada %25 indirim var bir bak istersen
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Arda 26
2-3 ay önce ben de bu bisikleti aldım ikinci el olarak. İlk sahibi 2 kere falan binmiş sıfır ayarında ve yanında tüm ekipmanları da gönderdi. Kask, matara ve kafesi, gözlük, aydınlatma ekipmanları, sele altı çantası ve kadro çantası, bir adet yedek iç lastik, multi tool ve levyeler, ayrıca bir çift schwalbe marathon plus yol lastiği hepsi toplam 1500 liraya aldım. Fakat yukarıda da belirttiğiniz gibi frenler hayes radar ve performansından memnun değilim arka fren tam tutmuyor ve disk sürekli kalipere sürtüyor. Bir diğer sıkıntı da arka jantta sekme var jantın tam ek yerine gelen kısmi aşağı sekiyor ve hızlanınca olumsuz etkiliyor. Decathlona bildirdim jantın değişmesi gerektiğini söylediler 200 lira da fiyat çektiler ama benden eski jantımı da göndermemi istiyorlar. Madem jant değişecek ne diye benden eski jantımı istiyorlar anlayamadım. Ayrıca 2 ayrı yerde mahalle tamircisi diye tabir edilen insanlara akor yaptırdım fakat tam olarak düzelmedi, bunu tam olarak nasıl düzeltebilirim?
 
@Asmkurt

Eski jantı istiyorlar çünkü önce kontrol edecekler değişmesi gerekiyor mu diye.Değişseler bile muhtemelen alt seviye bir jantla değişirler.Başka bir bisikletçiye daha kontrol ettirin, akorttan kaynaklı ise düzelir.Eğer yine düzelmiyorsa gönderirsiniz jantı artık.

Frenler genel olarak sorunlu evet.En büyük sorunu sürekli hava yapıyor olması.Bir bisikletçiye gidip havasını aldırdığınızda normal haline dönüyor.Balataları çıkarıp zımparalayın ardından da diskleri ve balataları bulaşık deterjanı ile iyice silin .Ancak böyle yaptığınızda adam gibi tutmaya başlıyor.
 
@Asmkurt
Hem para isteyip hem de jantı istemek gerçekten çok saçma olmuş ya da bir yanlış anlaşılma olabilir. Siz iyisimi bu sorunu müşteri hizmetleriyle konuşun.

Eğer jant çemberi aşırı içeri çekildiyse bu sadece akordla düzelmez. Şöyle bir alet lazım. Fakat yine de birleşim yerinde olduğundan bit sıkıntı yaratır mı emin değilim. Daha ucu yollu olarak bir jant çemberi alıp ördürebilirsiniz hem aldığınız malın kalitesini bilirsiniz.

Hayes le ilgili sıkıntıları duymuştum. Hidrolik frenden çok anlamam fakat ben olsam en azından ön freni shimano sistemi ile değiştirirdim.
 
Son düzenleme:
Kron dan anlayan var mı?
 
Arkadaşlar dün sabah geçtim başına saatlerce uğraştım ve jant düzeldi.
 
O frenlerin değişmesi şart,gerçekten güven vermiyorlar.Sorunu çözülse bile yeniden sorun çıkartıyor.
 
@Berat Öztürk Merhabalar. Rockrider 540 modelini 6 ay önce almıştım ve 6 aylık bakımı olduğu için her ne kadar istemesem de o bakım için bisikletimi verdim. Verdiniz mi bilmiyorum ama eğer verdiyseniz bisikletinizi ne kadar sürede size teslim ettiler?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ben vermiştim sn. @Kemal Akbayrak ama yorumlamam ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum. Bu bisikletlerin üretildiği yer bana 70 km. falan uzaklıkta. Hayes frenleri Shimano ile değiştirip, bakımlarını yapıp göndermeleri on (10) gün falan sürmüştü yanlış hatırlamıyorsam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal Akbayrak
Geri